Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ačkoliv jsme krásy Source enginu mohli v Half-Lifu 2 poprvé obdivovat už před sedmi roky, vývojáři z Valve jej dodnes pravidelně updatují a také na něm vydávají nové hry. A věřte nebo ne, nejde o žádné béčkové tituly, ale například o Portal 2, letos zatím nejlépe hodnocenou hru. Má dnes takto stará technologie vůbec šanci?
Model / Texture Detail
Poslední nastavení snížilo rozlišení textur (jasně patrné na podlaze) a také zjednodušilo nasvícení suti v pozadí. Výkon po snížení i přesto vzrostl o pouhý jeden snímek za sekundu z 46 na 47.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Jak už to u multiplatformních her bývá, také u Portalu 2 jsou rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky spíše menší. U první scény jsou největší rozdíly v chybějících ambientních stínech a v horší kvalitě vody, na druhé scéně jsou pak rozdíly hlavně ve stínech. Navzdory spíše menším rozdílům v grafice jsem ale naměřil vysoké rozdíly ve výkonu, s GeForce GT 240 v 1920 × 1200 px s 4× AA výkon na první scéně vzrostl z 29 na 54 fps, u druhé scény pak z 31 na 62 snímků za sekundu.