Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií | Kapitola 2
Seznam kapitol
Při pohledu do kalendáře zjistíte, že už to jsou tři roky, co mezi nás dopadla hra, která přinesla vše, po čem naše hráčská srdce tenkrát tolik prahla - otevřený herní svět, široké možnosti vyrábění zbraní a hlavně spousty krvelačných zombie. Před vydáním regulérního druhého dílu Dead Islandu jsme se dočkali levobočka. Jaký je?
Do Dead Island zasvěceným hráčům by se po shlédnutí screenshotů z Escape Dead Island mohlo zdát, že hra kombinuje klasický Dead Island ve smyslu survival akční hratelnosti s širokými možnostmi výroby předmětů a otevřeným herním světem, a herní šlágr Borderlands, respektive jeho svébytný grafický styl vyznačující se pestrými barvami a výraznými černými konturami. Hned v úvodu je však třeba říci, že nic takového se (bohužel) nekoná.
Paradoxem je, že grafické zpracování ve stylu Borderlands hře spíše škodí. Grafika zombie zamořeného ostrova je v tomto případě, až na několik prvních kroků ve hře, naprosto fádní. Stále ty samé barvy, nedetailní objekty, nekonečně se opakující prostranství a předměty, dokonce i zpočátku dobře vypadající zombie vám budou brzy lézt krkem. A jakmile pak narazíte například na mrtvoly, jejichž prostřednictvím ve vás hra vykřeše tak maximálně pocity smutku z toho, že by ty chuděrky nevypadaly dobře ani jako figuríny do výlohy, bude vám zřejmé, že je něco špatně.
I přes snahu o komiksový styl je v tomto případě grafika pocitově zastaralá a spíše než k Borderlands se dá přirovnat k upírské hře DARK, která se namísto prostého zaujetí hráče za tento grafický styl také snažila leccos schovat.
Pokud navíc Dead Island definujeme jako survival akční hru s širokými možnostmi výroby předmětů a otevřeným herním světem plným zajímavých zákoutí, potom Escape Dead Island musíme definovat jako akční hru zaměřenou na boj zblízka, bez možnosti bastlení předmětů a bez jakýchkoliv zajímavých zákoutí, což by mohl být, jak jistě tušíte, docela problém (hratelnosti hry se budeme věnovat na některé z dalších stránek).