GeForce Pascal dostanou podporu pro DirectX Raytracing | Kapitola 6
Seznam kapitol
Když Nvidia uváděla GeForce RTX, tvářila se, že jde o první grafiky, které mají přinést použítelný ray tracing ve hrách. V noci oznámila, že podporu pro ray tracing DXR, který je novou součástí DirectX, dostanou i starší karty. Co bychom od toho měli čekat? A proč Nvidia věnuje takové úsilí GeForce RTX, když to funguje i na starších kartách?
Na noční přednášce z GTC šéf Nvidie předvedl i ukázku z přepracovaného Quake 2 s přidanou podporou Nvidia RTX v čase 30:40:
Dále Nvidia zveřejnila výborně vypadajcí ukázku z připravované akce Control pro PC:
Ukázku z Dragonhound, online akčního RPG, ve kterém jsou implementované výpočty odlesků a stínů pomocí ray tracingu:
A „filmový“ Project Sol Part 3, který má demonstrovat „sílu“ Nvidia RTX při tvorbě filmových sekvencí s využitím ray tracingu – ukázka běží v reálním čase na jediné GeForce Titan RTX v Unreal Engine.
A na závěr bych zdůraznil, že zatímco API Nvidia RTX je proprietární řešení od Nvidie, DXR je standard implementovaný Microsoftem a nevyžaduje specializovaný hardware – ten slouží především k tomu, aby výpočty urychlil. Dá se předpokládat, že podobné oznámení můžeme nejspíš čekat i od AMD a podpory DXR se dočkáme i na Radeonech.