Zpět na článek

Diskuze: Apple Macbook Pro M4 a Mac Mini M4 Pro: Není to jen o výkonu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
1. 12. 2024 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve chvil, kdy se M4 začala srovnávat se 7 let starým threadripperem jsem přestal číst. A teda abych nekecal, ještě jsme si pomyslel něco o chudácích, co si do svého pracovního stoje nemůžou osadit kartu s CUDA a přesto flexí výkonem v cinebench. To my, PC paesanti si pustíme cinebench kde budeme mít o řád lepší výsledky a pak v ušetřeném renderovacím čase dohrajeme stalkera na ultra.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
1. 12. 2024 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paci sa mi, ako Apple ukazal schopnosti ARMu aj na desktope. Dufam, ze sa casom postupne dostane aj do PC.

Co sa tyka MacOS, tak treba uznat, ze je pekne graficky namalovany, ale osobne by mi vadila ergonomia (v tomto mi Windows vyhovuje viac).

A na tomto konkretnom notebooku musim povedat, ze ten vyrez v displeji je riadny fail. Na mobile to clovek ako tak prezije, ale na desktope by mi to dost vadilo. Radsej by som prijal hruby horny ram displeja kde je kamera, mikrofony a senzory, ako tuto dieru.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2024 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AbcAbc @AbcAbc: ARM v PC světě chybí jen pár naivkům, jak dokazují bídné prodeje ARM noťasů. Nepomáhá jim ani to AI lákadlo...

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
1. 12. 2024 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Praveze je fajn, ze sa ARM pomaly dostava do PC. Ma to potencial rozsirit trh o ponuku a riesenia ovela vacsieho poctu roznych vyrobcov. Je to ozivenie zatuchnuteho duopolneho x86 sveta. ARM svet ponuka riesenia z celeho spektra, od uspornych mobilnych, cez desktop/workstation, server az po HPC.

fyby
fyby
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2024 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím říct , že mi v práci windows chybí (doma mám wokna ale v práci jsem kvůli (ne)spolehlivosti windows musel už přejít na macos). Nechci tu rozpoutávat Flame war, ale to co píše p.Rybka je pravda. Režim spánku na Macu naprosto bezchybný spolu se skvělou a stabilní vydrží na baterky. Do toho není každou chvíli nějaký update který něco roz.jebe. Jsou to většinou prkotiny a MS je rychle opravuje, ale v profesionálním prostředí to zamrzí. Na druhou stranu doma na desktopu nedám na Windows dopustit a jsem plně spokojen. Vydrz n baterií a spánek tam nehraje roli a když se něco je.be ,většinou to vyřeší restart nebo mám čas si s tím hrát. Nevýhoda macos? Nektery veci jsou fakt jiný. A něco se dělá hůř. Spousta věcí zase líp, ono se to nějak vykompenzuje. Ale u Windows už prostě vím, kam sáhnout skoro poslepu (moje windowsi historie sahá od 3.1, 95,98,me, nt, 2000, xp, vista, 7, 8, 10 až po 11). Takze bych se na ne zase nekdy rad vratil. Nepopiram ze jsou lidi, co problemy nemaji ale take je dost tech co ano, ale mavaji nad tim rukou, protoze prece neni kam prejit. Ono je (treba i na linux), ale chce to pomerne dost vystoupit na nejakou dobu z komfortni zony a naucit se neco noveho.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
2. 12. 2024 07:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fyby @fyby Hele upřímně, jak velký problém hibernace na disk je? Než si sbalím krámy ze stolu, tak i windows vysypou celou RAM na SSDčko a vypnou se. On spíš bude rozdíl v tom, že Mac používá jen suspend-to-RAM, nikoli suspend-to-disk. Což naopak může být velký problém v momentě, kdy baterka končí, není kde nabít, a noťase jen uspíš bez uložení práce, načež ti v batohu dojde baterka. Tududum-tum.

Výdrž 20+ hodin je fajn, když jseš na víkend v lese, aby nikdo neotravoval, a nemáš tam ani agregát, natož zásuvku. Jenže to si spíš vezmeš iPad s klávesnicí a powerbankou a vydržíš tam ne víkend, nýbrž týden nebo možná i dva. V praxi to bude tak, že v batohu stejně budeš mít buď nabíječku nebo powerbanku, a i když pojedeš někam bez jednoho i druhého, stejně budeš mít kabel a bez problému si nabiješ od někoho jiného. Anekdotická příhoda: je to pár týdnů co jsem byl na jednání, byla tam holčina s macíkem tuším s M2kou, a nechala doma nabíječku. Jenže o víkendu zapomněla nabít, takže jí to po 5ti minutách kleklo. Podal jsem jí svůj 45W zdroj od Della (precišna sice má k sobě 130ku, ale 45ka je třetinová a na kancelářskou práci v pohodě stačí) s PD, a vyřešeno. Eventuálně to dáš nabíjet v autě cestou. Takže ano, sympatický, ale v praxi naprosto zbytečná fičura pro frikulíny.

A jak dlouho reálně baterka přežije? V mojí služební precišně sotva 3 roky, ale tam za to může odfláknutý chlazení a blízkost u procesoru, takže to ní jde spousta tepla. JENŽE mi stačí nechat si za dvojku poslat novou originální, vytočím 10 šroubků, a doslova za 2 minuty ji mám přehozenou. DTTO RAM, dtto SSD (jasně že když chcípne primární, řádově víc času strávím obnovou ze zálohy).

Naopak daleko radši bych tam měl slot pro aspoň microSD, kam se karta úplně schová, abych si filmy na cesty nemusel sypat na SSDčko. Dtto pro nasměrování offline souborů a synchronizaci cloudových disků. Nebo klidně o třetinu menší baterku a slot pro M.2 2280 a klidně SATA SSDčko.

A ty dryje kolem "nanotextury" jsou vysloveně úsměvné. Po 30 letech matný displej? Revoluce!

A konstrukce vyžadující kvůli každé kravině dostat noťase do servisu? Jauvajs. Když takhle, tak by to radši mělo být uděláno tak, abych servis nikdy nepotřeboval. Jde aspoň nějak rozumně vyčistit pasiv chlazení? Nebo se s tím musí taky do servisu? A co když se mi povedě vyžvejkat konektor? Stačí objednat daughterboard s porty za 15 dolarů a za 5 minut si ho přehodím sám, nebo s tím taky musím do servisu a v nejlepším případě zabít celý den (nebo i víc) cestou a čekáním, až budu moct zase něco dělat? Co když lousknu displej? Nechám si poslat technika, který mi to udělá na místě na počkání, nebo musím zase do servisu a čekat?

A už se ZNOVU naučili udělat klávesnici, která se nesype?

kmarty
kmarty
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 12. 2024 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk @Marek Staněk "On spíš bude rozdíl v tom, že Mac používá jen suspend-to-RAM, nikoli suspend-to-disk"
U jabka jde nastavit "hybrid" mod, kdy vse pripravi pro susped-to-disk, ale uspi jen do ram (na tom disku je to pro pripad vypadku napajeni nebo kdyz dojde baterka)

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk @kmarty Přesně tak bych čekal že to bude v defaultu nastavený. Při zavření víka zamknout a usnout, po dejme tomu půl hodině až hodině hibernace. Eventuálně při zprovoznění prvním uživatelem vyhodit dialog k nastavení, protože můžu chtít, aby se to nerozhodle z RAM hibernovat na disk, když budu zrovna v příměstským vlaku domů, takže budu chtít prodlevu třeba 3h.

kmarty
kmarty
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
4. 12. 2024 02:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk @Marek Staněk a ono neni? Ja mel za to, ze default je u notebooku jen suspend to ram a u stolniho kompu, u kteryho je vetsi riziko ze prijde o napajeni RAM, pak tenhle hybrid.

Ale v obou pripadech jde/slo vychozi nastaveni zmenit (pres cmd lajnu, klikatko na to nebylo) pripadne byla 3rd party appka, ktera to prepinala u notasu podle stavu baterky (treba ze kdyz byl stav baterky mene jak 30%, tak se udelal hybrid, kdyz vic tak jen suspend to ram)

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
7. 12. 2024 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk @kmarty výchozí nastavení je už dávno ve Windows pokud k něčemu,tak akorát ke vzteku. Defaults jim IMO nastavují indičtí školkáči, a ještě k tomu na odvykačce po fentanylu.

kmarty
kmarty
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
9. 12. 2024 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk @Marek Staněk Windows? Celou dobu ziju v predstave ze se bavime o macOS.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
15. 12. 2024 05:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Staněk @kmarty To možná ty. Já ti jen popisují, v jak hluboký iluzi o nefunkčnosti a zavadovosti woken podle všeho žiješ.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
30. 11. 2024 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rybková tradiční oslavná óda na výrobky epl. Klávesnice za 5000 a nemá ani podsvícení. Holt epl není pro socky

svopex
svopex
Level 2 Level 2
30. 11. 2024 19:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos Epl je křáp. V práci jsem nucen dělat na Mac Studiu a připojené monitory, pokud používám tmavý režim občas blikají. Řeší to hodně lidí. Možná, kdybych si koupil originální Apple monitor za 150t, tak by to bylo ok. A mac os? Věčně tam něco nevhodi. Prostě hrut. Jabko může uspokojit pouze někoho, kdo s ním chce flexit na sockach. Pro práci nebo hraní nepoužitelné.

AbcAbc
AbcAbc
Level 19 Level 19
1. 12. 2024 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svopex @svopex Obcasne blikanie udajne moze byt sposobene nekvalitnymi kablami. Skus lepsie/kratsie kable (DP alebo HDMI urcene pre 8K@60Hz).

PedroVedro
PedroVedro
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svopex @AbcAbc priklanam sa k verzii slabeho/nekvalitneho kabla. Doma k win PC mam pripojenu 4k 120Hz LG TV a so starsim kablom, aj ked podporoval 4k 120Hz, obraz obcas blikal.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2024 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos Napadá mě okamžitě deset firem, co nám chce prodat klávesnici za 5000 a ani se neobtěžují s CZ layloutem...

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

výhoda Apple je že má pár modelů/konfigurací a o ty se vzorně stará. Tak může mít konkurece co má přehršel mít také nějaký ten kousek opravdu výtečný ale naprosto se utopí v těch šedivých řadách kolem.

On podobnou vychytávku měl už tehdy Acer za velmi pěknou cenu - v roce 2010 za 21 tisíc. Tedy přihlašování na otisk prstu, zvukový systém 2+1 tedy v zesíleném pantu minibasák kde už hlubší tóny byly znát. A ta čtečka otisků nebyla na tu dobu vůbec zlá tak v 90% rozeznala na první pokus. U toho modelu bylo vidět že někdo uvažoval a byl celkově vyvážený - už herní GeForce, solidně taktované C2D, RAM 4GB na výši doby, prostě funkční vyladěný produkt. Ovšem asi tušíte kde byla hlavní chyba proti Apple přístroji - podpora. Vše skvěle sladěně jelo na Win7. S Win8.1 a dál konec, byl z toho běžný ntb bez funkční biometrie i posíleného zvukového systému.

dfx
dfx
Level 31 Level 31
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
30. 11. 2024 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už mám doma 16" Macbook Pro s M4 Pro a upgradom na 48GB ako náhradu za môj starý 15" mbp 2016 s Intel procesorom.

Myslím, že po mnohých rokoch je M4 konečne niečo, na čo sa oplatí upgradovať. macOS je už prispôsobený pre ARM a SW je už tiež updatovaný, ak ho chcel developer ďalej poskytovať pre macOS. Na hry mám PC s Windows. Je to drahé, ale aspoň je 16GB RAM v základnom modeli :-)

M3 bol dosť malý pokrok v porovnaní s M2.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
30. 11. 2024 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zakladni verze Mac Mini je asi prvni Mac za nevimkoliklet co dokazu naprosto bez problemu doporucit komukoliv jako super comp na praci a web.

Ma to realne lepsi pomer vykon/cena nez nejaky Win NUC. Navic je v podstate jistota, ze je to comp na 10 let coz o zadnem Win zarizeni rict nedokazu. A to rikam jako clovek ktery uz roky pouziva oboji - doma mam na praci a hry Win desktop co si jednou za par let postavim novej a na cesty mam Mac Air laptopy.

Jedine co je problem u tohodle (a jakehokoliv jineho Apple zarizeni) je okamzik kdy nestaci zakladni konfigurace, protoze jakykoliv upgrade je absurdne predrazeny. Ale diky tomu, ze ted davaji do vsch Mac 16GB RAM tak to neni az takovy problem.

PS: nepriplacejte si za vetsi SSD - kupte externi na Thunderboltu je to stejne rychle a za zlomek penez.

chulygun
chulygun
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2024 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Souhlasím se vším až na to tvrzení, že koupí Macu si kupuješ stroj na 10 let. "Macy" z roku 2014 by uměly vyprávět 😉 Jakou pak to mají poslední verzi OS? Big Sur? Já na 10let starém Win notebooku provozuji Windows 11 24H2 a oproti Windows 10 nepozoruji žádný pokles výkonu. Navíc, Windows 11 spolehlivě funguje i na starším HW než 10 let. Zkus něco podobné s Macem.

Ano, existují nástroje jako OpenCore Legacy Patcher, který ti umožní nainstalovat i Sequoiu na starší Mac HW, ale dle zkušenosti ti mohu říct, že pro "Macy" z roku 2014 je poslední použitelná verze Ventura.

Kurvycesi
Kurvycesi
Level 1 Level 1
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
5. 12. 2024 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave - Presne, 1. Macbook mam od 2015 a 2. M1PRO od 2022. Vubec se to neda porovnat. Zadnej Win vyrobce nesaha kvalitou HW a vubec designem ani popaty.

Lidi co maji blbou praci budou vzdy brecet a urazet lidi co holt maji vic $ a nepotrebujou ladit window, resit RAMky, nebo cekat na super lepsi ovladace.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dekuji za clanek.
Nejvic me vzal ten specialni povrch na LCD. To bych chtel na svuj LCD u PC.
Doma nejaky jabka mame. 3x tel a Apple TV/domaci NAS.
Apple TV je stara 10 let, rozebrat jde jen tezko, ale nevim proc bych to delal. Funguje bez problemu porad (a navic je to hezky na stolku vedle TV).
S mobilama vubec zadny problem, pokud nerozbijeme displej. Syn (8 let) ma 12 let starou 6s (novy jabko diteti NE) a s puvodni baterkou. Na ty 6tce porad chodi mobilni bankovnictvi a 95% appek. V zari jsem instaloval opet novejsi IOS. Pripominam znova: 12 let starej iphone.
Android muze leda zavidet...
Je to drahy, ale kvalitni a dela se s tim skvele. A me se libi i design.

To, ze se novejsi vyrobky nedaji opravit, nebo rozebrat... Na to mame AppleCare a navic, vzdyt to je ten zapadni styl co tu tak chceme. Vyrobit neco, co se neda opravit, prodat to lidem, kterym se to rozbije at to koupi znova. Business! Byznysem ameriky je delat byznys. Kaslem na eko, kaslem na lidi, hlavni jsou prachy a vydelavat!
Takze ve finale o co jde, s jabkem jsme ty eeemerice (kterou tak strasne chceme mit i tady) zase o krok bliz. V podstate kdo je proti jabku je proti americe a kdo je proti americe je nas tridni nepritel a zaslouzil by zabanovat, nebo zavrit, protoze jasne podporuje opacnou stranu, ktera je podle masaze medii FUJ.
Pro kokoty s minusama: posledni odstavec je FOR (i kdyz neco na tom asi taky bude).

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 11. 2024 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox
12 let stary 6s? Asi si sa trochu sekol.
V zari si urcite neinstaloval novy iOS ale update na posledny podporovany iOS pre 6s, co je iOS 15. Je to posledny update pre tento iPhone, skoncila mu podpora.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb 15.8.3 OS je posledni co jsem instaloval v zari. Mozna je posledni, ale porad na nem chodi dulezite veci. Dal by se dal pouzivat. Ted ho ma syn. Na novy tel je zatim moc maly.Na to ja kje tel stary, porad funguje.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
1. 12. 2024 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @mibfox Je posledny, skoncila mu podpora, co ale nemeni nic na fakte, ze Apple ma dlhu podporu pre iphony.
O co mi islo v prvom rade bolo, ze 6s nema 12 rokov ako si pisal ale 9 rokov.

tony21x@seznam.cz
tony21x@seznam.cz
Level 21 Level 21
30. 11. 2024 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mac mini ma sice "uzivatelsky vymenitelny" ssd, ale je to custom modul ktory sa prakticky neda kupit, apple ho nepredava a existuju iba cinske pokusy s mikro pajkovanim. Prakticky teda SSD vymenitelne nie je. (

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten displej vyzera ako stary format 4:3 je to otras. A cely notas taky divny stvorec

Klavesnica vyzera otrasne, namackana na sebe ako vacsina krpatych notasov. Nemoznost upgrade, rozoberatelnost 0,00prd.

Zvysok som zbezne pozrel a tiez vysoka cenovka a nic moc, na fotkach to vyzera ako cinska kopia

Dakujem neprosim.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Jsem starsiho data vyroby. Bezne jsme hrali na 4:3. Kdyz prisel format 16:9 rikal jsem si, kterej blbec tohle vymyslel, na takovy nudly nic hrat nebudu.
A hrajeme vsichni. Je to otazka zvyku a vkusu kazdeho soudruha z nas ze. :)

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 11:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox prvy monitor bol 4:3 1024x768 v roku 2002. To rozlisko sa drzalo este brutalne dlho potom aj v notasoch.

A pre oci je prirodzenejsie sa divat do sirky ako na vysku, preto sa zaviedol format 16:9 bo 16:10.

A hlavne obsah pre kina bol v podobnom pomere viac na sirku

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 13:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @M Proto jedeme v 21:9, filmy, hry, monitory, kina, mobily... 😉

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
2. 12. 2024 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @uni1 programujem na 21:9 34" monitore a je to super, lebo na výšku je to to isté ako 27" 16:9 ale mám na strane trochu viac miesta, alebo si prípadne môžem vedľa seba dať 2 otvorené súbory zdrojového kódu.
Ale hrám či pozerám filmy a seriály na 4K 16:9 telke.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
1. 12. 2024 01:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M bez pruhu na notch je to klasický 16:10 je to takovy kompromis mezi 16:9 pro mediální obsah a 3:2 na praci. Dělat na 16:9 je za trest, 16:10 a v macu s notchem jeste tusim 64px na výšku navic na menu a notch. Ale 3:2 co mam na surface je daleko lepsi. 2880x1920, lepsi nez 2880x1800 u 16:10 nebo dokonce 2880x1680 u 16:9. Škoda že stroju s 3:2 je hodne malo

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2024 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik 3:2 som nikdy neskual

Na 16:10 FHD sa daju dat krasne vedla seba dve cele A4 na vysku.

Na 4k sa krasne vojdu 3. Ak sa trocha orezu tak 4.

Ostatne formaty nejak nevidim zmysel okrem hrania.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @M Asi myslíš 16:10 WUXGA. Nebuď vypatlaný jak Alza 😉😀

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
30. 11. 2024 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

necitam. nevidim ziaden dovod pouzivat anti zakaznicke predrazene apple, nevidim ziaden dovod zivit 2 rozne ekosystemy a apple hry nevie ze ano.

apple v nasich teritoriach je u mna synonymum toxickeho pozera.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
1. 12. 2024 03:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Tohle vzkážu přátelům kteří se živí fotografováním, grafikou a zpracováním videa. Mají na to pracovní stanice od nakouslého jablka a zvykli si na ten eplí ekosystém natolik, že mají i mackbook a iphone. Kupodivu hry byly to poslední co je zajímalo, holt každý nemá use case stejný jako ty a nebo já.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
1. 12. 2024 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 .. paneboze Wintel tie aps nema a PC nie je vykonnejsi a radovo lacnejsie ..vid apple 2TB SSD za 1000euro, u nas za 150, na foto a video treba velke SSD.

ze decko

tie apple pindy hovor svojej IT negramotnej matke lebo pozerom co pisu blafy ako tento clanok.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
1. 12. 2024 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Sailor SVK Ja osobne som cca pred tromi rokmi prešiel z Windows PC na Macbook Pro, práve kvôli foto a video. Vďaka tomu prechodu som dostal 90% menšiu spotrebu pri rovnakom výkone. Tým pádom pracovnú mobilnú stanicu, ktorú mám bežne pripojenú k veľkému monitoru, ale keď potrebujem, tak ju jednoducho zoberiem zo sebou "na pľac" a pracujem tam z baterky, ktorá sa mi nevybije po ceste o 20% keď nechám notebooku len uspatý. A čo je hlavné nespustí sa mi sama inštalácia aktualizácia v najnevhodnejší čas (za 3 roky ani raz, za to Widnows to urobí tak 3x do roka)
Práve to SSD Vám úprimne veľmi nevyšlo. K macOS zariadeniam sa rovnako ako k Windows PC dajú pripojiť USB-C alebo Thunderbolt (druhé platí pre menšinu zariadení) veľmi výkonné SSD za veľmi nízsku cenu. Áno stráca sa tým trochu komfort integrovaného riešenia, ale je to riešiteľné. Skôr by som poukazoval na príplatky za nevymeniteľnú a nerozšíriteľnú RAM, ktoré sú fakt šialené. Nevymeniteľné moduly sú síce bežné už aj vo svete Windows notebookoch (jeden taký firemný mám) ale tam sú aspoň tie ceny podstatne lepšie.

Na záver: áno macOS zariadenia sú drahšie, ale úprimne ja si rád za ten komfort ktorý mi to prináša priplatím. Stojí mi to za to

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
1. 12. 2024 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Sailor SVK Ty trpíš nějakou obsesí na datové úložiště? Vzhledem k tomu že se v počítačích nějaký čas hrabeš by jsi mohl vědět že o tomhle to není.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
1. 12. 2024 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @shagy2301 Ztrácíš čas, Stratosovo taťko uznává pouze svůj názor absolutně bez ohledu na realitu a už vůbec není schopen přijmout fakt, že každému prostě vyhovuje něco jiného.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
2. 12. 2024 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 Je mi jasné že je to buď nejaký troll alebo fakt verí tomu čo tu píše. Každopádne ja zase verím v to, že môže prísť jedného dňa taká odpoveď na jeho príspevok, ktorá ho donúti sa nad sebou zamyslieť. Samozrejme nereagujem naňho stále, a ani mi to za ten čas nestojí, ale tentokrát som to už napísať musel

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
2. 12. 2024 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @shagy2301 tie apple pindy hovor svojej IT negramotnej matke lebo pozerom co pisu blafy ako tento clanok.

Vzhledem k tomu že umí vypotit tohle to nemá smysl. Místo nějaké smysluplné diskuze furt mele o HDD/SSD a na závěr tě vždy pošle trochu jinými slovy do prdele, lhostejno co mu napíšeš. Já třeba taky nemám rád apple, zejména z důvodů které jsi uvedl, plus nemám rád uzavřený systém a prostě jsem konzerva. Nicméně pořád si uvědomuji proč lidi používají apple a proč jsou ochotni zaplatit tolik peněz.

Ale upřímně, diskuze se Stratosovo taťko mě baví, člověk se dozví něco nového, dostane radu do života, prostě super pokec. Jen je škoda že to nejspíš myslí vážně.

Kurvycesi
Kurvycesi
Level 1 Level 1
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
5. 12. 2024 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK - No to se neda pochopit ty Windows ovce. Oni rozumi Apple HW lip nez kde jaky vlastnik jejich vyrobku. Utri si LCD nejaky mastny.

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
29. 11. 2024 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Apple stále zachovává nabíjení s Magsafe 3"

Neřekla bych stále, řekla bych konečně zase. V roce 2016 totiž přešel na USB-C only a na MagSafe se vrátil teprve u M2 a je to dobře, že se vrátil. Mám MBA M2 a USB-C nabíjení jsem nikdy nepoužila a použiju ho jenom když nebude jiná možnost (a to mám USB-C nabíječku s PD 125 W, takže by to asi jelo rychle), ale MagSafe je prostě mnohem lepší. Hlavně nemusím řešit nějaké zasunutí, prostě přiložím a ono se to chytne samo (proto taky miluju MagSafe u iPhonu, mám stojánek, kde jen přibližně přiložím iPhone a on se přicucne a nabíjí se. A že to je "jen" 15 W mě opravdu netrápí, protože nabíjím pouze přes noc, ostatně MBA taky).

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
30. 11. 2024 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Abby @Abby nemuset resit zasunuti prez noc je ovsem klicove 😈

/ironie off - magsafe je fajn, ale pro mne byl vzdy prinos v tom ze nehrozi vylomeni konektoru nebo stazeni zarizeni na zem kdyz nekdo zakopne o kabel. Pouzival jsem Air s magsafem od cca roku 2012 a zvykl jsem si na to. Pri prechodu na M1 jsem se bal ale v realu je mne to dneska jedno.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 11. 2024 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave Asi tak nějak. Na pracovním místě je to stejně píchnuté do docku, po stole mi opravdu nikdo nechodí.

Těch 10h+ výdrže pak pokryje ostatní ad-hoc prostory. Stejně sebou člověk nabíječku nenosí. Už je jedno, zda s USB nebo MagSafe 🙂

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
14. 12. 2024 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave já už si ani nepamatuju, kdy se vlastně objevil magsafe poprvé, ale je to už fakt hodně dlouho, jestli ještě na PowerPC nebo až na Intelu fakt nevím. Ale změna na USB-C u MBP 2016 mě hodně znechutila. A právě ta snadná možnost přiložení a "přicucnutí" a také nechtěné zakopnutí (kdo má pejska nebo jiné volně se pohybující domácí zvíře by taky mohl vyprávět) zabrání neštěstí.

A to zasunutí přes noc, to je jasné, bez toho to nejde 👍🏻 😂

komplik
komplik
Level 21 Level 21
1. 12. 2024 01:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Abby @Abby me treba vadi ze je to neesteticka dira v sasi a hlavne ze diky magsafe konektoru jsou vlevo usb porty vic vepredu. Jako levakovi mi vadi kabel, musim to resit Lkovymi koncovkami. Ale ne vsude ji maji, treba v zasedackach pokud chci lripojit projektor/tv. A koncovku samotnou s sebou netaham.

Ale jinak je to prakticke, nekolikrat jsem magsafe k nabijeni pouzil na hauci a uz se mi podarilo ten pripojeny kabel nechtene vyskubnout, byt tak cecko tak mohl byt konektor v haji. Normalne nabijim ceckem, nac mit na stole proprietarni kabel, navic pokud nejsem nekde na cestach, nabijim monitorem ke kteremu je to pripojene, nemusim pripojovat druhy kabel.

Mimochodem k magsafe jde tu 125W pd pouzit, ono apple original nabijecka je taky PD. Ale 125W pro Air je zbytecne, vyuzije to je. 16" procko, ani 14" procko nenabiji vic nez cca 70W. M1 Air nabijel cca 40-45W max.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik Tak koncovku sebou netaháš, ale myš ano? 🤔🙂

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
14. 12. 2024 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik důležité je mít tu možnost, ne? Mít jen jedno z toho, tak chápu důvody, proč to člověk hejtí, ale když je možnost obojího, tak proč ne? Já už jsem taky využila nabíjení přes USB-C, když jsem se zdržela přes noc u kamarádky a jely jsme seriálový maraton a to nedal ani jinak neutahatelný MBA 🙂

Leppard
Leppard
Level 23 Level 23
2. 12. 2024 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Abby @Abby Mám MBP Pro 16" s M1 Pro CPU a mám MagSafe nabíjení.

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
14. 12. 2024 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leppard @Leppard tak asi Pro to dostal první, to tak většinou bývá, protože třeba MBA 2017 měl ještě MagSafe zatímco Pro 2016 už měl pouze USB-C. Nevím, neznám všechny modely, i když jinak jsem asi jasná "iOvce" 🙂

Kuba Q
Kuba Q
Level 1 Level 1
29. 11. 2024 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Apple je ten posledni kdo posloucha fanousky ;-) apple pod vedenim Tima posloucha jen svoje akcionare. Politika apple u macu co se tyce priplatku za pamet a specialne za disk je jedno velke “pojdme je vydojit jeste vic oni stejne neutecou”. Servisovat mac je taky celkem porod, ty lepeny baterie.. kdo nezazil vymenu u mac 12ky nevi co je to bolest.. to ze nejsou vymenitelne ram ani u stolnich pocitacu dokazu pochopit je to dane architekturou, ale ze tvrde zamykaji i pridavani cehokoliv jako disk neni proste nic jineho nez dojeni uzivatelske zakladny za kazdou cenu.

Vykon je excelentni o tom zadna, stroj je to svizny. Akorat ten vykon neni pro kazdeho - napriklad na hry je to stroj naprosto nevhodny..

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 11. 2024 23:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kuba Q @Kuba Q Návrat HDMI, MagSafe apod. jistě nebylo rozhodnutí kvůli akcionářům.

Ale ano, jaké překvapení, firma musí být v zisku, není státní. V zásadě jsi v tomto napsal prostě blbost.

Ceny kapacity jsou krvavé, víme už <20 let od dob iPodů, gratuluji k nekonečnému mlácení prázdné slámy 😄

Martim
Martim
Level 29 Level 29
30. 11. 2024 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Beeeee!

Kuba Q
Kuba Q
Level 1 Level 1
30. 11. 2024 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 nepochopil..

komplik
komplik
Level 21 Level 21
1. 12. 2024 01:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kuba Q @Kuba servisovani je na servisu, uzivateli je to jedno. Treba v novych iphonech baterii odlepis jednoduse 9V baterkou a pripojenim na spravne miste, po 1.5 minute je baterka volna. To lepidlo povoli.

Apple pridani disku nijak neomezuje, treba do MacPro pripojis treba 6 OWCx8 64TB disku, k tomu jednu (nebo dve saty? Nevim kolik to ma konektoru). Do jinych interni disk nejde pridat, neni na to konektor. Ale ke studiu jde v poho pripojit az 6 TB disku, k MBP s Pro cipy a novemu mini 3 disky ke starším mini pro 4 disky a k MBA 2 disky. Pokud nestaci rychlost TB4 nebo TB5 lze ty disky mit v raidu, pak to na tb4 šviha cca 5.5-6GB/s sekvencne.

Kuba Q
Kuba Q
Level 1 Level 1
3. 12. 2024 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik inu, taky nepochopil..

diky za vysvetleni, sam bych to nevedel..

uz sem si vymenil v dost macbookach dost komponent za ty leta abych mohl srovnavat treba s thinkpady ktere paralelne peovozuji. a Apple je svoji vynalezavosti jak zneprijemnit nebo znemoznit domaci opravy naprosta legenda a spicka. Proto pisi ze veta ze apple posloucha uzivatele je naprosty vysmech, protoze za Steva byla alfa a omega design a faktor “neco noveho” . za Tima je modla pouze EPS a rust akcii nic jineho a jedine jak toho umi dosahnout je cim dal vice dojit uzivatelskou zakladnu. co tu firmu vece neprisel s nicim prelomovym. brejle jsou sice technicky zazrak ale naplno se projevilo ze tezko delat vyrobek jen proto aby byl, protoze pri tehle cene se velice rychle lide zacnou ptat “a k cemu mi to bude”. A treba v AI jim totalne ujel vlak.

Kurvycesi
Kurvycesi
Level 1 Level 1
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
5. 12. 2024 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kuba Q @Kuba Q Lol. To je totiz normalni Apple zakaznik chodi s KPzetkou kdyz neco klekne na koleni to opravi a jede dal. Na to se totiz strasne tesil ze si bude moc vymenit baterku, spojit par jumperu, vymenit pasty. A to jeste pred uvedenim produktu na trh.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 11. 2024 18:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s Michalem, Apple nikdy nebyl jenom o výkonu.. opet skvely clanek a opet posilam +3,-. Po tom silenym clanku na "pseudo" herní sestavy konecne neco kvalitního k přečtení, děkuji..

Martim
Martim
Level 29 Level 29
29. 11. 2024 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skutecne jste jeste nevidel suspend u Win? Se stavte, no problem.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 11. 2024 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martim @Martim Michal nepsal o suspend jako takovém, ale o jeho realizaci se skoro nulovou spotřebou.
Já NTB také 'jenom' uspávám, ale pokud ho delší dobu nepoužívám a pak s ním někam musím jít, tak ho musím napřed dobít. Není to nijak kritické, ale přeci jen si netroufám na 8+ hodin práce s baterkou pod 50 %.

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
29. 11. 2024 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy přesně, mám herní Asus TUF A15 s integrovaným Radeonem a dedikovanou Nvidií, má to MUX a funguje to dost dobře. Ale uspat tento notebook znamená vybití o cca 30% za 24 hodin, zatímco MBA M2 se za stejných 24 hodin vybije o 1% (vyzkoušela jsem to, i když být bez Macu celý den bylo peklo 😂 ). Takže jsem u Asusu nastavila hibernaci, to nesežere nic a těch pár sekund na zapnutí počkám, stejně na něm jenom pařím hry a na práci a ostatní zábavu je Mac (Mini M2 Pro na práci a MBA M2 při jakémkoliv cestování nebo pelíškování).

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
30. 11. 2024 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Nechápu, že se na to nesoustředí. I další věco okolo napájení jsou mimo dnešní požadavky.

Mimochodem, pokud má člověk igpu a dedikovanou grafárnu, bylo by dobrý, kdyby šlo nabootovat bez ní a nic by nežrala. Tím by šla stáhnout spotřeba i na desktopu.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
1. 12. 2024 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @Kryptofasista vsak ona jde vypnout. Synovi jsem na fortnite koupil nějaký takový asus a v nastavení je mozne zapnout režim jen igpu, nebo jen dgpu, případně kombinace, kdy se použije podle potřeby to či ono.

Ale byly tu drive laptopy co měly fyzicky přepínač, kterým se řeklo kterou grafiku použije, ale to je pruda, neb to fungovalo jen kdyz to bylo vypnute a kdo chce dnes laptop vypínat.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 10:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Control panel, Hardware, Power, nastavení napájecího plánu, a v podrobnostech nastavit po jaké době neaktivity hibernovat na disk. Takže se dá nastavit např to, že po 10min neaktivity nebo při zavření víka jde do sleepu (suspend-to-RAM) a po dalších 20 minutách hibernuje (suspend-to-disk). Vyřešeno.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @Marek Staněk NJN, ale je otázka, jak na tom bude NTB po 3 měsících ve skříni. Ten můj ještě celkem slušně, ale rok by nejspíš nedal.
Mám dvě velké čtečky, Kindle DX 9,7" a Onyx Boox 13,3". Zatímco Kindle je po měsíci nečinnosti téměř vybitý. Boox je po půl roce ve skříni téměř na 100 %.

pea rtg
pea rtg
Level 1 Level 1
19. 12. 2024 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy To je divné. Mám první Kindle Scribe (tj. 2022) a za ty víc než dva roky jsem ho dobíjel doslova jednou. Ano, moc ho nepoužívám, ale že by se samovolně vybíjel tedy nepozoruju. Máte v tom Kindle vypnuté síťové připojení?

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @pea rtg Psal jsem o Kindle DX, to je edice rok 2010 :-D

Reklama
Reklama