Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky
PCTuning Článek

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 5. 2011 03:00 55

Seznam kapitol

1. Nejdéle žijící herní engine všech dob? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Ačkoliv jsme krásy Source enginu mohli v Half-Lifu 2 poprvé obdivovat už před sedmi roky, vývojáři z Valve jej dodnes pravidelně updatují a také na něm vydávají nové hry. A věřte nebo ne, nejde o žádné béčkové tituly, ale například o Portal 2, letos zatím nejlépe hodnocenou hru. Má dnes takto stará technologie vůbec šanci?

Reklama
Reklama
Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Ač se to může zdát neuvěřitelné, letos to je už sedm let od chvíle, kdy vyšly hry Counter Strike: Source a Half-Life 2, první tituly postavené na v mnoha ohledech revolučním enginu Source (revoluční byl engine zejména v oblasti fyziky, šlo totiž o hru s na svou dobu velmi vyspělým fyzikálním enginem Havok a kouzla s gravity gunem se nesmazatelně zaryly do paměti každého hráče).

Ačkoliv při vydání zmiňovaných her nesklízel Source engine až na možnosti fyziky absolutní hodnocení (ty si odnesly CryEngine a id Tech engine 4 z her Far Cry a Doom 3, které proti HL2 nabídly například dynamické stíny), po vydání velkého množství updatů a implementaci nových technologií se vývojářům povedlo udělat z enginu perlu i po vizuální stránce, o čemž nejlépe vypovídá technologické demo Half-Life: Lost Coast. I tak se však na enginu zub času nesmazatelně podepsal a osobně jsem tak nějak předpokládal, že Left 4 Dead 2 vydaný před Vánocemi 2009 bude poslední hrou postavenou na tomto povedeném enginu.

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Po oznámení pokračování spíše doplňkové hříčky Portal v balíku Orange Box (která se díky své jednoduché myšlence stala velice populární) se začalo spekulovat o tom, na jaké technologii chystaný AAA titul Portal 2 poběží. Původně měla hry vyjít už minulý rok a odklady jen rozvířily spekulace o tom, že bychom se konečně mohli dočkat nové generace Source enginu. Prezentované screeny navíc vypadaly příliš dobře na to, aby byly pořízené z enginu starého sedm let, byť s množstvím vylepšení.

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Nyní už je několik dní po oficiálním vydání hry a přinejmenším já osobně se nestačím divit. Že bude Portal 2 používat původní Source engine jsem nakonec tušil už krátce před vydáním a smířil jsem se s tím. Jakmile jsem však hru nainstaloval a začal hrát, osobně mi spadla čelist a to hned ze dvou důvodů. Tím největším je samozřejmě perfektní obsah hry jako takové, kdy Portal 2 sbírá ta nejvyšší hodnocení a na Metacritic má aktuálně 95/100 a řadí se tím mezi pecky jako Half-Life 1 i 2, Mass Effect 2, Starcraft 2 atd.

Druhým důvodem je pak vizuální stránka. Ta své stáří v mnoha ohledech samozřejmě nezapře, vývojářům se však podařil téměř zázrak a hra vypadá podstatně lépe, než jsem si představoval i v tom nejrůžovějším snu. Pokud jste zvyklí na vizuální úroveň multiplatformních her jako Assassin's Creed: Brotherhood, Bulletstorm, Shift 2 a podobně, Portal 2 vás rozhodně nezklame a s těmito tituly postavenými na mnohem mladších enginech drží krok, byť k tomu často používá triky a pomocné berličky (na druhou stranu to jen potvrzuje fakt, že grafika PC her přešlapuje kvůli konzolím už nějaký ten pátek na místě).

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning