Klávesnice ASUS ROG Strix Scope RX: Spojení optiky a mechaniky
i Zdroj: PCTuning.cz
Herní příslušenství Recenze Klávesnice ASUS ROG Strix Scope RX: Spojení optiky a mechaniky

Klávesnice ASUS ROG Strix Scope RX: Spojení optiky a mechaniky | Kapitola 6

Michal Maňák

Michal Maňák

9. 12. 2022 12:00 17

Seznam kapitol

1. Balení, design 2. Layout 3. Klávesy 4. Spínače
5. Podsvícení 6. Software 7. Závěr

Doteď jsem si vystačil s klávesnicemi za pár stovek. Se svou grafomanií píšu relativně často, hraju taky, ale vždycky jsem měl pocit, že zrovna klávesnice je kus hardwaru, na kterém se dá ušetřit. Profíky od e-sportů jsem považoval za snoby, co se snaží z pár tlačítek dělat vědu a za mé těžce vydřené peníze získám tu populární logo, tu podsvícení, ale vždycky se bude jednat jen o pozlátko. Zpětně si musím drbat hlavu za svou přezíravost a naivitu. ASUS ROG Strix Scope RX mě vyvedl z omylu a jsem tuze rád, že díky němu už v komunitě nebudu vypadat jako barbar, který by si vystačil i s odpornou béžovou klávesnicí z 90. let.

Reklama

Armoury Crate se stará o podsvícení, keybinding i makra

O rozšířená (nejen světelná) nastavení klávesnice se stará ASUSí univerzální software Armoury Crate. Ten částečně léčí výtky, které jsem zmiňoval v předchozí kapitole - umožňuje totiž modifikovat režimy podsvícení, které v základní podobě nejsou praktické.

Pokud většina módů pracuje s vypnutým podsvícením a efekty tak klávesnici rozsvítí, v Armoury Crate lze toto schéma upravit tak, že podklad svítí vždycky a až na něj se vykreslují různé animace.

Stejně tak si zde můžete nastavit i barvy. Pokud by vás např. bílé světlo oslňovalo, nebo byste preferovali něco decentnějšího, nic vám nebrání si Strix Scope nastavit po svém.

Nastavení funkcí jednotlivých kláves
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení funkcí jednotlivých kláves

Brzy se ale světelné legrácky omrzí, přeci jen klávesnice je praktický hardware, ne herní konzole. Časem tak asi zavítáte do menu Klávesy. Zde si můžete doladit aspekty klávesnice, které by vám snad nevyhovovaly. Primárně se jedná o přepsání funkce jednotlivých kláves. Pokud byste z nějakého důvodu chtěli třeba prohodit W za S (nic nepřidá skillu ve hře víc, než obrácení směrů pohybu :-), máte možnost. Jen klávesa Fn, neboť není systémem rozpoznaná a funguje jen v oblasti klávesnice samotné, nejde upravit, což je ovšem běžné chování většiny klávesnic.

Co je možné na klávesy přiřadit kromě jiných kláves? Funkce myši, spuštění aplikací či webových stránek, ovládání multimédií ale i předdefinovaný text.

Možnosti redefinování funkce kláves dále rozšiřují makra. Jejich správa v Armoury Crate je celkem intuitivní a dělá přesně to, co byste od maker čekali: nahrazení více kláves a jejich kombinací jedinou. Co už je zajímavější, je kapacita na taková kouzla. Klávesnice umožňuje jedné klávese přiřadit až sto akcí. Sice toto číslo klesne, když vezmete v potaz, že jako samostatná akce se počítá stisk i uvolnění tlačítka, i tak ale věřím, že jen minimum hypotetických scénářů nepůjde realizovat.

Nastavení a časování maker
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení a časování maker

Zajímavá je možnost jednotlivé kroky makra časovat. Jednoduchou cestou k tomu je záznam makra, kdy spustíte nahrávání, namačkáte, co je třeba, a záznam ukončíte. Do takové sekvence však můžete i ručně zasahovat a timing upravit.

Kdy se to může hodit? Příkladů asi moc nevymyslím, ale představa, že v Age Of Empires takhle jedním makrem naklikám celou armádu, aniž bych musel ručně vybírat kasárny, stáje, hrad a v každém z nich nabušil celou frontu rytířů, kopiníků a jiných bojovníků je celkem lákavá.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama