Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů
Článek Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

3. 5. 2011 03:00 43

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage/11 3. Battlefield: Bad Company 2 4. Crysis 5. F1 2010 6. Far Cry 2 7. Just Cause 2 8. Mafia 2
9. Metro 2033 10. Splinter Cell: Conviction 11. World in Conflict 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Kterou kartu zvolit 16. Závěr

A máme tu poslední díl, pro mnohé ten nejatraktivnější. Podíváme se na souhrnné výsledky výkonných grafických karet, tedy toho nejlepšího, co lze na trhu s herními grafikami koupit. Pro porovnání výsledků jsme nezapomněli přiřadit také karty z mainstreamu a starší kousky. Článek uzavírá unikátní čtyřdílnou sérii mapující dnešní trh.

Reklama
Reklama

Přehled všech dílů megatestu:

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Testovací sestava

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Testovací sestava byla identická se sestavou v první části testu s pomalejšími kartami. V tomto případě už nejspíš není divu, proč jsme použili takto výkonný stroj. Zejména duální karty jsou na výkon procesoru velmi náročné a abychom je brzdili co nejméně, použili jsme takto výkonnou sestavu (přičemž i ta duální řešení v některých hrách mírně brzdila).

Metodika testování

V poslední části megatestu se zaměříme na výkonné grafické karty. Logicky jsme tak použili vyšší rozlišení 1680 × 1050 px, 1920 × 1200 px a u nejvýkonnějších karet také 2560 × 1440 px. V kombinaci s výkonnými kartami používají uživatelé často také vyšší úrovně vyhlazování, testovali jsme proto v režimech bez, s 4× a také s 8× vyhlazováním hran. Poslední jmenovaný režim jsme pochopitelně použili jen u her, které jej podporují.

Testovací hry

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning