Zpět na článek

Diskuze: „Google ztratil kontrolu nad Androidem,“ tvrdí Charlie Kindel

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mesiah
Mesiah
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

První jsem si myslel, že nesouhlasím, pak jsem se zamyslel a asi je to opravdu tak. Sice Google je pořád ten, kdo jej krmí, ale už je to velká holka, takže dá klidně i dalšímu, kdo jí nabídne jídlo (nebo dolar ;)). Google může vydávat nové a nové verze, ale má je pod kontrolou? Bylo by naivní myslet si že ano. :wink:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
17. 1. 2012 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mesiah A nie je sa co cudovat. Android dokazuje, ze vytvorit platformu, tak aby sa nerozdrobila nejde s OSS (open source software).

Podobne to dopadlo s linuxom samotnym, ktoremu sice dodnes fandim, ale vyvojari komercneho SW nie. A to prave preto, ze je 3000 distribucii, nikomu sa nekce robit support na platforme, kde su ludia zvyknuti neplatit.

Kam az to s Androidom dospelo, ilustruje tento clanok (s ktory plne suhlasim).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
17. 1. 2012 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel nj, debilny PCT BBcode

surovy odkaz (stopro ho doje.e, skopirujte si to pls) http://www.danielvavra.com/articles/transformer-vs.-ipad2-honeycomb-vs.-ios5-27379

drysoft
drysoft
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mysliet si ze ho Google nevie dostat pod kontrolu je nainve.. dalsiu verziu uz blokne a nedovoli vyrobcom si ho upravovat na svoj obraz.. nasledne je ale otazne ci bude i nadalej takto popularnym systemom....
Nemyslim si ze toto je cielom Googlu.. Grajciare sa gulaju tak preco by to mal riesit? .. asi som dost mimo ak nevidim potrebu sa nad tym vobec zamyslat 8)

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drysoft Je dost naivní si myslet, že "dalsiu verziu uz blokne a nedovoli vyrobcom si ho upravovat na svoj obraz"
Android je již rozdrobený jako Linux, na kterém je vystavěn. Jsou tu desítky custom buildů různých mobilních výrobců, hromada nadstavbových a nekompatibilních API a taktéž roztříštěnost po grafické stránce. Pokud Google nepřijde s drastickým omezením fragmentace u příští verze a nezačne dbát na pevné UI, tak to s Androidem nedobře dopadne. :roll:

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
18. 1. 2012 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Necroman hromada nekompatibilních API? Neblabol... :roll:

drysoft
drysoft
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Necroman Kokos a co som napisal ja komentom hore??

Karlito
Karlito
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V čem je přesně fragmentace problém pro koncové uživatele problém :? to že je pak systém možné provozovat i na levných zařízeních :?: nechápu to vysvětlete mi to prosím :idea:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
17. 1. 2012 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karlito Přesně jak píše Navazka. Tím, jak je systém rozdroben staví překážky vývojářům, kteří prak preferují jiný stabilnější systém, čímž jsem jako koncový uživatel ochuzen o kvalitní aplikační základnu.

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karlito Problém je hlavně v programech, na každém androidím zařízení funguje a vypadá jeden a tentýž program různě, na některých funguje bezvadně, na některých vůbec a na dalších občas spadne.

Další věcí je aktualizace systému samotného. Zatímco v případě Windows Phone nebo iOS se centrálně uvolní aktualizace a dostanou ji všichni (v případě WP nezávisle na výrobci zařízení), o aktualizace androidu se starají přímo výrobci a podle toho to vypadá, dostat se oficiální cestou k novější verzi je prakticky nemožné, protože výrobci na to kašlou. A custom ROM není řešení, to většinu uživatelů nezajímá a nebudou to řešit.

Trew
Trew
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevím, kdyby Google chtěl mít nad androidem 100% kontrolu, tak prostě nevydá další verzi jako open source. Jako tomu bylo u Androidu 3.0.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trew Přesně, tohle je problematika open source s centrálním obchodem s aplikacemi :!: Podstatě, kdyby výrobci používali Android, a každý by měl svůj "Market", nevyřešilo by to hlavní problém roztříštěnosti? Určitě teď někdo přemýšlí, no jó, ale aplikace jsou instalovat i jinak. Jdou to jo, ale je to právě na Vás, nikdo vám nazaručuje, že to bude plně funkční zrovna na tom zařízení.
- sodae

Lorka
Lorka
Level 0 Level 0
17. 1. 2012 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Berte v uvahu ze je to pre google aj dost velkou vyhodou pretoze velka cast bremena je na vyrobcoch konkretnych znaciek a google sa moze sustredit na dalsi rozvoj OS ako takeho,...

zdenek11
zdenek11
Level 0 Level 0
17. 1. 2012 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, Android i bez Googlu žije vlastním životema v tomhle pohledu ho pod kontrolou nemá. Druhá věc je že i když dochází k úpravám různými výrobci, většinou se jedná o větší či menší úpravy vzhledu a Google je ten co vydává nové verze a udává směr, kterým se Android bude ubírat.
Otázka ale zní jestli vůbec má pro Google smysl mít nad Androidem plnou kontrolu, a to nemá. Pro Google není důležitý jestli mobil má rozlišení XxY a procesor Z, ale jestli výchozí vyhledávač je Google nebo ne, protože tím větší bude jeho příjem z vyhledávání a reklamy na internetu.

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdenek11 Jak mě se to jeví, tak pro Google není Android prioritou jako OS, ale jako doplněk k vyhledávání a jako prostředek k urychlení vývoje směrem, kam by google rád PC business posunul -> ke cloudu. Google sám se profiluje jako takový správce softwarové infrastruktury, neboli poskytuje podporu vývojářům, uživatelům informační kanály a pak nechá tyto dvě skupiny, aby si to mezi sebou vyřešili. Android je podle mě taky zbraní proti Applu a Microsoftu, kterým významně leze do zelí přesně podle pravidla "když ti někdo dělá problémy, udělej mu problém a nebude mít čas ti dělat problémy". Suma sumárum je podle mě Android pro Google taková ofenzivně defenzivní záležitost, která mu zároveň umožňuje ovlivňovat směřování budoucího vývoje IT v oblasti mobilních zařízení a jako takový svou roli celkem plní. Rejžování na Androidu podle mě Google nemá v úmyslu.

faugusztin
faugusztin
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Google ma nad Androidom taku kontrolu, aku chce. Market, Gmail a zvysne Google aplikacie dostane iba zariadenie, ktore vyhovuje kriteriam Google. A kto stanovuje tieto kriteria ? Google.

JArty
JArty
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s článkem a nejen s tím. Android začíná být čím dal víc nepřehlednější a zajímavý jen pro geeky. Dopadne jako Symbian.

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JArty Tj. odepsaný a nahražený Windows Phonem? :)

Thargas
Thargas
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud nebude k Andriodu rozumná alternativa tak se nemusí bát.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thargas Rozumna alternativa tu je. WP je uzivatelsky velmi prijemny a jednoduchy. Ovlada se lepe nez obyc mobil bez OS.

Thargas
Thargas
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bespi s WP jsem sice ještě neměl čest a asi mít nebudu,ale ohlasy a rozšíření zatím nic moc. Mě osobne se nelíbí,ale třeba to Microsoft napraví.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bespi @Thargas: Ma takove rozsireni jako Android na zacatku. Proste spousta lidi si ted mysli ze mit Android nebo iPhone je IN a proto jej kupujou. Ja davam prednost funkcnosti. Je pravda ze by to chtelo vic aplikaci, ale to casem bude. Ja jsem z WP nadseny.

matej34
matej34
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nemyslím si že dopadne jako symbian,jelikož je to hodně dobře upravitelný systém a funguje na hodně zařízeních,je pohodlný.už teď je až moc rozšířený a oblíbený na to,aby dopadl jao symbian.ten totiž vypadal (pro ty co ho neměli) jako stále stejný a nudný systém,který je dost nepřehledný..

webik
webik
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Google ztratil kontrolu nad Androidem“

Skynet přichází :lol:

MiTMaN
MiTMaN
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, Google ztratil kontrolu na Androidem, ale né na dlouho. Znovu pod kontrolu ho má dostat verze ICS (Android 4.0.X). ICS má totiž sjednotit veškerý vzhled a to né jen telefony + tablety, ale myslím celkově i vzhled na různých zařízeních od různých výrobců.
Google si to, že ztrácí kontrolu podle mě uvědomil a proto také udělal kroky, které udělal v posledních měsících(nebudu je zde vypisovat, stačí použít google)....

frostwyrm333
frostwyrm333
Level 1 Level 1
17. 1. 2012 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

fragmentacia tam je ale tak zle to nie je, problem je v zariadeniach, android zacinal na jave tak vyrobcovia tam zacali davat rozne procesory (arm6/7) pricom nativne apps su robene na 7 a na 6 nepojdu. treba si davat pozor co kupujete.
co sa tyka verzii tak to je blbsie, ale daju sa zohnat custom romky.
problem je v tom ze sa z androidu stalo daco take ako pc ale to nebolo zamer, ICS by malo byt malym restartom co sa tyka toho.

Fang
Fang
Level 4 Level 4
17. 1. 2012 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V podstate jeden z duvodu, proc se mi nechce do androidu - prijde mi svym zpusobem trochu roztristenej a neucelenej. V tomhle smeru jako obycc clovek by me zajimal vic i iphone (pro svou trivialnost (. ), a porad jeste nevim o nicem, kvuli cemu bych se chtel zbavit symbianu, kterej mi na telefonovani bohate porad postacuje, a i kdyz neni dokonalej, porad mam pocit, ze zmena na vsechno, co me nejak zaujalo, je jak prejit z deste pod okap |: A to jsem jeste nezapocetl vydrz baterky ):

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
18. 1. 2012 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

LoL, to je zas MS PR.
MS se snaží rychle naskočit do rozjetého vlaku chytrých mobilů. Aby dosáhl svého cíle, řekne nebo udělá cokoli. Tihle pánové by zavraždili vlastní babičku, kdyby jim to pomohlo prosadit WP7 :D :D :evil:

Fang
Fang
Level 4 Level 4
18. 1. 2012 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kralyk S vykoristovanim je treba zacit u vlastni rodiny ((;

Gulinak
Gulinak
Level 1 Level 1
18. 1. 2012 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jsem s Androidem spokojený (me osobne se líbí na telefonech Sony. WP bych klidne vyzkousel, ale to by nesmel byt tak hnusny jako je ted. Ty jejich dlazdicky si muzou strcit nekam.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
19. 1. 2012 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gulinak Ty dlazdice jsou prave velice prakticke.

Reklama
Reklama