Zpět na článek

Diskuze: Grafika AMD Radeon R9 390X nejspíše dorazí již za několik týdnů a bude mít kapalinový chladič

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
16. 2. 2015 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To vypadá na "šílenou" spotřebu:-D V tom případě i výkon by měl být šílený, ideálně tak dvojnásobek R290X, čemuž moc nevěřím. No uvidíme.

Varimathras
Varimathras
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Jj, tohle řešení nevěstí nic dobrého. Vypadá to na pěkně nenažraný topení. Další věc je jak dlouho tohle chlazení na té kartě vydrží. Zkušenosti s tímhle pidi vodníkem jsou dost strašný už z procesorů.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Varimathras Pokud by už na jednočipovku potřebovali vodníka, pak předpokládám, že dvoučipovku by ani neplánovali vyrábět. Takže vyjdu z předpokladu, že ho tak nutně nepotřebují, ale stejně ho tam dají, protože ta karta bude už i tak drahá a s vodníkem nebude throttlovat.

peterhecel
peterhecel
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Varimathras @thorgal: to tak moc ludi riesi nejaku spotrebu? To ci zaplatim na elektrine o 10euro rocne viac ma vobec nestve. Ved tolko stoji jeden listok do kina pomaly.

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Varimathras @peterhecel: So spotrebou suvisia dalsie veci, od zdroja po systemove chladenie v bedni, dalsie naklady navyse.

A aj samotne peniaze sa elektrinu su len o tom, ze ich hadzes akokeby cez okno, pri 500W a styroch hodinach denne to mas mesacne 7-8 eur, rocne 85-100 eur, pricom by si ich mohol pouzit inak.

Sam sa v lete krotim s klimatizaciou a to mam usporny typ, ale aj tak to zere a byt natvrdlim sponzorom elektrarni nemienim. Asi byvas s rodicmi, ktori to za teba cvakaju, myslim, ze inak by si hovoril, keby si si na vsetko musel zarobit sam :lol:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Varimathras @HighSpeed: Spíše bych to viděl tak, že pokud si člověk pořizuje počítač(a třeba ani ne jeden) za 30-50.000kč(cca 1000-2000€), z nichž je 1/3-2/3 cena grafické karty, spotřeba elektrické energie mu bude silně u zádi. :wink:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

390X ať si strčí někam, to bude nepoužitelná předražená karta typu 295X, Titan apod.

Mě víc zajímá 380X. Mimochodem ta 360X co vyjde jako první, to bude přeznačená 270X nebo jak to teď ty Radeony budou mít ? Je v tom čím dál větší bordel.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
16. 2. 2015 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Ja bych skor povedal, nech si strcia niekam tych 28nm obecne. ;-)

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Obávám se, že i R9 380(X) budou jen přeznačené R9 290(X). Takže nic extra zajímavého.

R9 370(X) nejspíš budou R9 285 a ještě nevydaná R9 285X.

R9 270(X) už snad přeznačovat nebudou. Už tak jsou to staré HD 7850 a HD 7870. Kdyby z nich udělali ještě R9 360(X) (nebo spíš R7?), tak už by to byla ostuda. Ale kdo ví.

Nové budou na 100% jen R9 390(X).

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Tak nějak to vidím taky, to jsem zvědavý co z 28nm dostane AMD. A to Fiji to bude jako taky stále 28? To je nějaký vtip? To bude jen upravený nadopovaný hawai s nějakým šíleným chlazením a cenou ne?

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Já nevim, ale tu tvojí čirou spekulaci už jsem četl několikrát i jinde. Diť to takhle dělají už několik generací, takže bych nečekal změnu.
Mě na tom nejvíc vadí, že když člověk nepotřebuje výkon, ale chce "technologii" tak stejně nemůže kupovat nejnižší řadu, protože i když je "nová" ve skutečnosti nedostane ani výkon, ani nižší spotřebu. Mohli by jednou za čas udělat refresh i těch "zobrazovadel" a vydat třeba grafiku s jedním blokem (128shaderů), výstupy tolik, kolik by zvládla (třeba i s kompozitem), byla pasivní a s minimální spotřebou. Zkrátka něco opravdu nového, za pár kaček do starších strojů s C2D nebo Athlony které ještě spokojeně přežívají ale nemají integrovanou grafiku.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Jen dodám, že to je jen můj názor a čirá spekulace. Jak to bude, se uvidí, až to opravdu vyjde.

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč No zatím to vypadá, že R7 360 a R7 360X budou mít GPU "Trinidad", což by měl být přeznačený "Pitcairn" ... ale zatím není nic potvrzeno .. ale dalo by se tomu věřit ... starší výkonný čip dají do mainstreamu

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
16. 2. 2015 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, ten horní snímek naznačuje, vlastně potvrzuje, že použitý chladič nebude totožný s tím na spodní fotografii, jenž delší dobu koluje na webu. :wink:

Bylo by dobré dodat, že vodní chadič bude hlavně u referenčního provedení grafické karty. Nereferenční grafiky R9 390X budou samozřejmě také s klasickým vzduchovým chlazením.

X-COM
X-COM
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Nová vlajková loď společnosti AMD v podobě grafické karty Radeon R9 290X měla podle původních informací dorazit na trh až koncem druhého čtvrtletí letošního roku."

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@X-COM Díky opraveno... jinak u chladiče těžko říci. Výrobci se můžou chopit jenom referenčního chladiče a po jiném nesahat, i když u vlajkové lodi by to bylo asi překvapivé.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 2. 2015 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kapalinovy chladic na single core? ne dekuji, to radsi 3.5GB nvidiu

spixy
spixy
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo mas fobiu z kapaliny?

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 2. 2015 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spixy ne. z levnejch poruchovejch vodniku.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak na testy sa tesim ...
Takze bude musiet prisť aj big maxwell :idea:

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
16. 2. 2015 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho jenže ten bude ít výkon 2násobku 980ky, ale spotřebu max. 15W :)

Reklama
Reklama