GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing

Adam Vágner

Adam Vágner

24

Seznam kapitol

1. Ray tracing jde do světa 2. GeForce GTX vs GeForce RTX – hardware 3. Výpočet snímku na Pascalu a Turingu 4. Raytracing na Pascalu a Turingu v praxi (teoreticky) 5. S ovladači v dubnu (a pár otázek a odpovědí Nvidie) 6. Nové ukázky ray tracingu na GeForce RTX

Když Nvidia uváděla GeForce RTX, tvářila se, že jde o první grafiky, které mají přinést použítelný ray tracing ve hrách. V noci oznámila, že podporu pro ray tracing DXR, který je novou součástí DirectX, dostanou i starší karty. Co bychom od toho měli čekat? A proč Nvidia věnuje takové úsilí GeForce RTX, když to funguje i na starších kartách?

Reklama

Včera odpoledne Nvidia v rychlosti svolala konferenční hovor k jedné, pro většinu lidí asi překvapivé, novince, jejíž oznámení si připravila na půlnoc – totiž k přidání podpory pro DirectX 12 Raytracing (DXR) pro GeForce s architekturou Pascal a GeForce GTX s architekturou Turing (tedy pro nové modely GeForce bez specializovaných jednotek RT cores a tensor cores).

Informace, které by vás zajímaly asi nejvíc – co všechno a jak to na kterých Pascalech poběží – zatím k dispozici nejsou, a nejsou ani ovladače, se kterými byste si to mohli aspoň něco málo vyzkoušet. Ale na právě probíhající Game Developers Conference můžeme čekat další oznámení související s DXR a ray tracingem a jeho implementací do stávajích anebo nových her.

V jistém ohledu tedy včerejší oznámení připomíná první prezentaci Nvidia RTX, po níž jsme dlouho čekali na první praktické využití ve hrách a zatím jsme se ani tak nedočkali nějakého širšího nasazení. A umím si celkem živě představit, jak kvůli tomu bude vypadat diskuze pod tímto článkem.

Protože ani dnes nemůžeme ještě implementaci ray tracingu na Pascalech a Turingu GTX vyzkoušet, zatím vám můžu jenom převyprávět, co Nvidia k ray tracingu na GeForce GTX bez RT Cores a tensor cores řekla.

Jako většina marketingových prezentací začala seznamem úspěchů a inovací v oblasti herní grafiky v posledních letech, nepřeskakuju to hlavně kvůli tomu, co Nvidia považuje za největší inovaci v posledních letech:

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

S DirectX 9 to byly programovatelné shadery, s DX10 geometry shadery, DirectX 11 přidalo teselaci a compute shadery, DirectX 12 možnost programovat „Close to Metal“, tedy blíže k hardwaru přímo na tělo daným grafickým kartám a tou poslední, podle Nvidie nejvýznamější novinkou za posledních 15 let, má být DXR – DirectX 12 Raytracing.

Podporu pro DirectX Raytracing už avizovaly dva největší herní enginy – Unreal Engine a Unity. S implementací ray tracingu do herních enginů by měl být DXR mnohem dostupnější většině herních vývojářů, nemusejí se starat o jeho implementaci, bude prostě podporovaný přímo enginem.

GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing
i Zdroj: PCTuning.cz

V současnosti už je k dispozici preview Uneral Engine 4.22, finální verze by měla být uvedena už ve středu na keynote Epicu na právě probíhajícím GDC.

Unity nabídne podporu v upraveném experimentálním buildu na GitHubu od 4. dubna všem uživatelům, kteří mají plný přístup k preview ve verzi 2019.03.

Mezi dalšími AAA herními enginy, které ray tracing podporují, je Frostbite Engine od DICE/EA, Northlight Engine od Remedy Entertainment a enginy od Crystal Dynamics, Kingsoft, Netease a další.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama