Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 5. 2011 03:00 55

Seznam kapitol

1. Nejdéle žijící herní engine všech dob? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Ačkoliv jsme krásy Source enginu mohli v Half-Lifu 2 poprvé obdivovat už před sedmi roky, vývojáři z Valve jej dodnes pravidelně updatují a také na něm vydávají nové hry. A věřte nebo ne, nejde o žádné béčkové tituly, ale například o Portal 2, letos zatím nejlépe hodnocenou hru. Má dnes takto stará technologie vůbec šanci?

Reklama

Model / Texture Detail

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Model / Texture Detail High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Model / Texture Detail High / Low

Poslední nastavení snížilo rozlišení textur (jasně patrné na podlaze) a také zjednodušilo nasvícení suti v pozadí. Výkon po snížení i přesto vzrostl o pouhý jeden snímek za sekundu z 46 na 47.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Jak už to u multiplatformních her bývá, také u Portalu 2 jsou rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky spíše menší. U první scény jsou největší rozdíly v chybějících ambientních stínech a v horší kvalitě vody, na druhé scéně jsou pak rozdíly hlavně ve stínech. Navzdory spíše menším rozdílům v grafice jsem ale naměřil vysoké rozdíly ve výkonu, s GeForce GT 240 v 1920 × 1200 px s 4× AA výkon na první scéně vzrostl z 29 na 54 fps, u druhé scény pak z 31 na 62 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama