Krach? Selhání? Za to všechno můžou špatné recenze!
i Zdroj: Depositphotos
Článek Krach? Selhání? Za to všechno můžou špatné recenze!

Krach? Selhání? Za to všechno můžou špatné recenze!

Michal Rybka

Michal Rybka

1. 6. 2024 18:00 29

Seznam kapitol

1. Vždyť ti výrobci se tak snaží! 2. Prodavači uhlí 3. O poznání levnější, o poznání horší 4. Drzost novinářů 5. Proč pouštějí ven to, co nefunguje?

Americký youtuber Marques Brownlee je příkladný a nekontroverzní slušňák, kolem kterého většinou nepanuje drama. Po své nepříliš nadšené recenzi na elektromobil Fisker – a hlavně po kritice originálně pojatého udělátka Humane AI byl obviněn z toho, že kvůli špatným recenzím příliš vlivných recenzentů, jako je on, přicházejí hodné a dobromyslné společnosti na buben.

Reklama

Pokud existuje nějaký nekontroverzní technologický recenzent, tak je to Marques Brownlee. Vyznačuje se až obsesivním přístupem k dokonalosti záběrů, všechno má nádherné, čisté a s perfektní hloubkou ostrosti – a když popisuje nové technologie, nedělá debilní křupanské vtipy, jak je zvykem u nás, ale velmi rozvážně argumentuje z jedné i z druhé strany. Bůh ho obdařil pomalým a prokresleným altem, což je pro vyprávěče naprosté požehnání.

Člověk by řekl, že takové zlatíčko musejí marketéři přímo milovat a mít na svém nočním stolku jeho zarámovanou fotografii. Ostatně patří mezi ty influencery, které si na své akce zve i Apple (a ten to běžně nedělá), dělal rozhovor s Elonem Muskem i Timem Cookem (a to taky každý den jen tak nevidíte). 

Přesto ale tomu nebylo tak – a zvláště poté, co se pustil do kritiky nových AI startupů a jejich nepříliš fungujících produktů, sesypala se na něj lavina zlostníků, kteří mu připomínali, že lidé s okruhem posluchačů, který se blíží dvaceti milionům, by měli mít „zodpovědnost za společnosti“, protože je jejich negativní recenze poškodí, ohrozí anebo dokonce zničí – ti nešťastní tvůrci, přinášející nám naději a změnu, skončí v pláči na ulici.

Brownlee v poslední době poněkud přitvrdil v tom smyslu, že si začíná klást otázky, na které nebyli výrobci dřív tak úplně zvyklí, například jestli opravdu národy touží po tak štíhlých tabletech, že brzy začnou být považovány za 2D objekty. Zda je v pořádku, že vypustíte do světa produkt, který rozhodně nesplňuje to, co o něm tvrdí vaše reklamní materiály – a to i v případě, že se v budoucnosti naplní jejich sliby napravující předchozí sliby a přijde mýtický vše zachraňující softwarový update.

Anebo jestli je v pořádku u produktu, který tak nějak není skoro k ničemu, veřejně říci, že není tak nějak skoro k ničemu. „Co to je za hrůzy a zločiny?“ lamentují oplakávači. „Zde se startupy snaží ze všech sil, produkují inovace – no a že první iterace produktu je nanic? No, takové byly přece mnohé! Jejich produkty si nekupujeme proto, že jsou užitečné, ale proto, že jsou revoluční. Jejich držením a nošením se hlásíme k odkazu technologických revolučních hnutí minulosti a ukazujeme všem, kteří to nemají, že o něco přicházejí.“

No, tak za prvé: „Barely reviewable Rabbit A1“ se ukázal být nejen produktem jednoduše nesplňujícím marketingová tvrzení, ale když do toho začali kutat hackeři, tak z toho vylezl prakticky podvod. Umělá inteligence Rabbita R1 není ničím unikátní, je to aplikace, která jede na desce se slabým Androidem, ano, je to aplikace – a jejich slavný „velký akční model“ je „kolekce skriptů nad výstupy online AI služeb“, což je prostě smutné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama