PCTuning Článek

Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný

lucie-jirikova
Lucie Jiříková
28. 3. 2017 01:00 39 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Na cestě za záchranou 2. Jako podle šablony 3. Svět není černobílý 4. Slečná trošku šilhá – všude stejná prsa 5. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.

Reklama
Reklama

Svět Andromedy je poměrně pestrý. Narazíte na lávovou planetu, elektrickou planetu, ledovou planetu atd. Docela zajímavé, až na to, že přesně tohle tu už jednou bylo. Neříkám, že by tvůrci měli vymyslet komplet něco nového, ale s nějakou novinkou by přijít fakt mohli. Takhle si nepřipadáte jako průzkumníci, ale jako účetní, kteří sčítají všechny dostupné položky: lávová planeta – check, zamrzlá planeta – check, elektrická planeta – check, písečná planeta – check.

První docela milé překvapení byl soubojový systém. Pocit ze střílení je velmi uspokojivý a přestřelky jsou vcelku variabilní a vyžadují po hráči i trochu taktiky – držení pozic, výpady ze strany i přepadení za zády, to všechno tu je. Variabilitu soubojů navíc prohlubují zajímavé speciální dovednosti, jako možnost přitažení nejbližšího nepřítele po vzoru například Prototype 2, tryskový výpad stranou atd.

Vzhledem k tomu pak můžete směle využít kooperativní online multiplayer, k němuž hra přímo vybízí svou koncepcí – do bojů se vydáváte ve skupině několika lidí, jejíž jste velitel. Těmto bojovníkům můžete zadávat příkazy, kde se mají krýt a odkud útočit, díky čemuž se pak můžete propracovat k již zmiňovaným taktickým finesám.

Při hře v singleplayeru živé hráče nahrazuje umělá inteligence a nevede si vůbec zle, na hru s živými lidmi to ale v žádném případě nedosahuje. Klasika.

Vedle hromady zajímavých aktivních a pasivních bonusů (klasické štíty, tříštivé granáty, ale právě o bryskní pobyt po bojišti) mě zaujala i hromada nabízených zbraní. Jsou tu kulomety, brokovnice, granátomety, pulzní zbraně a hromada dalších pistolí, která navíc můžete ještě vylepšit. To samé se pak týká také vašeho brnění, které můžete upgradovat po jednotlivých částek – helma, chránič rukou, chránič nohou, chránič těla. Obecně se dá říci, že craftovací systém ve hře je funkční, i když ani to vás u ní nejspíše neudrží.

Jednou z posledních věcí, která si zaslouží pochvalu, je jízdní model. Nejedná se sice o věrnou simulaci mobilního šestikolového vozítka známého z Marsu, nicméně v univerzu Mass Efect her je to obdivuhodný počin. Ve vozítkách existují dvě polohy a navíc mód turbo, přičemž v případě jízdy po rovině a jízdy do vrchu je optimální jiné nastavení (v extrémním terénu dokonce v některých případech bez správného nastavení ani nemůžete vyjet). Jízda s vozítky mě bavila, opravdu dost. Když zdoláte nějakou vysokou skálu, dává vám pocit dobře odvedené práce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning