Zpět na článek

Diskuze: Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
4. 5. 2011 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsem majitelem 6950 2GB. Sice jsem mel skoro vzdy nvidie, ale potreboval jsem vice monitoru a kupovat 2 GeForce jsem proste nechtel, takze jsem sel do ni. Vubec se mi nezamlouva, ze se tady o ni mluvi jako o docela neschopne karte. Ma svoje mouchy (napriklad spotreba v klidu u vice monitoru), ale diky dualbiosu si muze kazdy zkusit ji odemcit, bez strachu ze kartu znici. A takhle z karty za necelych 6000Kc udelat kartu o kus lepsi (=HD6970), to zcela jiste meni uhel pohledu, ne? mam potom vykon cca jak GTX570 za nizsi cenu, nizsi spotrebu... (bavim se teda o fullHD s 4xAA, prece bych si to nekoupil na nizsi rozliseni a ikdyby jo, tak tam problem mit urcite nebudu) Potom se pohled na takovou kartu zcela meni. Pokud kartu zkusite pretaktovat, tak docela bez problemu dozenete i GTX580, ve vysokych rozlisenich ji predezene. Karta se potom hrave vyrovna spotrebou i vykonem GTX580, ale o nekolik tisic levneji.

Nerikam ze je test spatny nebo zavadejici... ba naopak je velmi dobry. Jen chci upozornit na to jak muze s vysledky pohnout trosku jiny uhel pohledu.

webik
webik
Level 1 Level 1
4. 5. 2011 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Také bych dnes šel do 6950 2GB a odemknul ji na 6970. Nejvíce se mi líbí ta od Asusu, s tím monstrozním chladičem (i když Asus vůbec nemám rád).

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
4. 5. 2011 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@webik Asus DC2, nebo jak se jmenuje jde docela dobre taktovat. Ale na tema odemykani teto karty jsou jen velke otazniky.

Souhlasim take s Broxikem, ze ne kazdy chce grafiku nejak odemykat, nebo taktovat. Jsou uzivatele, kteri si ji koupi a nikdy s ni nic neudelaji.

Co se tyka te spotreby, tak to mereni mi ale prijde velice jednoduche a odflakle. (je stejne jako vsude jinde) Protoze me grafika v necinosti zere 70W, coz je 3000 korun rocne jen za grafickou kartu (jedu 24/7). A proc mi zere tolik? protoze vsichni v recenzich uvadi spotrebu grafiky u jednoho monitoru a tehdy jede 6950 na 250/150(600), ovsem pokud pripojite monitoru vic, tak uz jede na 500/1375 (5500) a tam uz moc usporna neni (bavim se ted o biosu 6970, jinak to je 450/1250(5000) ). A ktery tester v recenzi v cesku tohle zminil za toho cca pul roku co je grafika na trhu? tohle ctete jen od nas*anych majitelu na forech.

webik
webik
Level 1 Level 1
5. 5. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@webik @Mtss: Proto se těším na přepínání dedikované grafiky a grafiky v CPU. Spotřeba 00 prd a na běžnou práci to bude úplně stačit. Jen by mě zajímalo, jestli půjde připojit více monitorů..

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
5. 5. 2011 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@webik @webik: jen 2, takze nezajimave...

Broxik
Broxik
Level 1 Level 1
4. 5. 2011 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss ano mas pravdu 6950 je vyborna koupe. 100% lepsi nez 6970 popr treba 560 od nvidie ovsem co se tyka odemykani a takhle tak za 1. to nedela kazdy tudiz nelze to zobecnovat a za druhe muze byt clovek uber smolar a ta jeho karta nepujde odemknout. A co pak? Jinak gtx580 jde moc hezky taktovat taky sam doma jednu mam akorat ze to neni treba skoda proudu ikdyz nejde o moc velke penize jak vydime v peknem grafu. Je treba za ten grafik p.Sulce pochvalit ono totiz jestli zaplatim 2600 rocne nebo 2900 je uplne sumak. Rozlozeno do 12 mesicu je to skoro NIC. Spotreba je tedy spise udaj zajimavy zduvodu chlazeni gpu.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
4. 5. 2011 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jeste jedna poznamka trosku off-topic.

Uprime nevim pro koho testujete tolik her.... je to spousta prace a schvalne pro pokus... dejte (-) pokud opravdu porovnavate vykony u kazde testovane hry a dejte (+) pokud kouknete jen na srovnani jak se karty vedou v jednotlivych rozlisenich. [b]ALE PODLE PRAVDY PROSIM[/b] Popravde me prijde zajimave jenom srovnat FullHD s celkovym hodnocenim a z hlediska pohledu do budoucnosti se kouknu samorejme i na vyssi rozliseni.

webik
webik
Level 1 Level 1
5. 5. 2011 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss Tak se se přiznám, že ty grafy projíždím všechny :) Je pravda, že 1-2 hry třeba vynechám, ale rád se podívám, jak jsou jendotlivé hry graficky náročné. Teď s Full HD to sleduji ještě intenzivněji.

imperator
imperator
Level 0 Level 0
9. 5. 2011 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam athlon 2 x4 3,3 Ghz, 4GB ram a gtx460 1GB HAWK a v 1680x1050 AA mam 52 FPS oproti 73 moze ten rozdiel byt kvoli procesoru ?

to je jedna otazka

a druha ako na Geforce zapnem v mafii 4xAA ?

sirgarfield
sirgarfield
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

opravdu pěkný test, musel dát moc práce :)
v garfech máte malou chybičku - prohozené výsledky z 3D mark vantage a 3D mark 11

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
7. 5. 2011 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sirgarfield a ktore nemal za 4 dni kto opravit :)

HudsonStan
HudsonStan
Level 10 Level 10
3. 5. 2011 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně bych nezavrhoval zdroje s výkonem nad 750W. Optimální zátěž bych viděl kolem 60%(max 70%) jak z hlediska hlučnosti, tak efektivity. Nad 1kW to smysl mimo TriSLI asi nemá, ale 800W ano.
Navíc neuvažujete stárnutí součástek, kde především kondenzátory stárnutím snižují maxsimální výkon zdroje. Běžně se na stárnutí nechává rezerva 20%.

kameiv
kameiv
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 5. 2011 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to vypadá, že mi má GTX260 ještě dlouho vydrží. Výkonový posun oproti GTX460 nijak výrazný. A nad vyššími modely neuvažuji kvůli ceně. Nové technologie taktéž k ničemu, když je neumí nic využít. Mám pocit, že se grafiky víc přeznačují než aby se vymyslelo něco nového a řádově výkonnějšího :evil:

Eddward
Eddward
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kameiv Tak ja som tiez mal doteraz GTX260 a myslel som si ze ako fajne mi idu hry. Mal som ale dobru ponuku pre GTX260 (novu GTX560Ti OC mam za necelych 130€ :roll: tak som upgradol a nelutujem. Zvysenie vykonu na uroven takmer 570tky je v 1080p dost poznat, hlavne s AA. Je rozdiel hrat s 30fps a s 50 ci 60. V neposlednom rade aj to DX11 sa sem tam zide :)

kameiv
kameiv
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 5. 2011 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eddward Tak já ušetřené peníze vrazil do SSD disku a též jsem spokojen. Na hry už není tolik času, tak se mi víc oplatí ten disk. A když si můžu něco zahrát, tak buď nějakou causal hru nebo starou osvědčenou klasiku.

Fik1973
Fik1973
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kameiv Jsem majitelem stejne karty i stejneho nazoru. Docela jsem se uklidnil :)

AL_
AL_
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fik1973 Presne. Je to uz nakej patek co byla u dodavatele v akci za 3100 bez dph ^^ neodolatelna nabidka..a do dneska jde vsechno na max., nebo skoro max. nastaveni, snad krome metra v nekterejch momentech..vyhlazovani nepouzivam, pride mi ze s nim vidim vse rozmazany a neostry, takze to mi je taky putna :) test krasnej, muselo to dat prace jako svin, vhodim padika)

Surgical
Surgical
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co máte za monitor? Mně to na mojí 30" HP 3065 tvrdohlavě nabízí 2560x1600 pcx..... :D

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Surgical Asi nějaký 27"

Fik1973
Fik1973
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme V zaveru se pise:
Děkujeme společnosti Dell za zapůjčení 27" monitoru s rozlišením 2560 × 1440 px. :wink:

Tachy
Tachy
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem na to koukal a Radeon HD 5850 to zase vyhrál. Jestě že jsem koupil.

malickyeu
malickyeu
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem docela zklamán, přijde mi že ty testy máte maličko zkreslené. Mám doma ATI HD6870 1GB DDR5 bežící na 900GPU, 1050MEM a pokud si spustím MAFII 2 (STEAM verzi) a nastavím ji podle tohoto Vašeho testu, tak ani v jebližším rozlišení 1920x1080 nemá 70fps (graf 1920x1200 1xAA) a ani ty ostatní hodnoty, které tu jsou vidět rozhodně nemá. Celkem by mě zajímalo kde je chyba.. nevím teda jakým programem snímáte FPS, ale když si u toho zapnu FRAPS tak jsou hodnoty okolo 30-35Fps a víše nejdou. Při větším provozu na silnicích a nějakém ničení objektů se FPS pohybuje okolo 20 až hra působí dost trhaně... Nějaké vysvětlení nebo rada do života by byla? Pro upřesnění zbytek konfigurace: Intel i5-2500, 8GB DDR3 1600 CL7, spuštěné programy při hraní byli pouze Fraps, NOD32 a možná nějaké maličkosti které dřímou v startu jako Catalyst, OneNote. Tento problém s polovičním FPS jsem zaznamenal asi u všech podobných testů, takže by mne celkem zajímala ta reálná metodika a proč to v realitě tak není.. PC je čerstvě přeinstalováno a běží na něm Win7 64bit HP

fiLL-kiLL
fiLL-kiLL
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@malickyeu Evidentně nemáš něco s PC v pořádku, že ti jede např. ta Mafia tak slabě. Zkus nahodit nové catalysty,dirextx, c++ knihovny. Zkontroluj jestli ti hru nebrzdí nějaká skrytá aplikace na pozadí o které nevíš či případně projeď PC antivirovou kontrolou. Koukni jak je vytížený procesor během hry. A jako poslední možnost zkus přeinstalovat systém :-). Dúvodu špatného výkonu může být mnoho no.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
6. 5. 2011 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL jj presne tak, zkus klidne nejaky starsi catalysty a pak novejsi, pri hrani pak sleduj vytizeni CPU a grafiky (pripadne frekvence GPU pokud by byl opravdu problem s nezapinanim 3D rezimu jak psal fill-kill + zbytek doporuceneho sw) pripadne si zkontrolovat posledni update her a pripadne zkusit nekde na forech najit jestli nema zrovna ta tvoje grafika s necim problem apod.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@malickyeu Vaše hodnoty jsou hodně nízké. V poslední době jsem zahlédl diskuze o chybě ovladačů, které nezapínají 3D mód (takže grafika jede na nízkých frekvencích), když běží nějaké akcelerované video, i na pozadí.

agent111222
agent111222
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevim nevim, ja si posetril a koupil gtx560ti a nemuzu rict ze bych litoval. Ba prave naopak, je to neco naprosto vyborneho a do budoucna uz nikdy nebudu hledet na kazdou kacku u tak dulezite komponenty. Az si zkusis nejakou hru zahrat opravdu bez trhani, tak mi das zapravdu. Driv jsem myslel, ze taky hraju vse na max a bez trhani, ale nebylo tomu tak. Clovek si asi na tu "lenost" nejak zvykne, ale ted kdyz vidim, jak to muze slapat, tak jiz nikdy vic...

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 5. 2011 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkné počtení. Neodpustím si ale jedno píchnutí. Nebýt Splinter Cell a Mafie 2, tak by GTX590 dostala od HD6990 docela naprdel...v průměru se to po započtení těchto dvou her celkem vyrovná. Je vidět, že skladba her dělá své :D
Každopádně palec nahoru za tento test..díky :!:

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
3. 5. 2011 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GTX 460 1 GB vs. HD 6850: duel do čtyř tisíc - :lol: :lol:

Skutečný vítěz je samzřejmě Radeon HD 5850 třeba zde za 3600 Kč: http://www.mironet.cz/gigabyte-vga-ati-radeon-hd-5850-1gb-ddr5+dp119929/

A asi právě proto v této nejžádanější cenové kategorii nebyl testován.

fiLL-kiLL
fiLL-kiLL
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek Skutečný vítěz je HD 5850 Xtreme za 2800,- :-). Je směšné, že jsou v testu některé dávno neprodávané karty a tato nejvýhodnější grafika na trhu tam není. Zelené brýle opět vyhráli.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL A ještě "smutnější" je to, že jde den ode dne níž a níž. Už jsem jí viděl i pod 2500,- s DPH...což je...mazeeeeeec

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL @cursedslayer: V e-shopech je Xtreme skladem od 3000,- nahoru. Častěji najdeš obecnou HD5850 za 3600,- a to už tak výhodná koupě není. Ale jestli máš charitativního ducha, můžeš pomoct svému oblíbenému výrobci vyprodat sklady. Až doprodá, tak se odvděčí - ukončí podporu a optimalizace. U rok a půl staré karty to přijde dřív než by ses nadál ;) To už má GTX460 větší smysl, protože nVidia ji ještě dvakrát přejmenuje, než ji úplně pohřbí.

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 5. 2011 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL @cursedslayer: Cena/výkon je u této HD5850 super, ovšem dostupnost v shopech je mizerná.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL @thorgal: a do 2.500 je vítěz HD 5830 Xtreme která jde báječně taktovat, Sám jsem dosáhl na 966/4500 a hry v HD rozlišení jdou krásně. Za 2300 i s dovozem nemá konkurenci 8)

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
3. 5. 2011 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný test, ale v ketegorii 3DMark to máte rozházene.

Pepa1
Pepa1
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už to tu zaznělo několikrát, ale autor článku zjevně nereaguje - máte to pomíchané v 3dmarcích.....

P.S.
Děkuji za test, muselo to dát dost práce, nicméně mi nedá, abych se nezmínil, že jako nedostatek vidím chybějící GTX470 a HD5870.... :cry:

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 Nechybí tam ani GTX470 ani HD5850/5870. Pro většinu normálních lidí má smysl upgradovat nejdřív za 2-3 generace, kdy nárůst výkonu přesáhne aspoň dvojnásobek stávajícího železa. Loňský highend a mainstream nemá smysl zatím měnit, ale už ani kupovat. A to platí i pro GTX460, která je v testu hned třikrát.

Honzi
Honzi
Level 21 Level 21
3. 5. 2011 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

koukám, že mi asi moje GTX275 ještě chvíli vydrží a to jsem si říkal, že bych upgradoval na toto [url]http://www.alza.cz/gigabyte-n560so-1gi-950-super-overclock-d224923.htm[/url]
ale ať koukám, jak koukám, tak nárust výkonu je pouze 20% (i když mi vrtá hlavou, jak jste na 16801050 1AA vycucali z 275 - 65 fps? -- to nemám ani na 12801024 1AA PhysX OFF :DDDD) takže si asi budu muset počkat... :(... snad řady nVidia 6** a AMD 7*** nabídnou něco nového hustodémonsky-krutopřísného..

dík za test.. :)!!!! pomohli jste mi :) aspoň sem se uklidnil :)

webik
webik
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen se chci ujistit, že v sekci spotřeba je spotřeba celé sestavy, že? :)

Jsem potěšen, že by můj Seasonic 520W bronze utáhl i7 + 6970 :)

Noobiq
Noobiq
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dost by ma zaujimalo, preco v hre metro 2033 ma tato grafika vo vsetkych grafoch 0fps ? tuto grafiku vlastnim a tu hru som hral na plnych detailoch 0 AA (nejakych 20+- fps)

fiLL-kiLL
fiLL-kiLL
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Noobiq Jedná se o test v dx11 a gtx 275 ještě nepodporuje toto rozhraní.

Noobiq
Noobiq
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL hm.. autora asi nenapadlo na tych kartach testovat v dx 10 a napisat to tam :roll:

webik
webik
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dnes jsem přesedlal z 19" 1280 x 1024 na 24" 1920 x 1080 a musím říci, že grafika (ATi 4870) se docela potila :D Zkoušel jsem na max detaily Just Cause 2 s max. rozlišením a to bylo většinou hodně trhané. Na max. detaily to ještě utáhne při 1680x1050 (nebo tak nějak), ale maká na cca 98% :D

igor77
igor77
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dík Tomášovi za dobrej test.

Reklama
Reklama