Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný | Kapitola 5
Seznam kapitol
Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.
V Mass Effect: Andromeda převládla snaha o zavalení hráče co největším počtem misí před snahou přinést mu zábavu v té nejvyšší kvalitě. Mise v Mass Effect: Andromeda jsou k uzoufání repetitivní, příběh čitelný a vůbec ničím vás nepřekvapí ani zasazení.
Mass Effect: Andromeda mi po většinu času přišla jako takové hutnější MMORPG, v němž převládla kvantita nad kvalitou. Tvůrci se nás rozhodli zavalit stovkami misí, které se pořád opakují, a už je nějak nenapadlo, že dělat něco po stopadesáté první není zrovna radost.
Mass Effect: Andromeda je tak pro mě nakonec podobným zklamáním jako Mafia III – přechod hry do otevřenějšího herního světa a fádní mise vás brzy přestanou bavit a vy si postesknete po původním sevřenějším konceptu hry.
Připadá mi, že v dnešní době se místo kvality zážitku vyhouplo do popředí měřítko délky herního zážitku. Že hra je nyní hodnocena podle toho, aby byla co nejdelší a nejvolnější. A že pak už nikoho nezajímá, zdali se hráč opravdu baví. Alespoň tedy herní vývojáře, kteří nám opakovaně přinášejí obrovské, nemastné neslané nic. Tímto směrem se rozhodla jít i Andromeda a došlo tak k pošlapání toho, v čem dříve série Mass Effect vynikala. Zároveň s tím však nedokázala přinést něco, čím by nás zaujala tak, jako některá z předchozích her. Byť s tím někteří z vás asi nebudou souhlasit, doporučuji vám, abyste za tohle plnou cenu rozhodně neplatili.