Zpět na článek

Diskuze: Hrátky s Unreal Engine Část 3 - Konec modrobílých kachlíků

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Cable
Cable
Level 1 Level 1
16. 4. 2011 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

po dlhšom čase som konečne spustil moj web o UDK [url]www.udk-site.tym.sk[/url]

shortak
shortak
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výborná práce, jen tak dál :)

Nosiris
Nosiris
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

fakt nejlepší co se tu na PCT objevuje .. jen tak dál.. :)

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a nebylo by lepsi udelat serii video tutorialu? ja jen ze ta ty tuny narocneho clanku a nekolika stranek by se daly schnout do 5 min dlouheho videa. takhle nez se dostanete k terrain layers nebo scriptovanym udalostem to budou veky :D

Mrkef
Mrkef
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice jsem se ptal uz v druhem dile, ale nejak nikdo neodpovedel, tak to zkusim znova za cerstva.

Skoro ve vsech oknech (napr i v content browseru) mam vypsano PHYSX + CPU (to "plus" ve skutecnosti neni cele, znak vypada jako ˫ ). Lze to nejak vypnout? Krapet mi to vadi kdyz je tam toho vic.

[url=www.brudr.eu/img/udk.jpg]Screenshot[/url]

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mrkef otevri Nvidia control panel a jdi do zalozky 3D nastaveni a vypni "show PhysX indicator"

Hoky
Hoky
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tutorialy jsou super, jenom by me zajimalo jestli se da v tomto UDK vytvořit uplne jina hra (postava, zbrane, atd), ktera by vubec treba ani nebyla strilecka, protoze mi to prijde jen jako delani levelu do hru UT3. Díky za odpovědi

n_ck-cz
n_ck-cz
Level 1 Level 1
15. 6. 2010 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hoky Da se vytvorit cokoli. Tutorialu je spousta. Jenze v angl. Zapojeni neni tak slozity. U script neni c++ - o mnoho lehci. Ale na prvni pohled holandsko. :D Tu mas hry, ktere jsou na tom vytvoreny: http://www.udk.com/showcase Vrele doporucuji ;) Jak sam muzes videt, udelas na tom cokoli. Teda az na strategii a mmorpg. Tam bys asi musel sahnou do vykreslovani a optimalizace. A net je omezen tusim maximalne 64 hraci.

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hoky v udk to mozne je ale potrebujes codery

mamlasos
mamlasos
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co udělat ve fóru UDK sekci ?

shortak
shortak
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mamlasos]Co udělat ve fóru UDK sekci ?[/quote]
spíš pořádnou sekci o programování a tohle tam dát jako podsekci. Bez urážky, ale to co tam je smichany s webem, kde lidi řešej problémy s firefoxem neni sekce programování :!: :D

Aleš Ulm
Aleš Ulm
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DukeNukemCZ]a nebylo by lepsi udelat serii video tutorialu? ja jen ze ta ty tuny narocneho clanku a nekolika stranek by se daly schnout do 5 min dlouheho videa. takhle nez se dostanete k terrain layers nebo scriptovanym udalostem to budou veky :D[/quote]

Nebojte, věky to nebudou :) Terén i základní naskriptované události stihneme odhadem asi během tří následujících dílů.
Důvodů, proč jsem zvolil text místo videa je několik. Na základní operace už na netu spousta videí existuje (byť v angličtině) - udělat něco podobného by sice bylo jednoduché, ale trochu zbytečné. Řada věcí v textu jsou obecnější postřehy (jak co funguje) a občas i celkem delší - ve videích by takové informace buď nebyly nebo by tam vznikaly vizuálně prázdné pasáže. V textu takou část vidíte hned a když vás nezajímá, tak ji snadno přeskočíte. Navíc už se dostáváme ke složitějším věcem a některé z nich se s videem prostě "nesnesou" - hlavně jakmile se začnou objevovat kusy skriptů (které si z textu snadno vykopírujete) nebo informace, které nemůžete přijímat zcela "pasivně" ale musíte se na ně pořádně podívat a zamyslet se. A až bude těch dílů podstatně víc, můžeme je sloučit a určitě se vám v nich bude snadněji vyhledávat, než v řadě videí...

Každopádně jestli Vás ale něco zajímá hodně už teď, nechcete čekat a máte použitelnou angličtinu, určitě se zkuste podívat na UDN...

IJimmy
IJimmy
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Nenechte se zmást tím, že to jde pomocí tlačítek pouze do jednoho směru – textura se opakuje, takže je jedno, kterým směrem se dostanete do požadované pozice[/quote]
To sice je, ale když člověk ladí pozici textury a přestřelí o jeden bod,je dost otrava to přeskakovat tolikrát dopředu když stačí jednou dozadu, de držet shift a tím se odečítá

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IJimmy Nemusis ani jedno, kliknes na "T" tam si muses s nim pohybovat v 3D pohledu jak chces, kam chces a kolik chces a nemusis se parat s tim priblblim rozhranim "F4" nebo zkratkami, to samy kdyz chces rotovat tak jenom v 3D okne po zmacknuti "T" zmacknes mezernim a manipulator se ti zmeni na rotator, pokud zmacknes opet mezernik mas pak scale (zvetsovani/zmensoivani), pokud zmacknes mezernik na 4. tak mas open manipulator a takhle to funguje u "vseho"

------------------

Asi ty video tutorialy se zakladem zitra udelam protoze si myslim ze ten text neni to nejvhodnejsi a cekat nekolik dni ci tydnu na dalsi clanek kdyz vetsinu zakladu ktere lze aplikovat v UDK/UT3/UT2004 vam muzu ukazat behem par dni a to vcetne vytvareni modeli, mapovani, delani textury az po nasledny import do UT ci UDK.

Aleš Ulm
Aleš Ulm
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Hoky]Tutorialy jsou super, jenom by me zajimalo jestli se da v tomto UDK vytvořit uplne jina hra (postava, zbrane, atd), ktera by vubec treba ani nebyla strilecka, protoze mi to prijde jen jako delani levelu do hru UT3. Díky za odpovědi[/quote]

Tak všestranných enginů jako Unreal je na světě opravdu jen hrstka, takže ať už chcete dělat jakoukoliv hru, je skoro jisté, že pomocí UDK to půjde (jediné, co mě napadá jako problém by mohla být hra využívající třeba nějaký nový nebo exotický hardware k ovládání atp.). To, že je UDK tak propojené s UT je hlavně výhoda. Kdyby tomu tak nebylo, v tomhle třetím díle bychom nejspíš teprve řešili, jak naimportovat do enginu nějakou postavu, jak ji nastavit, aby vůbec chodila, jak vytvořit a nastavit kameru, aby bylo z úrovně vůbec něco vidět atp. Chápu, že jestli chcete dělat úplně jinou hru než FPSko, tak vás současné směřování tutorialu může odrazovat, ale věřte mi, že i když teď běháme po úrovni s gravity gunem a střílíme do barelů, tak naprostou většinu toho, co si říkáme, musíte znát pro jakoukoliv hru. Jakmile se vrhneme na skriptování, tak pochopíte, jak si třeba nastavit jinak kameru, jak donutit postavu aby došla tam, kam kliknete atp. Určitě to úplně nepokryje to, co byste potřeboval vědět pro udělání vaší konkrétní hry, ale budete vědět, kde začít a bude znát základy, o které se opřete...

Aleš Ulm
Aleš Ulm
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=IJimmy][quote]Nenechte se zmást tím, že to jde pomocí tlačítek pouze do jednoho směru – textura se opakuje, takže je jedno, kterým směrem se dostanete do požadované pozice[/quote]
To sice je, ale když člověk ladí pozici textury a přestřelí o jeden bod,je dost otrava to přeskakovat tolikrát dopředu když stačí jednou dozadu, de držet shift a tím se odečítá[/quote]

Dobrý postřeh, díky ! :) Upravím to hned v textu.

Aleš Ulm
Aleš Ulm
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=IJimmy][quote]Nenechte se zmást tím, že to jde pomocí tlačítek pouze do jednoho směru – textura se opakuje, takže je jedno, kterým směrem se dostanete do požadované pozice[/quote]
To sice je, ale když člověk ladí pozici textury a přestřelí o jeden bod,je dost otrava to přeskakovat tolikrát dopředu když stačí jednou dozadu, de držet shift a tím se odečítá[/quote]

Dobrý postřeh - máte samozřejmě pravdu. Já s tímhle zas až tolik do styku nepřicházím, takže mě to tolik netrápilo :D. Text hned upravím.

Aleš Ulm
Aleš Ulm
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=IJimmy][quote]Nenechte se zmást tím, že to jde pomocí tlačítek pouze do jednoho směru – textura se opakuje, takže je jedno, kterým směrem se dostanete do požadované pozice[/quote]
To sice je, ale když člověk ladí pozici textury a přestřelí o jeden bod,je dost otrava to přeskakovat tolikrát dopředu když stačí jednou dozadu, de držet shift a tím se odečítá[/quote]

Dobrý postřeh - máte samozřejmě pravdu. Já zrovna s tímhle zas až tak moc do styku nepřijdu, takže mě to nijak zvlášť netrápilo :). Nechám ten text co nejdřív doplnit...

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
11. 6. 2010 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=IJimmy][quote]Nenechte se zmást tím, že to jde pomocí tlačítek pouze do jednoho směru – textura se opakuje, takže je jedno, kterým směrem se dostanete do požadované pozice[/quote]
To sice je, ale když člověk ladí pozici textury a přestřelí o jeden bod,je dost otrava to přeskakovat tolikrát dopředu když stačí jednou dozadu, de držet shift a tím se odečítá[/quote]

Nemusis ani jedno, kliknes na "T" a zmacknes mezernik a zmeniseti to na rotator tam si muses s nim pohybovat v 3D pohledu jak chces, kam chces a kolik chces a nemusis se parat s tim priblblim rozhranim "F4"

Ranger666
Ranger666
Level 1 Level 1
12. 6. 2010 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

inak ten posledný krok s barelom....to kde mám zapnut ten wake on levelstart? bo ked dám moznosti toho barelu (F4) a hore do vyhladavanie napíšem napr "wake" tak nič nenajde a ani manualne to nwm nikde najst :/ nwt mi nahodou poradit, ako to najst?? :)

Aleš Ulm
Aleš Ulm
Level 1 Level 1
13. 6. 2010 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Ranger666]inak ten posledný krok s barelom....to kde mám zapnut ten wake on levelstart? bo ked dám moznosti toho barelu (F4) a hore do vyhladavanie napíšem napr "wake" tak nič nenajde a ani manualne to nwm nikde najst :/ nwt mi nahodou poradit, ako to najst?? :)[/quote]

Zkontrolujte, jestli jste barel opravdu vložil do scény jako Rigid Body - pokud ano, tak když otevřete jeho vlastnosti (F4), bude okno pojmenované KActor_+ číslo. Pak by tam měla být sekce KActor a v ní zaškrtávátko Wake On Level Start. Kdybyste s tím měl i dál problém, napište a já tam přihodím ještě nějaké screenshoty...

Ranger666
Ranger666
Level 1 Level 1
13. 6. 2010 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Ulm ahaa, takže chyba bude tam, že som si to spravil "po svojom" a ten barel som proste lavím kliknutím miši z browseru stiahol do miestnosti :D oukej dakujem za pomooc :))

Hanzales
Hanzales
Level 1 Level 1
13. 6. 2010 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych si tak mohl přetaktovat mozek a tak alespoň 25x se naklónovat. Udělal bych System Shock 3 s tak nechutnou cyber-punk atmosférou, old-school hratelností a ještě více nechutně bohatým inventářem, že bych se z toho pak sám posadil na zadek :)
Takhle si akorát doufám udělám "demo-místnost" a sotva se zmůžu na ten (nefunkční) inventář :D
PS: Díky za seriál. Hodně dávno jsem měl docela zmáknutý "qeradiant". Tohle se ale musí zmáknout zase od píky a tyhle články mně tak nějak zase nakoply ;o)

n_ck-cz
n_ck-cz
Level 1 Level 1
15. 6. 2010 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hanzales To je prave chyba. Zkus udelat neco mensiho. Krucek po krucku. Ne hlavou vrazet do zdi. Pozdeji ti veci budou trvat mnohem mene. garantuji, ze UE je doslova psany na to, aby setril cas ;)Mensi level s placeholdry (pouze nastinem tvaru) a zapojenim hry. Pak se ti uz bude ladit jedna basen, pripadne dodelavat levely. Nic nedelat perfektni, jen na prvni pohled funkci. Ladeni s nabytyma zkusenostma bude trvat chvilku ;) Motivovan budes postupne. Jen si odmakat zacatek a udelat nejprve to, co neumis ;)

Baneshee
Baneshee
Level 1 Level 1
14. 6. 2010 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hanzales Ja driv delal v Q3 radiantu... hodne se od tech dob zmenilo, tam se naky povrchy atp vubec neresily. Prijde me, ze to co jsem umel je tady uz uplne naprd :D

mencmi
mencmi
Level 1 Level 1
13. 6. 2010 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vypadá to na moc super zabavu na prazdniny

n_ck-cz
n_ck-cz
Level 1 Level 1
15. 6. 2010 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Predne dekuji autorovi, ze to tak lidem zprostredkovava. Jenze po trech clancich je tak teprve na jednom procentu. Kdyz si vezmu ze zrejme bude psat teprve o Skeletal meshes - jejich fyzikal assets, sockety, animace, static meshes a jejich geometriemi + okoreneni s Fracture tool a vysvetlenim teorii koliznich geometrii. BSP meshy - zda a proc jsou potreba. Pouzivani prefabu (uzasna to vec), teorie materialu (instance, barveni a vubec kolem) a material editoru. Druhy a pouziti svetel. Pouzivani Kismetu a Matinee. Zvuky - zapojeni v kismetu, konfigu. Particly. Fyziku - cloth, soft body, constraints. Crowds a teorie Ai. Vyuziti kynapse. Menu (od kvetna staci i scaleform a flash). Zapojeni charakteru a anim tree. Ovladani kamery. Celkovy postprocess. Level stream a design. - vetsina tech temat je s takovym povidanim na desitky stranek :P

Sranda je, ze az tohle cele napise, muze zacit s Unreal scriptem. Vysvetleni pojmu Actor, Pawn, atd... A nakonec zapojenim vlastni hry (MyGame, MyControler, MyMods + UnCodex, notepad C++, nebo visualko s placenym nFringe). Protoze jinak ji ani nezapoji.

Pokud i po tom clovek vydrzi, zacne resit to nejtezsi - napsani vlastniho combat systemu (zasobniky, promenny na zasobniky a munici, reload, nebo melee). A zapojeni vubec nejakych zbrani.

Tim rozhodne nechci autorovi kazit nadseni (opravdu, od srdce preji vydrz ;) ). Jen, ze bych to o dost zestrucnil.

Ofiko dokumentace:
http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitHome.html

http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html
- 3D Buzz Video Tutorials vrele doporuciji. Je to pro zacatecniky. Jsou tam ke stazeni i angl. title. Klidne nekdo muze prelozit :P

A kdyz nebude clovek linej a vydrzi? Ma engine za 3/4 milionu dolaru s dodelanyma vychytavkama ue4 a pravidelnym updatem (naposledy scaleform (3d menu) a inventar), ale bez technicke podpory a otevreneho c++ kodu. Na zalozeni maleho studia ovsem staci ;)

n_ck-cz
n_ck-cz
Level 1 Level 1
15. 6. 2010 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Predne dekuji autorovi, ze to tak lidem zprostredkovava. Jenze po trech clancich je tak teprve na jednom procentu. Kdyz si vezmu ze zrejme bude psat teprve o Skeletal meshes - jejich fyzikal assets, sockety, animace, static meshes a jejich geometriemi + okoreneni s Fracture tool a vysvetlenim teorii koliznich geometrii. BSP meshy - zda a proc jsou potreba. Pouzivani prefabu (uzasna to vec), teorie materialu (instance, barveni a vubec kolem) a material editoru. Druhy a pouziti svetel. Pouzivani Kismetu a Matinee. Zvuky - zapojeni v kismetu, konfigu. Particly. Fyziku - cloth, soft body, constraints. Crowds a teorie Ai. Vyuziti kynapse. Menu (od kvetna staci i scaleform a flash). Zapojeni charakteru a anim tree. Ovladani kamery. Celkovy postprocess. Level stream a design. - vetsina tech temat je s takovym povidanim na desitky stranek :P

Sranda je, ze az tohle cele napise, muze zacit s Unreal scriptem. Vysvetleni pojmu Actor, Pawn, atd... A nakonec zapojenim vlastni hry (MyGame, MyControler, MyMods + UnCodex, notepad C++, nebo visualko s placenym nFringe). Protoze jinak ji ani nezapoji. :roll:

Pokud i po tom clovek vydrzi, zacne resit to nejtezsi - napsani vlastniho combat systemu (zasobniky, promenny na zasobniky a munici, reload, nebo melee). A zapojeni vubec nejakych zbrani. :shock:

Tim rozhodne nechci autorovi kazit nadseni (opravdu, od srdce preji vydrz ;) ). Jen, ze bych to o dost zestrucnil.

Ofiko dokumentace:
http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitHome.html

http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html
- 3D Buzz Video Tutorials vrele doporuciji. Je to pro zacatecniky. Jsou tam ke stazeni i angl. title. Klidne nekdo muze prelozit :P

A kdyz nebude clovek linej a vydrzi? Ma engine za 3/4 milionu dolaru s dodelanyma vychytavkama ue4 a pravidelnym updatem (naposledy scaleform (3d menu) a inventar), ale bez tech. podpory a otevreneho c++ kodu. Na podporu maleho studia ovsem staci ;) 8)

n_ck-cz
n_ck-cz
Level 1 Level 1
15. 6. 2010 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n_ck-cz Nj. O BSP a svetlech uz obecne psal :P Sem se sek :D

Shampoo
Shampoo
Level 1 Level 1
16. 6. 2010 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Především moc děkuji za tuhle tvorbu, po dlouhé době, mám radost ze čtení, poslední dobou jsem to dělal spíše z povinosti.
Moc se těším na další, píši si i poznámky.
Terrain a assety - zvuky, particles už ovládám (z youtube), i když při tvém tutoriálu vždy narazím na něco nového, co je důležité.
Včera jsem např. díky RidigBody přišel na to, že když vložím např. stron s Interactiv, tak reaguje na pohyb postavy atd.
Supéér.

Jen tak dál, redakce by Vám měla pořádně zaplatit bonusem.

Shampoo
Shampoo
Level 1 Level 1
16. 6. 2010 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shampoo Také by nebylo špatné, kdybyste vysvětlil dané možnosti u Actors, kdy se má použít jaký typ atp.

Navíc se moc těším na scriptování událostí.

FuFu
FuFu
Level 1 Level 1
22. 6. 2010 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shampoo Děkuji za další díl, - je to vážně to nejlepší na pctuning a osobně mě toto téma velmi baví a zajímá. Jen tak dál.

Uvítal bych častěji nové díly, ale vím že sepsat takovýto článek je práce nad hlavu.

Možná kdyby se našel ještě nějaký spoluautor..

Dobrá práce.

majel007
majel007
Level 1 Level 1
11. 5. 2014 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

výtečná, práce.

ale ještě kdybych měl v ruce nějakou zbraň a mohl si s těma sudama hrát . . .

když dám spustit z tohohle místa tak mě to tam hodí, ale životy, zbraň nikde. . .
co dělám špatně?

majel007
majel007
Level 1 Level 1
11. 5. 2014 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=majel007]výtečná, práce.

ale ještě kdybych měl v ruce nějakou zbraň a mohl si s těma sudama hrát . . .

když dám spustit z tohohle místa tak mě to tam hodí, ale životy, zbraň nikde. . .
co dělám špatně?[/quote]

ok už vím, stačí nastavit typ hry ve world setting

Reklama
Reklama