Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

18. 11. 2014 14:00 5

Seznam kapitol

1. Dead Island se rozrůstá 2. Když dva dělají totéž, není to totéž 3. Hardwarově nenáročná hra 4. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná
5. Souboje pobaví, mají však i své chyby 6. Občas selžou prsty i taktika 7. Prázdnota kam se podíváš 8. Escape Dead Island – závěrečné shrnutí a hodnocení

Při pohledu do kalendáře zjistíte, že už to jsou tři roky, co mezi nás dopadla hra, která přinesla vše, po čem naše hráčská srdce tenkrát tolik prahla - otevřený herní svět, široké možnosti vyrábění zbraní a hlavně spousty krvelačných zombie. Před vydáním regulérního druhého dílu Dead Islandu jsme se dočkali levobočka. Jaký je?

Reklama

Do Dead Island zasvěceným hráčům by se po shlédnutí screenshotů z Escape Dead Island mohlo zdát, že hra kombinuje klasický Dead Island ve smyslu survival akční hratelnosti s širokými možnostmi výroby předmětů a otevřeným herním světem, a herní šlágr Borderlands, respektive jeho svébytný grafický styl vyznačující se pestrými barvami a výraznými černými konturami. Hned v úvodu je však třeba říci, že nic takového se (bohužel) nekoná.

Paradoxem je, že grafické zpracování ve stylu Borderlands hře spíše škodí. Grafika zombie zamořeného ostrova je v tomto případě, až na několik prvních kroků ve hře, naprosto fádní. Stále ty samé barvy, nedetailní objekty, nekonečně se opakující prostranství a předměty, dokonce i zpočátku dobře vypadající zombie vám budou brzy lézt krkem. A jakmile pak narazíte například na mrtvoly, jejichž prostřednictvím ve vás hra vykřeše tak maximálně pocity smutku z toho, že by ty chuděrky nevypadaly dobře ani jako figuríny do výlohy, bude vám zřejmé, že je něco špatně.

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz

I přes snahu o komiksový styl je v tomto případě grafika pocitově zastaralá a spíše než k Borderlands se dá přirovnat k upírské hře DARK, která se namísto prostého zaujetí hráče za tento grafický styl také snažila leccos schovat.

Pokud navíc Dead Island definujeme jako survival akční hru s širokými možnostmi výroby předmětů a otevřeným herním světem plným zajímavých zákoutí, potom Escape Dead Island musíme definovat jako akční hru zaměřenou na boj zblízka, bez možnosti bastlení předmětů a bez jakýchkoliv zajímavých zákoutí, což by mohl být, jak jistě tušíte, docela problém (hratelnosti hry se budeme věnovat na některé z dalších stránek).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama