Zpět na článek

Diskuze: Distribuované výpočty na moderních grafických kartách

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

xaircon
xaircon
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som rád že sa tu po dlhšej dobe, znova objavil článok propagujúci BOINC. Osobne som v BOINC zapojený už pár rokov a moje GPU NVidia vôbec nemajú kľud, stále majú čo počítať :D

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Da se nekde najit nejake souhrnne serazeni karet podle vykonu/Watt v distribuovanych vypoctech? Mam jedno PC kam bych mohl prikoupit nejakou GK a pustit vypocty - protoze bych na ni stejne nehral, tak hlavnim ukazatelem je prave to, kolik ten vykon na jednotku spotreby...

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N_o_c_l_a_f [quote=pgdcompany]uz asi vim proc vam to nejde s vic jak 10.4. je mozne ze pri kombinaci karet Ati / Nvidia tam nejaky problem mezi ovladaci bude, vsiml jsem si ze v navodu na ATi tam mate ve vypisu Boinc identifikovanou i Nvidia...:-) tak ji vyndejte a zkuste to s novejsima ovladacema.[/quote]

Ono by to chtělo pořádně číst. Psal jsem, že kombinace karet ATI a Nvidia vyžaduje ovladač ATI Catalist 10.3. (S ovladači 10.4, 10.5 to stále nešlo, chyba je opravdu v ovladačích Catalist a snad bude brzy opravena) Pokud se počítá s kombinacemi karet ATI, tak je to naprosto jedno. :)

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N_o_c_l_a_f Toto je velice těžké, výkon/watt se dá posoudit pouze při srovnání ATI vs. ATI GPU a Nvidia vs. Nvidia GPU. V případě různých výrobců už musíme řešit otázku, jaký projekt chceme počítat. Třeba takový GPUGrid se dá počítat pouze s kartami Nvidia a protože se jedná o bilogický projekt, může to být pro někoho nejdůležitějším výběrem. Nebo dále někdo může srovnat výkon karty s počtem získaných kreditů a bude tedy počítat takové projekty, kde bude dosahovat vyššího kreditu. Obecně si ale troufám říci, že ATI HD5xxx má výkon/watt lepší, než Fermi.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Zjednodušeně řečeno - ATI má lepší HW, zato však nesmírně mizernou podporu pro vývojáře aplikací pro GPU, nVidia je na tom naopak (relativně horší HW, ale obrovská podpora).[/quote]
pod to se podepisuju

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
6. 10. 2010 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za pekny clanok. Osobne uz dlhsie uvazujem nad tym, zeby som sa do niecoho podobneho zapojil, ale odradza ma jednak pomerne velky vyber roznych projektov - o ktorych som az do tohto clanku nemal prehlad, dalej rozne problemy s grafickymi kartami a nakoniec pomerne komplikovana instalacia - co demonstruje aj tento clanok. Vidim to tak, ze si pockam na nejaky plne funkcny CPU+GPU klient, ktory bude stacit jednoducho nainstalovat, pripadne nieco nastavit a viacej sa nestarat...
Inak na margo ATi, darmo budu mat oni lepsi hardware ako NV, ked ovladace a podpora softwaru je stale biedna. Nova 6000 rada moze byt aj 5x lepsia ako GF480, ale pokial sa nebude dat solidne pouzit na nieco ine ako na hry - cize BOINC, GPU renderery typu VRay RT - tak pre mnoho ludi vratane mna je nezaujimava.

forestcnt
forestcnt
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! Složité to může vypadat na první pohled, ale při ozkoušení zjistíte, že instalace je naprosto jednoduchá. Popsány jsou všechny důležité volby a nastavení, ale každý využije jen něco z toho a něco udělá automaticky. Né každý je ale zkušený v práci na PC a instalacích a proto je ten návod tak podrobný. Konkrétní nastavení je pak různorodé hlavně kvůli různorodým požadavkům samotných počtářů za ta léta a tedy velice přínosné. Každý si výpočty může upravit tak, aby mu vyhovovaly. V podstatě není žádána cesta pro zjednodušení instalace, ta byla jednoduchá jen v počátku (rok 2004) a těch voleb stále jen přibývá.

petnek
petnek
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! Opravdu to není nijak složité a klient v této době je s plnou podporou GPU. Většina projektů pro ně má aplikaci, takže se jen nainstaluje klient, trošku se poladí v nastavení, připojí se k projektu (nebo i více) a je to.

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Timmah! neni to tak slozite jak zde popisuji, staci opravdu nainstalovat BOINC a pripojit se k projektu viz me prispevky nize (pokud opravdu nemate rok stare ovladace grafiky nebo nekompatibilni HW)

kiskovce
kiskovce
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok dobry, ale mna a asi aj inych citatelov by zaujimalo vyuzitie GPU na spracovanie videa. Od GeForce 8xxx je to v papieroch podporovane ale v realnom zivoe sa mi to este nepodarilo spustit. Mozno by dalsi clanok mohol byt aj o tom. vdaka

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 10. 2010 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kiskovce No je to zajimave tema, ale nevim jestli vyda na samostatny clanek (aby nevyznel jako PR produktum akcelerujicim pres grafiku). Ono totiz naprosta vetsina jich je komercnich, kazdopadne pokud chcete konvertovat video do H.264 zdarma, funguje to celkem dobre (nebo aspon fungovalo) v MediaCoderu. Problem je, ze to stejne umi jenom single pass, coz zase pro vetsinu trochu narocnejsich uzivatelu znamena zasadni problem...

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 10. 2010 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Tak oprava, MediaCoder uz ma specializovany produkt prave pro Cuda akceleraci. Ke stazeni zde: http://www.mediacoderhq.com/cuda/download.html

stahuju a vyzkousim, co noveho tam pridali :)

EDIT: Tak ten specializovany enkoder je hodne omezena verze bezneho MC, jsou tam presety pro mobilni zarizeni a moc toho clovek nenastavi. Rozhodne tam neni nic o dualpass, testuju posledni plnou verzi...

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 10. 2010 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @Václav Vlček: Tak mediacoder ve full verzi ma podporu Cuda porad na stejne urovni jako drive, tedy umi jenom constant/variable/average bitrate, coz proti 2pass je velka bida. Ale je to rychle, treba pro mobil by to bohate stacilo...

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @Václav Vlček: no tak nevim jak je to s nVidi, ale na ATi to funguje uplne spickove...:-) Ati Stream hlavne ve verzich 10.7-10.9 je super a videa ktera mi drive nesla prevadet uz jdou takze to postupne odladuji. Pokud nekomu nevyhovuje ATi Stream, kvuli omezenemu nastaveni, ale rozhodne nastaveni je dost obsahle, tak doporucuji, Ati tray Tools, soucasti je prevodnik videa (X-coder)vyuzivajici Ati Stream a tam uz si nastavi clovek uplne vse. Rozhodne je to tema ne na jeden clanek ale na serial...:-)

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 10. 2010 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @pgdcompany: No nic proti, nemam tady v praci ATi, ale koukal jsem an screeny a nikde tam zadna volba pro dualpass neni. Predpokladam, ze to funguje stejne jak u mediacoderu, tedy pouze singlepass VBR...coz je z hlediska kvality o nicem :(

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @Václav Vlček: v X-coderu v Ati tray tools si nastavite pane Vlcek co chcete a ve streamu muzete pracovat nejenom s VBR a myslim ze i dualpassem - s tou kvalitou pravdu nemate - zalezi na spouste parametru Ripovaneho videa a formatu do ktereho to jde, jak jsem jiz psal je to na dlouhy serial. Videi se zabyvame jiz 8 let a hlavne tou optimalizaci a zpracovanim - ver te ci ne opravdu se mylite... Ze screenuuu toho moc nevyctete sednete si k tomu aspon na rok a projdete si tim vsim... nebo aspon kdyz na neco reagujete tak si tu ati aspon pucte a nainstalujte, nedelam s nVidi je mi lito proto se bavim o tom co znam a s cim pracuji, jak se muzete vubec bavit o nejakych screen shotech ktere jste videl? nezlob te se na mne ale todle pak ztraci jakykoliv smysl diskuse.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 10. 2010 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @pgdcompany: Muzu tedy poprosit, kdyz uz myslite, o screenshot, kde je vami zminovane dualpass nastaveni? Ja koukal na obrazovku xcoderu zde http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=296314
coz, je oficialni thread od Raye (autor). Je tam klasicke VBR s nastavenim singlepass parametru a troufam si po tech letech prace s videem bez obav rict, ze dualpass enkodovani bude mit pri pouziti bezne dostupnych prostredku, zvlaste pri nizsim bitrate, vzdycky lepsi vysledky nez obycejny singlepass. Kazdopadne nema to ani MediaCoder s podporou Nvidie...

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak to je opravdu hloupost... mne to jde i s 10.9. mam Ati, 1x int HD3200, a druhou ATi 4870, ano projektu na Ati je mene, ale jsou, hlavne MilkyWay a este asi 5 dalsich projektu, bezi obe jadra naplno bez sebemensich problemu a dostanu se i spraci na nejakych 90000 bodu az 110000 bodu za 24h

klidne vam udelam i video nebo screen shoty / problem asi bude jinde nez v ovladacich / nekde mezi klavesnici a zidli..:-) opravte si to prosim je to zavadejici a spousta lidi by kvuli tomu mohla saskovat s ovladacema grafik uplne zbytecne.

Jediny problem ktery ja jsem zaznamenal je ten ze kdyz spustim obe grafiky 2ulohy trvaji 6min a kdyz pustim jenom 4870 tak jeden trva 3min... Coz je trosicku divne ale asi se to neda delit mezi dve grafiky nezavisle? ale to by jste mi mohli asi vysvetlit vy, dekuji

forestcnt
forestcnt
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pgdcompany To co je popsáno je realita ozkoušaná a protrpěná mnoha počtáři za poměrně dlouhé období . Verze Catalyst 10.3 byla do vydání BOINC Manageru 6.10.58 jediná plně funkční. Tahle verze je poměrně nová a právě proto, že mnoho počtářů má nainstalovány verze předešlé, jsme to takto uvedli. U předešlých verzí je jasný volba 10.3, u poslední verze 6.10.58 už lze použít i novější Catalysty. Ve článku je to i dle mého názoru uvedeno správně.

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pgdcompany [quote]problem asi bude jinde nez v ovladacich / nekde mezi klavesnici a zidli..:-)
[/quote]

Ano, problém je v tom, že jsi článek nečetl celý a chyba je na tvé židli.

[quote]opravte si to prosim je to zavadejici a spousta lidi by kvuli tomu mohla saskovat s ovladacema grafik uplne zbytecne.[/quote]

Závadějící nic není.

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pgdcompany [quote=pgdcompany]uz asi vim proc vam to nejde s vic jak 10.4. je mozne ze pri kombinaci karet Ati / Nvidia tam nejaky problem mezi ovladaci bude, vsiml jsem si ze v navodu na ATi tam mate ve vypisu Boinc identifikovanou i Nvidia...:-) tak ji vyndejte a zkuste to s novejsima ovladacema.[/quote]

[quote][b]8. Jak donutit ATI a nVidia, aby táhly za jeden provaz[/b][/quote]

Doporučoval bych si přečíst nadpis a pak psát. Tobě to samozřejmě s kombinací ATI+ATI funguje, ale konkrétní případ [b]ATI+Nvidia[/b] prostě nejde rozchodit na jiné verzi než 10.3, možná to půjde i v novějších ovladačích, chyba byla nahlášena programátorům BOINC Managera a ti ji řeší s AMD. Jde o chybu v ovladačích. A proč bych měl vyndávat kartu a zkoušet jiné ovladače, když po zandání to zase fungovat nebude ? To je zbytečná práce nemyslíš ? :)

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gigadisk nadpis kapitoly zni navod pro GPU Ati... a na ATi to bezi i s novejsima ovladacema, takze matouci a nesmysl, problem je proste Ati v kombinaci s Nvidii a zaroven to degraduje opet Ati ze maji spatne ovladace / ne nemaji vy jste pouzili nestandartni postupy a doporuceni. BOINC MANAGER BEZI NA VSECH ATI OD HD2000 I S NEJNOVEJSIMA OVLADACEMA. Viz prispevek jednoho ctenare Vas navod ho od toho odrazuje kvuli vasi HW konfiguraci. Tak to laskave aspon nekde uvedte na pravou miru treba ve zneni: Pri pouziti kombinaci dvou grafickych karet Nvidia a Ati vam nepobezi Ati graficka karta s novejsimi ovladacemi jak 10.4 pak to bude korektni. Myslim ze Vas neznam a netykam dekuji za slusnost

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gigadisk @pgdcompany: [quote=pgdcompany]nadpis kapitoly zni navod pro GPU Ati... a na ATi to bezi i s novejsima ovladacema, takze matouci a nesmysl, problem je proste Ati v kombinaci s Nvidii a zaroven to degraduje opet Ati ze maji spatne ovladace / ne nemaji vy jste pouzili nestandartni postupy a doporuceni. BOINC MANAGER BEZI NA VSECH ATI OD HD2000 I S NEJNOVEJSIMA OVLADACEMA. Viz prispevek jednoho ctenare Vas navod ho od toho odrazuje kvuli vasi HW konfiguraci. Tak to laskave aspon nekde uvedte na pravou miru treba ve zneni: Pri pouziti kombinaci dvou grafickych karet Nvidia a Ati vam nepobezi Ati graficka karta s novejsimi ovladacemi jak 10.4 pak to bude korektni. Myslim ze Vas neznam a netykam dekuji za slusnost[/quote]

Slušností neoplýváš, první si mě urazil ty a já nebudu vykat někomu, kdo neumí číst a uráží mě. Ve článku je uvedeno:

[quote]verze ATI Catalyst musí být 10.3 - s jinou verzí se nepřipojí BOINC Manager ke klientovi. Na verzi BOINCu a verzi ovladače pro Nvidia grafickou kartu nezáleží. Kvůli chybě obsažené v Catalystech 10.4 10.5... , se nespustí BOINC Manager a tedy ani výpočty. Verze 6.10.58, by tento problém měla mít opravený, ale bez detekce ATI karty. Naběhne pouze s Nvidia kartou.[/quote]

A toto je pravda pravdoucí, i programátoři z Berkeley mi to potvrdili. Tento problém byl ve verzi 5.10.58 vyřešen tím, že se ATI karta nedetekuje. Opravdu už prosím nepiš a nesnaž se tu šířit bludy. [b]Já co napsal a otestoval taky i ověřil.[/b]

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pgdcompany uz asi vim proc vam to nejde s vic jak 10.4. je mozne ze pri kombinaci karet Ati / Nvidia tam nejaky problem mezi ovladaci bude, vsiml jsem si ze v navodu na ATi tam mate ve vypisu Boinc identifikovanou i Nvidia...:-) tak ji vyndejte a zkuste to s novejsima ovladacema.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GPU = Graphics processing unit.

Jinak pěkný článěk, nečetl jsem ho celý, protože mám doma 3 laptopy a všechny s int. gr. kartou Intel a v článku jsem nenarazil na možnost využití/zapojení se do projektu s Intel kartou, škoda :confused:

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pgdcompany]uz asi vim proc vam to nejde s vic jak 10.4. je mozne ze pri kombinaci karet Ati / Nvidia tam nejaky problem mezi ovladaci bude, vsiml jsem si ze v navodu na ATi tam mate ve vypisu Boinc identifikovanou i Nvidia...:-) tak ji vyndejte a zkuste to s novejsima ovladacema.[/quote]

[quote][b]8. Jak donutit ATI a nVidia, aby táhly za jeden provaz[/b][/quote]

Doporučoval bych si přečíst nadpis a pak psát. Tobě to samozřejmě s kombinací ATI+ATI funguje, ale konkrétní případ [b]ATI+Nvidia[/b] prostě nejde rozchodit na jiné verzi než 10.3, možná to půjde i v novějších ovladačích, chyba byla nahlášena programátorům BOINC Managera a ti ji řeší s AMD. Jde o chybu v ovladačích. A proč bych měl vyndávat kartu a zkoušet jiné ovladače, když po zandání to zase fungovat nebude ? To je zbytečná práce nemyslíš ? :)

petnek
petnek
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu to není nijak složité a klient v této době je s plnou podporou GPU. Většina projektů pro ně má aplikaci, takže se jen nainstaluje klient, trošku se poladí v nastavení, připojí se k projektu (nebo i více) a je to.

badbunda
badbunda
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych uvedl tři věci.
1) primárně by asi nemělo jít o to kolik bodů za co dostanu, jsou pouze motivační, nic za ně nekoupíte a v různých projektech mají různou hodnotu. Jde o to co chci podpořit.
2) při výpočtech seti mnohdy využití GPU vzroste i na 99% a to je pak krása než se překreslí obrazovka.
3) a ještě k využití CPU každá aplikace má nastavenou minimální možnou prioritu, takže přesto že vytížíte CPU na 100% můžete bez omezení v klidu pracovat dál.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@badbunda Každá aplikace, respektive proces má defaultně nastavenou STŘEDNÍ prioritu (přesné číslo se liší podle systému, vývojového jazyku atd.), nikoliv minimální.

bartfox
bartfox
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak poznám v Boincu manageru, že počítá GPU a ne CPU? Mám verzi 6.10.58 a v záložce "Zprávy" tam kertu vidím (ATI GPU 0), v záložce "Aktivity" mám zaškrtnuté "Vždy používat GPU" - mám ale dojem, že karta nic nepočítá :(

bartfox
bartfox
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak poznám v Boinc manageru, že počítá GPU a ne CPU? Mám verzi 6.10.58 a v záložce "Zprávy" tam kertu vidím (ATI GPU 0), v záložce "Aktivity" mám zaškrtnuté "Vždy používat GPU" - mám ale dojem, že karta nic nepočítá

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bartfox Poznáš to jednoduše, pokud si rozklikneš aktivní úlohy, měl by jsi u jednotlivých úkolů vidět v tabulce "Stav" Počítám (0,05 CPU + 1.00 ATI GPUs). Podle toho poznáš pro co se ti stáhla jednotka a také, jestli ti to zpracovává CPU, nebo GPU.

Kuba-NewYork
Kuba-NewYork
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takže se staršíma kartama bez cuda a ati stream se mužu pustit jenom do Folding@Home ? boinc ani jednu kartu nedetekuje

forestcnt
forestcnt
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kuba-NewYork Přesně tak a i Folding podporuje jen některé výkonnější.

badbunda
badbunda
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=badbunda]Jen bych uvedl tři věci.
1) primárně by asi nemělo jít o to kolik bodů za co dostanu, jsou pouze motivační, nic za ně nekoupíte a v různých projektech mají různou hodnotu. Jde o to co chci podpořit.
2) při výpočtech seti mnohdy využití GPU vzroste i na 99% a to je pak krása než se překreslí obrazovka.
3) a ještě k využití CPU každá aplikace má nastavenou minimální možnou prioritu, takže přesto že vytížíte CPU na 100% můžete bez omezení v klidu pracovat dál.[/quote]

Není u BOINC pravdou automaticky je nastaven na názkou prioritu si to ověř.

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Byl jsem v několika výpočtech zapojený také, více než půl roku, ale po pohledu na fakturu za elektřinu jsem BOINC u sebe zrušil a kašlu na to. Kdyby mi někdo několikanásobně vyšší spotřebu elektřiny zaplatil, neměl bych s tím problém, ale když to musím platit sám a ještě platit opotřebením HW, nemá pro mě BOINC smysl.

forestcnt
forestcnt
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Navazka "Několikanásobně vyšší spotřebu" to asi nemyslíš vážně. O jaké spotřebě konkrétně píšeš - o spotřebě GPU, CPU, celého počítače, více počítačů, celé domácnosti, celého domu????
Zvýšení spotřeby a dopad na celkové zvýšení ceny za elektřinu se dá spočítat dle průměrného času kdy výpočty za rok pojedou a počítač (nebo jen CPU/GPU) nebudou jinak využity. Tohle zapojení spotřebuje opravdu o něco více elektřiny a bude stát na vyúčtování více peněz, ale každý do toho jdeme dobrovolně pro dobrou věc a je to jen naše rozhodnutí, zda svým výkonem (potažmo cenou za vyšší spotřebu) daný projekt podpoříme, nebo si za to koupíme třeba lístek do kina. Nic několikanásobného to ale určitě nebude, stačí si vzít kalkulačku a trochu se zamyslet.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezký článek,
ale kde jste sebrali, že OpenCL je rozšíření OpenGL? Tak to není. OpenCL je na OpenGL naprosto nezávislé.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk A ten odstavec začínající "Vysoce specializovaná jádra..." taky obsahuje dost nesmyslů.

ATI Stream SDK vyšlo poprvé také v roce 2007, i když až v prosinci (což je detail, pravda).

[quote]Veškerý vývoj by byl podstatně urychlen a usnadněn, kdyby existovalo nějaké univerzální či standardizované rozhraní. Taková obdoba Direct3D či OpenGL pro GP-GPU. Toto rozhraní ovšem zatím neexistuje,[/quote]
Toto rozhraní exsituje a je to právě OpenCL! ;-)

[quote]... proto Stanfordská univerzita vyvinula v roce 2004 rozhraní Brook, což je rozšíření jejich vlastního programovacího jazyka C.[/quote]
Jej, tak tohle je nesmysl.
Ano, na Standfordu vyvinuli jazyk Brook+ jako rozšíření jazyk C (Ne "jejich" C, prosímvás, prostě C obecně).
Brook+ byl nějakou dobu používám v ATi Stream, ale jen chvíli, do verze 1.4 beta. Od té doby už po Brook neštěkne pes. ATi Stream nyní obsahuje rozhraní CAL pro low-level a OpenCL pro high-level.

[quote] Díky spolupráci se společností ATI je možné pomocí rozhraní Brook přistupovat k CTM - Close to Metal, což představuje rozhraní ATI pro GP-GPU.[/quote]
Ne, ne, ne.. CTM je pasé snad ještě dýl než Brook. Mám pocit, že v praxi se stejně ani nikdy nepoužívalo. Pro low-level přístup používá každá verze ATi Stream rozhraní CAL.

Tímto jsem nechtěl kritizovat, jen opravuju nepřesnosti.
Pro příště ale doporučuju si udělat rešerše vlastní. Nebolí to a většina je i na wikipedii ;-)

forestcnt
forestcnt
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk Kouknu na to a pokusím se co nejdříve zaslat opravu k případně nesprávně uvedeným věcem.

forestcnt
forestcnt
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote]Hezký článek, ale kde jste sebrali, že OpenCL je rozšíření OpenGL? Tak to není. OpenCL je na OpenGL naprosto nezávislé.[/quote]

To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.

[quote]Veškerý vývoj by byl podstatně urychlen a usnadněn, kdyby existovalo nějaké univerzální či standardizované rozhraní. Taková obdoba Direct3D či OpenGL pro GP-GPU. Toto rozhraní ovšem zatím neexistuje,
Toto rozhraní exsituje a je to právě OpenCL! ;-) [/quote]

Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít) a v té větě se bavíme o vývoji, při kterém ani neexistovalo. Tedy opravdu by byl vývoj urychlen, kdyby nějaké univerzální rozhraní v té době již existovalo.

[quote]... proto Stanfordská univerzita vyvinula v roce 2004 rozhraní Brook, což je rozšíření jejich vlastního programovacího jazyka C.
Jej, tak tohle je nesmysl. Ano, na Standfordu vyvinuli jazyk Brook+ jako rozšíření jazyk C (Ne "jejich" C, prosímvás, prostě C obecně).
[/quote]
Tohle je opravdu nevhodně formulováno. C-éčko nebylo "jejich" – opravíme.

[quote]Díky spolupráci se společností ATI je možné pomocí rozhraní Brook přistupovat k CTM - Close to Metal, což představuje rozhraní ATI pro GP-GPU.
Ne, ne, ne.. CTM je pasé snad ještě dýl než Brook. Mám pocit, že v praxi se stejně ani nikdy nepoužívalo. Pro low-level přístup používá každá verze ATi Stream rozhraní CAL.
[/quote]

Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote]To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]NENÍ[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote]Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]

Prosím? Z kterého prstu jste si tohle vycucal? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

Pamatujte, že GPGPU a OpenCL [b]není[/b] totéž, co BOINC-gpu! To, že třeba BOINC přes OpenCL na ATi nefunguje správně neznamená, že ATi nemá dobrou podporu OpneCL! Podpora OpenCL u ATi je minimálně stejně dobrá jako u nVidie, ne-li lepší.

[quote]Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.[/quote]
Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne. Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 200, which uses AMD/ATI's CAL."

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote]To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]NENÍ[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote]Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]

Prosím? Z kterého prstu jste si tohle vycucal? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

Pamatujte, že GPGPU a OpenCL [b]není[/b] totéž, co BOINC-gpu! To, že třeba BOINC přes OpenCL na ATi nefunguje správně neznamená, že ATi nemá dobrou podporu OpneCL! Podpora OpenCL u ATi je minimálně stejně dobrá jako u nVidie, ne-li lepší.

[quote]Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.[/quote]
Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne. Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 200, which uses AMD/ATI's CAL."

ikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx (nějak mi to nechtělo zobrazovat správně, tak jsem to rozložil do více komentářů, pardon)

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote=forestcnt]
To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.
[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]není[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote=forestcnt]
To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.
[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]není[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote=forestcnt]
Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]
Prosím? Co je zase tohle za vycucanec prstový? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

[quote=forestcnt]
Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.
[/quote]

Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne.
Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 2008), which uses AMD/ATI's CAL."

Nemám absolutně nic proti Vám osobně, fandím všem autorům zajímavých článků, ale když už o těch technologiích chcete psát, není od věci si nastudovat alespoň základní fakta. Protože jinak šíříte děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @forestcnt: [quote=forestcnt]
To co je uvedeno ve článku je pravda. OpenGL byl vyvinut jako univerzální nástroj pro grafické karty různých výrobců a OpenCL je jen dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami.[/quote]

Ano, OpenCL je dalším rozšířením této univerzálnosti napříč značkami, to je pravda, ale [b]není[/b] rozšířením OpenGL. S OpenGL nemá nic společného (kromě toho, že lze tyto technologie propojit, stejně jako to lze propojit s Direct3D).

[quote=forestcnt]
Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).[/quote]
Prosím? Co je zase tohle za vycucanec prstový? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?
[/quote]

[quote=forestcnt]
Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.
[/quote]
Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne.
Folding [na ATi] beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 2008[24]), which uses AMD/ATI's CAL."

Nemám absolutně nic proti Vám osobně, fandím všem autorům zajímavých článků, ale když už o těch technologiích chcete psát, není od věci si nastudovat alespoň základní fakta. Protože jinak šíříte děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Jo a ještě jedna drobnost, GPGPU rozhraní od MS se nejmenuje "DirectX Compute", ale "DirectCompute" viz http://en.wikipedia.org/wiki/DirectCompute

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Nemám absolutně nic proti Vám osobně, ale když už o tom píšete článek, není od věci zjistit si alespoň základní údaje. Jinak totiž píšete děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: [quote=forestcnt]
Ano, nyní se bavíme o OpenCL, ale to v podstatě stále nefunguje (nelžeme si že jde v současném stavu ATI karet použít).
[/quote]
Prosím? Co je zase tohle za vycucanec prstový? OpenCL funguje s nejnovějším ATI Stream SDK poměrně velmi slušně, a to v nejnovější verzi OpenCL 1.1. (U konkurence na tom nejsou lépe). Zkoušel jste vůbec někdy to jejich SDK použít a něco v tom napsat? Anebo SDK od nVidie?

