Zpět na článek

Diskuze: Konec velké lásky aneb opravdu chce Microsoft opustit x86?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Karel Švéda
Karel Švéda
Level 7 Level 7
8. 7. 2025 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A. je to drahé, ale jistě si to svoji skupinu zákazníků najde. V osmdesátkách bylo na trhu také mnoho nekompatibilních strojů (Atari, Amiga, Acorn, Sharp, Sinclair, Amstrad ...) a ve své době měly úspěch. Takže na domácí použití ano, ale nevidím v tom budoucnost pro firmy.

B. v 90tých letech jsem pracoval jako IT ve výrobních podnicích, pamatuji Novell 3.11, AS/400, jsem zastáncem maximální zpětné kompatibility. Čím větší firma, tím starší informační/prodejní/skladový systém - kdo jede 30 let na zaběhnutých systémech, tak se budou Intelu držet zuby nehty ...občas to dokazují články, kde popisují výměnu dat pomocí disket u Boeingu, v americkém metru, jaderné síly USA ... já byl minulý týden nákupu ve SCONTO - a oni jedou stále na AS/400 - typický zelený text na černém pozadí v terminálu ... mám dojem, že i AutoKelly jede nějaký prastarý systém na PC FANDu , na stanicích pouští v PuTTY.. po skladech jehličkové tiskárny a traktorový papír ... Přejít na jiný systém není vůbec snadné, kdo přecházel před 10-15 lety na SAP by vám mohl vyprávět (třeba český Canon, český Panasonic )

Michael S
Michael S
Level 2 Level 2
8. 7. 2025 07:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě to koupí podniky, kde technik nemůže skoro nic, jen jet podle instrukcí (tam jsem dělal), a školy, které chtějí studentům bránit googlit odpovědi při testech a pařit hry (to mě naštěstí minulo). A nakonec free cool in work on the road lidičkové s pasivním přijímem, co budou na displeji tvořit hodnoty on the move.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 7. 2025 23:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Honzik Belka alias Stratos (a par dalsich aliasov) dnes dostal temp ban do diskusii. Pri tej prilezitosti davam pre Michala Rybku podnet na zamyslenie sa nad napisanim "rybkovskej" eseje na temu fenomen menom Honzik Belka🙃 Materie je neuveritelne vela za dlhe roky a citatelnost by mal taky clanok urcite velku, a o to tu predsa ide...

Miichaell
Miichaell
Level 21 Level 21
7. 7. 2025 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No čekal jsem zase elaborát o tom, jak x86 je mrtvé a PC čeká už jen jediná budoucnost. A ono ne? Jako on skutečně pan Rybka po letech nejenže pochybuje o ARM jako budoucnosti PC, ale vlastně říká, že ARM je zbytečný a x86 stačí? Nechápu, jak to člověk s jeho rozhledem mohl nevidět. Dokud bude x86 zpětně kompatibilní přes 30 let do minulosti, je logické, že nebude tak pružné jako mladší ARM. Ale na tom, že se na lidi (hlavně firmy) nevykašlou stojí úspěch Microsoftu s Intelem a AMD a převálcování většiny jiných specializovaných architektur, které tu byly ještě na začátku tisíciletí.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 7. 2025 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MS to skutecne nebere z pohledu trzeb, ale plizive se vkrada do podvedomi korporatnimu vyssimu managementu jako kompletni ekosystem. "Mame sw, vc.reportingu powerBI, komplet jeden dodavatel, od cloudovych serveru po terminaly, vse v pausalnim poplatku, parada!". MS nabizi vse, chybi mu ty mobily, proto se nevzdava Win on ARM. Ja se osobne stale tesim na x86 laptopy za par let, ktere uz daji (skutecny!) bezny provoz 10 hodin. Tady se tomu casto smejeme, ze to neni podstatne, ale pro obchodaky i kancelarsky lidi a management je proste cela sichta s rezervou podstatna vec a IT nakupy to zacinaji zohlednovat.

Sam jsem dostal terminal Surface 4 (model buhviproc oznacen cislem 1979). Mechanicky je to vytecny stroj, opravdu jsem byl prekvapen robustnosti provedeni, ale prvni laptop ci PC, kdy obcas softwarove nejde klavesnice - musi se touchpadem zpet na desktop ci klepnout jinam a pak naskoci - fakt zakladni masakralni chyba 🤦‍♂️. Vydrz prvni pulrok 6 hodin, ted po roce a pul a x updatech sotva 3 hodinky - oproti pristupum do databazi navic jedu jen VPNku se sifrovanim = bezna kancelarina. Mimochodem to PowerBI je peklo - napr. se zacalo kaslat na datovou hygienu v SAPu. Nevadi prece, ze materialova cisla dodavatele nemame v bunkach, kde maji byt, ale v posahanym textovym poli. Na co SAP precizni udaje, kdyz na to muzeme hodit bobek, udelame si dalsi PowerBI report a budeme se v tom prehrabovat vidlema!

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
7. 7. 2025 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Kancelářská čeládka si připojí notes do dokyny, aby mohla vidět data na těch 2-3 velkých QHD monitorech, a tím se zároveň i nabíjí. Na ty 2-3 hoďky meetingitídy současné baterky stačí bohatě a víc v podstatě nepotřebují.

Obchoďáci to mají podobně - pokud ještě vůbec ten počítač potřebují, protože trend jsou mobily a tablety a k nim lehké webové klienty. Protože i kdyby nakonec měli ten počítač s 10hodinovou výdrží, tak stejně budou muset každý den ládovat baterku, nejspíše přes noc, takhle si večer jen dobijí telefon, pokud ho teda nedobíjí průběžně v autě...

Co se SAPu týká, tak jsem ještě nepotkal firmu, kde by ho řádně udržovali a adaptovali na vývoj firemních procesů (důvody jsou všeobecně jasné a pochopitelné). Proto si to takto "prasí" a lepí "po našimu", protože si to pak můžou těmi powerBI vidlemi přeházet jak aktuálně potřebují. Že se tím porušují ty nejelementárnější principy ERP, to už nikdo akutně neřeší.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 7. 2025 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt meetingitida pobavila 👍. Jinak ta dokina ano i ne. Ja pracuju z domova a kolem je dost lidi, co maji terrace misto home office a prevaluji se z kresla na lehatko a ten kabel omezuje. Mival jsem take 2 displej setup, ale ted jsem si navykl na laptopovy (z podobneho duvodu). Obchodaky nemuzu soudit - jeste pred dvema lety v kanclu mivali laptopy, na vydrz si stezovali a prvni vec se ptali, kde se muzou pichnout. Samo, mohlo se to mezitim vyvinout.

No a se SAPem jsem se setkaval doprasenym, zato snahou ho vylepsit. Davali jsme to pak do pouzitelneho stavu v ramci financnich limitu - casto to jde i bez navysovani. Bavilo me vymyslet obezlicky, jak to tam nacpat bez mastne SAP f(r)aktury. V soucasnem pusobisti mi prijde, ze robustnejsi planovani by slo udelat v excelove tabulce, tak jsem si povzdechl...

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
8. 7. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @cztajtrlik já HO neuznávám, je to, přesně jak píšeš, flákárna, která snižuje produktivitu. BTW taky souhlasím s tím, že spoustě lidí, kteří ještě před pár lety "nutně" potřebovali 2 velké monitory s vysokým rozlišením, dnes jim na HO stačí displej notebooku. 🤣

Co se SAPu týká, tak právě tyhle obezličky bývají dosti často kamenem úrazu - tím tě nechci nějak urazit, jen chci říct, že tahle kretativita má tendenci se po čase pěkně vymstít.

Vojtěch Sysel
Vojtěch Sysel
Level 1 Level 1
6. 7. 2025 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Microsoft si pouze uvědomuje ze Intelu, potažmo x86, dochází dech. x86 si sebou nese zátěž z minulosti, která je fajn pro zpětnou kompatibilitu, ale na rovinu, kdo běhá nativně na novém železe MS DOS? Dejme tomu čas a myslím, že přesun na Arm bude masivnější. Co se týče RISC-V, rád bych viděl nějaký použitelný HW kousek, ale to je zatím jen hudba budoucnosti.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 7. 2025 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vojtěch Sysel @Vojtěch Sysel V 64bitovém režimu procesoru můžete spustit 32bit software - 16bitový už ne. Takže nikdo, s výjimkami nějakých strojů ve fabrikách se softwarem z konce minulého století, jehož autoři dávno odešli do penze nebo zemřeli.

