Zpět na článek

Diskuze: Intel Meteor Lake Core Ultra 9 185H: Nová architektura v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

sysel
sysel
Level 20 Level 20
5. 6. 2024 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu mě pobavila věta: "Core Ultra 9 185H je solidní procesor do úspornějších notebooků s maximálním příkonem 200 W" to co byl před 15ti lety žravý desktop tak dneska je úspornější notebook :-D

del42sa
del42sa
Level 1 Level 1
4. 6. 2024 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

The SoC tile also contains two ultra low power Crestmont E-cores that Intel has dubbed a 'Low Power Island' that operates with lower voltage and lower frequency.The SoC's low power E-cores are limited in frequency to 2.5 GHz compared to the 3.8 GHz of the E-cores. These cores are designed to handle deep background tasks for laptops in idle or sleep mode All deep background tasks being handled by two Crestmont E-cores in the SoC tile allows the inactive CPU tile to be turned off entirely.

pcwifi
pcwifi
Level 2 Level 2
30. 5. 2024 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dyť je to skoro ten samý pel mel jako doteď, at jim to vyrabi kdo chce a kde chce, stale je to... minimalne polo vopruz pokud ne uplny :o) Ale na necem ty miliardy Intel vydelat musi a "blaznu" co to koupi bude zrejme přehršel.

chulygun
chulygun
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže jen další x86 procesor, který krom dementního značení a ustřelené ceny prakticky nic nepřinesl. Už aby tady byly ty ARMy, protože jak Intel, tak AMD potřebují skutečnou konkurenci. Sami sebe navzájem už snad za konkurenty ani nepovažují nebo je x86 fakt taková bída, že to už prostě nejde znatelně vylepšit.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
29. 5. 2024 13:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

7 z 10 opravdu ? za mě spíš tak 3 z 10 toto cpu nic nepřineslo jenom debilní název, stále špatný výkon/spotřeba. Intel pokračuje ve svých šlepjejích + debilní malá jádra. Nikde nevidím test GPU v CPU to musí byt asi katastrofa když to nestálo ani za test... Tento týden mě příjde NTB s 8945HS tak uvidíme kdo bude lepší ;)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 14:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 tohle si opravdu 70% hodnoceni nezaslouzi s tim souhlasim.. je to radna past na zakaznika a od koupe takového produktu by mely recenzenti silne odrazovat, jinak se takovejch shitu v noteboocich nezbavime a lidi to budou kupovat dál. Tento test jasne dokazuje ze Intel potrebuje na stejny vykon minimalne 2x tak vetsi spotrebu nez AMD coz je proste silene a jeste si za to Intel ve finale uctuje vic penez coz je nejvetsi FAIL... https://www.notebookcheck.net/AMD-Ryzen-9-7945HX3D-Zen4-analysis-The-fastest-mobile-gaming-processor-thanks-to-3D-V-Cache.742856.0.html

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 5. 2024 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa-1 má to stejny vykon jako treba Core i7-14700HX, coz je spickovy procesor, spotreba je stejna, tedy bych to nevidel krome ceny Meteor lake, tak negativne.

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
30. 5. 2024 05:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Tak nevím na které CPU reagujete. V přiložených grafech se nejvyšší model i9 Ultra přetahuje s i5 14500HX.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 5. 2024 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Bertram herní laptop? hry? hrani?

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 5. 2024 09:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Abych řekl pravdu, taky trošku tápu s tím výkonem jako i7. V testu je srovnáván s i5 a i ta je často rychlejší. 🤔

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
30. 5. 2024 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier "má to stejny vykon jako treba Core i7-14700HX ". Pakliže v tabulce porovnáváte s herním laptopem s i5-14500hx, kde je výkon téměř totožný a pak napíšete, že to má stejný výkon jako i7-14700hx, tak tomu nějak nerozumím. Jak může být něco stejně rychlé jak i5 a zároveň i jako i7 téže modelové řady? Copak mezi těmito procesory 14. generace není žádný výkonový rozdíl?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 5. 2024 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Bertram V aplikacích je nejblíže výkon Core i5-14500HX, ale ve hrách je to Core i7-14700HX. A jelikož jde spíše o herní procsor v herním notebooku, bude asi majitele zajímat spíše ten herní výkon ...

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
30. 5. 2024 10:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Tak pakliže to je jak píšete a i9 Ultra je herní CPU, pak to smysl dává. Nikde v recenzi jsem se nedočetl, že se testuje "herní" notebook. Děkuji za vysvětlení.

Pro lepší přehlednost by nebylo od věci testovat procesorový i herní výkon se stejnými modely, člověk se v tom pak ztratí (procesorový výkon s i5 14500Hx, herní s i7 14700hx)

André Philippe Schwarzkopf
André Philippe Schwarzkopf
Level 23 Level 23
30. 5. 2024 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier jedu na notasu od roku 2009 a hrat se na tom dalo casto na max detaily.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak asi jim to nějakou dobu bude trvat než ten "dlaždicový" koncept včetně podpory OS odladí, ale nějak s tím začít musí 😉 Každopádně označit to jako Core Ultra 9 když to na předchozí generaci Core i9 nemá ani náhodou a ještě při té ceně, to je prasárna, o tom žádná 😣

Nagger
Nagger
Level 27 Level 27
29. 5. 2024 11:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

herní výkon - průměrné fps, menší je lepší.... no nevím ;)

Značení této generace je pro neznalé zákazníky jeden velký chaos..občas je ultra 5 výkonější než 7, někdy jsou prakticky totožné...si marketingové oddělení slušně šlehnulo...

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 11:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nagger @naggerrur Nebo naopak ví, co dělají, většina lidí nemá páru o nějakých cpu, prostě vidí notebook ultra, kupuju... a neřeší, je to hnus.

Staré zlaté časy, kdy na autě bylo 2.0 a byl to dvoulitr. Dnes vidíš jet Audi, vzadu 40 a je to málem tříválec.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže výkon a spotřeba, žádný významný posun (mimo spotřeby v klidu). Cena vyšší. K čemu to tedy je?

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 5. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oggy71 @Oggy71 Je to taková příprava na další generace, Intel musel vyzkoušet ty čiplety

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Jo no. To si říkám taky. Jen jestli to není trochu málo. Kdyby tam aspoň byl výkon ke kompenzaci nárůstu ceny. A to ještě Intel nejspíš zruší HT. To jsem fakt zvědavý.

roob
roob
Level 36 Level 36
29. 5. 2024 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Core Ultra 9 185H je solidní procesor do úspornějších notebooků "

kks, kam sme sa to dostali.. ja by som 115W "notebookovy" procesor zakazal vyrabat, minimalne ho nazyvat notebookovy. Aj ten ryzen so 75W je extremne prestrelene, ale 115W je uplny nonsense. To je vela aj v desktope.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 5. 2024 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob Ano, určitě máš pravdu, ale taková je realita, kterou osobně kritizuju už roky, notebook má být úsporný, ale úsporný a maximálně výkonný neexistuje ... a Apple Mx zase není na hraní :(

André Philippe Schwarzkopf
André Philippe Schwarzkopf
Level 23 Level 23
30. 5. 2024 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier on je problem ten ze aby mohli prodavat nove rady tak necim to nahnat musi kde byla doba kdy jsem mel 90w adapter :D ono chlazeni se taky posunulo + neni hdd neni cd mechanika takze se to da lepe uchladit.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
30. 5. 2024 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @boxofandre tak jeste nedavno jsem mel notebook co mi uzivil 5w adapter, pripadne 7.5w z monitoru pres usb-c ktery nemel power delivery, to se za pracovni den stihlo i

