Zpět na článek

Diskuze: Jak na opravu notebooku: strašák jménem Black Screen

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dakujem pc-tanning
Presne toto robim skoro kazdy den ..
Ak knam pride zakaznik z laptopom ze nefunguje ze ma ''black screen''
Vacsinou je to bud grafika alebo cpu
A vacsinou je to GPU .. My len ''reflowujeme'' GPUs us reballing sa neoplati.. zaprve zabere to strane vela casu na jeden laptop .. reflowing trva par minut.. a vysledok je tak 50-50 ..
Vela laptopov sa nam podarilo reflownut.
Samozrejme ked je laptop water-damaged, dosku ponorime do ultrasonic -bath vycistime a ties je to 50-50.. Podarilo sa nam revivnut 10ky laptopov..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X Výsledek je 50-50, hmm, čím to asi bude, že by když to lehne do pár měsíců znova, tak už nehodlají dál dávat prachy za pofoukání a hoděj to do kontejneru?

Jeden z mých dodavatelů udělá reball a když to lehne, tak výměnu čipu už dělá zdarma nebo za dvě stovky+cenu čipu, ne plnou palbu znova za komplet práci…statisticky se nakonec vrací problém i u většiny reballů, protože u pozdějších čipů je problém s pouzdřením jádra a jelikož se tam používají nějaký prazvláštní pájecí/zapíkací lepidla nebo co a ne pájka, tak musíte být kouzelníci.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček To je to ze zachranis laptop na tych par mesiacov a potom pochopis ze to nema zmysel.. a vyhodis starodavny laptop do kontajnera a kupis novy..
Kolega reflowoval PS3 asi 10 krat vydrzala tak skoro rok a na jedenasty krat ju vyhodil na smetisko..

15degren
15degren
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Reflow vůbec neděláme, to je blbost. čip za 2 kila ? no hned si jich od tebe vezmu plnou bednu, protože podle mě pod 7 stovek nejdou. Ano taky děláme už pak opravu pouze za cenu čipu. je to taky mnohem jednoduší a rychlejší než dělat reball, ale musí se čekat na správný čip.

Jinak to že pisatel píše blbosti a vaří z vody, jsem odovodil už od toho že izoluje desku, aby se neohřáli okolní součástky. No každý kdo pájí větší desku, ví že kdyby to tak dělal, deska se zkroutí a čip už tam pak nikdo neosadí, je nutné ohřívat desku celou a při samotném pájení samozřejmě překrýt SMD abych si je nestrhl ale izolovat to.... No potěš koště. Magazín zaplul do vod kterým nerozumí.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
9. 12. 2015 02:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @15degren: Nemlufit šésky? Bych skoro řekl, že dvě stovky PLUS cena čipu je celkem jasně vyjádřeno.

No, vono u horkovzdušné pistole má smysl to okolo překrýt. Protože to fouká tak moc, že to buď opálí okolí, nebo to malý součástky i odfoukne. Alobal docela i rozvede to teplo tak nějak rovnoměrně. Se to prostě chová úplně jinak než stanice…

15degren
15degren
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X pěkný bull shit. Navíc proč tavidlo když dle článku odchází kontakty mezi substrátem a samotným čipem a ne v kuličkách ? V tom případě tavidlo vůbec netřeba.
Reflow u 5z10 počítačů odešel do 3 měsíců, ten zbytek exnul do půl roku.
Reball se nevrací prakticky nikdy a pokud tak jen proto že se reballnul jen jeden na desce a odešel druhý. Takže tvrzení že je reball vyhazování peněz z okna je dle mé zkušenosti naprosto mimo. S čipama z číny mám taky dost zkušeností, a žádný vadný mi nepřišel a všechny zatím fungovali. Podle toho v čem je posílají, je kradou zaměstnanci přímo u pásu, mnohem snažíš než se dobývat do nějakého kontejneru...
Přejet feném je ještě větší extrém to funguje jen dokud čip zase nevychladne... Přijde mi že pisatel nemá moc zkušeností a nebo to zkoušel různými směry a nedařilo se mu. Ale podle mě nemá ověřené informace a vaří z vody "jak si myslím že to je".

Co si myslíte že je v deskách slavných repas. ntb. který tu dost frčí ? Hází se to ve velkém množství i do firem a funguje to bez problémů. To vše je reball pánové...

stevocz
stevocz
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator-X Ake tavidlo pouzivas na reflow aby to lepsie zabralo pri gpu?

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz cekni tu http://i1295.photobucket.com/albums/b633/Ethos-Evoss/IMG_20151208_084203_zpsalzw9jot.jpg

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz Character problem. empty comment

stevocz
stevocz
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz @Predator-X: mal som namysli nejake tavidlo aby rychlejsie a lepsie roztopilo cin. ja som nejake skusal ale velmi to nepomahalo.

IR stanica je samozrejmost

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz @stevocz: Nepotrebuješ nič len okolo BMG nanesies flux..

stevocz
stevocz
Level 1 Level 1
9. 12. 2015 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz @Predator-X: flux a tavidlo je to iste. a prave na ten typ fluxu som sa pytal ze aky ti dobre funguje na gpu. nejake som skusal ale velmi nepomohli.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
11. 12. 2015 00:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz @stevocz: jedno aky mas taky das..

hiks
hiks
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak je uvedeno batrka udela divy
kdyz ani to zatim sem mel jen 2 takove notebooky diody svitily / blikaly ale cerny obraz tak sem jim dopral pobyt v troube pri 190 stupnich po dobu 10 minut vzdy s predchozi konzultaci majitelu ze to nemusi pomoc ono ten notebook by stejne putoval do kose tak nebylo co ztratit a oba notsky se po tetu kure rozjely ano otazka je na jak dlouho na netu lze najit ze nekomu par dnu , tydnu nekomu i rok s timto sem majitele seznamil tak sem zvedavy jak dlouho vydrzi

Bedas
Bedas
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně pctuning jak jsme ho znali z jeho začátků.

Thommas
Thommas
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekný článok. Dá sa vidieť, že autor v tom už má nejakú prax. jednak ale nesúhlasím, že dané čipy (GPU, SB, NB) sa nedajú zohnať. Dajú sa, len na to treba mať kontakty a nehľadať ich v Číne :) Súhlasím taktiež s tým, že reball a reflow je somarina. Občas to je riešenie len na taký týždeň a pomerne často sa stane aj to, že po reballe/reflowe a následnom ďalšom pokazení sa doska zničí tak, že je nerentabilné sa s ňou už ďalej zaoberať. O pečení v trúbe a teplovzdušnej pištoli sa radšej ani nevyjadrujem.

Taktiež by som aj rád povedal, že veľa autorizovaných servisov nie je až tak "autorizovaných". Sú to babráci, čo len žmýkajú peniaze. Pekná výmena čipu by mala vyzerať takto (moja práca):
http://i.imgur.com/f8sjz41.jpg

A nie takto, ako to robí jeden "autorizovaný" servis:
http://i.imgur.com/UVV9Bj5.jpg

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thommas Také se přidávám s díky za pěkný článek. Vice takových.

Joey21
Joey21
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thommas Konecne zajimavy clanek a nejenom jakou pc sestavu vybrat, kdyz to vetsina uzivatelu tohoto webu vi. Nebo recenzi hry ze strany hratelnosti na pctuningu :D... Jen houšť a vetsi kapky.. skryta nastaveni biosu, pajeni do desek, upravy zdroju, stavba vodniho chlazeni...atd atd.. proste PCTuning

hiks
hiks
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thommas tak ten autorizovaný servis volá po zaplacení basebalovou pálkou nic humánnějšího mě nenapadá....

Thommas
Thommas
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hiks Problém je len ten, že 9 z 10 servisov je takýchto, alebo ešte horších.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hiks @Thommas: Zbytocne to davat do servisu tam to spravia narychlo kadejako maju v prdeli..

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tvrdit, že ultrabooky jsou automaticky lepší bych si netrufnul. Vždycky záleží na výrobci a taky na tom, jak se k tomu konkrétnímu modelu (či řadě) postaví.

Jinak fajn článek.

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Haha oprava notebooku je sranda, zvlast kdyz moje picinka nechape jak se mi podarilo opravit jeden laptop, kterej sem rozebral a desku pak daval do grilu.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Parádní článek. Díky za počteníčko.
- QproTest

kubik
kubik
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Voltmetr nastavíme na „DC“ proud a rozpětí na 20 V" - no nevim, skoly nemam, ale nema to bejt spis "Voltmetr nastavíme na „DC“ napětí, rozsah na 20 V"?

"Lithiové baterie ... se při měření tváří, jako že jsou naprosto v pořádku, jakmile jsou v zátěži, najednou svou kapacitu ztratí." Najednou ztrati napeti, ne kapacitu. Nicmene mainboard si z nich bere tak malo, ze je to srovnatelne se zatezi pri mereni levnym multimetrem. Ale souhlasim, ze preventivni vymena je vhodna, kdyz uz to mate rozebrane, lepsi nez ji nechat vytect.
"Pří výměně kondenzátoru je důležité dodržet hodnotu μF (mikrofarad), V (napětí) a teplotu. Teplota může být klidně vyšší, nikdy ale ne nižší!" Vyssi muze byt i napeti a kapacita, ale hlavni je pouzit tzv. Low ESR kondenzatory, ty bezne za korunu z GM se ve vetsine pripadu nehodi.
A konecne - reflow horkovzdusnou pistoli bych delal jen jako zcela posledni moznost, pote, co jste se smirili s tim, ze ho vyhodite, a nemate co ztratit. Ono vetsina soucastek ma povoleno nejakych 10 sekund vyssi teploty pri pajeni, takze tech 10 minut jim da dost zabrat.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubik Napětí i proud se můžou lišit oběma směry, když člověk ví, co dělá…

Každopádně v moderních noteboocích je elektrolytů minimum, maximálně pár polymerů, ale už ani to ne, tak ani nevím, co to sem tahá. Většinou dneska tantaly a keramiky. Ty občas rády odchází, kór dneska vícevrstvé keramiky. Tantaly rády hoří, ale nemusí to dojít tak daleko.

A byť existují specializované přístroje na hledání proražených miniaturních SMD součástek, stejně to není většinou rentabilní. Von málokdy odejde jen MOSFET, když už něco, vezme pár dalších miniaturních věcí nebo PWMko a hledej to. Nicméně to tady používám termíny, o kterých autor nejspíš v životě neslyšel…

kubik
kubik
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Spis mi slo o to, ze jsem jeste nevidel voltmetr s proudovym rozsahem 20V. Ty moje maji proudove rozsahy vetsinou v amperech :D

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
9. 12. 2015 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @kubik: No to sem ani neřešil, to je očividná kravina, plete si různé měřicí přístroje dohromady.

Jo kdyby řekl galvanometr tak jo :D

Milanese
Milanese
Level 1 Level 1
10. 12. 2015 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @Pavel Boček: nebudte arogantný...galvanometr!!! pch :lol:

zima2
zima2
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezlobte se na mě, ale tenhle článek je pěná fušeřina.
Autor je zřejmě amatér jako novinář i jako opravář/servisní technik.
Je tam tolik zbytečného textu,že některé odstavce a věty nedávají smysl. Rozmazané obrázky v textu taky nechápu.
Je evidentní neznalost odborné a obecně užívané terminologie.
Věta: "Voltmetr nastavíme na „DC“ proud a rozpětí na 20 V." asi hovoří za vše.

Pokud jsou v textu takovéto zásadní chyby zpochybňuje to autorovu kvalifikaci a odbornost a člověk si říka jak asi musí ty jeho opravy vypadat a co dalšího při nich dělá špatně.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zima2 To mě napadlo hned po shlédnutí obsahu, už jen když jsem viděl názvy kapitol jsem měl napůl jasno, a stačilo to prolítnout…

Naopak, takové domácí sr*ní se v tom to opraví většinou jen zázrakem a většinou na chvilku. Chce to kvalitní vybavení a minimálně překuličkovat, protože občas je problém opravdu třeba jenom v tom, případně to interní spoje aspoň prohřeje. Ale kdo to dělá fakt dlouho už bude mít statistiku, že minimálně určitý čipy se prostě i tak vrací a musí měnit.

Když se tady sešlo tolik lidí co maj k dispozici pájecí stanici na todle, tak uvitám nabídky na cenu reballu a cenu kompletní výměny (bez ceny čipu), počítejme případ kompletního rozdělání, složení a otestování. A záruka 12 měsíců na výměnu/6 měsíců reball. Buď přímo sem, nebo na e-mail. Ideálně Praha a okolí. Konkurence přeci jen trochu roste a posílat to do Brna a zpátky, to je dycky 200 navíc, kdy se to sečte, pro spoustu lidí takovej servis nemá smysl…když to bude o pár stovek levněj, někteří si to už třeba rozmyslí.

XeZ
XeZ
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ok, sú tam nejaké drobné chyby (ako ten prúd/napätie), ale ako celok je to konečne článok hodný PCTuningu, hlavne čo sa tematiky týka. Veľké plus!

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ Vona to je furt tragédie, ale protože není nic lepšího…

Nicméně lidi co maj station jednak nemaj moc důvod psát někde články, taky na co když takovej věc stojí 10, 20 tisíc a tady si to nikdo nekoupí na domácí opravu, a taky maj plný ruce práce.

Hurikan87
Hurikan87
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

První odstavec v závěru, naprostej souhlas. Mám 7 let starej HP pavilion a měnil jsem jen adapter, kámoš má stejne starej ACER, chová se k němu jak dobytek (jí na něm, padá mu z postele, jednou si ho polil energetákem). Sice už mu bliká obrazovka nejdou USB, 3,5 jack, ale stále fachá. Zato spolubydlící za 3 roky vyměnil cca 4 notasy. Vždycky vyreklamoval, dostal prachy a koupil novej:D A přitom se k tomu chová jako ke křišťálovýmu lustru.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hurikan87 PRESNE VYSTIHNUTE :D

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 12. 2015 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé, fotit si selfie přes displej notebooku, to musím taky zkusit. O velikonocích pletu UTP pomlázku a vánoční bárky vážu mašličkou s konektory, tohle nesmí chybět!

Nadoxx
Nadoxx
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Notebook mám od roku 2007.
AMD 2x1,9GHz, 3GB RAM, nVidia GeForce 8200MG.

Na hry to není žádné dělo - už. Jsem veliký fanoušek kdy WoW (na minimální detaily s FPS 20 - dá se to "občas")

Notebook jsem čistil pouze jednou, když se mě zničila "kšanda" k LCD koupil jsem novou za 1000kč (v roce 2005) od té doby obrazovku nezavírám a nečistím, ale tento rok jsem to ml v plánu. Takže toto bodne :))

termit256
termit256
Level 0 Level 0
8. 12. 2015 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se nedivim ze to jde s timto webem do kopru. Prijde mi, ze tohle psal rozradostnely 15lety hoch kteremu se po 3dennim usili podarilo vymenit baterku v notebooku :-)

Jedine s cim by se dalo souhlasit je potreba sehnat si servisni manual. Tam je pekne popsano nejen jak NTB rozdelat, ale i jak postupovat v oprave stylem udelej toto, je to OK? Ano-udelej tohle, Ne-udelej tamto atd...
Pokud by tak postupoval autor, netrvala by vymena baterie 3 dny ale 10 minut.

Napsat sezen service manual je jedna veta no a misto placani nesmyslu o horkovzdusnych pistolich apod. mel zbytek clanku vyuzit k tomu kde a jak manualy na webu sehnat. Vse ostatni co zde napsal je bud v tom manualu uvedeno v logickem poradi nebo jsou to kraviny.

Nejake zasahy do desek NTB jsou bez prislusneho vybaveni, znalosti a zkusenosti velmi obtizne neli nemozne a vetsinou vedou k zmrseni desky i kdyz jde jen o vymenu blbeho konektoru. Toto je bohuzel fakt a nic se s tim nadelat neda.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@termit256 S tvojim prvym bodom nesuhlasim autor to berie teraz ako ''amatersku'' opravu..

S tvojim druhym bodom tiez nesuhlasim lebo ziadne ''servisny manual'' nepotrebujes ale HLAVNE mas mat vedomosti v hlave AK sa rozhodnes opravovat laptop !

S tretim trochaa suhlasim s heat gun si clovek moc neporadi ak sa jedna o opravu laptopu .. Ak opravujes smartphone heat gun postaci velmi

Jediny tvoj posledny bod znie pravdivo a oto vsetkom co hovoris o vybaveni, vedomosti etc.. hovoris o ''profesionalnom'' servise a AK ty nieco posles do servisu (zaruka oprava a pod)
Oni sa ti VYSERU na tvoju dodrbanu MB dosku a HLAVNE oni sa stou dodrbanou doskou DRBAT nebudu vyhodia ju do scrapu a poslu ti nazad novu novucicku..
Aj my co robime bezne opravy pre beznycg zakaznikov je to take ''amaterske'' nie je to profesionalne.. Praca moze by akokolvek super spica , stale to bude 50-50 lebo ziaden servisak z nejakeho obchodika ti nezaruci ze to bude slapat skvele a dlho ..
Asi tak..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@termit256 ↑ má pravdu chlapec

Jediné s čím se dá souhlasit, je závěr. Ano, jedna věc je hrát si na „herní“ notebooky a podobné nesmysly, nemluvím už vůbec o těch šílenostech s osmi jádrama a pěti grafikama. To je prostě pakárna.

Druhá věc je, že i když to skoro netopí a vydržet by to mohlo, tak je kolikrát chlazení záměrně tak zmršený, příkladem za všechny budiž starší subnotebook už nevím jakýho výrobce, kde je ventilátor skoro 10 cm daleko od pasivu a skoro tam nedofoukne. Trvale to jede nad 100 °C, při zátěži to nakonec lehá. Vydrželo to bez problémů fungovat tak ty dva roky.

V kombinaci s ROHS a módou každej rok kupovat novej šmejd tomu prostě výrobci vyšli vstříc, a i ten, kdo by kvalitní výrobek chtěl, už je opatřeními při výrobce donuce to měnit jak ponožky. Vše ve jménu blahobytu a umělé zaměstnanosti. Pak se všichni diví, proč je Evropa ve sračkách, když byrokracií a dotacema bylo hospodářství udušeno ve prospěch umělé zaměstnanosti a přesouvání věcí sem a tam je vydáváno za pokrok a úspěch ekonomiky.

Jediná jiskřička naděje dneska je zaměřit se na business třídu, pořád to existuje, a přikoupit si tam next-day záruku co možná nejdelší.

termit256
termit256
Level 0 Level 0
9. 12. 2015 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Servisni manual potrebujes prave proto ze jde o amaterskou opravu. Profik uz vi jak co udelat protoze mu pod rukama prosly desitky stroju daneho typu. Ale pokud opravujes jeden notebook za rok, je to nedocenitelna pomucka. Je tam presne popsano ktery sroubek povolit, v jakem poradi, kde zapacit kdyz chces vymenit nejaky dil... Usetri se tim spoustu casu.

Pajeni obecne neni problem, jen se to musi umet a je treba k tomu mit vybaveni. Ja nez jsem poprve ve sve konstrukci zapajel vetsi BGA, potrenoval jsem dukladne na deskach ze starych NTB. Jde to, ale ze bych tyto pouzdra miloval se rozhodne rict neda. Problem je, ze se nektere obvody v jinych uz nevyrabi :-(

taxik007
taxik007
Level 1 Level 1
8. 12. 2015 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Též jsem chtěl notebook (10let starý Acer) už rozebrat na náhradní díly a prodat, ale něco mi říkalo, když už to mám rozebrané zkusím vyndat 3V lithium baterii, a on se notebook zázračně rozjel   Takže potvrzuji :D

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
8. 12. 2015 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No něco se z toho článku dá asi použít, ale jak někdo psal autor trošku vaří z vody. O reball a reflow bych nechtěl ani moc mluvit, ale ten ultrabook mě rozsekal. Teď jsem tu měl ultrabook od Asusu za 40tis a po třech letech vyvařená baterka, a procesor Core I7, který házel modrou smrt => ten přístroj je tak hubenej, že tam nejde vymyslet chlazení a prostě se to uvařilo. Z osobní zkušenosti notebook za 7000kč vydrží dýl, protože má tak mizerný CPU, že se to vůbec nehřeje a ještě k tomu rozhodně nebude slim a tak se tam to teplo rozptýlí.Toď moje zkušenosti!

Butch
Butch
Level 1 Level 1
9. 12. 2015 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimavy clanek.
Pokud by to slo vynemit, nektere fotky za ostrejsi, bylo by to fajn.
Na nekterych neni poznat, na co je ostreno, coz celkovy dojem muze trochu kazit.

PetrJirasek
PetrJirasek
Level 1 Level 1
9. 12. 2015 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To že na napájecím adaptéru není napětí neznamená, že je nefunkční. Mnoho adaptérů například k notebookům Lenovo má naprázdno 0V. Při zapojení do notebooku už ale jmenovité napětí naměříte. Co se týče GPU, lze opravit i doma. Na internetu plno návodů jak zapéct v troubě(krajní možnost) ve velmi malém procentu případů pomůže. Jinak zajisté odborný servis a například překuličkování je určitě nejlepší volbou.

Tomik_one
Tomik_one
Level 1 Level 1
10. 12. 2015 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je správná otázka. Páč výrobce tě tam dá v lepším případě teplovodivou pastu, ale žebra chladiče jsou tak úzká, že do roka tam máš filc, v horším případě teplovodivej polštářek.

A přitom stačí dát fo BIOSu i kontrolu proti přehrátí GPU a SB. CPU to tak má a pokud se to přehřeje třeba nad 90C tak se NTB vypne.

Takže to za mne výrobci dělaj schválně. A ten samej problém máš i u SB na klasickejch deskách do PC. Když tam dávaj místo pasty žvejkačku.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
11. 12. 2015 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U notebooku mi začala blbnout grafika. Artefakty až černá obrazovka. Ani externí výstup nefungoval. Tak jsem položil samotnou základní desku (gpu je přímo na MB) na plech. Ne přímo. Udělal jsem z alobalu kuličky a na ně položil MB. Totiž přímí kontakt s rozpáleným plechem by nebyl ideální. Je potřeba aby se deska zahřála rovnoměrně vzduchem. Tak jsem to strčil do trouby a sledoval při tom jak se roztaví cín. Ve směs jak uvidíte že se začnou dělat kuličky tak víte že máte správnou teplotu. U mě doba pečení vyšla zhruba na 20 mim. Nechal jsem dvě hodiny vychladnout. Zapojil zase zpět vše a světe div se. Notebook už mi půl roku běží bez problému.

Proč to u mě fungovalo?! Studený spoj. Je nařízeno zákonem že se nesmí používat olovnatělá pájka což snižuje životnost spojů které jsou tepelně namáhány. Tedy potom vzniká studený spoj. Navíc na deskách prostě měď časem koroduje.

Pokud je zařízení mrtvé a nejede opravit tak reflow jako poslední možnost mohu doporučit. Nic už totiž ztratit nemůžete.

Tip: desku dávejte stranou s velkými součástkami jako IO apod. na vrch. Protože jinak by při roztátí cínu mohli odpadnout. Pokud jsou na obou stranách tak je doporučují co nejmenší plochou podepřít něčím co nejméně vede teplo aby se součástka při stylu s plechem nespálila.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
13. 12. 2015 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je trochu myslet před nákupem, projít si parametry a vzít model co má grafiku v MXM slotu - pak jde GPU nakrásně upgradovat, ale to je spíš až u 17" modelů. Takže pokud není důraz na pobíhání s ntb venku tak je to ideální řešení pro kutilský typy. Zrovna tak jako cpu v patici je super věc :idea:

fleg
fleg
Level 1 Level 1
14. 12. 2015 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale nie z dovodu ake sa tu uvadzaju. Nepaci sa mi az tak velmi styl autora (take nasilu vtipne), neostre amaterske fotky a to, ze niektore caste poruchy obisiel a nespomenul (vymena klavesnice...ok to nie je black screen, invertora, zalomene kabliky v pantoch..).
Co mi vsak velkom vadi su komentare, kde sa zase raz prejavuje ludska blbost a vidim tu snahu silou mocou si kopnut do autora a redakcie pctuningu. Rozsah a rozpatie su synonyma a takisto nikde autor nepise, zeby prud meral vo voltoch, inymi slovami napisal to gramaticky aj vyznamovo spravne. To uz fakt vsetci vedia len kritizovat a kritizovat a varit z vody?
A este sa mi pacili fotky v komentaroch z "autorizovanych" servisov. Nepoznam autorizovany servis, ktory by nieco taketo spravil, pretoze aj pri vadnej grafike meni servis VZDY celu dosku a robia to tak uz roky rokuce odkedy posielam nb do servisov, takze silne pochybujem o pravosti tych fotiek, respektive, ze slo o zasah autorizovaneho servisu.
Clanok by bol ok keby bolo menej "vtipnych" vsuviek a viacej praktickych informacii

Reklama
Reklama