Intel vstoupí na trh grafických karet příští rok
Intel už několik let pracuje na vlastních grafických čipech. Podle nejnovějších zpráv se jich zákazníci dočkají již příští rok.
Pojďme si nejdříve shrnout všechny zprávy, které se ohledně Intelu a grafických čipů objevily. Intel si už licencoval některé technologie od ATi, nVidie a PowerVR a investoval do Lucid Technologies. Přímo o projektu Larrabee jsme psali v únoru a poté dubnu tohoto roku.
Podle serveru X-bit labs budou první grafické čipy Intelu odpovídat specifikacím DirectX 10 a budou zvládat také hardwarové dekódování videa, které je dnes prakticky součástí povinné výbavy každého GPU. Podle aktuálních zpráv však Intel bude působit pouze v segmentech low-endu a mainstreamu (do $300), takže konkurence pro G80 a R600 se konat nebude.
V každém případě, nestačí pouze navrhovat a vyrábět grafické čipy. Je potřeba také dodat kvalitní ovladače - kolikrát byly právě drivery kamenem úrazu jinak nadějných projektů? Proč vůbec toto zmiňuji? Integrované grafické jádro GMA řady 3000 v čipsetu G965 totiž prý funguje korektně pouze s 60% z třiceti testovaných her, v 17% má menší problémy se zobrazením a 23% nefunguje vůbec nebo jsou hry kvůli chybám v obraze nehratelné. Naproti tomu, GeForce 7050 rozběhá správně 90% her a problémy má pouze v 10% případů. Tato data raději berte s rezervou, neboť jde o tvrzení nVidie; snad se ale shodneme na tom, že integrovaná jádra Intelu zkrátka nedosahují kvalit IGP od grafických gigantů nVidie a ATi.
Jak už bylo řečeno na začátku, první samostatné grafické akcelerátory od Intelu by se měly na trhu objevit v příštím roce, konkrétně prý již počátkem jeho druhé čtvrtiny. Podrobnějších roadmap a specifikací se prý dočkáme ve čtvrté čtvrtině roku 2007.
Zdroj: X-bit labs