Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
Seznam kapitol
Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.
Mléčná dráha je ve velkém nebezpečí. Valí se na ní zabijácké stroje Reapeři a chystají se jí celou vyhladit. S nebezpečím jsou zatím seznámeni pouze stovky lidí. A ti se nechávají zamrazit do kryopouzder a v obrovských archách odplouvají najít nový domov.
Cílem vesmírných kolonizátorů, mezi nimiž najdeme i dvojici hlavních postav – Saru a Scotta Ryderovi – se má stát galaxie Andromeda. Ta je stovky světelných let vzdálená a jako taková tedy ještě není dostatečně prozkoumaná. Při příletu na okraj galaxie tedy pro přeživší nastává úkol číslo 2 – pečlivě prozkoumat možnosti jednotlivých planet.
Sara či Scott, mezi nimiž si na začátku hry vybíráte, po příletu převezmou funkci tzv. Pathfindera, což je novodobý velitel přesunu a zároveň i základní kámen nového politického systému přeživších. Úkolem Pathfindera je přitom řídit osidlování nových planet a to, což je opravdu hodně zajímavé, vždy z první linie.
Aniž bych vám brala radost z nejrůznějších dějových zvratů a překvapení, k příběhu řeknu už jen to nejnutnější. V galaxii Andromeda není vše tak růžové, jak by si noví osadníci přáli. Planety v galaxii přinášejí různé možnosti, zároveň vás však vždycky něčím potrápí – ať už to jsou nevlídní živočichové nebo třeba nevyhovující podnebí.
Nové prostředí galaxie Andromeda by společně s novým pojetím celého herního systému mělo poskytnout hromadu nepředvídatelných dobrodružství. Schválně píšu „mělo“, čímž chci po vzoru příliš čitelné hratelnosti naznačit, že ve skutečnosti tomu tak není.