Karel Švéda
Karel Švéda
Level 7 Level 7
11. 7. 2025 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler dá se , máme DOSbox atp, je až neuvěřitelné, že třeba účetní program ÚČTO firmy Tichý a Ježek má dodnes okolo 30.000 uživatelů (myšleno verze 2025, platí se každý kalendářní rok znovu !) ... a je to 16 bit DOS aplikace - mimochodem na databázi PC FAND (kdo z vás to pamatuje ? ) zabalená do vDOSplus

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
7. 7. 2025 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vojtěch Sysel @Vojtěch Sysel x86 žádný dech nedochází, právě naopak se ukazuje, že nemá žádnou konkurenci, a to i v okamžiku, kdy jde půlka z x86 tandemu, konkrétně intel, do prdele tryskovým letem. Náhrada za skutečně výkonné CPU tu totiž žádná není, ARM, když už se přiblíží výkonově, tak žere ještě víc a chybí mu ta "win" část z Wintelu.

A nejde tu o MS DOS (ačkoliv znám několik firem, kde ty 16bit aplikace dodnes provozují a různě se vyhýbají omezení v NTVDM,) ale o obecnou kompatibilitu, kdy skutečně není problém provozovat aplikace staré >25 let - napsané ještě v dobách, kdy se všeobecně umělo programovat a tyto aplikace stále dělají přesně to, co se po nich chce, ať to je konfigurace různého (poměrně drahého) HW, specializované výpočty v oblastech, kde jde o certifikaci, bezpečnost, nebo všechno dohromady, apod. A tam není za x86 náhrada už vůbec žádná.

Přesun na ARM - proč? Jaké jsou přínosy? S ohledem na to, že Windows jsou multitaskový a multiuživatelský OS, tak se automaticky nehodí na použití v mobilních věcech jako jsou tablety nebo telefony a ve skutečnosti nikdo moc nepotřebuje běh přes 10 hodin (jediná výhoda ARM strojků), což je na PC už roky běžně dosažitelný standard (těch 10 hodin uměly už stroje před cca 20 lety) A jak správně píše Rybka, výměna dualismu AMD-Intel za licenční diktát ARM Holdings nedává smysl už vůbec.

Přesun na RISC-V je pak absurdní nesmysl. Tahle "platforma" je přinejlepším ve stavu v jakém byl ARM před 15 lety, spíše ještě horším, protože tam není jediný jednotící prvek, chybí kompletní "zázemí" platformy, ale hlavně, RISC-V vznikl jako projekt (zejména) pro mikrokontroléry a podobné "smetí" a z toho se odvíjí i jeho návrh, kdy si kdekdo může přidat své instrukční sety. To je naprostá anarchie a nemá to šanci uspět jako "podvozek" pro obecně použitelný OS.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
6. 7. 2025 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

urcite nechteji opustit x86 .. co to je zas za blabol .. pouze si uvedomuji ze i ARM je do budoucna trh a dost mozna velky a zajimavy, ale je na nem konkurence a jestli maji na to se prosadit tot otazka.

Vagis Mager
Vagis Mager
Level 1 Level 1
5. 7. 2025 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně čekám na pořádný mobil s x86 procesorem jako na smilování. Mě už ty armový převážně čínský šmejdy fakt nebaví. Až se začne řádně používat AI v programování, už žádný výmluvy proč dělat arm nebudou.

Karel Švéda
Karel Švéda
Level 7 Level 7
11. 7. 2025 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vagis Mager @Vagis Mager existoval Asus ZenFone 2 s intelem, moc se to neujalo ... 2015 cca 8.000 Kč, na začátku velké nadšení a po roce chcípl pes ... žádný update Androidu už nikdy nebyl, někde mi ještě leží v šuplíku ...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
5. 7. 2025 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RISC V bych si klidně koupil, akorát se asi nedožiju reálného nasazení, které je někde mezi 30 lety a nikdy 😁👌

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
4. 7. 2025 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle mě drží vývoj ARM jako záložního řešení "co kdyby" aby měli něco vyspělého ozkoušeného po ruce. Ten vývoj ARM je stále dynamický a výkon i takty rostou i malých ultramobilních zařízeních. Takže do ntb velikosti 15" je ještě pěkná rezerva na udržení taktů i výkonu. Peněz mají dost takže vydávat nějakou částku na záložní řešení jim nepřijde nepraktické, nemusí šetřit každý milion USD a počítají že v budoucnu se to může vyplatit, klidně mohou čekat na příležitost či zaškobrtnutí finančně slabší konkurence. Nebo i rovnocenného který ztratí významné částky slepou uličkou. A Windows budou mít vždy lepší jméno než třeba nějaký ChromeOS.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
4. 7. 2025 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celým článkem se táhne jako nit "je to drahé a slabé na hry". No a co když to bude už brzo levné (čínská konkurence) samozřejmě ne od MS a co když hromada lidí nepotřebuje hry a pro jejich potřeby (pár appek, net a video) to bude, možná už je, naprosto dostatečné? Takže MS sbírá zkušenosti a připravuje se ... 😁

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
5. 7. 2025 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nodar @Nodar Ta tvoje "hromada lidí" nedefinuje trh. Ten je škálovaný ze shora, ne zespodu.

