Zpět na článek

Diskuze: Intel Core i5-13600K: Perfektní herní procesor (test s DDR4)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

huby99
huby99
Level 26 Level 26
26. 4. 2023 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak nastavit BIOS aby tam byly teploty do 90°C? Někdy mi skočí 100°C. Mám taky MSI desku. Dočetl jsem se, že to ovlivňují výrobci desek kteří povolují překročení limitu.

ren
ren
Level 1 Level 1
14. 6. 2023 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 Ahoj, s tím jsem dlouho bojoval, záleží na tom jaký máš chipset. U Z690 nebo Z790 by to neměl být problém, konkrétně u MSI se to dělá v BIOSu v MSI CPU Lite kde postupně sjíždíš dolu a Cinebenchem zkoušíš o kolik jsi přišel výkonu.
Horší je situace u B660 kde výrobci cosi zašpérovali a buď to nejde vůbec, anebo přijdeš o dost výkonu a výsledek je nepoužitelný. Dlouho jsem to řešil, mám MSI Pro b660M-a s i5-13600KF, vygooglil jsem a v praxi ověřil následující postup. Downgrade BIOSu na první verzi který začala podporovat 13. Gen. Instalovat Throttlestop a undervoltovat, v mém případě jsem sjel s voltáží core i cash o 170 mV, vše stabilní, CPU s obyčejnou Ferou 5 leze max lehce nad 70°C, v Cinebenchi 24000 bodů....

tynyt
tynyt
Level 24 Level 24
17. 11. 2022 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je super, že Zděnda je už zase ve své nejlepší formě. O zábavu je postaráno.

Reklama
maniac-1
maniac-1
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2022 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč jsou herní testy pouze v jednom rozlišeni? Recenzi by určitě prospělo zařazeni i vyšších rozlišeni.

humik
humik
Level 23 Level 23
14. 11. 2022 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maniac-1 @maniac neslušelo, zbytečnost, při vyšších rozlišeních je vesměs totiž už jedno co máš za CPU

maniac-1
maniac-1
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 2. 2023 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik @humik takze lide co hraji na vyssich ne 1080p pozliseni uz nemusi sledovat recenze procesoru, protoze je to jedno? Nemyslim si.

RiCZrd
RiCZrd
Level 1 Level 1
11. 11. 2022 17:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Pokud tedy chcete upgradovat nyní, třeba kvůli GeForce RTX 4080...“

Autor je rozený optimista. : -)

humik
humik
Level 23 Level 23
11. 11. 2022 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další ze sranda recenzí zdejšího modráka ...

Reklama
BoleK Lolek
BoleK Lolek
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč nedostal Core i5-13600K zlato ? Ne, dělám si srandu, tohle koupí jenom někdo s jitrnicí na čele.
AMD mě naučilo, dvě CPU (jako upgrade) do jedné zákl.desky patří.
Intel ? Děkuji, nechci.
Proč mají CPU Intel vodní chladiče za 5000,-Kč ? Protože, nedá se to chladit. (vodník za 5000,-Kč = Intelovo box chladič)
Proč zde vychází Intel v recenzích lépe a AMD má horší výsledky ? Protože Zdendovi to tak vyšlo, on je na tohle šikovnej.

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BoleK Lolek @LoleK Kamo tady se objektivního testu nedočkas co se týče Intelu ,necelých 9 tisíc s dani 😀 to je super ale potřebuješ ještě aio za bůra to už pak výhodné až tak není a upgrade další generace ?? Jo opět koupit desku 😀😀 7600x (105w), 7700x (105w), 13600k(181w) díky strčte si do prdele celý intel

Damaskinos
Damaskinos
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"A jelikož cena je celkem přijatelných 8800 korun, jde jistě o zajímavý čip pro řadu hráčů ..."
A teraz späť do reality. S cenou dosky, zdroja, skrinky, chladenia a RTX 3900 sa dostávame medzi neprijateľné ceny pre väčšinu hráčov. K procesoru za 8800 si málokto kúpi RTX 3900 za 30 000, plus zvyšok zostavy. A čím slabšia grafická karta, tým sa rozdiely medzi procesormi stierajú. S RTX 3060 je to už prakticky jedno.

Martin Černý
Martin Černý
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ideální herní procesor za dobrou cenu??? Devět a půl tisíce??? To je vtip? Ideální herní procesor je R5 5600(X).
Níže ceny z CZC v Kč vč.DPH ke dnešnímu dni:
3890 - Ryzen 5 5600 (4790 - 5600X)
1468 - Kingston Fury Beast Black 16GB (2x8GB) DDR4 3200 CL16
2520 - MSI B450 TOMAHAWK MAX II - AMD B450 (ale momentálně nedostupná)
749 - SilentiumPC Fera 5
-------
8627Kč (9527Kč s R5 5600X) vs. 9466Kč cena pouze procesoru i5 13600K. Výkon R5 5600 je plně dostačující, spotřeba na uzdě, teploty také a celý základ deska + CPU s chladičem + paměti stojí méně, než samotný procesor od Intelu. K tomu RX 6700XT 12GB GDDR6 z bazaru za cenu kolem 7tis. a máte vystaráno.

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
8. 11. 2022 17:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Černý @blackgray porovnavajme nove platformy:

t.j. intel 13600 v 700-vkovej doske a s ddr5 a
amd 7600x v 600-vkovej doske AM5 s ddr5

nemozes porovnavat stare a nove, intel 13000 a amd 5000 ani opacne intel 12000 a amd 7000, proste treba zobrat samotne hrusky alebo jablka a nie zmesku hrusiek a jablk
co v tomto pripade vyjde lacnejsie?

a este jedna otazka, to je taky fenomen:

kto normalny moze porovnavat i5 13600K a r5 7600x ???
to akoze kvoli tomu ze sa koncia na 600?
kto normalny moze ocakavat ze tam bude AMD zdatne superit? pocet velkych jadier je ten isty a ten 13600K ma estek tomu 8 (slovom OSEM!) malych jadier, ktore ten r5 7600x absolutne nema pritomne
snad len kvoli cene, i5 13600K je mierne drahsi ako r5 7600x, ale nie o tolko, takze jeho pomer cena/vykon je lepsi ako u r5 7600x

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
9. 11. 2022 05:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @pjetro de Kupodivu to funguje i bez AIO. Dokonce je z hlediska poměru cena/výkon výhodnější chladit to vzduchem.

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
9. 11. 2022 08:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Adam Vágner (pctuning.cz) na vyhodnejsi pomer cena/vykon amd r5 7600x vs. intel i5 13600k treba uvazovat komplexne, ako pisem vyssie:

- rovnaka platforma (t.j. nestrkat toho intela do 600-vkoveho chipsetu alebo vseob. do chipsetu iba s ddr4, lebo nove amd ryzeny 7000 tie ddr4 nepodporuju), samozrejme ze vyse rocne, okukane a vyladene a dobre odlezane a vykvasene 600-vkove dosky s ddr4 vytvaraju pre intela cenovu vyhodu, to je elementarna logika, amd ryzen 7000 na am4 s ddr4 nerozchodime a preto to bude vzdy drahsie

- treba si ubedomit ze nova platforma pre amd nemala pred chvilkou vonku cele portfolio, bol pristupny iba high-end zakladnych dosiek, mainstream a low-end prisiel o chvilu neskor

- rozne nutnosti alebo odporucania tiez naklanaju cenovu vyhodnost, napr. keby intel potreboval vodnika, lenze i5 13600k nepotrebuje vodnika, nepotrebuje inu skrinu, nepotrebuje o 10 viac ventilatorov, nepotrebuje modru rybku v zelenom akvariu na komode, proste nepotrtebuje nic nutne, dodatocne alebo specialne v porovnani s amd r5 7600x ...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 11. 2022 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @pjetro de ja budem moju 12600kf s msi z690a pro ddr4 upgradovat prave na 13600kf, za par e pekny refresh. 12600kf ma stala ked vysla 214e , to ju teraz drahsie predam a doplatim a zase mam dlho pokoj.

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
9. 11. 2022 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @mhmiro kto vie citat medzi riadkami, tak pochopi ze to hned z dvoch pricin nikde a nijako nie je v rozpore s tym co pisem :)

roob
roob
Level 37 Level 37
9. 11. 2022 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @pjetro de to je blbost! 13600k funguje s DDR4 ramkami v 160-180€ doske. R7000 funguje s DDR5 ramkami v 300-400€ doske. A tak to aj treba porovnavat. AMD MUSI zlacnit hlavne dosky a musi to spravit rychlo, lebo vianoce su za rohom. Intel preda kopec procesorov a AMD preda ( z rady 7000) prd.

Reklama
Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
8. 11. 2022 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co backdoory v IME jsou ?

Jarda Kvak
Jarda Kvak
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do mínusu k i5-13600K bych přidal ještě vysokou spotřebu.

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V súboji segmentov Core i5 vs Ryzen 5, hybridný Raptor Lake big.LITTLE Intel Core i5-13600K deklasuje Zen 4 v podobe AMD Ryzenu 5 7600X, že ho v podstate ani v tom pomyselnom spätnom zrkadle nevidíte pričom v spätnom zrkadle sa paradoxne objavuje až Ryzen 7 v podobe drahšieho AMD Ryzenu 7 7700X.

Ak k tomu pridáte ešte ceny platforiem (nehovoriac o možnostiach upgradu len v prípade LGA 1700 platformy) tak to je doslova na uterák...

František Dálnevim
František Dálnevim
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tralalák @Tralalak Slovaci by nemeli mit pristup do ceskych diskuzi protoze pisou hovadiny a cobolstina se neda normalne cist (skoto jak madarstina)

Jakub Koníček
Jakub Koníček
Level 1 Level 1
18. 2. 2023 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Dálnevim @FrantisekDalnevim Chovejte se tu prosím slušně a ne jako hulvát.

Reklama
kapa
kapa
Level 25 Level 25
8. 11. 2022 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ddr4 - 4400 niesú až tak bežné pamete, to nič nehovorí o bežnom výkone pri ramkách 3200-3600Mhz, to už radšej DDR5 kúpiť...., taktiež už keď porovnávate platformu Intel DDR4 tak AMD má taktiež procesory DDR4, napríklad za rovnakú cenu AMD Ryzen 9 5900X, alebo Ryzen 7 5800X3D. To už by Vám tak super trúper výhodne nevyšlo. 13600K je dobrý, ale nie až tak ako píšete......, sú tu aj iné možnosti...... Zase tak vybratý test, aby to vyšlo ako to vyšlo.... fuj...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 11. 2022 15:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa @kapa O 5800X3D autor článku tvrdí, že je na hry k ničemu, protože rozdíl je vidět jen u her, které jsou náročné na procesor. Absurdní? Ne, zde :)

Na Mindfactory je 5800X3D nejprodávanější cpu. Prodá se ho více než celé Intelovské platformy (Adler + Raptor lake) dohromady, to samé oproti Zen 4.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
8. 11. 2022 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Putin Ano, proč by nebyl, asi se ti hlupáčci chytli ... stačí se podívat na test TechpowerUp s 4090, kde slavný 5800X3D vyhrál v 5 hrách z 53 ... není potřeba dalších komentářů :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 11. 2022 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Z. Obermaier Škoda, že nečtou zdejši recenze, tolik by ušetřili. :D

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
8. 11. 2022 17:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Z. Obermaier jak je to s tim cinknutym IME u intelu tim se asi moc nechlubi co :) Bezpecnosti dira jako vrata jeste k tomu zamerne vytvorena, obchazi veskere zabezpeceni OP systemu, antiviry protoze IME bezi na svem vlastnim malem cpu nezavislem na hlavnim procesoru, velmi zajimave tema kteremu se tady nikdo nevenuje. Hlavne se handrkujte o to kdo ma o par % vic vykonu. Celkem by me zajimalo jestli to ma implementovano i AMD.

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2022 01:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Z. Obermaier byt tebou nedělám si tu ostudu budeš ještě za většího pitomce než jsi ! 5800x3d testovali v 53 hrách proti 13900k~~! Takže 8 jádro 16 vláken 105w za 9500kč~~~~! Proti 24 jader 32 vláken 253w~~! Za 19000kč!!
Výsledek ve 4K 13900k o 1,3 % vykonejsi , ve 2k 13900k o 4,7% vykonejsi , ve full hd 13900k o 6,2% vykonejší. Výsledkem bylo že za ty prachy a spotřebu je to naprosto úžasný procesor s paradni technologii a intel potřebuje 250w a 24 jader a 32 vláken aby ho porazil tomu ty říkáš dobry výsledek pro intel?? Ano jak píšeš není potřeba dalšího komentáře o tvoji inteligenci si každý udělá obrázek sám !!

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
9. 11. 2022 08:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @stasek
A) ale ved to je "jasna" vyhoda intelu (tak ako to vidia intel fanusikovia so selektivnou slepotou, alebo disfunkciou vo vnimani reality):

herny vykon o 2 az 6% vyssi (wooooow), cena CPU 2-nasobna a spotreba detto

B) kóre 13000 je novinka, ryzeny 5000 starina, za kvartal pridu ryzeny 7000 s 3D L3 cache a tam aj 6 GHz i9 13900ks stiahne kridelka, lebo proste bude v hrach v hrubo-hrubom priemere aj ten 13900ks o nejake tresnem zbrucha o 2% menej vykonny a ako nas intel fanusikovia naucili, to je katastrofalny rozdiel (kvoli ktoremu treba zahodit cely PC za 3000 € a kupit druhy za 3000 €)

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
9. 11. 2022 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @pjetro de vykony cpu jsou dneska nepodstatny jakykoliv prumerny 8/16 staci na luxusni hrani, stejne je to vzdy limitovano grafikou protoze lidi bezne hraji na max detaily co grafika utahne a casto v QHD, 4K kde je CPU uplne nepodstatny, ve FHD zas je zbytecny generovat tolik snimku kdyz je neumi zobrazit monitor :) Mam 3700x naprosto dostacijici na vse s rezervou, kdyz bych si koupi 5800x tak moc nevidim duvod pro 5800x3d protoze priplatek je vysoky a rozdil nemeritelny, ano meritelny je ale jen pri situaci pro to vytvorene, ale v takovem nastaveni hry nikdo neprovozuje. Aktualni intel diky litografii tsmc urcite je aspon trochu konkurenceschopny, ale nehodlam hrat ruletu jestli bude ve win fungovat velky maly jadra a jejich streba je porad trochu jinde a cena taky a navic jako tresnicka IME ktere umoznuje vzdalene rizeni systemu i odposlech, uzasny to chces.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
9. 11. 2022 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Putin ale jo ja v testech vidim rozdil mez i 5800x a 3d ale v praxi i 5800x ma tak vysokej vykon ze to naprosto nepoznas jestli hrajes na x nebo 3d a 3d je o dost drazsi, nedavno jsem jedno pc s 5800x stavel a v uvaze bylo dat tam 3d, ale zamitnul jsem to ze to nema opodstatneni, s rx6750 v QHD by to stejne neudelalo zadny rozdil.

BoleK Lolek
BoleK Lolek
Level 1 Level 1
12. 11. 2022 17:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Maximumspeed77
Ano, máš pravdu ale z tvého pohledu, 5800X nebrzdí RX6750XT.
Brzdou tvého PC je RX6750XT, protože 5800X nakrmí i silnější Radeon.
Kámoš hraje ve 1080p (Ryzen 5800X + RX6900XT), 5800X ho brzdí, ale zatim čeká Ryzen 7xxx 3D, hraje jenom Battlefieldy tak potřebuje hodně vysoké FPS kvůli latencím.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
7. 12. 2022 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LoleK 6750xt me ale na QHD 165hz v pohode postacuje nevidim duvod do PC davat silnejsi grafiku... to radeji dokoupim ted ve sleve karty do rigu na praci ktere me zivi. Ale i silnejsi karty ktere jsou ovsem provozovany ve 4k nikdy nebrzdi cpu ani to prumerne ;)

Marián
Marián
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Keď už ste k tomu použili ddr 4 tak to malo byť tých 3,2GHz. To chcem vidieť kto si kúpi takúto kombináciu s DDR4 na 4,4GHz ktoré sa vôbec nevyplatia, to už radšej ddr5.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Souhlas, mraky lidí mají doma nějaké obyč ddr4 3200 cl16.Test s tímhle je vhodnější.

JFP
JFP
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2022 10:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @Epidot spis ddr4 3600mhz s nejakou nizsi latenci, to je ted sweetspot cena/vykon

JFP
JFP
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 10:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

13600k s ddr4 je nyni jasna volba kvuli cene platformy a slusnemu vykonu i s ddr4, byt je par her, kde je tam i vic jak 10 procentni pokles oproti ddr5. To se ovsem dozvite jen z vetsich recenzi. Ale pro esporty si pockam na 7600x s A620 deskou, ovsem z tehle recenze by si clovek mohl mylne myslet, ze 13600k je rychlejsi i tam, neni tomu tak. Skoda ze je ten vyber gamesek tak jednostranny. V csku i 7600x drti uplne vse a podobne je to i u vetsiny dalsich esport titulu. Tam amd hodne zapracovalo, a to i u grafik, ktere jsou uz pripravovany na novou generaci monitoru, ono esports scena je hodne lukrativni trh. Bohuzel u teto generace ani intel, ani amd procesory jeste nejsou 480+hz ready, byt nove radeony uz ano (nvidie bohuzel pohnojily display port, s 1.4 verzi). Tak nejak v skrytu doufam, ze s prichodem A620 desek amd odpali i nejakou bombu s 7700x3d a aspon tech 480hz v nejdulezitejsich esport titulech ukrmi. Bohuzel svatemu gralu 1000hz se jeste hodne dlouho nepriblizime, to neni kvuli nejakemu nesmyslnemu hnani se za vykonem, ale technice zobrazeni, skoda ze jsem zapomnel technicke vysvetleni, al na 1000hz uz monitory laicky receno "prestanou blikat a mazat obraz" odpadne tam jeden mezikrok, nekde na blurbusters je vysvetleni.

JosephFromPilsen
JosephFromPilsen
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP 10 chytráků dalo palec dolů, argument ovšem nemají.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP neviem aky mas ty doma 480hz monitor ze ti nestaci , ja mam samsung g7 s neo qled 2560x1400 a 240hz a je to viac nez dostacujuce i na fps hry. dokonca som redukoval fps z 240 na 180-200fps, lebo tam uz rozdiely nevidis, a zbytocne to zere viac

JFP
JFP
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 11. 2022 00:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro nikde neuvadim ze mam 480hz monitor doma. Rec byla o tom, ze prijde nova generace, pro kterou ten hardware potreba bude
A redukovat fps, to je tak max pro lidi co hrajou offline, nebo nekompetitivne, rec byla o esportech. Bohuzel nektery maj priserny engine jako csko, kde je sakra znat rozdil mezi 200, 300 a 500fps. Proste to na i relativne zdanlive dostatecna fps neni zdaleka tak plynuly jako u jinych games, navic s vykonem tam maj problem i servery, ktery musi mit take vysoka server sided fps. U cska je jeste specifikum, ze fpska primo ovlivnuji input aimu, takze 480fps na 240hz beha vzdy lepe nez 240fps. A zobrazi se ten aktualnejsi ze 2 snimku

A ted ten slibeny clanek pro minusarsky omezence o tom, proc 1000hz je svaty gral
https://blurbusters.com/blur-busters-law-amazing-journey-to-future-1000hz-displays-with-blurfree-sample-and-hold/.

A muzete si tu vesele dal psat pindy vasi mindy o tom jak vic jak 240hz a 200fps nema smysl. Amd o nvidia moc dobre vi, proc to na tu metu chteji dotahnout.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 11. 2022 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JFP kolko ludi esport ? kolko ludi tu robi e sport? pre beznych online hracov 240hz je viac nez dost.

Bzuco
Bzuco
Level 1 Level 1
9. 11. 2022 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP O viac fps v hre treba zaziadat herneho vyvojara, pretoze vyrobca procesorov a grafickych kariet s tym nemaju nic spolocne.
1000Hz nebude do buducna jedine riesenie problemu rozmazaneho pohybu.

JosephFromPilsen
JosephFromPilsen
Level 1 Level 1
9. 11. 2022 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bzuco @Bzuco No to je pravda (z půlky), vývojáři opravdu mají vliv zpoloviny na průběh fps. Je to jako na dráze, když vyrobíte rychlý vlak, ale v hytláku budou báby vykládat v každý stanici 2 hodiny kola a hádat se s pasažírama, tak taky rychle nepojede... Nicméně pořád potřebujete ten rychlý hardware, aby ho šlo doprasit špatně optimalizovaným softwarem, že...

Reklama
rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky bohu začíná být na trhu CPU zase trochu konkurence. Ceny se po pár letech konkurence mezi AMD a Intelem v posledních letech, kdy jasně dominovalo AMD utrhly z řetězu úplně stejně jako když dominoval pár let předtím Intel. Doufejme, že nástává opět zlatá doba na CPU trhu.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak No jako kéž by, ale přijde mi, že i5 je čím dál dražší... tohle je fajn procesor, ale ta cena mu také roste.

rumpeak
rumpeak
Level 1 Level 1
8. 11. 2022 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @fabledwarrior On si to trh srovná. FAkt je ten, že když jsem kpoval i5 Hasswell (tedy 4xxx), tak v den vydání mě stál procesor pod 5000Kč. JEnže pak nastala technologická převaha intelu. Pak tady zase bylo obdoí, kdy jsem kupoval RYZENA R5 2600 za 2300Kč, jenže pak zase začalo AMD válcovat Intel a do toho Covid mánie. Tak doufám, že si s tím trh poradí a ceny si zase sednou. Osobně bych dnes šel stále do AMD, protože u mě počítače jedou 24/7 a spotřeba/výkon je pro mě daleko důležitější ukazatel než cena/výkon. Ale řekl bych, že většina pořád půjde po ceně/výkon.

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 3 Level 3
8. 11. 2022 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @rumpeak problem je ze neni co kupovat, kdyz pujdu po vykonnu tak tu mam sice 4090 grafiku ale mam k tomu stale slabe procesory. Raptor - slepa vetev, i to ze je vykonej tak ne tolik aby ji uplne zdimal. AMD taky ne, slibuje pristi rok 3D verze procesoru, tak doufam tam neco ze prijde 7590X3D nebo tak neco.

uni1
uni1
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 11. 2022 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rumpeak @rumpeak Vtipné je, že zde si konkurence pro Intel ještě nestihli všimnout...

Reklama
Reklama