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
29. 5. 2024 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo. Core 9 Ultra o výkonu mobilní i5.... Co se týče desktopu, tak se obávám nejhoršího, ale naděje umírá poslední. Pořád tak nějak doufám, že další PC bude na intel/nvidia. All AMD už mám dlouho a začíná to být nuda. Chci změnu.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 5. 2024 19:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Líbí se mi, že ve světě Intelu je notebook se spotřebou max. 200 W počítán mezi úspornější. Ty méně úsporné berou max. 400 W? 😀

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
28. 5. 2024 20:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @karlekarle jak uvidíte v testu tohoto konkrétního notebooku, ten v plné herní zátěži bere jen 150 W, tedy stejně, jako notebooky s Ryzeny. Kolik si asi myslíte, že dnes bere herní notebook? 100 W? 200W je na herní laptop exklusivně nízká spotřeba ...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 06:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier 120W jenom za procesor a jeste mobilni je silene... desktopovy Ryzen 7 7800X3D zere ve hrach 1/2.. Osobne stale nechapu proc vyrobci stale tolik lpi na procesorech od Intelu, kdyz AMD umi vykonejsi procesory levneji a kolikrat i s 1/2 nebo i klidne 1/3 spotrebou. Zvlast v notebooku kde se kazdy Wat pocita je to totalne nelogické.. Uz jenom z hlediska toho ze cim mene zere procesor, tim vice chladiciho vykonu a volné spotreby pak muze zbejt pro grafickou kartu, ktera je v hernim notebooku stezejni, procesor proste hraje durhou kolej a v pripade Intelu proste zbytecne zere grafice chladici vykon celeho toho chlazeni jako celku.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier v zásadě se dá s tvým tvrzením souhlasit, jen to slovíčko "exkluzivní" na konci bych vynechal. 😀 Možná i to nízká. 200W mi přijde už hodně. Chtě nechtě musím dát za pravdu Stratosovi, že používání Intelu v notebooku na hry mi nedává úplně smysl. Teploty i spotřeba, které přináší Intel do notebooku jsou hovadina.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @urbis83 Pak se nabízí otázka, zda-li je AMD schopno dodat takové množství čipů, aby výrobci začali používat více čipů od AMD... A zde si myslím, že je ten největší problém.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
29. 5. 2024 08:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Stratossimo Zase klasické překrucování a demagogie, 115W je limit pro plnou zátěž, 115W a 90W co ma běžný mobilní Ryzen 7000 není zase tak velký rozdíl. Ve hrách bere Meteor Lake 50W, stejně jako Ryzeny. Navíc Meteor Lake je stále 16 jádro ... stejne, jako Ryzen 7945HX, který má v notebooku spotřebu klidně i 160W.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
29. 5. 2024 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Stratossimo Proč lpí na Intelu? Protože jim dodává čipy a ne jak měli někteří výrobci problém s dodávkami, kdy sice dostali něco na úvodní várku ale dalších čipů se nedočkali a odběratelům museli říkat "sorry nemáma"? Samozřejmě že je to pak nebaví.

Pokud navíc nejde o top procesory, tak herní spotřeba Intelu je nižší, když jsem teď měnil Intel za AMD, došel jsem na 3x vyšší idle spotřebu CPU a celý stroj má o cca 50% vyšší spotřebu a herní spotřeba při stejném výkonu (FPS lock) je většinou dvojnásobná. Tam kde na FPS lock nedosáhnu a potřeboval jsem silnější CPU je sice výkon 2x vyšší ale také 2x vyšší spotřeba.

No a ankonec jde o to co chtějí zákazníci. Osobně je mi jedno jaká značka procesoru tab bude, podstatný je výkon a provozní vlastnosti, vzhledem k výše uvedenému se není čemu divit že lidé volí Intel.

Pokud bych měl vybírat zda si dám do laptopu Intel nebo AMD, zvolím intel kvůli lepší klidové spotřebě, ale dnes bych už těch pár týdnů počkal na fyzický start prodeje laptopů se Snapdragonem X, osobně zvažuji, pokud se potvrdí očekávání, že bych na konci roku koupil buď Surface Laptop 7 nebo Pro, nebo Yoga7x. Pokud by Samsung začal prodávat laptopy v ČR, tak by byl Samsung jasná volba. Ten laptop se Snapdragonem by pak nahradil stávající 14" MBP.

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
29. 5. 2024 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier https://www.techpowerup.com/cpu-specs/ryzen-9-7945hx.c3027

poprosim OVERENY zdroj, kde by bol NTB, v ktorom by mal len samotny Ryzen 7945HX CPU/APU tu spotrebu 160 W

ak takto z vyroby & out-of-the-box vyrobeny herny NTB existuje, odporucam prerobit herny NTB na intel platforme tak, aby aj pre mobilny high-end intelu mal NTB schopnost odviest iba 160 W vyzarovaneho tepla

a potom tieto 2 NTB porovnajte ze ktory ma vyssi vykon

niekto proste stale nechape a ma problem abstrahovat informaciu, ze v pomere vykon/spotreba v x86, je Intel dnes č.2 a nie č.1

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 13:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier ty beres spotrebu v cinebench kde bezi celej procak na 100% coz herni zatez neni. ovsem i zde je AMD mnohem dal co se tyce efektivity jak ukazal test zde: https://www.notebookcheck.net/AMD-Ryzen-9-7945HX3D-Zen4-analysis-The-fastest-mobile-gaming-processor-thanks-to-3D-V-Cache.742856.0.html

pri nastavenych 55W TDP ma AMD skore 26tis, ovsem na stejny vykon potrebuje Intel 100W TDP.. Efektivita je tedy jasne na strane AMD.. nehlede na to ze AMD je i levnejsi, takze ten notes bude ve finale pro zakaznika i levnejsi jako takovy diky tomu... Jak rikam pouzit dneska Intel v hernim notebooku nedava zadny smysl..

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
29. 5. 2024 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @komplik ještě prosím pohádku o Karkůlce

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 5. 2024 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Stratossimo kdyz se bavis o intelech v pc, tak o nicem, nez full loadu nemeles :D krasnej dvoji metr od saska

komplik
komplik
Level 21 Level 21
29. 5. 2024 20:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @pepaZdepa-1 co se ti nelibi? Ze 5800x3d ma herni spotrebu cca 50-60w kde 10400 mela 25-40w pr 60fps locku? Nebo ze v idle i5 mela 7w a ryzen je na 21W a cela masina sla z 35 na 70w? To je proste realita kterou najdes i v kdejake recenzi. Vedel jsem do ceho jdu. Vykon toho cpu jsem chtel pro jeden konkretni pripad, takze holt musim tu vyssi spotrebu amd snest v ostatnich situacich.

Nebo co se ti nelibi ze treba dell byl nastvany kdyu udelal laptop s amd procesorem, udelal uvodni varku a pak uz od amd nikdy nedostal procesory, takze ten model musel predcasne vyradit z prodeje a zrejme se nezaplatil vyvoj toho.modelu, tak se na to vykvakli.

Nebo se ti nelibi ze lidi kupuji laptopy vic s intelem nez amd. Nebo ze cipletove amd cipy v laptopech maji horsi spotrebu v idle a male zatezi, ktera je nejzasadnejsi pro vydrz?

Nebo ze aktualilni generace intelu v laptopu prekona amd i v pomeru vykon/spotreba a vydrzi dele? https://youtu.be/GnHUmaEjwXU?si=eK1smcpqRu_KdMNx

Je dobre sledovat pozorne jak se trh ma.

Nebo neveris ze si chci koupit armovy laptop?

tynyt
tynyt
Level 24 Level 24
30. 5. 2024 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @casperdeluxe

Já jsem nakonec svůj nový mobilní stroj s AMD našel a v té konfiguraci, kterou jsem chtěl (bez dGPU, s ethernetem, WUXGA, nezkriplená klávesnice, standardní business značka - tj. ne consumer odpady typu Acer, Aušus apod.)

Reklama
Reklama