[quote=forestcnt]
Ale ano. Na Foldingu by bez toho GPU výpočty vůbec nerozjeli.
[/quote]

Eh? Co tím myslíte? Folding nepoužívá ani CTM ani Brook+. Možná kdysi dávno, v posledních letech ale rozhodně ne.
Folding (na ATi) beží na CAL. Cituji z wiki: "new version (the original GPU client was officially retired June 6, 2008), which uses AMD/ATI's CAL."

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
12. 10. 2010 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Hm, takže opravy těch věcí se zřejmě nedočkáme. Ať žije IT-bulvár... :confused:

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
7. 10. 2010 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk @kralyk: Nemám absolutně nic proti Vám osobně, fandím všem autorům zajímavých článků, ale když už o těch technologiích chcete psát, není od věci si nastudovat alespoň základní fakta. Protože jinak šíříte děsné dezinformace.
http://en.wikipedia.org/wiki/CTM
http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home#Graphical_processing_units
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL
http://developer.amd.com/gpu/ATIStreamSDK/Pages/default.aspx

(nějak mi to nechtělo zobrazovat správně, tak jsem to rozložil do více komentářů, pardon)

bartfox
bartfox
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=gigadisk]Poznáš to jednoduše, pokud si rozklikneš aktivní úlohy, měl by jsi u jednotlivých úkolů vidět v tabulce "Stav" Počítám (0,05 CPU + 1.00 ATI GPUs). Podle toho poznáš pro co se ti stáhla jednotka a také, jestli ti to zpracovává CPU, nebo GPU.[/quote]

Hmm - takže smůla - všechno mám nastavené,ale bohužel výpočty frčí na CPU - ATI ani ťuk... Nějaký nápad, co s tím?

gigadisk
gigadisk
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bartfox Podívat se na stránky projektů a v nastavení povolit počítání na GPU a zakázat výpočty na CPU, uložit nastavení a v BOINCU kliknout na aktualizaci, poté by se měla stáhnout aplikace pro výpočet na GPU.

pgdcompany
pgdcompany
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevim tedy cim jsem Vas urazil, ale necham to na ctenarich Vasi diskuse... Stojim si za tim ze jsem Vas neurazil a nevyvolavam zadny flame.... A ted bych poprosil ctenare aby dali ty palce podle jejich nazoru, pokud to dopadne v muj neprospech velmi rad se Vam omluvim doufam ze tak ucinite Vy sam. Jinak prosim admina smazte muj ucet na vasem Webu. Screen Shot Vam udelam jen co se dostanu do kancelare k workstationum uvidime jak na to budete odpovidat.

Zakov
Zakov
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Navazka]Byl jsem v několika výpočtech zapojený také, více než půl roku, ale po pohledu na fakturu za elektřinu jsem BOINC u sebe zrušil a kašlu na to. Kdyby mi někdo několikanásobně vyšší spotřebu elektřiny zaplatil, neměl bych s tím problém, ale když to musím platit sám a ještě platit opotřebením HW, nemá pro mě BOINC smysl.[/quote]Ono je to trochu o zpusobu mysleni. Nemusim mit ze vseho osobni prospech. Rad udelam neco nezistne. Nekdo dava drobne bezdomovcum, nekdo na charitu, na deti v Africe. Ja pocitam Seti, Milky way, Orbit, Freehal a Dnetc. Doma mi jedou 24/7 dva PC a GT240, u taty jeden s 8600GT a v praci jeden jen na CPU. Nemam z toho nic, mesicne me to stoji kolem 400Kc za elektriku, ale mam dobrej pocit :)

link
link
Level 1 Level 1
29. 10. 2010 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hele lidi mám problém, nevim jestli je to tak správně, ale když momentálně mám počítanej projekt tak se počítá přes CPU a GPU zatěžuje max, 20%. To je špatně nebo není? Protože si myslim, že by to podle názvu mělo počítat přes GPU nebo...?

Reklama
Reklama