Zpět na článek

Diskuze: Intel Core i5-14400: Hráčský hit v řadě Raptor Lake Refresh

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 2. 2024 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych tuhle genraci přeskočil.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 2. 2024 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Oldass To nelze, asi myslíš refresh. O generaci nemůže být řeč 😀

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test jak Brno :-D Well done pane Obermeister...

empty
empty
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimala by me spotreba take v idle. Tyhle procesory muzou byt zajimave v nejakem domacim low power homelab/NASu.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@empty @empty Slepence (jaká to ironie...) nejsou zajímavé nikde.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
8. 2. 2024 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 u vymytej cervenej hlavy je vzdy a zakazdych okolnosti zaujimavy len produkt amd. objektivnost v suvislostiach po vzore amDDworldu

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 22:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 "Slepence (jaká to ironie...) nejsou zajímavé nikde."

Zajimave,ten "slepenec" sedi treba i na chipletovou RDNA 3 😀

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 2. 2024 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @karel88l Nepochopil 😉

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
9. 2. 2024 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@empty @empty : na výkonnější NAS dost těžko, když to neumí ECC DRAM. Na malý domácí PC NASík tu jsou daleko lepší procesory s nižší spotřebou a lepší konektivitou.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
8. 2. 2024 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Titulek: Hráčský hit v řadě Raptor Lake Refresh

Recenze: Uvedení Raptor Refresh u tohoto modelu nedává moc smysl, vlastně nedává vůbec žádný smysl.

To je nějaký nový meta způsob recenze?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 09:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @olda79 to je tak kdyz se 90% textu dela tvorbou copy paste z predchozi recenze coz OBR dela posledni roky celkem dost.. je to proste lenost a pak vznikaj tyhle nesmysly v textu. Tady je i celkem videt ze si to po sobe ani necte..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 15:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo žejo vid, nekde jsem zase cetl, jak má nový assassin ray tracing, ani si to autor po sobe neprecetl...

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Zásah. Potopeno. 👍😁

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
8. 2. 2024 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo a ty po sebe texty citas a napriek tomu je tam pravidelne kopa lzi a nezmyslov..

Petr Vrtílka
Petr Vrtílka
Level 1 Level 1
7. 2. 2024 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 6199Kc je na Alze i7-12700k,coz bude realne lepsi volba,resil jsem vcera nove cpu a kdyz videl tu i7,nevahal jsem a hned jsem si ji objenal.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Vrtilka bych teda radsi priplatil na Ryzen 7 5800X3D mnohem lepsi procak na hry.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A kolik FPS dá 5800X3D v Intel desce, kterou podle toho co napsal už měl?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 kde napsal ze uz mel intel desku?

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Psal jen, že řešil nové CPU, ne MB a CPU. Tak mi to z toho tak vychází.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 10:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 s novym CPU mohl koupit i novou desku nemyslis? zvlast kdyz kupuje taktovaci procesor.. a vsichni vime jak to u Intelu je s taktovanim vs deska..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo taktovaci procesor :D :D :D :D :D :D jaj ty dneska perlíš honzíku, doporucuji zjistit, co to K znamená, k taktování tě to opravdu nenutí.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jo, mohl. A taky si třeba mohl koupit Ferrari, aby si pro to zajel. Vycházím pouze z toho, co psal.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 on prave nenapsal zhola nic.. takze se ho zeptej a uvidime.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
8. 2. 2024 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo hej nevies nic, ale okamzite si prisiel s tym, ze amd musi byt lepsie pre neho. hlavne sa drzat cerveneho narativu za kazdu cenu.

Petr Vrtílka
Petr Vrtílka
Level 1 Level 1
8. 2. 2024 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka Ano,mam Asrock PG Sonic Z790 s DDR5,resil jsem opravdu jen cpu.Ne celou sestavu,doted jsem v tom mel i3-12100,ale to uz mi nestacilo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Vrtilka spojeni drahe Z790 + 12 generace mi moc smysl nedava.. nevyslo by ve finale lepe AM4 + 7800X3D nebo AM5 + odpovidajici procesor?

Petr Vrtílka
Petr Vrtílka
Level 1 Level 1
8. 2. 2024 13:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Stratossimo tu desku mam uz rok,nebudu menit zbytecne celou platformu a stejne dalsi upgrade bude na dalsi generaci Intelu.Grafiku mam od AMD,ale s cpu Intel a deskama pro ne jsem spokojen uz desitky let,na AMD migrovat nebudu.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Stratossimo AM4 a 7800X3D, oDDborník se hned pozná 😗Hlavně, prosím tě, nikomu nic neskládej...😁

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
8. 2. 2024 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Stratossimo to by tvoja cervena obsedantno kompulzivna porucha neprezila, aby si necpal amd vzdy a kazdemu? jasne nieco napisal a ty aj tak ides svoje sracky. To ze si napisal AM4 + 7800X3D je uz len taka ceresnicka. Zjavne ide o neumyselny preklep / chybu, lebo tak blby nie si ani ty.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
9. 2. 2024 06:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Stratossimo zajímalo by mě jak by jsi ten procak tam narval do am4 😂😂 ten procak mám a radši jsem to dal na am5

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2024 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @CertaVeritas Já bych jeho blbost nepodceňoval!

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 2. 2024 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Vrtílka @Tom2308 Víš jak, co nejde silou, jde ještě větší silou. 😀

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
7. 2. 2024 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to už potřetí změřený furt ten samý procesor s tunou zajímavého ale zbytečného textu.

Pletu se, nebo je to furt dokola Alder 12600?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @genserak80 nepletes je to pouhy refresh uz jednoho refreshe :)

Npetr1
Npetr1
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím ale já tam skoro žádný rozdíl nevidím od předchozí generace . Takže úplně vyhozené peníze.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Npetr1 @Npetr1 Otázka je, co je ve změti refresh řad Intelu vlastně předchozí generace...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
7. 2. 2024 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 Generace je AlderLake, tohle je jen přejmenovaný i5-12600

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 23:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mě to přijde jako hodnotit tříjádro v době kdy byly vysokotaktované c2d nebo 4jádra, spousta uvažovala podobně - k čemu nějaký mezikrok, tady v podobě e-jader. V daném době se ten výkon navíc prakticky neukázal, ale v pozdějších upgradech už postarších strojů se najednou ten výkonostní bonus ukázal být rozhodující proč nevyhazovat desku s ram ale jen tam dát tříjádro a pokračovat.

Tohle bude opačně, až šestijádra AMD pojedou skoro pořád na plno tak tyto e-jádra poskytnou onen výkonostní bonus který poskytla tehdejší tříjádra. Taky ve své době bylo to třetí jádro minimálně použitelné a uživatelé 3Ghz+ c2d se nad tím usmívali nebo rovnou uráželi že je to zoufalost.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 06:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin tento procesor ma celkem 16 vlaken.. Ryzen 7 5700X ma taky 16 vlaken ale je mnohem levnejsi.. Takze v tom zadny bonus nevidim.. Pokud bych chtel procak ciste jenom na hry stale se mi jevi mnohem lepsi bud Ryzen 7 5700X3D nebo Ryzen 7 5800X3D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo proc tu cpeš furt lidem mrtvou amd generaci, když mohou mít 7600? dej si na to palec ještě 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 09:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 LGA1700 neni mrtva generace? dyt 14 rada je defakto jenom refresh 13 a ta refresh 12 :) Intel jenom navysuje frekvenci a spotrebu maximalne pridava male nevykonne jadra, IPC se skoro nemeni.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo proč do toho cpeš LGA1700? ptal jsem se, proc lidem cpeš mrtvou generaci od AMD.

rak102
rak102
Level 36 Level 36
7. 2. 2024 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Tak ja bych zase nejak moc netvrdil ze AM4 je nejak moc mrtva.Neustale nove cpu do tohodle socketu o tom nejak moc nesvedci.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
7. 2. 2024 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 protoze mnozi nechteji platit zbytecne penize za AM5 a dd5 kdyz maji treba stari ryzen a muzou si jen prehodit CPU za 5000 radu a maji luxusni vykon ktery staci na vse. Trochu nechapu tyhle fandy 1 staje .. neni hloupe obhajovat ty co te oloupili o penize za horsi produkt ? Kdyz konkurence ma lepsi produkt za lepsi penize ? Ze ryzeny x3d jsou aktualne top volba to skoro kazdy vi, intel je bohuzel v recesi a nema nic noveho to co delaji je refresh refreshe, jeste to cele poserou 2 druhy jader se kterymi schedulery OP systemu neumi poradne pracovat .. tvl to nechces.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 2. 2024 13:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Budeme se bavit o herním počítači. Co potřebuji na většinu her? Co nejlepší grafiku a CPU, co ji nebrzdí. To je přesně to, co am4 poskytne. Souhlasím s tím, že skládat nový herní počítač kolem realativně drahého x3d AM4 procesoru je blbost, ten je skvělý jako upgrade stávajících sestav, ale AM4 nabídne i mnohemnižších sférách to, co je potřeba.

Když mám napjatý rozpočet, tak s AM4 můžu za pár korun mít fungl novou sestavu co nic nežere a nic nestojí. Procesor nebrzí grafiku a má to plnou záruku. Jakékoliv ušetřené peníze nacpu do grafiky (nebo slušnějšího monitoru), AM5 nabídne jen mnohem vyšší investici a vidinu upgradu, ale teď budu pár let hrát o to mizerněji.

Takže AM4 není mrtvá a ještě nějakou dobu nebude, minimálně dokud nepřijde druhá generace postavená na AM5 a nesrazí ceny starších desek a cpu.

(Hele, teď jsem to akorát řešil s dvěma známejma co chtěli něco pro děcka a rozpočet byl hodně nízko a cokoliv jiného než B550 deska a ryzen 5600 nepřicházelo v úvahu. Upgrade na AM5 vycházel při srovnatelné výbavě desek (wifi, rozumný audi kodek, chlazení pro m.2 slot, zdroj s patřičnými kabely, možnost osazení chladiče) na 3800. A za to se dalo dostat na o řád lepší grafiku. Upgrade na lepší platformu by přinesl zlepšení tam, kde ho nikdo v zamýšleném užití nepotřebuje a na to důležité by nezbyly peníze.

Jako já chápu, že pro někoho je příplatek pár tisícovek pod hranicí rozlišení, taky jsem si ráno připdal jak idiot, když jsme nechal v mironetu 8k jen za unifany (měli skladem reverse blade!) a přitom by za to mohla být většina sestavy, ale když někdo řeší prachy, tak je důležité, aby měl teď co nejvíc za co nejmíň a nějaké budoucí možnosti upgradu jsou naprosoto nepodstatné.

Takže, nesouhlasí s tebou, že AM4 je mrtvá a nesouhlasím se stratosem, že x3d je to, co ji oživuje. Při životě ji drží velmi nízká cena poskytující víc než dostatečný výkon na některé druhy použití.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 13:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @8008135 u PC vzdy byla dulezita hlavne cena a pomer cena/vykon, na to hraci her slysel vzdy nejvic a to i stoji za uspechem cely ZEN serie.. Proste prinesla na trh mnohem lepsi pomer cena/vykon nez do ty doby dominujici ale stagnujici Intel.. Pokud mi nyni AM4 soket nabizi nejlepsi pomer cena/vykon a stale ma vykon srovnatelny s LGA1700 nebo AM5 tak proste neni mrtvy a za tim si stojim. zvlast kdyz do nej neustale vychazeji nove modely procesorů a je stale z ceho vybirat.. Kdyby byl soket mrtvy uz se nebude vyrabet a jenom se budou doprodavat stare skladove zasoby coz se rozhodne nedeje.. Za posledni mesic jsem vice mene stavel herni kompy s AM4/AM5 1:1.. levnejsi byly na AM4 a drazsi na AM5 ale kazdej mel moznost vyberu.. a o tom to je

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 2. 2024 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Však nejsme ve sporu. Jenom já bych nestavěl nový počítač kolem AM4 x3d procesoru. Z toho cos psal výš mám pocit, že ty bys to kidně udělal. Ne že by to v nějakém případě nemuselo být správné řešení, ale obecně beru x3d jako skvělý způsob jak oživit starší sestavy, které byly původně založené třeba na 2700x nebo 3600.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 14:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @8008135 tak ono do nakyho nizsiho rozpoctu je AM4 idealni protoze vykonove nebrzdi stale ani nejvykonejsi grafiky dneska + usetreny penize z AM5 varianty muzu vrazit do lepsi grafiky a dneska priplatis 2000,- na karte a ses vykonem nekde jinde. AM4 proste silene ozil temi X3D procaky, ty tomu dali silenej boost na hrani her.. bohuzel nic podobnyho Intel nenabidl a proto je AM4 stale tak uspesny, nehlede na to ze proste svem se uz davno zaplatil vyvoj a proto muzou ty desky i procaky úrodavat za tak nizky penize a stale na tom vydelaj. osobne mam doma taky stale jednu AM4 sestavu a defakto ji nic nechybi az na USB 4 porty a schopnost fungovat s ryhclejma 10GB/s+ diskama coz stale nepovazuju za neco bez ceho se neda zit..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 15:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 jak drahá? :D nikdo se ted o tom, ze ma stary ryzen nebavil, logicky bude levnejsi koupit procak :D ach jo, to je zas iq komentaru

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 15:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @8008135 ja pořád nechápu, kde bereme old news, jak je am5 drahá? však 7600 mas za petku, desku za 2,5 a ramky za 2,5 32gb 6000 cl36 a bum, mas za 10 kvalitni zaklad. oproti samozrejme 5700x3d/5800x3d, kdy mas 5800x3d za 7, zbytek do trojky narves, a ses na tom samem.

jasně, když chceš ušetrit, najednou neni zadna rada realne "mrtva" muzes furt koupit stare ddr4 i na intel, ale pointa to byla oproti tomu stavět s 5700/5800x3d. a tam jsi cenově podobně vs am5, pokud chceš levně.

jakmile rada neni aktualni a nebude na ni mozno hodit novy cpu upgrade, je proste mrtva, cena/necena...

7600 prumerne beztak vyklepe i 5800x3d, takze to zas takova raketa neni.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 2. 2024 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 když se oprostíž od ryzenu 7600 a zamíříš do nižších cenových hladin, tak to pochopíš.

7600 vs 5600 = 3200 vs 5200

b550 (wifi, heatsinky, alc 1200) = 3650 vs (nejlevnější za 6500) ale bez lepší zvukovky 4700

500watt zdroj s 2x8 pin pro cpu, což potřebují b650 desky 1500 vs 2300

16gb@3600CL16 1250 vs 16gb@6000CL36 1za 1900

Sečti si to. Je vidět, že jsi to reálně neřešil. Celý tvůj argument stojí na srovnání 7600 vs x3d, ale to kurva vůbec nic neříká o platformě AM4 jako celku. Kdybys přečet, co jsme napsal, tak by sis všimnul, že se mi snažíš argumentovat mými vlastními slovy.

Takže se prosím zdrž komentářů typu AM4 je mrtvá. Není a ještě chvíli nebude. Nebudu se znova opakovat, už jsem napsal proč.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 18:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @8008135 bohužel moje reakce byla na "7 5700X3D nebo Ryzen 7 5800X3D "
a bohužel, platforma to mrtvá už je, hádej se jak chceš, takhle oživovat použitelné levnější zboží můžeš klidně 4-5 generací dozadu :D má pointa je, že nemá absolutně smysl kupovat nový pc s am4 za drahé 5700x3d nebo 5800x3d.

cituju znova to, co jsem napsal jako reakci na tvuj post:
"jasně, když chceš ušetrit, najednou neni zadna rada realne "mrtva" muzes furt koupit stare ddr4 i na intel, ale pointa to byla oproti tomu stavět s 5700/5800x3d. a tam jsi cenově podobně vs am5, pokud chceš levně. "

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 2. 2024 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36

Takže já napíšu tohle

....skládat nový herní počítač kolem realativně drahého x3d AM4 procesoru je blbost, ten je skvělý jako upgrade stávajících sestav, ale AM4 nabídne i mnohemnižších sférách to, co je potřeba.....

pak napíšu o jiných situacích než je osazení am4 x3d, tím argtumentuji proč není zatím am4 mrtvá, ty to jakože akceptuješ, ale aby se neřeklo, tak to zkusíš aspoň přes to, že AM5 údajně není dražší než am4, což já rozporuju, tak to radši odignoruješ a zase se vrátíš k am4 x3d, což je případ použití, o kterém já sám píšu že to úplně nedává smysl.

Chlape, ty jsi myšlenkový gigant, je tě tady škoda, jdi dělat politiku.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @8008135 nj on tu dava moudra hrozny na vsechny mozny temata, obcas co slovo to perla.. uz jenom to ze svuj profilovej obrazek krade jinejm lidem z FB mluvi za vse :) ten clovek to nemuze mti v hlave v poradku

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @8008135 jiné, než x3d procesory si tam dal sám, ja psal jen o x3d, což je samozřejmě blbost místniho šaška, kupovat am4 na x3d soucasne za cenu am5 s 7600.
Ono je celkem jedno, cos napsal, ja tvrdil jedno a ty jsi si doplnil uplne neco jineho :D to se pak nediv, že to ignoruju speciálně potom, co odpovídáš na můj komentar o starych x3d

Nejspíš to vypadá na to, že tě prostě sere, jak je AM4 už mrtvá :D to se prostě používá u starších platform, na které nic nového uz nedorazí, za to nemohu :D

stylem vždy bude levnější starší zboží a bude "stačit" se člověk může řídit pořád, ale kontinuitu to neovlivní..

tvojí logikou prakticky nic neumře, protože starší věci vždy budou levnější, s tím se bohužel nedá nic dělat

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo jaj koukám že tě ten ošklivý obrázek štve honzíku, to mi dělá radost, naštěstí za blbečka jsi tu hlavně ty 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 evidentne se za to jak vypadas stydis :) takze me to nechava chladnym

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo tak ono porazit tvou krasu není moc velký feat, tak ti to nechám, koukám nahoře doporučuješ am4 + 7800x3d jako pravej odborník😂czc top komentátore

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 15:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo komu Darth36 "krade" fotku ?

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 07:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Až na to, že prakticky celý gaming svět se snaží ta E-Cores ubít, čti vypnout.

Žádný výkonnostní přínos není a nebude.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 presne tak pro gaming sou ty E-Cores uplne nepouzitelny..

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
8. 2. 2024 17:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratossimo Čo znamená nepoužiteľné? Naopak recenzista ukázal, že E-cores Raptor Lake so 4MB L2 cache v štvorjadrovom clustry sú naopak docela aj na hry použiteľné.
zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=fl1ZYdHJerA&t=299s

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
12. 2. 2024 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Tralallak E- core jsou výhra třeba v Cyberpunku že?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
7. 2. 2024 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Ne, je to klasický odpad od Intelu, který už řadu let není schopný dotáhnout AMD v poměru výkon/spotřeba a tak na trh uvedl marketingový blábol o kombinaci jader, který z principu nefunguje. Jsou s tím akorát problémy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Tak Intel se defakto zasekl na 8 jadrech a vsechno nad pridava tema slabouckejma ATOM jadrama co tam jenom delaj bordel.. Bohuzel bez cipletovy technologie se Intel nema sanci posunout nekam dal.. Jeho maximum bylo 10 jader do mainstream soketu ale to uz je taky celkem davno :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 2. 2024 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Stratossimo Problémem Intelu nejsou čiplety (u nich je přínos hlavně v ceně), ale výrobní technologie.

Spojení velkých a malých jader dává teoreticky smysl, protože to tak už dobře funguje na mobilech. Takhle můžeš získat vysoký ST výkon, případně výkon v aplikacích, které umí vytížit jen pár jader, ale můžeš lépe škálovat MT. To pak ale záleží na implementaci plánovače v OS a optimalizaci softwaru.

Dodnes si pamatuju, jak jste se Stachem nahlas vyřvávali, že jsou vývojáři neschopní, když aplikace sotva využily čtyři jádra (protože to bylo maximumu u Intelu), takže praktický přínos osmijádrových AMD byl malý. Teď bych od vás čekal nějakou konzistenci. Že ty procesor by měly dostat šanci s lepším softwarem. :)

Mimochodem, historie se opakuje i v tom, že všechny ty buldozery žraly jak kráva. Ale tehdy na spotřebě a teplotách přece nezáleželo, to až nyní, když je v tom napřed AMD. :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Stratossimo nespolehlivej ciplet at si necha amd :D je duvod, proc je 1 ccd 7800x3d popularnejsi, nez 7900/7950x3d

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @TomMaly jenomze buldozer byl obcas i za 1/2 i 1/3 cenu co predrazenej Intel.. stejny argument zde uz ale nemame..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Darth36 zrejme si nepochopil na co sou ty procaky delany ale budis neprekvapuje me to..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Stratossimo palce nejsou delany na to, aby sis je daval sam honziku, ale ani to nechapes :(
k cemu teda ty nespolehlive a nepopularni chiplety bez x3d, za co dostali čočku jsou? díky, jsem zvědav co z tebe vypadne, protože slabší e cores jsou vyrazne popularnejsi 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Darth36 ano sou tak popularni ze si je lidi ve hrach vypinaj :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Stratossimo tak to jsi objevil ameriku, že e cory nejsou urceny na hraní :D :D :D gratuluji

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
6. 2. 2024 17:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ASRock B650M PG RIPTIDE za 4000tis. a AMD 7500f jede zcela v pohodě a je to levnější.. Ale hlavně 7500F je absolutně entry level , až pocitím, že mě to reálně v nějaké hře co musím hrát brzdí.. pak i ještě za 2 roky najdu na trhu nějaký trhač asfaltu s X3D.. Je to prozíravější než kupovat nějakou patici od Intelu.. Zatím mi 7500f žíly netrhá.. ale mám rád pocit, že si mohu kdykoli polepšit.... Tahle kombinace desky a CPU mi funguje zcela spolehlivě.

Jo paměti.. v recenzi.. v době levných 6000 tam je 5600 a no pěkný. no. Asi náhoda. Hlavně že jsem si mohl dovolit KIngstony 6000 c casováním 38 ve slevě za hubičku.. a tady v testu totok..

Pro lidi: Na AM5 je doporučených ddr5 na 6000, to ví i děcko.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 18:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VCR33 @VCR33

Časování 38 je odpad, tady to funguje tak, že čím menší, tím lepší, jsou tam obrovské rozdíly ve výkonu potom právě skrze časování. A 6k je sweetspot, ne doporučené. A samozřejmě 1,3V napětí je ideál.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
6. 2. 2024 18:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To je pravda, ale já reagoval na to co užil recenzent. I odpad je lepší než to co použil on. A proto to napíšu do diskuse. Aby čtenář věděl, že ty AMD procesory na AM5 ve skutečnosti mohou mít větší výkon a to bez nějakých velkých nákladů.. Tenhle je pctuning ne? Nebo prodejní leták výrobce? Zdá se mi, že dlouho to druhé.

Imho proti Intelu nic nemám, onjednal jsem si ARC 750 protože.. velke slevy a hlavně poslední ovladače, tak jako hračička si můžu hrát s HW.. nic proti.

Ale procesor Intel dneska.. to je směšné doporučení. Možná někdy..příště..

# No dobry donutili jste mě jít a zkontolovat co tam mam KF560C36BBE-8 je časovaní 36-38-38.....-)) za aktuálně 1500,- 16GB max..

To nejsou žádne tuningove RAM..ale asi náhoda.. mno..jako vždy.

V článku : Paměti jsou nastavené na DDR5-5200 MHz s časováním 84-38-38-38-2T . To je super, tak takhle si to koupí nastaví leda Vendula od plotny a ne člověk který se aspon trochu zajímá..Vendulám od plotny se omlouvám.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @VCR33 Já onehdá kupoval 2x16GB CL30 6000Mhz 1,3V za 2900,-, takže za 1500 takové pomalé 16gb mi nepřijde něco extra.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
6. 2. 2024 19:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To je vtipné, moje příspěvky nejsou o tom jak je časování super, ale to tom jak OBR otestoval RYzeny aby mu to vyšlo.. Jste fakt dobří..

možná je seženete za 1000 já nevím to není vůbec k věci a důležité, meritum je jinde přece.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
6. 2. 2024 19:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VCR33 @VCR33 6000 cl38 je odpad vic jak cl30 6000 bych ddr5 nekoupil aktuálně za 2800 2x16

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
6. 2. 2024 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 Tady se posuzuje lowend.. a jak ukázal redaktor, klidně použije horší odpad a ještě to odprezentuje v článku.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
6. 2. 2024 19:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa ## @VCR33 ja aktuálně čekám az budou v ČR dostupné 2x32GB 6400 30-37-37-96 MLB5C640A77P32GX2

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
6. 2. 2024 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 Krása, přeju.. Jen... ty použít v testu by byl stejný faul jako to co použili.... no tak nejsme jako oni že.. .-))

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
6. 2. 2024 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @VCR33 to by ai obr musel dát tak 3x lexaurin kdyby testoval ryzen s pořádnou RAM :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 13:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 ja jsem tu za ty roky snad nevidel ze by se na AMD sestave osazovaly poradny pameti.. je to zdejsi folklor :) vzdycky tam flaknou naky nejhorsi jebky a pak se vsichni divej ze tu maji vysledky tak o 10% horsi nez ve svetovych mediich.. to samy plati i pro AMD grafiky a vyber her do testovaci metodiky.. bud 10 let stary vykopavky nebo jenom hry s logem Nvidie :) Nejvic me dycky dostane zapor u AMD grafiky ze neumi DLSS :) to jdu dycky do kolen.. asi jako davat do zaporu AUDIny ze nema v sobe motor od ferrari :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo vsak nejsou tak spatne, intel taky rozhodne nema ten top, co muze mit, a je to tak vsude :D

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
7. 2. 2024 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Tak tvoj DD-partak zasadne testuje bez RT, takze zrovna ty sa nemas moc co stazovat, ze AMD karty su tu nejakym sposobom znevyhodnovane.

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 20:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo asi jako napsat nesouhlasím s tím co napsal autor a být zabanovanej nebo jako nemít na stránkách možnost registrace ze strachu z lidí kteří by psali pravdu ,, to jdu dycky taky kolen" , vlastně už mám ty kolena prodřené

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Timmah! je videt ze si dlouho zadnou recenzi na DD necetl, s RT se normalne testuje je na to samostatna kapitola.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo bohužel se tam testují pouze ubohé verze rt, co clovek ani nepozna :D :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Darth36 v cyberpunk se to nepozna? zvlastni ze zrovna tahle hra je tu mistni modla v tomto smeru :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo to by jste to nejdriv museli umet vubec nastavit s odbornikem stachem, mozna konecne vyzebrate tu 4090 a naucite se to 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Darth36 v cem je tve nastaveni konkretne lepsi?

rybka
rybka
Level 3 Level 3
8. 2. 2024 22:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @Stratossimo Ty retard, doteraz mam v zivej pamati, ked si testoval AMD grafiku na jednej jedinej hre v ktorej porazala nvidiu. Ty si nevidel sebareflexiu ani z rychlika traged. Nezastavam sa PCT, ale ty naozaj nemas kozu na papuli. To je tak, ked balvan hovori kamienku, aby uhol z cesty.

marseille
marseille
Level 13 Level 13
6. 2. 2024 14:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím. Nevěděl jsem že je možné bez uzardění napsat, že R5 7600 má 170W. Tímto u mě pan Obermaier ztratil poslední zbytky renomé. 7600 non X má maximálně 88W. Opravdu nechápu jakým měřením získal 170W. Tohle je normálně parodie na recenzi. Nic víc. Na TechpowerUp měří asi úplně blbě. AMD Ryzen 5 7600 Review - Affordable Zen 4 for the Masses - Power Consumption & Efficiency | TechPowerUp Takže nakonec jen omyl v orientaci grafu. Omlouvám se.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 15:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marseille @marseille Stačí pozorně číst, příp. se mrknout do diskuze a zjistil bys, že vše je jinak. V čase tvého příspěvku už byla zveřejněna oprava (upozornění) v textu nad grafy se spotřebou. Teď už jsou grafy opraveny.

marseille
marseille
Level 13 Level 13
6. 2. 2024 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 Máš pravdu. Omlouvám se. Tobě i p. Obermaierovi.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07

A je ti jasny, že většina lidí vůbec do diskuze nechodí a už vůbec je nepročítá z důvodu, jestli je článek správně a nebo se prostě jen mrknout na grafy a text nečtou? Snad není jeho chyba, že uveřejnili chybový článek. Nechápu za co se omlouvá.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @LV426 Nečteš, nevíš. Pak se ale nediv. Chybu může udělat každý a přiznat se k ní je jen ke cti diskutujícího či autora.

@marseille Mně se nemusíš omlouvat (ale děkuji ;) ). Neurazil jsem, ani nenaštval, jen upozornil na stav věci.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta spotřeba u Ryzenů je nějak vysoká, ne? Není to blbě změřený?

EDIT: Omlouvám se, jsem si nevšiml, že dole je spotřeba celé sestavy. 🤔

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
6. 2. 2024 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže si to shrneme končící platforma pro přímotopy (LGA 1700) vs AM5 to cpu mělo dostat max 5 z 10

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 asi tak no. hlavne zima uz konci takze na leto si k tomu jeste prikoupit klimosku :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo klimatizacia je povinna ku kazdej amd karte :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @JankoBelnicek myslis ke kombinaci 14900K + 4090?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo 7900 xtx žere většinou víc a má menší výkon, tak asi myslel tu 😁

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 taky stoji 1/2

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo a to jsou jeste drahy 😁

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo kdyby na to lidi nejvic hledeli, nema amd 17% trhu, mozna aspon vic, nez 0.4% na steamu a na alze by prodala aspon litr 😗pac a pusu

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Máš pravdu, na poměr cena/výkon lidi hledí. Jenže položka "výkon" je do značné míry variabilní v závislosti na potřebách a preferencích. A zcela evidentně není jediné kritérium výkon v rasterizaci. Jsou i další věci. Někdo chce jen hrát, někdo si chce hrát. Nebo třeba sympatie ke značce/k CEO, minulé zkušenosti, doplňkové fíčury a kdo ví co ještě. To pak ten poměr cena výkon může být krapet jinde. 😀

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 07:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 asi hledej kdyz se 4 mesice v rade drzi prodejne 7800XT na prvnim miste na mindfactory a tydne jich tam prodaj 500-1000ks coz neni zrovna male cislo. na CZC je aktualne 7800XT na 2. a 4. miste prodejnosti, na ALZE je na 4. miste... proste se smir s tim ze 7800XT se prodava velmi ale velmi dobre..

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 09:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Umíš číst a chápeš psaný text? Proč sem cpeš tohle? Ale když to tady vytahuješ, tak je vidět, že o RT se vůbec nezajímá 24% hráčů. Asi má většina z nich AMD GPU a udělali si z nouze ctnost. 😁 Ztráta FPS u nových technologií byla i dřív. Ale to jen tak, když už jsi to vytáhl.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 10:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo to mininum hraču ma stejne procento, jak amd trhu blbe :D a nejaky prodejni zebricky na alze mi necpi, kdyz alza pise cisla prodeju, tam to upravdu slavné neni sasku 😂smir se, amd ma hovno, lisa je asi teda taky tupa jak brambora, kdyz chce 20% trhu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Kolik máš dalších příkladů? Cpeš to v každým vláknu furt dokola. Máš jeden příklad. A ty tvoje průzkomy, jak nikoho RT nezajímá? Tak to je naprosto k smíchu

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Už se zase klasicky snažíš zavádět diskuzi jinam. O tom vůbec můj příspěvek o poměru cena výkon nebyl.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe tak tahle hra je vase RT mantra takze se odkazuji na tuhle hru :) ted se to nehodi zas prozmenu?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 13:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 kdyby nehledeli lidi na pomer cena/vykon nebyla by 7800XT tak uspesna grafika, na 1. miste nonstop 4 mesice na Mindfactory.. CZC /ALZA to same v TOP5 mame kolikrat i dva modely.. to jenom vy zde neustale pisete ze na klasicky pomer cena/vykon nikdo nekouka ale cisla v retailu mluvi jasne.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo To není fandovství to už je diagnóza 🤔

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 14:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jaká mantra? Co to meleš? To je spíš tvoje mantra jak ukázat, že RT je podle tebe k ničemu...
PS: A jaká "naše" mantra? Tys mi neodpověděl na žádnou otázku co jsem ti položil ty troubo. Tak se tu neoháněj nějakou mantrou....
PSS: A jinak já jsem napsat, že to je jeden příklad.... A poprosil jsem tě o další... Takže to není nic, co se nehodí. Hlavně... proč by se to nemělo hodit?

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tak proč se asi prodávají ty drahé a strašně nevýhodné NV GPU? A to jsou přitom AMD GPU skladem. Přesně proto, co jsem psal. 😉

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 2. 2024 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ano, cisla mluvi jasne honziku, 17% amd a babča lisa chce 20%

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 Podle testu to v reálným provozu zase tak zle se spotřebou nevypadá.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radeji priplatim na Ryzen 7 5700X3D nebo je ted v akci 5800X3D za 7100,- s DPH.. Stale bych sel radeji do soketu AM4 nez tohle.. pomer cena/vykon je mnohem lepsi protoze desky stoji hubicku a to i ty kvalitni a DDR4 taky stoji pakatel..

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jenže AM4 je taky mrtva platforma, to je lepší ten 7600, ale už AM5..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @callisto přesně tak, jak říkáš, tady se stratoss bohuzel ustřelil, no jemu ty sestavy nikdy moc nikdo nepochválil..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @callisto LGA1700 je mene mrtva platforma? 5800X3D je dneska stale spickovej herni procesor kterej nema ve stejny cene u Intelu zadnou konkurenci a prodeje to jasne dokazuji..

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Stratossimo Ty už ani neumis cist? Já psal, že je lepší 7600 a AM5 o LGA1700 ani slovo🙄🙄

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @callisto Zásadně nereaguje na to co píší (ptají se) ostatní, ale na to na co chce. Stejně jako Stach neumí diskutovat...

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
6. 2. 2024 20:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @Mate07 no jelkoz maj jeden sdilenej neprilis vykonnej mozek kterej si musej navzajem pujcovat tak se neni cemu divit :)

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
6. 2. 2024 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Když už podporovat AMD tak s rozumem a neškodit lidem s doporučením vykopávky..to je marný.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 2. 2024 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VCR33 @VCR33 ta vykopavka stale patri mezi nejlepsi herni procesory na trhu..

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
6. 2. 2024 11:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

len by som doplnil autora cit. "Nejvyšší počet jader má Core i5-14500 a jeho odvozeniny. Dnes testovaný Core i5-14400 má už jader méně." Áno to je pravda avšak jestvuje ešte:

65W TDP model Core i5 14600 s 20MB L2 cache tj. (stepping B0) s 2MB L2 cache u veľkých P-jadier a 4MB L2 cache v klastry štyroch malých E-jadier.

Inak tá spotreba v teste 10-jadrových 65W TDP Intel Core i5 13400/14400 je voči konkurencii veľmi slušná a búra nielen tu mýty okolo nich postavené.

P.S. ad. "další generaci Intelu už (pravděpodobně) do desek s paticí LGA 1700 nedáte". Je to možné avšak minulý týždeň rumours priniesli informáciu, že Intel pripravuje Bartlett Lake - S pre desktopovú LGA 1700 tak uvidíme ako sa to vyvinie.
zdroj: https://www.tweaktown.com/news/95918/intel-bartlett-lake-desktop-cpus-budget-lga-1700-processors-leaving-arrow-for-high-end/index.html

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 11:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku zavádějící titulek :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @fabledwarrior nj Obr :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To měření spotřeby je na nic, pokud tam nejsou další procesory (slabší, silnější..), aby si člověk udělal představu o kolik mu bude takový procák žrát méně/více, než třeba ten rychlejší, pomalejší atd.

Nehledě na to, že ty čísla jsou zvláštní, snad to není měřeno třeba pokaždé s jiným monitorem :D (vtip).

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 2. 2024 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 šotek nám prohodil názvy grafů ... je to obráceně.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 11:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier

Proto je ten graf nanic, když tam nejsou ostatní procesory, srovnání mezi dvěma je takové nic neříkající, kdyba tam byla třeba 5800x3D, tak si člověk řekne "aha, připlatím 15 stovek a mám jiný výkon a ještě lepší spotřebu".

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @LV426 jenomze takovej graf by uz nebyl tak dobrej pro intel ze :)

roob
roob
Level 36 Level 36
6. 2. 2024 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ryzen 7600 ma 170W spotrebu, cisto procesor? Tak to bolo zbytocne citat, lebo ryzen 7600 ma do 88W.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob mozna pokus o vtip?

huby99
huby99
Level 25 Level 25
6. 2. 2024 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V recenzích loňského modelu i5-13400f bybylo zmíněno, že lepší výkon nabízí Ryzen 7600X. Problém však byl, že člověk musel mít desku s podporou DDR5, byly to 3000 Kč navíc.
Podle mě bylo lepší vzít i5-13600 který byť brzdily DDR4 tak měl vyšší výkon o desítky procent A vyšlo to ještě levnější jak ryzen. Platí to i v tomto případě.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 Co to mektáš, jaké 3tis navíc? Vždyť i B650 AM5 DDR5 desku koupíš za 3tis :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @huby99 A jinak si v pohodě? :D

huby99
huby99
Level 25 Level 25
6. 2. 2024 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 je to pravda. Namisto drahé paměti a desky zvolit výkonnější procesor.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2024 12:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @huby99 Nic není pravda, píšeš nesmysly. Paměti drahé vůbec nejsou a AM5 desky taky ne. To, že tam dáš procák za 5tis a k tomu nesmyslnou desku za 7tis je tvůj problém. Nehledě na to, že pc má být v symbioze a ne vzít nejlevnější šit desku a dát do toho nadupané cpu, fungovat to bude, ale.. kdo chce opici, znáš to..

huby99
huby99
Level 25 Level 25
6. 2. 2024 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 nene. Deska je v akci. Ještě vcera byla o 1000 Kč drazsi. Normální cena je 4500 a původní cena byla 6500. na trhu je už přes 2 roky.

roob
roob
Level 36 Level 36
6. 2. 2024 13:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 ##### @huby99 daj si k amdcku asus tuf a620m-plus a potom porovnavaj ceny. A 7600x (vsetky x) je kravina, to kupovat fakt nechces.

Reklama
Reklama