Zpět na článek

Diskuze: GeForce RTX 5080 bude uvedena jako první GPU na trh v lednu 2025

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
27. 12. 2024 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejně se najde spousta lidí, co si koupí i 5090. Já taky, chci si hezky zahrát a mám velkej monitor, musím nakrmit rozlišení. Když prodám současnou 4090, není to ve finále takovej randál. Pokud se někomu nelíbí provozní vlastnosti nebo cokoliv jiného, kupovat to nemusí. Bugatti si taky nekoupíte kvůli spotřebě.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
28. 12. 2024 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 @lukecz123 No vzhledem k uniklým cenám RTX 5080 australských obchodníků ty ceny nového higendu budou jsem ještě horší, než jsem vůbec předpokládal... Za tu cenu z té spousty lidí bude spíš pár.

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybí mi tu srací smajlík 🤷

nausd
nausd
Level 1 Level 1
23. 12. 2024 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bude vážit 10 Kg a chladič bude mít 2x větší než ta předchozí a nebude hořet jen jeden konektor, ale bude hořet celá jako hoří Lambo. Nadsázka :-)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nausd @nausd RTX 5080 bude mit podle me hodne podobny chladice jako mela 4090, vsak spotreba bude skoro totozna. masivni zvesteni chlazeni ocekavam az u 5090 kde prece jenom 600W+ bude uz pro vzduchovy chlazeni celkem orisek... Hlavne to bude vyzva pro PC skrine, protoze "vyfoukat" ze skrine 600W odpadniho tepla nebude prdel..

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
23. 12. 2024 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ty jsi jí už testoval, že víš, že bude mít spotřebu přes 600W?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech no to nevies, ze nvidia najskor na nich 2 roky tazila bitcoiny ? :D a az potom ich vycistia a daju ludom :D :D :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 19:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech TDP uz unikly.. u 5080 by to melo byt 400W+ a u 5090 pak 600W

https://www.svethardware.cz/novy-unik-k-geforce-rtx-5090-mluvi-o-21-760-cuda-jadrech-a-600w-tgp/61173

https://www.svethardware.cz/nvidia-testuje-4slotovy-chladic-pro-geforce-rtx-5090-schopny-uchladit-600-w/60682

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/leak-claims-rtx-5090-has-600w-tgp-rtx-5080-hits-400w-up-to-21760-cores-32gb-vram-512-bit-bus

ono ve vysledku je to jedno zda to bude 500W nebo 600W, oboje hodnoty sou pro vzduchovy chlazeni uz doslova sileny..

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
25. 12. 2024 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak BTC tezko ale jinak to tak je, vzhledem k tomu ze si pobezis koupit za nesmyslny penize 2 roky olitane GPU tak proc ne, jsi idealnim prototypem zakaznika NV.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 01:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos na 600W je designovany současný chladic 4090 od NV. Neznamena to, ze ta karta má takovou prumernou spotrebu. Ta je vyrazne níže.

Kdyz se dřív mohly chladit 3 250W grafiky s mini mezerou mezi nimi, nevidím problém aby se i případných 600W neumelo chladit v bezne skrini

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @komplik ja zkousel chladit kdysi davno dve grafické karty v SLI i CROSSU co mely takto vysokou spotrebu a reknu ti prdel to na vzduchu rozhodne nebyla.. Nakonec jsem proste musel prejit na kompletni chlazeni PC vodou aby to bylo tichy.. Dostat totlik odpadniho tepla ven ze skrine opravdu neni sranda. Jinak 4090 i 5090 jsou vyrobeny defakto na stejnym vyrobnim procesu, ovsem 5090 ma mnohem vic jednotek. Ta karta proste bude zrava a zas nemuzes pouzit chladic z 4090 abys nemel zadnou chladici rezervu. Ty chladice se vetsinou dimenzuji na chladici vykon o 30-50% vetsi, a to z duvodu ze v idealnich podminkach ty chladice funguji par mesicu od prvniho spusteni, staci jenom minimalni zaneseni prachem a ten chladic ihned dramaticky ztraci ucinnost a s tim se samozrejme musi pocitat.. Malo kdo profugukuje svoji grafiku 4x rocne komopresorem aby z ni vyfoukal 100% usazeneho prachu.. Proto bude muset bejt chladic na 5090 predelanej a bude se mu muset zvysit vykon + pocitej s tim ze budou zas vychaze i OC edice, kde samozrejme spotreba zas povyroste... Ja osobne bych proste u grafiky se spotrebou nad 500W uz celkem dost premyslel o kompletní vode, grafika bude mit diky tomu stabilni teploty a nebude to litat nahoru a dolu coz stavajicim PCB a bezolovnate pajce proste citelne skodi a nedela to dobrotu.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nekupovat.

Zo 16GB za tie peniaze je/bude cista zlodejina.

Uz aj na hry je 16GB Vram malo...

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M teraz ta cely svet posluchne? tak akoze sa na 8-16 gb grafikach uz nezahras? 😆😁 vies ze kazda hra ma menu..

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso 5080 nekupujes na 1 2 roky. Ked uz teraz je 8GB malo a 16 na hrane co pride o rok dva ?

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @M ale hovno, praveze ty co kupuju drahe karty , upgraduju pravidelne, lebo chcu mat vzdy aktualnu.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 01:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @M me neni na žádnou hru 8GB málo v uwqhd. 3060ti to ale tak tak dava, ano mohl bych nekde narazit na limit pameti kde treba 12GB 3060 bude ok, ale v takovém případě se bavime o filmových 24FPS, takze tak hrát nebudu a úvěrů detaily, kdyz to udělám, tak pamet zase není problém a ma vykonu tak akorat co se oo ni chce.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD GPU rebrand

U další generace určitě dojde k přejmenování (UDNA), ale proč v tom neudělat guláš už teď? Alespoň konečně lépe zařadili to, co chtěli původně pojmenovat RX8800XT.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza To se RuĎĎásek rozbrečí, že se ty jejich novy grafiky budou jmenovat jak od NV😂😁

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza AMD stále hledá své dno...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza no hlavně RX 9070 XT bude udajně jen na 7900 gre levlu, taky celkem zklamani :D

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 To už jsem raději nemiňoval, flame tu bude stejně. Chvilku zpátky jsem psal, že RX8800XT bude ráda, když se trefí mezi 5070 a 5070Ti. Zřejmě to bude ještě horší.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 11:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Navíc, dalo se to čekat. Jestli se věnovali změně na AI algoritmy, tak nezbyl čas na nic moc jiného.

Nicméně spojením se Sony si zajistili určité financování a Sony naopak technologie bez potřeby je vytvářet. Přechod na UDNA tak zní logicky. Jen to spíš vypadá, že AMD se bude plně věnovat konzolím a PC se pro ně stane silně vedlejším produktem. Což je smůla z hlediska cen, Intel asi ještě hodně dlouho nebude konkurovat v highendu.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza To nechápu, vždyť AMD grafiky a zejména 7800XT se tak výborně prodávaly, že snad přejmenování je zbytečné. 8800XT mohla být totální hit, ale teď bude zákazník totálně zmaten...

Teď vážně. Kdyby prodeje byly takové jako zde někteří tvrdili proč by přistoupili k přejmenování a ještě k takovému, které naprosto kopíruje Nvidia karty. Důvod je jediný a geniální AMD marketing vsází na to, že neznalý zákazník zkrátka sáhne po "vyšší " řadě 90xx než 50xx a AMD se tak vlastně snaží přiživit na úspěchu Nvidia karet.

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Já věřím že Vám tu někdo za chvíli vysvětlí jak je to označení naprosto logické a spojitost s Nvidia to nemá vůbec žádnou 🙂

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Na to se možná nachytá člověk, který tomu vůbec nerozumí, když tam není nápis  Geforce a RTX. Takže ten by si asi stejné koupil AMD, tudíž nemyslím, že z toho budou nějak moc profitovat😉

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @callisto Jasně, máš pravdu, ale stejně na tom vidím jen snahu napakovat se na úspěchu konkurence. Mohli zvolit jakykoliv jiný název, resp. pro zákazníky by bylo nejlepší zůstat na svém značení. Nevím co má komu tato změna přinést?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
25. 12. 2024 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 7800xt je stredni trida tak je logicke ze tam byly velke objemy prodeje to je ve stredni tride topend kupuje jen par blaznu.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Maximumspeed77 A? Samozřejmě prodeje zaostávaly za očekáváním. Proto se děje to co se děje...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 01:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych se rád zeptal zdejších diskutérů, respektive "stěžovačů".
Jak byste si to představovali? Všechny ty firmy dělají všechno pro to, aby vydělali peníze. Ty peníze pak mohou použít na vývoj dalších produktů. Pořád jen čtu: "má to málo VRAM", "mezigenerační posun je malej", "cena je vysoká" atd.
Každej máme možnost volby. Na trhu není jen Nvidia. Chceš víc VRAM? No tak prosím... skoč do konkurence. Chceš levnější grafiku? Skoč do konkurence. Chceš větší mezigenerační posun? Skoč do konkurence. Mě pořád příjde, že se furt brečí, ale podíl na trhu roste Nvidii. A já se ptám: PROČ? Proč roste NV a AMD naopak padá?
A než mi tu někdo napíše něco o OEM.... Uvědomte si, že pokud by v tom hrál OEM tak velkou roli, tak by se v OEM segmentu musel roztrhnout pytel, aby AMD padlo v prodeji kusů grafik o 40%. Že by si najednou šli všichni nakoupit OEM sestavy a na AMD v retailu se tolik lidí vykašlalo? Jsou tam docela dost velké výkyvy v rámci kvartálů.
Další věc co mi docela nejde do hlavy: Vy už víte ceny, že dokážete takto nadávat? V předchozím článku byl únik sestav Aceru. Ceny s 4090 byly o 5000Kč nižší než ty s 5090. Ceny s 4080 byly o 10000 vyšší než ty s 5080. Ale tady se hned řve, jak půjdou ceny zase nahoru. Toto by tomu moc neodpovídalo teda. Osobně si raději počkám, až ty ceny budou oficiální. Pak se dá k tomu něco říct. Ale pořád platí: Nechceš? Neber.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
23. 12. 2024 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe tbf - cca 50% "contentu" v diskusi tady generuji jeden rudy retard ktery bude na nVidii nadavat i kdyby papez Jensena blahoslavil .... a jeden prosty retard ktery ze salase kritizuje jako predrazene vse co neni Playstation...

Normalni populace si koupi co chce a na co ma... a vysledky prodeju jasne ukazuji co to je.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
23. 12. 2024 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave ovce kupuju Nv lebo nemaju na vyber .. graficke whores chcu DLSS a RT a kedze to Nv vie, tak tie ovce pekne podoji.

a ty chlapecku drz hubu a pekne zabeeeekaj.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
23. 12. 2024 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Sailor SVK ty jses na ty ovce vazne fixovanej bobecku... a co se tyce bekani kazdej vi, ze je to pobliz lidi jako ty o hubu - vzrusis se a je to nebezpecny - takze dik ne

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Na ovce a na děti 😀

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
25. 12. 2024 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Sailor SVK pritom AMD ma k obojimu naprosto srovnatelnou alternativu, jen at si bezi koupit predrazene karty, to uz je jeji boj. Sranda bude za par let, az se cinsti vyrobci ASIC kteri naprosto dominuji na cele tyhle planete nemaji konkurenci, pusti do vyvoje GPU to budou teprve potize co prijdou pro amd i nv.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Maximumspeed77 😂

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 01:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @Maximumspeed77 jakou alternativu? RT je RT, jedno na jakem HW bezi. K DLSS alternativu AMD nema. Pokud myslíš FSR, tak to na NV bezi taky, bezi na mém Snapdragonu Elite X, bezi i na mém M1 Pro.. podobne jako Intel XeSS. Opět to bezi vsude. AMD nema to FSR only pro jejich hw, navic i ten xess podává většinou lepsi výsledky nez fsr, a dlss je superior. Navic je hro.ada her kde dlss je a fsr nikoli. Jsou hry kde je dlss, fsr i xess a s nv si člověk vybere to co je pro něj nejlepsi, s amd i intel grafikou ma omezenou volbu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
26. 12. 2024 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @komplik ehm ..

PS5 PRO ma nove AMD RT a nove HW ML a sony + AMD podpisali novu iniciativu Ametyst.

Nova AMD RDNA4 ukaze uz o chvilu "nove" RT a ML a teda HW AI upscale .. Ametyst sa ukaze uz na grafikach s UDNA, ktore zas budu v PS6.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
22. 12. 2024 23:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se potvrdí, že velikost Vram a šířka sběrnice se nikam neposunula (Kromě RTX 5090), tak pro majitele řady 4000 bude důvodů k upgradu velice málo. Pro majitele řady 3000 a nižší to bude dávat větší smysl.

Upgradovat z 4070 na 5070 nebo 4080s na 5080 proč? Stejná šířka sběrnice, stejná velikost V-ram a výkon o 20% výš? No bože, tak se místo DLSS quality nastaví balanced a jede se dál.

Jen čekám, jestli nvidia nevyleze s nějakým DLSS4, které poběží pouze na řadě 5000, protože.... proč ne? Nějak to prodat musí.

Jinak k těm diskuzím o velikosti Vram a propastném rozdílu mezi xx80 a xx90. Z pohledu prodeje, je to vymyšlené velice dobře, na zákazníka hází bobek a pořádně ho oškube. Kdo se střelil do nohy a pořídil 4k 240hz monitor a nestačí mu 16gb vram, no tak si holt bude muset připlatit na 5090. Jak jinak donutit zákazníka, aby si koupil tu nejdražší kartu, než že zkryplíte tu druhou v pořadí, že?

Nějakou RTX 5080 Ti 24gb by nvidia střelila do nohy sama sebe. Kdo by byl ochoten dát 45-50k za 5080 Ti, ten by si už připlatil a za 60-65k koupil 5090. Navíc by se potom ta 5090 prodávala podstatně hůř.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
23. 12. 2024 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram .. vazne som medzi detmi.

klasicka rasterizacia je kaput, nie je ziadna moznost pre skokove zlepsenie, je to archaicke a prekonane.

RT ide plnou parou a je tam obrovsky priestor na skokove zlepsenie aj o 1-2 rady a to medzigeneracne. BVH, divergentny stack manazment vie zlepsit RT o 300% behom jedneho roka.

A presne to bude Nv robit. A pre 5xxx gen si urcite tiez nieco pripravi.

Pri RT/Ml sme presne tam kde rasterizacia v 1994-2001. Je tu priestor pre extremne narasty vykonu ako medzi 3DO-PS1-DC-PS2 atd.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
23. 12. 2024 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Nechme se překvapit. pořád doufám, že jsem zbytečný pesimista a nvidia se vytasí s něčím, co bude dávat smysl z hlediska poměru cena/výkon/spotřeba. Veselé Vánoce všem.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
24. 12. 2024 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Bertram na mieste Nv to inak nerobim .. robim presne to iste, kapitalizmus je neuprosny. Opakujem v prechode od legacy rasterizacie ku plnemu "RT" je velke mnozstvo HW krokov,. Nv ich pozna a urobi ich ..

Za B .. mark cerny /SONY/ ma cerstve video, kde hovori ako riesili ML pre PS5 PRO a tiez o projekte Ametyst /SONY-AMD/ .. tema R@D ML .. trajektoria je jasna .. masivne akcelerujuce prace na RT/ML .. pojde o trysk, kt. robilla rasterizacia v 3D grafike medzi rokmi 1994 az povedzme 2004.

Pre buduce graf. karty ratam s likvidaciou rasterizacneho HW, bude virtualizovany v SIMD poli. ML potrebuje aspon 500TB/sec priepustnosti .. dnes to PS5 PRO riesi cez malu "RAM" vo vnutornych registroch WGP na GPU. Ziadna RAM, cache dnes totiz nie je pre ML dost rychla.

Cakaju nas divoke veci. Presne tak ako od 1994 roku a vyssie.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram ja zrejme upgradnem nmz 4070 na 5070- 5070ti. pokial sa 4070 dobre preda, zase budem mat 2-3 roky zaruku, to co doplatim, nebude tak hrozne. a tak to vela ludi robi. po zaruke alebo na konci sa karta preda a mas zase klud.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 01:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram a kdo upgraduje každou generaci? Nv standardně pocita 2 generace na upgrade cyklus, leckdo to ma ještě delší.

Navic hodne lidi nedela upgrade, nemeli nic a kupuji nový pocitac

Fenrir Skin
Fenrir Skin
Level 1 Level 1
22. 12. 2024 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud lidem stojí za to si kupovat kus zbytečného HW za cenu ojetého vozu a za dva roky kupovat ještě dražší HW stejných specifikací s o něco málo lepší technologií, tak pak se svět dočista zbláznil.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 23:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenrir Skin @Fenrir Skin Zase tyhle kecy? Jsou lidi, co si koupí nové auto za mega na splátky, jen aby s ním jezdili o víkendu 20km na nákup. Jsou lidi, co si koupí Rolexky a podívají se na ně možná 5x denně pár vteřin kolik je hodin. Pak jsou lidi co si koupí 5090 a nahrají na ní stovky, tisíce hodin zábavy.... buď rád, že žiješ stále ještě v jakžtakž civilizované části světa a můžeš se rozhodovat právě mezi těmato zbytečnostma. Taky by jsi mohl řešit, jestli seženeš misku rýže, aby jsi měl co jíst.

Vladimír
Vladimír
Level 1 Level 1
23. 12. 2024 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenrir Skin @Fenrir Skin Mě spíš vadí že posun je malý, ale topit to bude jako blázen.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladimír @Vladimír 1. Píše se "mně"

2. jaký je posun, ty už jsi nové karty testoval?

3. teploty viz bod 2

Vladimír
Vladimír
Level 1 Level 1
23. 12. 2024 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladimír @LV426 Sry, ale nějakej pravopis při psaní na internetové diskusi opravdu neřeším, ale chápu že někdo je hnidopich.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 12. 2024 15:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladimír @LV426 Tak to já si také rýpnu. 😃 Nepíše se “taky by jsi” a “aby jsi”, ale “taky bys” a ”abys”. A pak ještě “co si koupí 5090” je vedlejší věta vložená a musí být z obou stran oddělena čárkami. Viz příspěvek z 22. 12. ve 23 h. 😃

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 01:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenrir Skin @Fenrir Skin tyto, letos jsem si koupil ojeté auto nizsi stredni tridy a za jeho cenu bych mohl mit 5 RTX4090. Mam mobil ktery kdyz příčtu tws a nějaké extra pouzdro stal to same co 4090. Soused koupil na auto disky v cene 4090.... Asi ziju v jiném světě.

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
22. 12. 2024 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem moc zvedavej na ceny. Jestli se potvrdi zdrazeni 5090 o $1200, jak koluje na netu, tak uz se svet definitivne zblaznil.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes @satanxerxes nvidia to napali o tom uz nikdo nepochybuje.. vsak 4080 taky napalila o 72% draz nez 3080 a stejne ji lidi kupovali...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos boze prestan vyplakavat, a stazuj sa u amd, ze nieje ziadna konkurencia.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 01:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes @satanxerxes a pokud to bude dobré, tak se na to zase budou 2 dny stát fronty jako na 3090. Chytřejší lidi si najali profi "vysavače front" protože 1600 dolaru co to stalo je sice dost peněz, ale jsou lidi co maji za 16 stovek mobil nebo hodinky, vyssi stredni trida si vydelava rocne 100-200 tisic dolaru, mesicne utrati za živobytí 4-6tisic, a mají dalších 50-100k USD na "zabavu".

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Málo ram, amd dáva až 24gb to sa nebude predávať som zvedavý na rx 8900 xtx 24gb a predaje na mindfactory v retaile kde nakupujú skutočný hráči (alebo aj nie 😂) 🤔

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro Podle mínusů je zde spousta lidí co neznají význam slova sarkasmus 😀

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Pavel Píša Nič iné som ani nečakal 😃

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
22. 12. 2024 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v Indy tech dev video bliakaju vyvojari, ze na skutocne plne RT lahko spapaju 32GB VRAM .. takze by som s 16GB Nv socka 5080 grafikami radsej pockal heheheheheheheh.

rozumny user chce za svoje prachy aj nejaku future proof rezervu, ovce nech to toho po hlave idu. beeeeeeeee.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK bohuzel Nvidia posledni roky na nejaky "future proof" rezervy z vysoka kasle.. Jejich zajem neni aby ti karta vydrzela co nejdele, ale pravy opak. Je to velmi jednoduchy obchodni model kdy se snazis zakaznikovi nutit aby kupoval tyv produkty co mozna v nejkratsich intervalech. Mala VRAM je vice mene alternativou tech "kurvitek" co nektery vyrobci davaji do svych produktu aby odesly kratkou dobu po zaruce a ty sis musel koupit produkt novy.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
22. 12. 2024 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ja velmi dobre rozumiem co sa tu deje a som velmi rad, ze teraz nemusim skladat nove PC .. az v 2026.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK future proof je nesmysl, ekonomicky, zajima te to co potřebuješ dnes, ne co bude zítra. Často nikdy k využití toho navic nedojde a po nějaké době to stejne bude slabé. Až nebude něco stacit poridis nove. Znam nemalo "future proof" exotu co koulili 2x drazsi hw jen pro to aby to vydrzelo ne 4 ale 8 let, ze neupgraduje casto. A ejhle uz po 4 letech by mohl mit za polovinu vykonnejsi hw. A tu polovinu mohl usetrit. Ale vtip je v tom ze to co po 4 letech maji ji. Porad staci a stacilo by i to o polovinu levnejsi.

Ale jo, kdyz nekomu jde o ten dobry pocit, a ty penize muze postradat. Proc ne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
26. 12. 2024 06:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik .. ked dam za grafiku 1000euro, tak ju nekupujem na 2-4 roky. Nove intel GPU ma MSRP 249 USD, tam to mozem po 2 rokoch dat do elektro odpadu ale 600 eurovu grafiku ??

a future proof je uz dlhsie dobre definovany a raster vykon to nie je .. je to kvalitny ML HW ! a ked je to mozne tak slusne RT ! .. opat - pozeram na posledne Intel video a zvlada PT v Cyberpunk s ML upscale a framegen nad 30 fps v 1080p za 249 USD !

ML dnes podcenuje uz iba negramotny idiot. Posledne Mark Cerny video bolo skutocne to "posledne" varovanie .. ML a RT bude akcelerovat na rychlost svetla .. samozrejme sa na to mozem vysrat, kupit AMD 6800XT z druhej ruky a motkat sa tu dalsie 2-3 roky.

https://www.youtube.com/watch?v=EtXbowz7h2U

- mark cerny video .. je tam jasne povedane, ze pre PS6 chystaju pri RT/ML nieco skutocne specialne.

P.S.: 16GB VRAM je dnes pri novom PC GPU absolutne minimum, aj PS5 PRO dokaze pre GPU lahko adresovat pravdepodobne az ku 13-14GB.

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
22. 12. 2024 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu kdo si koupí takhle drahou a výkonově nabušenou kartu ale s 16GB vram.. tím se ta karta přece úplně degraduje.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe @Tripe hram 4k s 12gb rtx4070 a nemam ziaden problem. ak nie si idiot a nemusis mat vsetko max a vies si nastavit detaily. predstav si hry sa daju nastavit i 8gb rt 3070 ... dokonca i na gtx 1070

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak Tak ono když si koupíš kartu za 40 000, tak úplně nechceš sundavat detaily...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @h1av0un presne tak, kdo da 40tis za kartu nechce delat ve hrach kompromisy, protoze Nvidia sou mamlasove a setri na maly VRAM.. Tohle nedava zadnou logiku.. Ovsme uplne stejne na tom byla ve svy dobe RTX 3080 10GB.. (pritom RTX 3090 v ty dobe mela 24GB)

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos v příspěvku nahoře říkáš že dávat na kartu málo vram je "jednoduchý obchodní model" a teď zase meleš že to nemá logiku 😆

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
22. 12. 2024 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak U 4080 se to dalo pochopit, ale u 5080 už to pochopit nedokážu, protože to už je vysloveně karta na 4k hraní. A měla mít aspoň 20 GB. A dělat kompromisy ze strachu aby ti náhodou nepřetekla vram je u karty v téhle cenové kategorii mimo. Ale zřejmě chystají asi i nějakou 5080 Super aby vyplnili tu velkou mezeru mezi 5090 a touto.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tripe pokud bude naka 5080 SUper tak ji vydaj tak za rok.. zatim pekne "podoji" lidi s 5080 16GB a pak s velkou slavou udelaj 20-24GB edici a podoji lidi znova :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos no su inteligetny. vsetka cest marketingu nvidie. vedia co robia.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Taky si myslim, že 5080 Super nebo Ti bude mít 20GB paměti. Ale jako nenažraný jsou o tom žádná. Těch 20Gb bych u karty za 40k prostě jako očekával..

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Ty mi zase ale vkládáš do pusy něco, co neříkám. Se 16GB ještě chvilku dělat kompromisy člověk nemusí. Ale u dalších her z prostředí UE5 už to bude horší. Nicméně a asi i bohužel je Nvidia pořád jediná varianta vhodná ke koupi v dnenší době, pokud nejsi sebetrýznič. Bohužel jim zatim nemá kdo konkurovat a vůbec mi prosim tě neodpovídej nějakym syrovym výkonem AMD karet. Jak už jsem dříve říkal, dneska se hraje na poli AI ne syrového výkonu. A tam je Nvidia o míle dál. Škoda, že tu neni nikdo, kdo by jí srazil hřebínek a ceny. Zatim

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @h1av0un hele ze by DLSS bylo tak na mile daleko pred FSR jsem si nevsiml a to ma AMD jeste mnohem slozitejsi vyvoj, protoze to za prve dela jako OPEN Free a za druhe se snazi aby to bylo kompatibilni s mnohem sirsim zaberem GPU a to i GPU konkurence.. Nvidia to ladi jenom na svoje karty a urcite rady DLSS jenom na urcite rady architektur, takze Nvidia ma ve vysledku mnohem jednodusi praci.. I proto si musime AMD vazit ze tohle dela, protoze vlastne prinasi velmi podobnou technologii i majitelum Nvidia karet, ktere Nvidia od DLSS odstrihla tj majitele GTX900/1000 kterych je na svete stale stovky miluonů aktivnich majitelu a tem proste prijde nejaky ten vykon navic diky upscalingu rozhodne vhod.. Vsak tahle technologie byla puvodne hlavne pro pomalejsi grafiky, u kterych uz proste neni zadna cesta ja vykon nahrabat kdyz uz nepomaha snizovani rozliseni ani detajlu a FSR je tak jedina cesta jak si nejaky ty FPS "nahrabat".. To ze Nvidia zneuziva DLSS jako marketingovy nastroj je vec druha.. viz jejich DLSS 3.0 fungujici jenom na RTX4000, nebo to ze i 4090 dava v nejnovejsich hrach bez DLSS sotva 20Fps a Nvidia si pak pekne propaguje DLSS ktery zvedne FPS na 4x nasovek a delaji z toho svatej grál, ze ale dochazi k degradaci kvality obrazu vuci nativu "logicky" uz ale nikomu nerekne :)

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos to že to vyvíjí jako open free není nic co by byla překážka to jste řekl nesmysl... a to že je to kompatibilní i na konkurenci taky není až tak velký problém je to univerzální algoritmus ale to beru jako problém proč kvalita zaostává i když vy si toho nevšimáte což je u vás normální... Ale očividně AMD chce kopírovat Nvidia a jít stejnou cestou vzhledem ke speciálním jednotkám v další řadě jejich karet. Od nové řady věřím že se kvalita FSR zlepší ale pouze na nových řadách.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Losfantos prave ze vymyslet algoritmus co bude kompatibilni napric vsemi GPU na trhu, ruznymi architekturami je mnohem vetsi prace nez kdyz to ladis jenom na urcity jedno GPU... Mas tam mnohem vic promenejch na ktery si musis dat pozor.. Vsak FSR 2.2 prijal Microsoft jako za obecny standart a jiz je soucasti DX12.. Ono mnoho technologii co AMD vymyslelo je nyni soucasti DX knihoven coz jenom ukazuje na fakt jak moc si AMD hledi herniho trhu a snazi se mu neustale prinaset nove technologie. Nvidia na to uplne kasle.. Nevim o jediny technologii od Nvidie, ktera by se stala soucasti DX knihoven..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos A proto po velkém úspěchu přecházejí na stejný způsob, který používá Nvidia a nově také Intel. Je vidět, jak své technologii věří.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 12. 2024 15:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos Algoritmy, které fungují s každou kombinací hardwaru, ať vymýšlí Microsoft. Jakou logiku by mělo mít úsilí AMD přinést výkon majitelům starších Geforce? AMD by se měla snažit, aby tito lidé své grafiky zahodili a koupili si nové od AMD.

DLSS je od toho, aby podpořilo ray tracing a nikoliv staré grafiky. A AMD bude upscaling počítat také přes specializovaná jádra. Po ohlášení UDNA je to zcela evidentní. Plácáte úplné hovadiny.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos To že FSR funguje i na Nvidia karatách nebyl původní úmysl, nýbrž vedlejší efekt. Zkrátka vsadili na univerzální DX knihovny na úkor kvality a výkonu. AMD si tak hledí herního trhu, že pozvolna jej opouští. Začíná to higendem....

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratos ty delas jako by fsr na nv nebehalo. Radeji si vyberu zda fsr, xess nebo dlss, podle toho co bude pro mě nejlepší. proc bych se omezovat na fsr, pripadne xess, kdy fsr za me ma nejhorší vysledek.

A souscast dx? Co třeba takový RT, s tím NV ve hrach přišla před AMD. A jiste toho bude daleko vice, hbao, hfts...

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tripe @Tripe a kde je to limitujici? Konkretni tituly?

Tripe
Tripe
Level 28 Level 28
26. 12. 2024 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik Většina dnešních moderních titulů, pokud hrajete ve 4k na maximální nastavení, se pohybuje mezi 14GB - 16GB Vram
https://www.youtube.com/watch?v=dx4En-2PzOU
Některé si vezmou už i přes 17GB (například nový Indiana Jones nebo Avatar)
https://www.youtube.com/watch?v=onUo3QZalgg

Ale o to až tak nejde, jde o to, že si tu kartu kupujete do budoucna. A jestli už dnes je to s Vram na hraně, jak to bude vypadat za tři roky. Pokud si chcete užívat 4k s plným nastavením včetně raytracingu, tak takovou kartu nechcete.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 11:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super, jen ať to sypou :) Na tuhle generaci jsem fakt zvědavý..

Na druhou stranu, k čemu máme takhle výkonná gpu, když včera hraju Dead Space remaster , i s blbou 4070 tam mám 150-200fps, ale fps dropy nemají vyřešeny doteď a nejspíš nikdy nebudou, pak ať se EA nevidí, že je kde je.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To já taky ale ne na tu cenu.

David32
David32
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 13:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 1440p 480hz, pokud ve většině her 5090 udrží 360 fps tak si myslím že kupce určitě najde včetně mě.

rybka
rybka
Level 3 Level 3
22. 12. 2024 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ja mam 4090 a v dnesnom svete vysokeho rozlisenia, obnovovacej frekvencie a AI, mam pocit, ze mam GT 710 1024 VRAM. Ja by som si dnes kludne vedecel predstavit 100 nasobok vykonu a VRAM 4090. V mojom idealnom svete by som dnes hra v 8-16K rozliseni s 1000FPS a 1000Hz a aby mi generovanie v SD aspon 1024x1024 s hires fix-om generoval vystup 1s :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rybka @rybka Já mám 7800x3D + 4070, hraju Fhd a prostě mi to nestačí. Ty nejnáročnější hry, když chceš hrát fakt naplno, nejdebože s RT vč. vyšších fps, tak je to prostě málo a jsou lidi, co ti budou tvrdit, že 4070 je overkill pro Fhd, taková blbost..

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
22. 12. 2024 16:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rybka @rybka tak to spadni zase hezky na zem, vypocetni vykon vzdy koreluje se spotrebou energie a naroky na chlazeni a pokroky v litografii sice jsou ale ne zas az takove aby se to dalo vyrazne zvysouvat. Navic k cemu to bude dobre hrat srackoidni hry v 16k ? na vetsinu veci v pohode dostacuje QHD a komu ne tak 4k uz urcite.. pripadne nejake sirokouhle a na to maji top karty dost vykonu.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rybka @LV426 jj kdyz vysla gtx1080 a byla nejrychlejsi grafika na trhu, tak me za to ze je to fhd karta kamenovali, ale treba tehdejdi original podoba witcher 3 neudrzela ani 60FPS minimum, pokud se zaply hairowrks a maximalni AA pro hairworks.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 09:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 No vidíš. A takový Witcher 3 hraješ na 40fps, CB77 (patdon, CP77) na polovině.

Proto t6 nové grafické karty 😉

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Co to meleš, Zaklínače 3 jsem hrál ve své době už na nějakých 80fps a CB77 nevím, co je, jestli myslíš CP2077, tak tam jsem měl na vysoké nějakých 100fps.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 12. 2024 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @LV426 To jsi neřekl nic objeveného. Zkrátka hraješ v tak kompromisním nastavení, že máš výkon hry, jaký máš. Ale rozhodně nejsi na stropu nároků her, či hráčů 😉

Jen pro info, dnes je high-end gaming 2160p (či ultrawide alternativa), 144fps, HDR. A čekáme na Full RayTracing (tzv. Path Tracing). Od něj jsme tak 3 generace GPU.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 spíš tak jednu generaci, 5090 si 144+ s PT urcite da jak nic.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2024 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Darth36 Nedá.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 12. 2024 12:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 CP 2077 overdrive ve 4K při nastavení DLSS quality jede na RTX 4090 sotva na 40 FPS.

https://www.youtube.com/watch?v=4fBU8Knut1k

I kdybychom pro každou generaci grafik optimisticky počítali s 50% navýšením výkonu proti předchozí generaci, tak jsme od výkonu 144+ bráno od RTX 4090 cca 4 generace daleko (5090 cca 60 FPS, 6090 cca 90 FPS, 7090 cca 135 FPS a 8090 cca 200 FPS). Těch 200 FPS se sice jeví optimisticky, ale je nutno uvažovat, že nároky her porostou.

Také je otázka, kam se bude ubírat výkon CPU a kolik procesorového výkonu budou grafické karty potřebovat (zda si nebudou stále více prvků hry počítat samy). Bude záležet i na progresu ve výrobních procesech, aby se nestalo, že hypotetická RTX 8090 bude mít spotřebu jako sušička prádla.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2024 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Slusnak123 No mě to neříkej, řekni to jim, těm optimistům tady 🙂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2024 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 ale dá :D už teď jede 4090 klidně full PT a DLSS na 80-100, největší uplift je vzdy u RTX, takže to dost realne je.. a ne, hnusnejsi TAA nativ, nez dlss nikdo uz nechce :D

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2024 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Darth36 Tak vymyšlené snímky samozřejmě nejsou tématem. To klidně můžeme mít 1000 lusknutím prstu.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 12. 2024 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Já jsem jen navazoval na diskusi. 😃

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @LV426 witcher 3 v max nastaveni ve fhd dropovalo pod 60 s 1080. Hairworks a hairworks aa tomu davaji velky coud.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co zatim unikly specifikace bude tohle asi nejmene zajimava karta z cely ty novy rady rekl bych.. papirove to vychazi na 1/2 vykon 5090, polovicni VRAM a cena zrejme asi kolem dnesni 4090 24GB.. Kdyby ta karta mela za stejnou cenu aspon 2/3 jednotek nejvyssiho modelu a 24GB VRAM byla by mnohem zajimavejsi..

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nebyla.

Kdyby mela vic VRAM tak si ty karty rozeberou ti co to potrebujou na vypocty,takhle aspon neco zbyde na hrace.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll nj ale pro 4K je 16GB uz dost na hrane v novych hrach narocny na velikost VRAM, prece jenom kvalita textur se neustale zvysuje a hodne VRAM sezere i Ray tracing a mezi 5090 a 5080 je silenej vykonnostni rozdil.. mohli tam dat aspon 20GB kdyz uz nic.. Vuci 4080 zde proste neni ve velikosti VRAM zadnej posun vpred.. pritom cena nam opet naroste

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
22. 12. 2024 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Stratos souhlas s tou pameti pro 4K, tohle je tak idel do budoucna pro 1440p rozliseni.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll Místo toho aby byl rád, že jeho nova mainstreamová ATIna bude mít stejné VRAM jako 5080 tak se mu zase něco nelibí😀😁

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
22. 12. 2024 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Stratos fanouskum NV to nevadi hlavne ze tam je zeleny logo ze je NV taha za nohu jim nevadi a jeste jim zatleskaji pri odevzdavani penez :-D

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @callisto doufejme ze po rdna 4 uz opravdu prijde to slibovane dno (U DNA) a pak snad bude lepe.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll Taky doufám, že AMD konečně v grafikách udělá něco poradního. Grafiku mam vždy jedině NV, ale nejspokojenější jsem byl v době, kdy byla GTX285 a AMD mělo výkonnější 2 chipove řešení, protože byla GOOD cena. Od ty doby co amd neumí udělat highend si NV může dat cenu jakou chce..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @callisto hele nerekl bych takova 6900XT celkem silne dotirala na mnohem ale mnohem drazsi 3090 az Nvidii donutila udelat i refresh a vykon navysit (coz se u 4090 nestalo) a stejne ty ceny mely mnohem vejs nez AMD.. Oni uz roky a roky proste delaji ze konkurence neexistuje, jejich veskery marketing je na tomto postaveny a proto se ani nesnazi nejak ty ceny prizpusobovat konkurenci.. Takze i kdyby AMD melo vykonejsi grafiku za mene penez Nvidia stejne zadnou reakci neudela... Vsak podobny to bylo v dobach 2cipovek.. AMD melo vykonejsi 2cipovku za skoro 1/3 nizsi cenu nez Nvidia a stejne tu Nvidii lidi kupovali, pritom to nemelo zadnou logiku

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Stratos ved konkurencia neexistuje. tie smiesne pokusy amd vydat karty kusok cenou pod nvidiu.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Stratos no, a dnes je 1%lows stejné u 6900xt jako u 3070 ti :D :D dekujeme amd

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Stratos jako tu fury dvoucipovou co nechteli ani amd fans? Stavala 15 set dolaru a casto byla slabsi nez tisicovy titan od nv.

Pospo
Pospo
Level 18 Level 18
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ...suhlas. Ten VRAM gap je uplne nezmyselny. Bude tu mrte 16GB kariet a nic 20, 24, 28. Kludne to mohlo byt 5060 -16GB, 5070-20GB, 5080-24GB a fakt nikto by sa nehneval. Mozno Ti a SUPER to potom trochu zrovnaju. O rok/dva.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
22. 12. 2024 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Tomáš Pospíchal kcemu 20 giga vram na 5070 když ta karta je qhd/fhd tam stačí 12 giga vram až až

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Tomáš Pospíchal bohuzel presne ten samy FAIL mela Nvidia uz u 3000 a 4000 rady kdy na nektere karty davala klidne i 1/2 VRAM nez mela stejne vykonna konkurence.. Pak samozrejme ty karty zacaly strasne brzo odchazet vykonem, pritom ten cip by to jeste daval kdyby mel dostatecnou VRAM k sobe.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
22. 12. 2024 16:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Stratos vsak je tu moznost volby a za stejne money si koupit radeon a mas vyreseny, me radeony vyhovuji nemam duvod resit nejakou nv.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Stratos je to takovy fail, ze mas az 90% trhu

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Maximumspeed77 Konečně někdo s normálním komentářem. Děkuji za něj.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Maximumspeed77 přesně, každý si vybere

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Tom2308 já se už taky začínám obávat že těch 16 GB bude málo na 4k. Hrál jsem Indiana Jones na 4070 super (12GB) ve full HD. A už mě to papalo 11.5GB. v jedné lokaci jsem musel i vypínat PT páč VRam nestačila a padalo to pod 10fpa

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Martin tak samozrejme, novy hry uz poutivaji fotorealisticky textury a ty sou na VRAM brutalne narocny, ani nemusis zapnout RT ktery sam o sobe je na VRAM taky dost narocny.. 16GB bude pro 5080 ve 4K velkou brzdou...

Jedine ze by Nvidia zmenila pristup a prezentovala uz od samyho zacatku 5080 jako grafiku pro 2K a pro 4K prezentovala jenom 5090, s kterou ovsem napali cenu do nesmyslu, takze si za chvili skoro nikdo hrani ve 4K nebude moct dovolit..

Pospo
Pospo
Level 18 Level 18
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 20:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Tom2308 odpoved je jednoducha ... AI. Ja viem, ze to je gamerom jedno, ale bohuzial AMD a Intel je v tomto out a ostava jedine zelená. Moja 4070ti super 16GB, mi sice utiahne Cyperpunk fo fullke (WQHD), ale uz ked mam popri ComfyUI pusteny Photoshop, tak place ze malo VRAM. Ale biznisovo tomu rozumiem, lebo proste musim kupit 5090, pokial nechcem bazarove 3090/4090. Big win pre nVidiu.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
25. 12. 2024 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Pospo Otázka je, kolik by ta 5060 s 16gb nebo 5080 s 24gb ddr7 stála. už takhle ty karty budou za randál.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Stratos ktere zacaly odchazet vykonem? Konkretni karty, konkretni tituly, konkretni nastaveni. Dekuji

Jo a jaky je rozdil.mezi fhd a 2k rozlisenim? Myslis ze 1920 nebo 2048px na sirku je takovy rozdil? Ale kolik 2k monitoru je na trhu? Neznam zadny, jen fhd. Asi ti. 2k myslíš qhd, tedy 2.5k rozliseni.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Martin a ty mas nejaky developer build a vsechny debug nastroje herniho enginu, ze vis ze to chtelo 11.5GB?

Vis ze alokovana VRAM neznamena ze je potreba tolik VRAM aby nedochazelo k poklesu vykonu, ze jo.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
26. 12. 2024 02:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pospo @Pospo muzes koupit prifi nv karty, nejake vty apod. Můžeš spojit i několik dohromady pres nvlink a pak sdílí pamet, tusim muzes mit az 512GB VRAM s 8 voltama, ma to i dvě cpu, muze to mit i hromadu RAM.

Reklama
Reklama