Mirror's Edge: Kladivo na Radeony?
Na pondělí pro vás chystáme článek o nové Mirror's Edge, která jako první hra plně podporuje PhysX v podání NVIDIE. Některé výsledky nás však doslova šokovaly.
Na mysli mám zejména onu akceleraci PhysX, která do hry přidává mnoho efektů jako jsou volně poletující noviny, látky na mnoha místech ve hře, lepší štěpení skla, střel a podobně. Na některých místech ve hře je tak grafika posunuta o velký kus dál, ale jinde zase PhysX nepoznáte.
Pokud je PhysX vypnutý, je všechno relativně v pořádku. Hra sice jede o
podstatný kus lépe na grafických kartách NVIDIA (ovladače jsem použil
poslední oficiální GeForce 181.20, pro ATI poslední oficiální Catalyst
8.12), ale je to logické, přeci jen na hře NVIDIA s EA spolupracovala a
PhysX byl vlastně důvodem zpoždění. Za zmínku stojí ještě absolutní
nefunkčnost CrossFire, ale ani to není nic, co by nespravily nové Catalysty,
jak je u ATI zvykem. Stejně tak SLI škáluje dle zkušeností uživatelů dost bídně.
Pokud však akceleraci fyziky zapnete, nastávají pro Radeony pravá jatka. U GeForce klesne výkon o 25-40 %, protože část unifikovaných shaderů se musí vyhradit pro počítání fyziky. Jenže u Radeonů počítat fyziku nejde a hra proto začne počítat fyziku přes procesor. Zde začne osazený Intel Core 2 Quad Q8200 přetaktovaný na 2,9 GHz kolabovat (vytížení je okolo 90 %) a fps prudce klesá. Je to patrné i na hře, protože fyzika se ve všech scénách napočítá. Hra jede plynule okolo 100 fps, avšak objeví se vrtulník, začne do vás střílet přes závěs a sklo a hra padá na 10 fps.
Mimochodem svůj menší článek už vydal magazín PC Games Hardware. Jeho redaktoři tvrdí, že ve hře měli fyziku zapnutou, ale i přesto podávají Radeony skvělé výsledky. Proto si dovolím tvrdit, že fyziku zapnutou neměli, takové výsledky jim totiž Radeon bez akcelerace fyziky podávat nemohl ani teoreticky, leda by snad měli Core i7 na 6 GHz či testovali ve scéně bez jakékoliv přítomnosti fyziky. Jenže měli jen Core 2 Duo E8500 přetaktované na 3,6 GHz...
Mimochodem pokud hru hrajete sami, je potřeba mít nainstalován patch 1.01, jinak fyzika nefunguje, EA nechali ve hře bug! Vlastní článek vám přineseme v pondělí včetně návodu jak ze hry odstranit limitaci počtu snímků, spustit vestavěný benchmark a podobně. Už teď je však jasné, že přinejmenším do vydání nových Catalystů se Mirror's Edge stane oblíbenou hrou všech příznivců zeleného výrobce grafik.
Zdroj: vlastní