Lukáš
Lukáš
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 7. 2025 09:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista stejně jako tvůj "pocit" nedefinuje, že to tak být nemůže. Ano, hraje hodně lidí, ale asi by stálo za zvážení, jak často a na jakém stroji. Bez těhle celkem podstatných informací, jaksi nemá smysl se dohadovat.

A taky nemá smysl mít růžové brýle. MS si určitě napřed udělá studii, zda se mu vyplatí to či ono. A pak ten krok teprve provede.

PHiLiPZ
PHiLiPZ
Level 44 Level 44
5. 7. 2025 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Lukáš Microsoft si podobnu studiu urcite urobil aj pre Builder.AI

Lukáš
Lukáš
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 7. 2025 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @PHiLiPZ to nebyl projekt MS. To byla investice MS do cizího projektu. Investuješ tolik, co ti nebude vadit, že ztratíš. Navíc v pozici MS tě ztráta vyšších desítek milionů dolarů netrápí.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
5. 7. 2025 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Lukáš Pocit máš možná tak ty a že si MS napřed udělá studii, zda se mu to vyplatí? Proč má teda bambilion mrtvých projektů, které se mu nevyplatily?

Lukáš
Lukáš
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 7. 2025 08:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista např. protože ho netrápí přijít o vyšší desítky milionů dolarů?

Já nevím, kde pracuješ, ale každej rozumnější malej podnikatel si dělá průzkum než začne dělat něco novýho. A MS dělá to samé. To že MS investoval nebo založil X projektů, které jsou po smrti neříká nic o tom, že si neprovedli kalkulaci rizik. Vždycky to provedou, myslet si opak je opravdu blbost.

Představa že se ráno probudí vyšší management a řeknou si "dneska naleju prachy do vývojářského studia z Prahy" a jdou a udělají to...to asi ne, že jo?

To je smysl investičních peněz, jdu do toho s tím, že můžu být ve ztrátě, ale vím, že o ty peníze prostě přijít můžu. Protože mi ta ztráta nepoloží byznys. A mít ty peníze, tak také investuju do různých oblastí, právě kvůli diverzifikaci příjmů mé firmy.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
6. 7. 2025 09:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Lukáš Jednoduše řečeno MS dělá irelevatní studie 😁👌

> Představa že se ráno probudí vyšší management a řeknou si "dneska naleju prachy do vývojářského studia z Prahy" a jdou a udělají to...to asi ne, že jo?

Ano, takhle přesně funguje management Microsoftu.

Lukáš
Lukáš
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 7. 2025 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Sorry, absolutně nesouhlasím. Několik let jsem pracoval ve firmě, která zaměstnávala 500+ zaměstnanců, a takovou blbost nedělali ani tam. Samozřejmě, jsou to jen lidé a občas se protlačila blbost jenom proto, aby dostal vyděláno kamarád někoho z vyšší pozice. Ale nikdy to nebylo něco, co bylo nakonec ztrátové a firmu to položilo.

Ale jo, přesvědčovat že nebudu. Každej to vidíme jinak.

Ladis82
Ladis82
Level 20 Level 20
4. 7. 2025 16:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máme doma oficiální Windows na ARM, Alpha, PowerPC a brácha ještě v práci na Itaniu. Emulátory časem ve všech fungovaly dobře a výkonně. Windows on ARM a macOS doplnili instrukce v emulaci x86, již umí vše co consumer Intel (ten totiž AVX-512 nenabízí, takže nevadí, že na něj ještě běží patenty). Zároveň Apple Silicon a Qualcomm Snapdragon X Elite mají hardwarovou akceleraci emulace x86 (strong memory model a speciální výsledky výpočtů v SIMD jednotkách, např plus/minus nekonečno). Hardware je tedy v pořádku, ale roky se čekalo na software. Emulace ve Windows byla dlouho jen 32bit, pak padavá 64bit. Do toho iGPU, které až s X Elite umí PC API jako OpenGL (desktopové, ne OpenGL ES), OpenCL a Vulkan. A obráceně Apple přidal DirectX 12 do macOS pro nové PC Windows-only hry (API PortKit).

Výhoda ARM je nízká spotřeba ve střední zátěži. Takové té typické, kdy máte otevřených X aplikací, X tabů v prohlížeči a v tray ikonách minimalizované Electronové aplikace. Jede to svižně, dlouhá výdrž, větrák neběží. Idlit dokáže dlouho i x86 a v maximální zátěži spotřebu neřešíte (obvykle připojíte adaptér).

EDIT: Význam ARM je i to, že neplatíte middlemanův přehnanou marži. Většinou by vás stálo navrhnout vlastní CPU podobně, výjimkou jsou ale procesory pro výkonné tenké laptopy (x86 vám nabídne nízkou spotřebu, nebo výkon - pro obojí dohromady se ale hodně prohnete pro nejlepší kousky křemíku z prostředka waferu) a servery (proč myslíte, že AMD prakticky zabalil GPU? Hlavní výroba jsou EPYCy). Takže Applu a Amazonu se vyplatí mít pro stejný výkon klidně větší a dražší čip, protože furt je to levnější než marže Intelu a AMD. Škarohlídi by tak mohli říct, že ARM je horší než x86. Proto teď taky Microsoft ladí aplikace na Windows on ARM, protože i on chce ve svém cloud ušetřit.

EDIT 2: Další věc je, že Qualcomm Snapdragon X Elite má poloviční plochu co srovnatelný Intel. Takže i když se laptopy s Windows on ARM po pár měsících výrazně zlevní (jsou pak výhodnější než x86!), stále na tom vydělávají.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
17. 7. 2025 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ladis82 @Ladis82

Když je to levnější, proč je to tak drahé? 😯

Ladis82
Ladis82
Level 20 Level 20
23. 8. 2025 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @RomanL Drahé?! Po pár měsících s obrovskými slevami. S danou velikosti RAM a SSD dokonce chvíli levnější než Intel a AMD konkurence.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
4. 7. 2025 13:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MS surface je pro me snad jeste víc předřazena sračka nez NTB od Apple... Nechapu cílovku kdo dá například 8tisic za obycejnou klavesnici ten musi mit v hlavě bahno. No a jeste k tomu snapdragonu to bylo celkem jasne ten to podelal hlavne cenou aai jako kdyby intel GPU prodaval za stejne nebo draz nez nvidia.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
4. 7. 2025 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No zhladiska podpory naopak ist do ARMu kde jednina firma kontroluje specifikaciu. Pri x86 sa predsa len AMD s Intelom rozne natahuju. Aktualne vysli spravy ze Windows 12 tak skoro nebudu a bude sa udrziavat Windows 11, pritom o Windows 12 sa rozprava uz nejaky ten rok. Skor co by MS potreboval, tak ako je v clanku, razny krok. Zahodit spatnu kompatiblitu a prist s niecim naozaj novym a nie len blbo premalovanym GUI ktore kazdeho nastve. A s stakymto raznym rezom by mozno prisli aj nove hw poziadavky a sposoby pouzitia pc. Otazka je ci ARM nemal byt ten inkubator, ci interne v MS zvladnu aj inu platformu pripadne aj iny pristup. Len zatial to tak moc nevyzera, ako nejaky radikalny rez.

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
4. 7. 2025 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nemo @nemo Jenže právě ta zpětná kompatibilita dost lidí drží u Windows a ti tak nepřejdou k Applu nebo na Linux. Když ji zahodí, tak padne i ten důvod, proč nepřejít jinam.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
4. 7. 2025 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zivan @Zivan nie, spatnu kompatilitu mozu zarucit emulaciou. Ked to zvladlo Apple, zvladol by to aj MS. A bezny pouzivatel nepojde na Linux, pretoze pri MS bude mat stale aku taku zaruku/support.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
4. 7. 2025 10:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsem asi uplne standard usercase, ale doma pouzivam desktop PC s win a na cesty mam uz spoustu let Macbook.

Cca pred rokem jsem natesene cekal na SnapdragonX win laptopy jako variantu pro upgrade. Nadseni po recenzich vyprchalo a zacatkem letosniho roku jsem upgradoval na M4 Macbook.

Uvidime co bude s ARM woknama za cca 5-6let driv o upgrade uvazovat nebudu urcite (a potrebovat ho nebudu tak 8 let).

Reklama
Reklama