CZC.Gaming King GC212 Creativ PC: Výkonná sestava pro tvůrce obsahu 
i Zdroj: PCTuning.cz
Sestavy Recenze CZC.Gaming King GC212 Creativ PC: Výkonná sestava pro tvůrce obsahu 

CZC.Gaming King GC212 Creativ PC: Výkonná sestava pro tvůrce obsahu  | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

2. 11. 2022 08:00 17

Seznam kapitol

1. CZC.Gaming King GC212 Creativ PC 2. Zpracování počítače 3. 3D rendering, ray tracing 4. Editace videa
5. Zpracování fotografií 6. Spotřeba počítače, shrnutí výkonu 7. Závěr

V případě počítače pro rendering, náročné výpočty a tvůrce obsahu, je Nvidia GeForce RTX 3090 Ti výborným prvkem pro urychlení většiny úloh. Dnes testujeme sestavu z pohledu profesionála, který si zahraje spíše jen občas.

Reklama

Spotřeba počítače

Příkon počítače při plném zatížení procesoru je maximálně 220 W. Pokud využijete naplno GPU, což bude zřejmě častější scénář, je spotřeba dvojnásobná. Na první pohled se 440 W může zdát hodně, ale důležité je si uvědomit, že úloha je hotová za třeba i desetinu času.

Je tedy významný rozdíl čekat 5 minut při příkonu 220 W nebo mít úlohu za 30 sekund při 440 W. V tomto případě tedy tato relativně vysoká spotřeba neznamená vysoké účty za elektřinu, spíše naopak.

CZC.Gaming King GC212 Creativ PC: Výkonná sestava pro tvůrce obsahu 
i Zdroj: PCTuning.cz

Shrnutí výkonu

Některé moderní renderovací nástroje už ani procesor nepodporují, u nich pak v grafech vidíte u CPU nulovou hodnotu. Dává to smysl, jelikož pro renderer, který dokáže využít RT jednotky , už je rendering na procesoru tak pomalý, že jeho podporu autoři zcela vypustili. Většina z nich ale procesor stále podporuje, i když jeho výkon už žalostně pomalý.

CZC.Gaming King GC212 Creativ PC: Výkonná sestava pro tvůrce obsahu 
i Zdroj: PCTuning.cz

V 3D Renderingu je nárůst výkonu skrze GPU ohromný, někde i desetinásobný a vyšší. CPU se stává opravdu nepoužitelné, i když má desítky jader. Právě proto se profesionálové snaží využívat GPU a procesor už jen k některým dílčím aplikacím, u kterých GPU využít nelze, nebo není možné scénu připravit tak, aby se dala na grafické kartě renderovat (třeba kvůli nedostačující kapacitě videopaměti).

V oblasti zpracování videa a práce s ním už nemají grafiky tak velký náskok. V této oblasti zátěž stoprocentně paralelizovat a dokonale ji rozdělit na tisíce výpočetních jader jako třeba u renderingu, proto v něm nemají GPU nad takový CPU náskok, ale náskok tam je.

Velký posun ve výkonu dnes GPU nabízí i při zpracování fotografií a tvoření jejich náhledů. Kdo pracuje s mnoha fotografiemi, i jemu může GPU značně usnadnit práci a urychlit odezvu systému. Proti CPU je rychlost opět několikanásobná.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama