Zpět na článek

Diskuze: Metro 2033 — Skvělá grafika a extrémní nároky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Radim Madarász
Radim Madarász
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=wildesau]že netestujete NVIDIA GeForce GTX 470/480 když už jsou to doporučené grafické karty. :wink:[/quote]

a cim to asi bude? :D az se autor k tem grafikam dostane, tak vysledky treba i doplni...

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=cursedslayer][quote=rbclass]chcem sa opytat autora ci pri zmenach rezimov dx9 10 11 vypinal hru..nezda sa mi zeby tesselacia a dof mali nulovy dopad na vykon[/quote]

Musim se přidat. Autor jistě mezi změnami testů nerestartoval hru, jinak by nedokázal udělat screeny na stejném místě kuli zatracenejm checkpointům. To že mezi DX není rozdíl se mi totiž vůbec ale vůbec nezdá. I FPSka tomu tak nějak logicky nasvědčují.[/quote]

Ano to je pravda, jediná věc která mi tam nesedí. Při změně API je NUTNÉ vypnout zapnout celou hru znova. Nulový dopad ve výkonu u DX11 rovněž nechápu. Bohužel nemohu vyzkoušet osobně.

spingee
spingee
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam zaply advanced physx a indetifikator mi pise ze mi to jede v gpu rezimu ale ja si zadny fyziky nevsim, kde sou ty dokonaly koure? na youtube je comparsion video a tam fakt zadny extra physx efekty nejsou. To by dal s prehledem i havok, to je pak jasny ze to beha v poho i na atinach.

negru.inger
negru.inger
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spingee oni tam jsou, ale neni to nic extra, nic co by nezvladl samotnej engine bez implementace PhysX

fiLL-kiLL
fiLL-kiLL
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych taky pochválit velice rychlý loading kapitol, jsou sice menší, ale i tak dobrá práce. Jinak ta hra doopravdy není tak náročná, pokud člověk oželí nejvyšší detaily. Na high vypadá skoro stejně dobře a fps jsou uplně někde jinde. Bohužel nechápu, proč není možnost nastavit jednotlivé položky grafiky samostatně, to páni z Ukrajiny docela hodně spackali. Určitě několik efektů zbytečně snižuje fps a přínos pro kvalitu nemusí být nic extra.

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=rbclass]chcem sa opytat autora ci pri zmenach rezimov dx9 10 11 vypinal hru..nezda sa mi zeby tesselacia a dof mali nulovy dopad na vykon[/quote]

taky jsem se chtel na to zeptat :PPP

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a test physx by se mohl taky udelat no :p

negru.inger
negru.inger
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak mi tady chybi test jak narocna je hra na procesor pri pouziti ATI karet. ty testy co tam jsou jsou vsechny na nVidia kartach, takze hadam ze i kdyz jsou advanced PhysX zapnuty, tak to procesor nejak nebrzdi. Treba ja mam Phenom II 940 BE(x4 @3.00ghz) a pri zapnutejch advanced PhysX mi po vrzeni granatu spadne FPS z 60ti na 15. Chtelo by to nejakej dodatecnej test a otestovat par procesoru jak to zvladaj v CPU modu(i kdyz je mi jasny ze se tady nedockam testu AMD procesoru, tak aspon ty intelacky)

Smolda8
Smolda8
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně mám na DX11 jinej názor,nesouhlasím s tím,že DX11 je jen lákadlo pro uživatele,aby utráceli peníze za grafické karty.DX11 je spíš lákadlo současných vývojářů her,kdy vytvořej hru v DX9 a potom tam hoděj pár DX11 efektů který se nedaj pořádně postřehnou,do světa vyšlou obrázky kde se zrovna používá DX11 a básněj o tom,jaká bude výborná DX11 grafika,jenom proto aby se hra líp prodávala.A každej kdo má DX11 grafiku celej nadšenej běží do krámu si tu hru koupit a potom je zklamanej.Dokud nevýjde hra založená striktně na DX11,tak nečekejte grafiku,kterou nám předvádějí ve videích.

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo musim jeste taky neco podotknout kdyz si dam stejne nastaveni na dx9 a dx10 tak dx10 bezi v nekterych mistech o 20 fps rychleji :o)

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak doceliti toho ze vas test a pruchod mapou bude vzdycky stejny???? mi to pak prijde jak testovani hrusek s jabkama :D

Trek
Trek
Level 16 Level 16
24. 3. 2010 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevěřím tomu, že by byl taková lama a při změně directu nerestartoval hru.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trek Myslim že tu nikdo nikoho nenařknul z toho, že je lama. Prostě mě jen příjde, že autor udělal menší botičku. :) Ono totiž některé vlastnosti grafiky se přepnou rovnou ve hře bez restartu, ale pokročilé ne a tak se mohlo zdát, že se něco děje. Hlavně prostě jen fakt že všechny screeny jsou z naprosto stejného místa mě utvrzuje v tom, že hra nebyla restartovaná. Leda že by pán redaktor uměl udělat save pozice. :)

Trek
Trek
Level 16 Level 16
24. 3. 2010 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer No ale ano, býti lama znamená měnit nastavení ve hře, která vyžadují restart aplikace a nerestartovat a pak to publikovat na "Evropském frontpage" magazínu. Blamáž by to byla.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer @Trek: Takže jsem tak trochu zkoušel (imho soubor user.cfg v rootu hry vypadá zajímavě obzvláště řádky g_god off a g_unlimitedammo off
:) ) a rozdíly jdou naměřit již v úvodním menu. Restart hry je opravdu nutný při změně API. Dále jsem vysledoval (ono si to jde i přečíst) že mezi DX9 a DX10 na nastavení "very high" je jediný rozdíl a to object motion blurr, to jest že v DX10 se vám budou rozmazávat i rychle se pohybující postavy/obludy (bez hýbání hlavou) v DX9 nikoliv (tam se, omluvte ten výraz, matlá obraz pouze při pohybu kamerou, a to celý). Nic víc nic míň. A předpokládám že v DX11 byla (rozpoznatelně?) přidána jen ta tesselace na některých objektech. To že se mění u DX9 a DX10 záře je patrně dáno pouze API (bloom vs HDR?). Zdravim. A redaktorovi doporučuji nevěšet hlavu, spapat co si navařil, vzít si z toho ponaučení a jít zvesela dál. :) Test je to fakt celkem hutnej(chápej dobrej)...až na drobnost, že jste vlastně nic nenaměřil/neotestoval. :roll:

rbclass
rbclass
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trek ale ano,inak totiz nie je mozne ze by fps zostali rovnake,vid skusenosti hracov s dx11

tick
tick
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

určitě nebyl provedený. Schválně si všimněte následující věci. Srovnání DX scéna 1. DX9 -všimněte si kolik má dotyčný na hodinkách.
DX10 je foceno o zhruba 45s pozděj. DX11 opět o zhruba 45s pozděj.
To mi chcete tvrdit že člověk dokáže tak opřesně nahrát checkpoint a doběhnout na danou lokaci. Postavit se na stejný místo, zamířit na stejnou plochu a to vždy o 45s oproti předchozímu screenu i když se podruhé nahrál stejný checkpoint? To by snad podruhý mělo být méně hodin protože to autor už probíhá poněkolikátý a ví kam jít.

jezek
jezek
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové, chápu, že potřebujete na tomto serveru reklamy - naprosto tomu rozumím. Také se mi moc líbí nové náhledy obrázků - konečně je vidím i s rozlišením 1280x1024. Nimcéně - pokud mi ta boční flashová reklama překryje možnost zavřít náhled obrázku, tak asi bude něco špatně... Mohli by jste alespoň na to zobrazení obrázku vypnout flashe podobně, jako na novinkách?
Asi by to nepomohlo jenom mě ...

palo1129
palo1129
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaj opat dalsie sklamanie recenzentov.....
Myslim, ze taketo recenzie ako dokazy rozdielov medzi DX9 a DX11 u takychto titulov, nemaju vacsi vyznam. Ako clanok sa to da citat, opat sa vsak potvrdilo, ze tituly primarne vyvijane pre Dx9, teda pre vsetkych hracov, nebudu mat inu graf. uroven. Nema vyznam hladat tych par. rozdielov po zapnuti DX11 efektov, ktore sa aj tak v celkovom dojme hry stratia. Ja si radsej pockam na recenziu takeho titulu, ktory pobezi len na novom rozhrani, potom hodnotit rozdiely medzi 9 a 11 bude opodstatnene.

Maňo
Maňo
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dávať GTX470/480 ako odporúčané karty je pekná hlúposť keď to pod DX9 vyzerá rovnako ako v DX11, tak stačí v pohode aj karta o generáciu staršia v tom má prsty asi nVidia :)
mám pocit že celé DX10 a DX11 nie sú nič len marketing a skvele vypadajúca hra ide spraviť aj pod DX9, alebo len nie je žiadna hra 100% vyvíjaná ako DX10, alebo je DX9 dostatočne vizuálne kvalitné a medzi DX9 a DX11 nie sú tie rozdiely až tak veľké.

de_ny
de_ny
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim, nasiel som si cas porovnat vykon na mojej GTS 250 512MB OC a Phenom x4 @ 3,6Ghz.
Testovane v 1360x768, detaily high, AAA a Win 7 32-bit.
V DX9 naozaj hra ide PODSTATNE rychlejsie ako v DX 10, hlavne vo velkych bitkach, pricom zmenu kvality je mozne postrehnut az po blizsom skumani in-game screenov...pozrite screeny, v dx10 nastaveni je trosku lepsie vyuzitie tienov....Neviem sice ako autor testoval, ale sto percentne nerestartoval hru, pretoze vykonostny narast je badatelny uz v MENU hry, vid moje screeny kde v dx10 bolo v menu 44fps a v dx9 stuplo na 49fps.
P.S. neviem preco ale pri testovani v dx10 hadzal fraps pod fps cierne policko :-/ takze teraz si bude vela citatelov mysliet ze som tie cisla jednoducho prepisoval, ale schvalne, otestujte si to sami. Screeny robene Frapsom 3.0.3
Ak chcete viac screenov na porovnanie, v pohode este nejake urobim :D

A inac este jednu vec som zabudol, hodinky na ruke hrdinu ukazuju aktualny cas, aky mate nastaveny v pc, takze je logicke, ze po kazdom screene a zmenenom directX je viac hodin :D

link na download porovnavacich screenov >>> http://files.myopera.com/deny988/files/Metro2033-screenyDX9vsDX10.rar

tomkri
tomkri
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@de_ny No nevim jak vam ale rozdil mezi dx9 a dx10/11 je pro mne velmi velký. Mezi dx 10 a dx 11 už je to krapek sporné. Ale proboha i v menu mam u každýho dx jiný fps zatimco dx 11 25-30 fps v menu, u dx 10 mám 60-70 fps a dx9 okolo 90 fps pro mně vcelku razantní rozdíly sice nvm kde si dx 11 tolik zebralo výkonu ale co s tim nadělám ;-). Ati 5850 Toxic + intel q9300 2,5GHz. Mějte se pěkně

tick
tick
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=de_ny]A inac este jednu vec som zabudol, hodinky na ruke hrdinu ukazuju aktualny cas, aky mate nastaveny v pc, takze je logicke, ze po kazdom screene a zmenenom directX je viac hodin :D [/quote]
A ty stihneš za zhruba 45s změnit nastavení, restartovat hru, vidět znovu demo, nahrát checkpoint a doběhnout na stejnou lokaci?

de_ny
de_ny
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tick Moj prispevok bol o dokazani rozdielnych vykonov pri pouziti odlisnych DirectX, ale ked chces, stopol som cas.. od kliknutia na ikonu hry po loadnutie mapy mi to trva 38sekund. Pokial sa robia screeny hned po checkpointe, tak je mozne stihnut zmenit dx a restartovat hru v priebehu 45sekund...ale autor aj tak hru nerestartoval, je to vidno hlavne z konstantneho frameratu pri roznych DirectX :P

tick
tick
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@de_ny To seš dobrej. Já mám C2D E8400, 4Gb ramky, 80Gb intel ssd a od kliknutí na ikonu do zobrazení menu mi jedou ty reklamní blbosti 34vteřin.

tlama11
tlama11
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@de_ny @tick: tak jsme si stahl z netu asi tyden zpet tudle hru mam si myslim dost dobrou masinu
ale todle je masakr ... sice na very high,rozliseni 1920..., a fakt je to hnus jel jsme bez problemu ale asi po hodce hrani mi zacne pipat speaker ze mam hodne prehratou grafiku ale jinak super clanek

de_ny
de_ny
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@de_ny @tlama11: [quote=tick]To seš dobrej. Já mám C2D E8400, 4Gb ramky, 80Gb intel ssd a od kliknutí na ikonu do zobrazení menu mi jedou ty reklamní blbosti 34vteřin.[/quote]
hned ako zacne intro s tym chlapikom co pise na stroji, tak to vypni a ihned klikaj na miesto, kde sa nachadza continue :D a dostal som sa tymto sposobom aj na 30sekund od kliknutia na ikonu po nacitanie hrym..a mam normalny smejd HDD disk 7200 rpm a 2GB ram....
ak neveris, pozri video, fotakom som natocil spustenie hry do 30sekund :D
http://leteckaposta.cz/530646913

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
26. 3. 2010 02:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D 3870 a 940 na NORMAL subjektivně naprosto plynulá a pohodová hra . Myslím , že si na výměnu grafiky ještě pár měsíců s klidem počkám .

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
26. 3. 2010 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No pokud opravdu nebyla restartována hra se změnou API, tak to je opravdu průser. No snaha se cení, nutno uznat že s tím měl pan Šulc opravdu hodně práce, ale faktem zůstává, že v reálu vlasně skoro nic nenaměřil... :( :(

Pacco
Pacco
Level 1 Level 1
26. 3. 2010 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

musim nesuhlasit s tym nastavenim advanced DOF a teselacie pretoze ja ked si DOF vypnem ziskam asi 15 fps a teselacia "urobi" dalsich 5 fps a to je uz podstatny rozdiel...
moja zostava:
i5 750 (turbo on)
hd5770 @920, 1340
2gb ram

teraz to hram bez DOF a teselacie na 1440x900 very high a fps okolo 30-40 pri extremne narocnych scenach 20fps

dajan
dajan
Level 3 Level 3
26. 3. 2010 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak sa naozaj stalo nedopatrenim, ze nebola hra medzi meraniami roznych DX restartovana, treba to priznat a doplnit opravu. Takto hoci idea je velmi dobra, nema clanok velku hodnotu. Zaujimave by bolo napriklad prave to, ci pri rovnakom nastaveni urovne detailov (napr. high) ide hra rychlejsie v DX9 alebo DX10, alebo nebodaj v DX11. Prave to mal byt jeden z hlavnych zaverov clanku, spolu s vizualnymi rozdielmi verzii DX.

de_ny
de_ny
Level 1 Level 1
28. 3. 2010 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=dajan]Ak sa naozaj stalo nedopatrenim, ze nebola hra medzi meraniami roznych DX restartovana, treba to priznat a doplnit opravu. Takto hoci idea je velmi dobra, nema clanok velku hodnotu. Zaujimave by bolo napriklad prave to, ci pri rovnakom nastaveni urovne detailov (napr. high) ide hra rychlejsie v DX9 alebo DX10, alebo nebodaj v DX11. Prave to mal byt jeden z hlavnych zaverov clanku, spolu s vizualnymi rozdielmi verzii DX.[/quote]
o par prispevkov vyssie som porovnal vykonove rozdiely medzi dx9 a dx10

syslik
syslik
Level 1 Level 1
28. 3. 2010 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rozdílu ve vzhledu jsem si nevšiml ale rozdíl v fps je. v DX9 prumnerne 32fps, DX10 28fps. (2minutovy gameplay v kapitole bridge)nastaveno very high a rozliseni 1280x1024, testovano na c2q 2,8ghz + 2x geforce 8800GTS v SLI

Raoul Duke
Raoul Duke
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 04:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím pochválit zatím asi nejlepší článek, na tohle téma, co jsem od tebe četl.

Jen mi opět chybí test CrossFire a SLI.
Stačila by dvojce jakýchkoliv karet a třeba jen v pár nastaveních (určitě není nutné testovat vše), zkrátka jen aby bylo vidět jak CF (SLI) škáluje.
//Nejlépe 1920x1200+AA a 4870X2 - můj případ.

Jinak to vypadá opravdu luxusně, už se těším až se do těch neřádů pustím!

Raoul Duke
Raoul Duke
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 04:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

trochu jsem se upsal SLI tam je, pro mě zajímavější CrossFire chybí

Pepa1
Pepa1
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raoul Duke Recenze je výborná, chválím za bezkonkurenční srovnání DX9/10/11. Rovněž jsem si ve hře nevšiml výrazných rozdílů v jednotlivých directX. Hraju na DX9 a dokonce si troufám tvrdit, že se mi hra v DX9 líbí víc a FPS poskočily o něco výš - mohu v rozlišení 1680x1050 hrát na veryhigh nastavení. U DX10 to šlo jen na high nastavení aby to bylo hratelné.
---------------------------
C2Q9505, GTX285

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
24. 3. 2010 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 Je to riadny fail, ze sa az takto mikroskopicky musia hladat efekty DX11 a aj tak sa nenajdu. Clovek az nadobudne pocit, ze v oblasti rasterizacie je DX9 uplne postacujuca technologia aj pre najmodernejsie hry.

Vypada to, ze dalsi skok bude az raytracing alebo este nieco lepsie, DirectX nam CG grafiku s vekou pravdepodobnostou neprinesie.

balor2
balor2
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 Taky chválím za výborný článek, rovněž mi u takto náročné hry chybí SLI/Crossfire, co mě ale ještě více zajímá, je to, jak by se chovala taková GTX260 kdyby ji na fyziku pomohla třeba 8800GT :-)

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @overclocking: Věř tomu, že raytracing budeš hledat ještě větší lupou než tesselaci.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @net.Xtreme: Pro mínusáře, můžete i napsat, v čem na první pohled bude hra s raytracingem vypadat lépe?

waldak
waldak
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @net.Xtreme: Super recenze :) Jenom chvalim :)... Opet me ta DX11 neprekvapila... podle me to je jenom tahani penez z lidi co museji mit to nejlespi... Rozdil nulovej ale hlavne ze ho maji... presne pro tuhle skupinu lidi je DX10 a DX11 delan...

shipo
shipo
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @net.Xtreme: stíny, odrazy, průhlednost

tomaš
tomaš
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @waldak: To se není čemu divit že přínos DX11 je minimální kdyz se hry dělají primárně na konzole a jsou DX9 takže viditelný přínos se dá čekat až se řádově zvýší prodej her na PC což se nestane nebo až přijde nová generace konzolí a to se stane až za několik let

AL_
AL_
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @waldak: treba se to casem zlepsi :) kdyz si vzpomenu na prvni gamesky s hw T&L (dx7) nebo prvni pohled na vodu v morrowindu, coz byla u me prvni hra pod DX8 co sem hral, ty rozdily to bylo neco velkolepyho. K metru se snad dneska dostanu, snad me s 260kou hned z kraje neomrzi :) ackoli jak koukam na vysledky, tak asi jo)

bukva
bukva
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @shipo: Ve skutečnosti to v běžné scéně vůbec nepoznáš.
Jediné kde se to projeví jsou velmi specifické hrátky se světlem, třeba lom pomocí hranolů/kapalin, odrazy/zesílení světla na např. parabolických plochách, přesnější caustika ... ale rozhodně si toho nevšimneš, když na to nebudeš upozorně přímo v gameplay.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @shipo: :D Lebo dnes v hrách tieto veci nemáme? Shadery to zvládajú bravúrne a so zlomkovými nárokmi na výkon HW oproti raytracingu. :wink:

shipo
shipo
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa1 @bukva: Souhlasím že ve scéně bez skla a vody se to moc nepozná(krom delších stínů). Problém ale je že venku na ulici je těch efektu víc než dost. Nejvíc mi asi chybí "prasátka"(z oken, aut), pak skutečný lesk(odrazy), i ty uměle nastrčené lomové sklenice.
Mimochodem podvodní kaustika(lupa efekt na dně) je už pár let celkem slušně zjednodušen(Crysis).

Reklama
Reklama