Zpět na článek

Diskuze: Moderní válka: Irán cílí na datacentra a vytváří memy o Západu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
16. 3. 2026 07:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Války se dávno (od konce WW2) nevyhlašují z toho prostého důvodu, že vyhlášená válka je obvykle považována za válku útočnou, a útočná válka je víceméně automaticky považována za válečný zločin se všemi důsledky z toho plynoucími.
Proto se vyhlašuje nanejvýš válečný stav, ale většinou spíš jen stav ohrožení, fakticky odpovídající stavu válečnému.

Zajímavá okolnost ale je, že íránské Revoluční Gardy nejsou považovány za řadovou státní armádu a svým statusem odpovídají milici (a navíc z hlediska velení nepodléhají ministerstvu obrany, nýbrž radě ajatolláhů, takže jde v podstatě o církevní ozbrojenou složku; v minulosti se tomu nejvíc blížili SS a Waffen-SS, protože ve struktuře velení podléhali stranickému velení a nikoli armádnímu, konkrétně Heinrichu Himmlerovi).
Jaký to může mít vliv na způsob, jakým s nimi (a zejména zajatci z jejich řad) bude nakládáno, se ještě uvidí. Vzhledem k tomu, že vždycky naplňovali definici teroristické organizace, to možná ještě bude zajímavé. A IMO si toho jsou velmi dobře vědomi, což je nejspíš jedním z důvodů, proč do toho jdou takříkajíc koulema napřed.

Honza B
Honza B
Level 5 Level 5
15. 3. 2026 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dekuji za informovani o tech datovych centrech, nejak jsem dosud vubec nevedel, desive.

Reklama
Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 43 Level 43
14. 3. 2026 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čekám už jen na okamžik až do kouta zahnaní Íránci vypustí na nízkou, případně i střední oběžnou dráhu, rakety s hlavicemi, které nebudou obsahovat maximální bojovou nálož, ale statisíce kuliček. O zbytek se postará kaskádový efekt pana Kesslera...

LArS0N
LArS0N
Level 20 Level 20
15. 3. 2026 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papundeklpunk To si nikdo nedovolí. Čína si nic nenechá líbit. Poslední, co Rusko nebo Írán chce je naštvat Čínu.

M
M
Level 46 Level 46
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

EU je vážne úplne v ()°()

Bol sa niekto pozrieť v Azií?

Odpoveď domácich na otázku: čo si myslia o konflikte na strednom východe?

Odpoveď: Načo to riešiť šak sa tam bijú stovky rokov...

Rejpal
Rejpal
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
14. 3. 2026 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pUSA je zlo už dávno, rozjebává státy a ničí i jejich práva. Měli bychom se spojit a vyhladit tuto totálně vypatlanou říši totálně zlých lidí, původně vyhoštěných na smrt ...

Lukáš Cee
Lukáš Cee
Level 26 Level 26
14. 3. 2026 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rejpal Ještě ti tam chybí něco o vražedných anglosasech a pouze Rusko a pan Putin nás dovedou k míru a spravedlnosti

Cemada
Cemada
Level 8 Level 8
14. 3. 2026 16:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Mě fascinuje jak se obecně jedou jen dva extrémy:
vlevo vs vpravo
Východ vs Západ
USA vs Rusko

Do háje, to jako vážně?
Když má někdo něco proti USA tak je automaticky pro Rusko a obráceně.
Co to je za kravinu?

Lukáš Cee
Lukáš Cee
Level 26 Level 26
14. 3. 2026 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Víš proč? Protože, když se koukneš na profily těchhle blbců na fb nebo si dřív prostě čekal na další jejich příspěvky ve fóru, tak přesně takovýhle pak jsou :)

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 43 Level 43
14. 3. 2026 22:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Přitom, podle toho jak se vyjadřujete, jste to samé, jen v opačném gardu...

kocurstvo
kocurstvo
Level 16 Level 16
14. 3. 2026 17:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Nezamyslel ses nad tím, že to může být pravda? Mozek nemáš? Pokud vím, tak světové války vždy začali anglosasové, a nejen ty, a Rusko je vždy ukončovalo... tyhle fakta nezmizí ani pod rouškou ideologie a správné režimové nenávisti

Lukáš Cee
Lukáš Cee
Level 26 Level 26
14. 3. 2026 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo Druhou světovou začal Hitler společně se sovětskym svazem...tyhle fakta nezmizí ani pod rouškou ideologie a správné režimové nenávisti

kocurstvo
kocurstvo
Level 16 Level 16
14. 3. 2026 21:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Ty budeš asi hodně vymletý, že? Kdyby Hitler nespustil útok na Polsko, tak Sovětský svaz v klidu vyrábí traktory... Druhou světovo zahájilo Německo, Sovětský svaz reagoval zpětně na Německo, ty demente. Nebýt Hitlera, tak by se Sověti na polské planiny, kde bylo prd, mohli zvysoka vykašlat. Co by z toho měli? Ty budeš buď vymletý propagandou EU, nebo hůře patříš mezi revizionistickou veteš

LArS0N
LArS0N
Level 20 Level 20
15. 3. 2026 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo Hitler zaútočil, protože si kryl záda smlouvou se Sovětským svazem, o rozdělení Evropy.

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 38 Level 38
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
15. 3. 2026 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo Wikipedie : výňatek: V září 1939 se slovenské ozbrojené síly jako jediný spojenec nacistického Německa podílely na napadení Polska.[25]

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 38 Level 38
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Ještě třeba dodat, že 30 minut po Hitlerově vpádu se přidalo Slovensko v počtu cca 100 000 vojáků, kterým velel německý vojevůdce, ale to bylo "odtržení" od nás a Hitler dal Tiszovi podmínku.

Ale dokonce i AI o tom ví :-). Ale to sem nepatří ...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
14. 3. 2026 21:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Druhou světovou začala Velká Británie, Francie a Německo, když podepsali defakto spojeneckou smlouvu o rozdělení vlivu - Mnichovskou dohodu. Rusko reagovalo na vzniklou situaci a neochotu VB a Francie jít do protihitlerovské koalice.

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 43 Level 43
14. 3. 2026 22:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Ne, to nejsou žádná fakta, ale jen projev vaší ignorace. Dějiny, vedoucí ke druhé světové války nezačínají podpisem paktu Ribbentrop-Molotov. Začínají s koncem první světové války, přičemž zásadním faktorem byla Mnichovská dohoda, která spustila všechny události jenž následovaly.

Elevea
Elevea
Level 12 Level 12
14. 3. 2026 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Papundeklpunk Dodal bych, že pakt Ribbentrop-Molotov byl důsledkem nulové reakce spojenců po té, co Hitler porušil Mnichovskou dohodu. V okamžiku, když Francie s Anglií neudělali absolutně nic po konečném rozbití Československa, Sovětskému svazu nemohli zaručit vůbec nic. Přitom SSSR mělo nakročeno ke spolupráci se západním světem. Třeba skvělé vztahy s USA velmi aktivní diplomatické vztahy jak s Francii, tak s Anglií.

Ale zároveň měli pifku na Poláky a prostě věděli, že Hitler válku začne. Podle mě ale Stalin neočekával, že Německo rozmázne Francii. SSSR bylo připraveno napochodovat do střední Evropy v okamžiku, když se měla stabilizovat západní fronta. Armádu na západní hranici nachystanou měli. Jenže se to vyvinulo jinak, protože Frantíci nedokázali zastavit divize složené z Československých tanků.

LArS0N
LArS0N
Level 20 Level 20
15. 3. 2026 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Hitler se Stalinem si rozdělili Evropu. To jsou fakta, která se vám bolševikům nehodí. Tady se hlásá jenom sovětský výklad dějin. Ostatně ta mapka rozdělení Evropy se dochovala. Můžete si to dohledat.

Elevea
Elevea
Level 12 Level 12
15. 3. 2026 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LArS0N Občas je třeba chápat dějiny v kontextu. Často samotný akt, ač teď se zdá být nemorálním, byl v dané době jediným řešením. Že u dohody byla mapa? Překvapivé. Vzhledem k tomu, že aktuálně nevím, kterou mapu myslíte, možná byste mohl přiložit odkaz, abychom minimalizovali marné pokusy z mé strany.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 3. 2026 12:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LArS0N Ta údajná linie Molotov-Ribbentrop se správně jmenuje Curzonova linie a v roce 1919 ji navrhlo britské ministerstvo zahraničí, které v té době řídil Lord Curzon, jako mezinárodně uznanou západní hranici bolševického Ruska.
To jsou fakta, která se nehodí těm, kdo o historii nic nevědí.
První, kdo v této věci uzavřel smlouvu s Hitlerovským Německem bylo Pilsudského Polsko už krátce po Hitlerově nástupu k moci.
Rusko se pokoušelo o dohodu proti Hitlerově expanzi na formátu Rusko-Francie-Británie-Polsko, ale Francie a zejména Británie k jednáním vyslali třetiřadé úředníky, kteří neměli reálnou pravomoc cokoliv dohodnout. A Poláci, celkem logicky v tehdejším kontextu, nesouhlasili s umístěním bolševických jednotek na polském území bez účasti Francie a Británie.
A mimochodem, až na drobné změny, je ta hranice ze smlouvy Molotov-Ribbentrop hranicí dodnes. Ta území ovšem nepatří Rusku, ale Litvě, Bělorusku, Ukrajině a Moldavsku, a tedy ne Polsku a Rumunsku z té doby.

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 43 Level 43
15. 3. 2026 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LArS0N Polsko, které si Hitler se Stalinem rozdělili, není Evropa. Toliko k údajným faktům, které si účelově ohýbáte podle své kognitivní disonance. Zmíněný výklad dějin není sovětským pohledem, ale všeobecně přijímaným konsensem.

Jinak je vtipné, jak své oponenty označujete za bolševiky, přitom sám uplatňujete klasické bolševické pravidlo: "Kdo nejde s námi, jde proti nám." 😄

Kornel Kadlubiak
Kornel Kadlubiak
Level 1 Level 1
21. 3. 2026 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Cee Kým niekoho označíte za dementa, naštudujte si históriu. Vaše vyhlásenia a označovanie oponentov môžu byť dvojsečná zbraň.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 28 Level 28
16. 3. 2026 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo Vážně? WW2 ve skutečnosti začala japonskou invazí do Číny a pokračovala napadením a rozdělením Polska Němci a Rusy. Přičemž to bylo přímým důsledkem WW1, kterou začalo Rakousko-Uhersko (tehdy ještě včetně nás) pod záminkou zavraždění Ferdinanda d'Este, které ovšem bylo konečným důsledkem obsazení a okupace balkánského poloostrova osmanskými Turky, a jejich invaze do Evropy (včetně obléhání Vídně), načež je po vytlačení nahradilo rakousko-uherské císařství a jeho "báječná" národnostní politika. Kterou se, velmi paradoxně, právě Ferdinand d'Este snažil změnit, protože si uvědomoval že je fatální brzdou ekonomického rozvoje, a do Sarajeva přijel jednat o budoucí rozsáhlé autonomii balkánu, kterou připravoval zavést po svém nástupu na trůn.
Osobně bych se vůbec nedivil, kdyby bosenské separatisty a potažmo Gravrila Principa k atentátu pošťouchla rakouská kontra-/rozvědka, které se Ferdinand zásadně nehodil do krámu.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
14. 3. 2026 21:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rejpal USA jsou vazalem něčeho ještě daleko horšího..

Reklama
Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Válečná pravidla jsou jen šaškárna pro lidi. Válka pravidla nemá. Pravidla určuje až vítěz zpětně.

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ bohuzel je to tak no.. "war, war never changes"

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Tak ono to je o tom, že když budeš mít morální zábrany ty, yperit na tebe prostě vytáhne vytáhne nepřítel, bude mít výhodu a ty budeš mít smůlu. Válka je prostě válka a ta pravidla nemá.

LV426
LV426
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V komentářích pode mnou máte krásný příklad, proč je Evropa pomalu, ale jistě vyhlazována.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
14. 3. 2026 21:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Jo přesně, Írán osa zla, tady v Evropě po dekády všude staví mešity, kojí islamisty, sponzorují cokoliv od Al-Kejdy až po Islámskej stát, libtardi na výplatní listině jím lížou zadky.. nebo, že bych si to spletl s našimi největšími kamarády Saudy? 😁👌

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 3. 2026 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista No, pokud vím, nejvíc se v podpoře islamizace Evropy angažuje Katar. Saudi jsou až druzí. No, my jsme to vlastně také podporovali tím, že jsme nahradili ten zločinný ruský plyn skvělým katarským. Ten ale na nějakou dobu skončil, továrna na něj už neexistuje, patřila americké společnosti...

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 3. 2026 11:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když Amíci zahájili válku zničením dívčí školy a zabitím cca 160 dětí, tak podle mě může Írán legálně rozsekat naprosto cokoliv. Okolní státy, které hostí americké základny, jsou automaticky cílem a já se nedivím.
A jak to vypadá, v Iráku začíná být místy horko americkým okupačním jednotkám.

kocurstvo
kocurstvo
Level 16 Level 16
14. 3. 2026 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler Přesně tak. Fandím Íránu, ať v Izraeli a arabských státech rozm"dá vše, co byť jen připomíná americké, nebo Izraelské sémě

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
14. 3. 2026 12:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo tohle co vidime je odveta bricsu za ukrajinu to je jak pres kopirak jeste to jako obetovali madura aby ten blb z ameriky ziskal pocit ze je kral sveta a vlez jim do opratky v iranu, coz se povedlo a ted se opratka utahla a budou ho zdimat ekonomicky pomer nakladu na tu valku ze strany Us a iranu jsou misty kolem 1 : 1000 a iran ma plnou podporu ciny, ruske satelitni data a US je v prdeli kdyz bude dal valcit nic nedosahne jen pali stohy penez kazdy den, pokud pujde do pozemni operace bude to totalni fiasko proti 20M muzu co muze rekrutovat iran a navic muzu kteri se neboji smrti diky nabozenstvi .. navic v hornatem a silne opevnenem terenu, oni se na to pripravovali dlouhe roky, US ma prilis malo vojaku profesionalnich a pokud Donald spusti mobilizaci jeho kariera skoncila, k tomu mozna bude stacit uz tohle a nasledky na ceny benzinu a kolaps prumyslu. Kdyz od toho US utecou aby si zachranily holy zadek, prijdou kompletne o vsecky zakladny a vliv na blizkem vychode a izrael bude znicem v odvete iranu a zabran, to je podle me pravdepodobny scenar jak to skonci, iranci s nikym nebudou jednat, neni totiz o cem. Resp se nechali slyset ze jo primeri muze byt ale pokud se US stahne z regionu a zaplati reparace za zpusobene skody.. to se asi nestane takze to pojede tak dlouho nez US financne vykrvaci a pak bude znicen izrael a muze byt mir, vsechny valky v regionu mel na svedomi izrael, coz je takovy americky psik v regionu, nebo spise byl. Je to defakto utok USA na Brics, protoe brics pomerne tvrde utoci na dolar a US nemaji zadne karty v ruce a jejich dolarove imperium se zacina znacne otrasat. No a jake budou dopady na ekonomicky zbidacenou evropu kdyz cena plynu potazmo elektriny pujde o 100% nahoru .. to je myslim zrejme, Rusi nam plyn prodaji ale za aktualni cenu coz mozna znamena ze elektrina a plyn budou ale za jakou cenu.. jsme proste v prdeli.

kocurstvo
kocurstvo
Level 16 Level 16
14. 3. 2026 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Je to tak. Btw, USA pozemní operaci na 100% nespustí. Pohořeli by mnohem hůře, než v Afghanistánu. Írán je vyspělá a dobře řízená země a Amíci, at tomu někdo věří, nebo ne, se Íránu bojí. Trumpeta, izraelský maňásek, sice bohorovně huhle, ale má hlavu v pejru. Celé to skončí tím, že se USA stáhnou z perského zálivu a budou dělat bordel zase někde jinde. Izrael zničen nebude, ač by si to zasloužil. No a Evropa, ta je samozřejmě v prdeli 😁 lidi tu volí dementy, které jim nadiktujou média, tak mají, co chtěli...

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
14. 3. 2026 13:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo No ja myslim ze uz nekde psali ze tam posilaji pozemni jednotky, ze je to nesmysl to my tusime, asi si Donald mysli ze to tam par marinaku poresi, prijde me ze ten jeho kun Hegset je dobrej magor. Oni potrebuji dostat pres pazory a tady se to na 100% povede, izrael podle me skonci, ve chvili kdy odtamtud US utecou coz budou muset protoze na to proste nemaji lidi ani prostredky tak iran izrael rozstrili na stracky a zabere. Tim se vyresi vse a v regionu muze byt klid a mir, vsechno zle tam zapocal izrael. Trump muze zidum ktery vcas utecou koupit kozichy a premistit si je do gronska. Izrael podle me znicen bude ten drzely nad vodou jen USA a pokud se z toho stahnou muslimske zeme z okoli ho vymazou z mapy za to co tam pacha v gaze a to uz se deje s mensimi prestavkami min 30let .. strasny, Netanjahu je strasny hovado a ja doufam ze na nej take dojde.

kocurstvo
kocurstvo
Level 16 Level 16
14. 3. 2026 17:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Hegseth magor je. A hlavně dle zdrojů přímo z Pentagonu má problémy s alkoholem. Stejně jako L. Graham... A že je Netanjahu asi nejkrvavější světový vůdce země, o tom není pochyb. Bude se smažit v pekle. Ono je taky možné, že instability Izraele, využije Irák a jeho šiítská část a spustí se mela. Nemluvě o Jemenu, který podle mě, pokud nazná, že Saudská arábie je oslabena, zaútočí na tu saudskou svoloč a sjedná si pořádky. V tu chvíli tam USA budou muset zůstat a budou pekelně krvácet... Zaslouženě.. ještě to bude zajímavé, ale zatím se zdá, že se pojede do vítězného konce jedné ze stran. Takže pokud pošle Amerika na blízký východ armádu, bude to spíše na arabský poloostrov, než do Íránu. Írán je no go pro větší pozemní celky. Max nějaký specops

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
14. 3. 2026 20:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo jj pokud se US stahnout okolni zeme rozcupuji irael a zaberou ho to co tam izrael provadi uz od sveho vzniku je neuveritelny a jeho zanikem se vyresi vse, jen tem lidem co tam netanjahu zabil uz to zivot nevrati.. a pokud se US nestanou tak vykrvaci ekonomicky iranci pouzivaji proti syuperdrahym systemum levne drony a maji naklady na valku 1000x mensi nez USA a pokud pujdou US do pozemni operace tak to bude masakr a bude to pro ne horsi nez vietnam a korea dohromady.

kocurstvo
kocurstvo
Level 16 Level 16
14. 3. 2026 21:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Proto do pozemní operace NIKDY nepůjdou... akorát povedou bohorovné řeči a tím to zhasne. BTW pokud by Izrael jako stát přestal existovat, vyřešilo by to asi mnohé, ale čert ví, co by následovalo pak. Není problém, kdyby se 7 mil. Židů z Izraele přestěhovalo do USA, ale pro ně je posvátná právě ta izraelská oblast, protože tam mají kořeny... Je celkem logické, že se toho nechtějí vzdát a v obklíčení muslimskými zeměmi to kluci holt mají těžké. Nic není černobílé ani jednoduché. Nejlepší řešení toho všeho je, aby Írán co nejdříve získal jaderné zbraně. Bez těch to bude furt ta samá písnička. Kim si je obstaral a je vysmátý jak lečo... a nikdo kolem nepyskuje, ze je Kim hrozba. Prostě se s tím smířili a musí ho respektovat

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
14. 3. 2026 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo Uvidime je jasne ze pozemni invaze do iranu je sebevrazda, ale oni s tim co prislo pocitali vse dulezite maji pod zemi, amici vystrileli munici za miliardy a nedosahli nic moc a ani nedosahnou a pozemni invaze v iranu je silenstvi a skoncila by tragicky. Jenze co s tim hormuz odspuntovat nelze pokud iran muze strilet hypersonicke rakety coz muze a tudiz tam nikdo tankery neposle, meli bychom se pripravit na konsekvence az evrope dojdou zasoby ropy a to se dost mozna stane a to same plyn mame prazdne zasobniky a LNG nejake prijede ? Pristi zima bude rozhodne zajimava. Trum uz zada cinany a dalsi aby pomohli s hormuzem ti se max smeji pod fousy protoze tohle cele oni naplanovali a amici se tam chytili do pasti jako amateri a ted nevedi co s tim :-D

Elevea
Elevea
Level 12 Level 12
14. 3. 2026 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Já vždy říkal, že přechod na elektromobilitu není ekologické, ale strategickobezpečnostní rozhodnutí. Mělo se to takhle prezentovat od začátku.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
15. 3. 2026 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea je to politicke rozhodnuti, ale ve chvili kdy nemame dost a levne elektriny je to nesmysl, navic EV jsou vhodne na kratke cesty, nejsou a zatim nebudou plnohodnotonou nahradou spalovaku, proste kvuli bateriim a navic maji i vyssi naklady na 1 km.. protoze je draha elekktrina, coz ted s blokaci hormuzu je mozne ze cena paliv pujde treba i pres 100/litr ovsem jen o neco pozdeji zacne stoupat i cena elektriny protoze ji tady v evrope zvlaste v zime pomerne velke % vyrabime z plynu ktery bude nedostatkovy pripadne velmi drahy.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 3. 2026 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Ono zdaleka nejde jenom o vlastní plyn a ropu, ale také o močovinu, kyselinu sírovou, fosfátová hnojiva třeba i helium nezbytné pro výrobu čipů.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
16. 3. 2026 16:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy jj no kdyz to bude pul roku, rok zavreny tak EU daruje ukrajinu RF na stribrnem podnose, vrati zmrazeny prachy, a rusko ji za to ojebe zezadu 100letym kontraktem za ceny pres 100$ za barel :-D Rusko tez umi dodat i amoniak a dalsi suroviny.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2026 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Mezinárodní smlouvy platí jen tak dlouho, dokud jsou pro všechny smluvní strany výhodné. Je to dáno jednoduše tím, že na rozdíl od národního práva, v tom mezinárodním neexistuje univerzální arbitr.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
19. 3. 2026 07:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy arbitrem je ten kdo ma vetsi vojenskou a ekonomickou, surovinovou silu a to je rusko, je mozne ze rusko bude pozadovat platbu dopredu na nejake obdobi a pokud to evropa nezaplati proste nam to zavrou a pokud by chtela jednat znovu cena bude jeste vyssi, oni maji vsechny trumfy v ruce a moc dobre vedi ze bez zdroju je evropa v prdeli, LNG neni reseni to je prilis drahe a ted toho bude i malo objemove navic je to neekologicke.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2026 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Nejsem si jist, jestli rozumíme stejně slovu arbitr. Arbitr znamená rozhodčí.
Jde mi o to, že u vnitrostátního práva je arbitrem státní moc se svojí soudní soustavou, policií, v některých zemích případně i armádou, a se svoují soustavou trestů.
Na druhou stranu v mezinárodním právu nic takového neexistuje a jeho dodržování závisí na ochotě suverénních států dodržovat mezinárodní dohody.
Někdo si může říct, že roli arbitra může zastávat dostatečně silná velmoc, ale tady je právě zakopaný pes. Pokud mezinárodní právo poruší velmoc, kdo ji požene k odpovědnosti?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
20. 3. 2026 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy jiste a co jineho by to take znamenalo :)

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2026 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Podstatné je si neustále uvědomovat, že pokud jde o nějaké zákony, tak je zásadní rozdíl mezi vnitrostátním právem a mezinárodním právem.
Ve vnitrostátním právu existuje pouze jediný syverén a tím je stát a jeho soudní a donucovací aparát, který dodržování zákonů dokáže vynutit.
V mezinárodním právu jsou suverény jednotlivé státy a proto úmluvy platí pouze tehdy, pokud jsou buďto výhodné pro všechny strany, nebo pokud je jedna strana dokáže vynutit, jenže v takovém případě nejde o právo, ale o diktát.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
21. 3. 2026 07:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Mezinarodni pravo uz neexistuje, Donal porusil vsecko co snad slo. Holt chcipajici kobyla jeste trochu kope ale to je tak vsecko. Moc na byznysem s ropou a dalsimi komoditami prevezme BRICS a to opet posili jeho moc, ktera jiz ted znacne prevysuje US.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 3. 2026 11:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Pořád nechápete. Podívejte se do jakékoliv relevantní knihy o mezinárodní politice. Právo nejsou pouze smlouvy a zákony, ale zároveň suverénní moc, která dokáže tyto smlouvy a zákony vynucovat a jejich porušování trestat.
To je z principu ve vztazích suverénních států vyloučené. Pokud jsou státy suverénní, pak smlouvy platí pouze tak dlouho, dokud jsou výhodné pro všechny strany, nebo to znamená, že tyto státy nejsou suverénní.
To vidíme názorně v současnosti. USA mezinárodní pravidla opakovaně porušují a opírají se přitom o podporu států NATO a dalších zemí vázaných lokálními smlouvami. Pasují se tak do role univerzálního suveréna a tím zároveň upírají suverenitu všem ostatním.
To je dlouhodobě neudržitelný stav.
V historii světa už mnohokrát došlo ke změně rovnováhy sil, kdy doposud dominantní velmoc postupně ztrácela svoji pozici a byla vystřídána někým jiným. Téměř vždy to bylo doprovázeno velkými válkami.
Naposledy k tomu došlo ve druhé polovině 19. a první polovině 20. století, kdy Velká Británie postupně ztrácela svoji pozici a na její místo se ekonomickým výkonem tlačily USA, Německo, ale částečně i Rusko a další. Výsledkem byla světová dominance USA, která vyvrcholila rozpadem sovětského bloku. Ovšem za cenu dvou světových válek a desítek proxy válek.
Dnes zažíváme dynamický růst Číny a snahy USA vrátit si ekonomický vliv zejména vojenskou silou, nebo alespoň její hrozbou.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
22. 3. 2026 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy VB ztratima moc tim ze ji kolonie ukradly US, VB byla kolonialni velmoc sala kapital, vojaky a suroviny z kolonii. Ale US je v tomhle podobna, kdyz prijde o petrodolarove ksefty, pozdeji bude vytlacena z jizni koreje, taiwanu tak se jejich moc znacne zmensi a BRICSu se znacne zvysi uz ted BRICS US ekonomicky i vojensky dost prevysuje pak to bude jeste vice a pekne vidime jak si ted v zalivu brani ten svuj petrodolarovy byznys a psika izrael, ale tohle nemuzou vyhrat a jen co pujdou od toho bude znicen izrael a ropa ze zalivu se bude obchodovat pro zmenu v jenech nebo zlatu a vyvoz do USA bude treba take podlehat clum nebo tak neco.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 3. 2026 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 To bylo obráceně. Chce to studovat dějiny. Od poloviny 19. století ekonomicky rostly USA rychleji, než GB. A nejen USA, ale i Německo a rychlost nabíraly i další státy, jako Japonsko, Rusko, Itálie, Francie.
WWII Británii naprosto ekonomicky vyčerpala.
USA v té době žily pořád v paradigmatu osvobozené kolonie, a proto podporovaly osvoboozování kolonií. V té době k USA patřily i Filipíny, ale USA je pustily bez větších problémů.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
23. 3. 2026 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy No nejspis filipiny nejsou zajimave neni tam ropa nebo nejake dalsi zajimave zdroje k vyrabovani. Nicmene to co se deje kolem iranu je podle me to NWO tedy stret novych hracu z BRICS kteri chteji vytlacit $ z ropneho obchodu a nastolit novy svetovy rad kdy ze ropa bude obchodovat v jenu nebo zlatu. Jeste k US proc myslis ze maji asi 700 vojenskych zakladen po zemekouli, to je proste nutny kontingent aby si uhlidali vliv a kolonie jim nevzali jini. VB od dob co prisla o kolonie je geopoliticky bezvyznamnou zemi, francouzi to same, koloni jim sebraly US, my jsme take US kolonie, EK je takova kolonialni sprava chces-li a pres ruzne penezovody, zelenskej, marze na LNG a mnoho dalsich tece kapital tim spravnym smerem z evropy pryc.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 3. 2026 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Proč si nezjistíš fakta? Filipíny jsou, pokud jde o nerostné bohatství velmi zajímavé.
GB oslabila zejména ztráta Indie, protože v té době to nebyla dnešní Indie, ale Indie + Pákistán + Bangladéš. Nicméně ústup GB z vedoucí pozice začal už ve 2. polovině 19. století, tedy v době, kdy ještě měla všechny kolonie a velmi aktivně posilovala svoji pozici v Číně a v jihovýchodní Asii obecně.
Francie ještě donedávna kontrolovala finance svých bývalých kolonií v Africe, v tzv. frankofonii, když tamní národní banky měly povinně svoje devizové rezervy uložené v Paříži.
Je ovšem pravda, že USA si svými vojenskými základnami připravují předmostí pro vojenský zásah kdekoliv na světě. Na druhou stranu jim na to pomalu docházejí peníze a zároveň je pro Američany stále méně přijatelné, aby jejich vojáci umírali.
Ovšem svůj vliv si USA nedrží primárně vojenskou silou, ale hlavně ekonomicky a kulturně.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
24. 3. 2026 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy jj ale ted prichazi to NWO a to bude dost mozna znamenat konec petro dolaru a to bude mit obrovske nasledky pro dolar a US jako takove, vychodni velmoci uz nechteli stat ve stinu a maji nyni vetsi silu nez US, ktera se navic stupidni politikou, vyhrozovani cly a vydiranim pripravila o spoustu spojencu a upada jeji geopoliticky vliv a BRICS roste, pokud roli petrodolaru prevezme juan nebo zlato tak to amici tezce pociti naopak pro exportery ze zalivu i odjinud to muze byt o dost vyhodnejsi a proto nebudou proti iranu vystupovat US s IZ prohraji, holt si sami vypestovali a dalsi dohromady mocnou konkurenci a jejich ojebavani celeho sveta dolarem je u konce a ted se projevi ty stohy penez co natiskly a ktere stoji na vode nejsou nicim podpozene.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 3. 2026 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Výměna hegemona zpravidla nebyla nijak rychlá, zpravidla trvala tak 100 let.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
26. 3. 2026 03:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy to uvidime to co se deje v Iranu je utok BRICSu na petrodolar, tak uvidime jestli si ho ubrani, spis bych rekl ze ne a ze se ropa ze zalivu proste uz v dolaru obchodovat nebude, s tim zmizou i us zakladny a je dost mozne ze i izrael protoze s temi se iran urcite neusmiri a jedine prijatelne reseni je je rozstrilet nasracky a zabrat uzemi a US s tim neudelaji ani prd, ale to cele muze trvat nekolik let, proto si myslim ze jestli nekdo rika ze energeticka krize je za nami tak si nevidi ani na spicku nosu, to teprve prijde uvidime jestli evropa prezije dalsi zimu ohledne plynu a kde v tu dobu bude cena na benzince a take elektriny a toho plynu ja myslim ze to bude husty. Mam 12kwp solaru a 15m3 dreva tak ja to snad nejak zvladnu.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 3. 2026 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Anglicky se tomu říká wishfull thinking, česky přání otcem myšlenky. Svět nefunguje zdaleka tak přímočaře, jak to pořád prezentuješ. Jak už jsem upozorňoval výměna globálního hegemona zpravidla probíhala cca 100 let.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
27. 3. 2026 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy vsak ja netvrdim ze se ta zmena stane az tak rychle ale ta valka v zalivu to urychli a to hlavne dejstvi v evrope kolem energeticky a tez ukrajinu to vyresi, jen asi ne tak jak by si nekteri prali.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 3. 2026 09:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Já dopady války s Íránem vidím právě opačně. Írán ztrácí svoje průmyslové kapacity a bude potřebovat čas na obnovu. Sunnitské státy se naopak více přimknou pod ochranu USA i když budou nadále pošilhávat po Číně, musejí sázet na jistotu a USA dělají všechno proto, aby vliv Číny omezily. Konflikt na Ukrajině efektivně blokuje otevřené obchodování s Ruskem a tím se opět zvyšuje význam USA i pro Evropu.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
28. 3. 2026 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy potiz je ze vliv Ciny je uz mnohem silnejsi nez US a ze US petrodolar ve ropnym byznysu neudrzi, nejde o sunity nebo siity, jde o to co nabidnou a jake budou podminkyu obchodovani v jenech napriklad, proste cinani daji lepsi podminky nez US a vystrci je ze hry, uz tim co ted ukazali ukazali vsem v zalivu jak muze skoncit kazdej z nich kdyz jim nepujde na ruku a iran jim muze poskytnout obranu prulivu a cinani nabidnou vyhodnejsi podminkyu nez pan dolar o to tam bezi a izraeli tomu jde o exitenci ktera visi na vlasku.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2026 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Čínský vliv je ekonomický, vliv USA je nejen vojenský v úzkém slova smyslu, ale mocenský. To znamená, že efektivně kontrolují námořní obchod a celní politiku.
Íránský fundamentalismus může být atraktivní pro nejchudší vrstvy, ale o to více je nepřijatelný pro ty vládnoucí. Tato dichotomie v sobě nese revoluční potenciál, ale revoluce spí, dokud mají lidé co ztratit.
Podíl USA na obchodu s uhlovodíky v nejbližší době výrazně poroste (mají vlastní přebytky, ovládají i kapacity ve Venezuele a fakticky v obou Amerikách a k tomu válka snižuje produkční kapacity států zálivu), a tedy bude sílit i pozice petrodolaru.

LArS0N
LArS0N
Level 20 Level 20
15. 3. 2026 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocurstvo Írán se dá dekapitovat. Trumpovi jde o nastolení jiné diktatury, která bude spolupracovat s USA. Jenom to dělá amatérsky na příkaz Izraelců, podle jejich plánů. Stačí ajatolláhy zbavit moci, ale na to by musel mít Trump plán USA, jak udělat převrat. Pak by vládl prezident a s Trumpem by se dohodl.

Karel Endler
Karel Endler
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 3. 2026 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LArS0N Jo, Izraelci Írán dekapitovali. Docílili jen toho, že svatou válku proti USA a Izraeli teď podporují prakticky všichni Íránci.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
15. 3. 2026 11:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LArS0N neda, to si cina a rusko pohlida, US nemaji sanci, iranci maji vse podstatne pro valku schovane pod zemi pripravovali se na to desitky let a maji plnou podporu od BRICSu. US tohle nedokazi vyresit silou v tom je ten vtip to je podobne jako na ukrajine kde to vyresit silo neslo, resp ono by slo, ale za pouziti jadernych zbrani a to asi zadna strana nechtela udelat. Putin to udelal chytre rozjeli dalsi konflik ktery bude vazat dlouhodobe znacne prostredky nepratel navic diky skokovemu zdrazeni / nedostupnostni energo surovin v evrope prislapne jeste vic evropu ktera ukrajince podporovala a ted uz ale bude mit existencni problemy a ukrajinu dostanou bez boje kontumacne, vymenou za to ze nam rusko proda drahy plyn a ropu, sikovne sehrana partie od Rusu bohuzel pro nas nic pekneho..

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 3. 2026 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LArS0N USA nemají šanci v Íránu nastolit proamerickou vládu. Zvláště ne po tom, co tam aktuálně udělali. Tohle američtí stratégové dobře vědí, a proto to nemůže být jejich cílem. Jejich cílem ovšem může být destabilizace Íránu a celé oblasti. To bude mít negativní dopady zejména na Čínu a jejich dodávky ropy.
To, že se to připravovalo už dlouho ukazuje i venezuelská operace, kterou si USA zajistily kontrolu na potenciálně největším zdrojem ropy pro Čínu.
Potvrzuje to i souhlas USA s dodávkami ruské ropy do světa. Tím se nejen částečně pokryje poptávka po ropě a plynu, ale zároveň to zvedne cenu ruských dodávek do Číny.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
15. 3. 2026 14:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy destabilizace iranu je hlavne vize pana netanjahua, amici mu poslouzili jako poslusni idioti.. ale Iran to je BRICS a pokud by padl iran nebylo by to dobre pro BRICS tudiz Iran ma plnou podporu BRICSU a proti tomu nikdo nema sanci, pozemni operace v iranu je neproveditelna a bombardovani nic moc neresi protoze ty dulezite veci maji schovany.. US na tom ekonomicky vykrvaceji viz jejich thaad za 1 miliardu $ znicene dronem za 20k $ :-D to same patriot nevim cenu celeho kompletu ale je jiste vysola a 1 raketa 1-2 milionu $ strileji 2-3 rakety na cil kterym muze byt levny dron ala sahid za 20k$ proste je Iranci znici ekonomicky, jakmile zvadne US coz se stane tak iran znici izrael na tom maji zajem vsechny muslimske zeme v regionu proto take proti iranu nikdo z okoli nebyl aktivni, pouze americke zakladny z jejich uzemi, navic chapou ze az toto nastane bude vhodne se vyvazat ze zotroceni rezervnim dolarem a pokud by ted vystupovali proti iranu ze by si mohli zavrit dvere do bricsu. Amici slapli do peknyho hovna, nemuzou ani zpet ani vpred a budou ekonomicky krvacet, velmi podobne jako Rusko na ukrajine, ukrajinu nakonec rusko ziska bez boje mu ji zapad a EU odevzda dobrovolne za to ze nam proda plyn a ropu, Putin je velmi dobry strateg a vypada to ze opet vyhraje a my prohrajeme.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2026 02:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 To, že tato válka vyhovuje Izraeli, ještě neznamená, že Izrael má sílu na to k ní donutit USA. V tomto bodě nesouhlasím s některými experty, kteří tvrdí opak.
USA si uvědomují, že jejich hlavním soupeřem a konkurentem je Čína a proto se soustřeďují na:
1. oslabení Číny omezením dodávek surovin do Číny (Venezuela), zástupná válka v Íránu, hrozby ze strany Japonska a Koreje, oslabení Ruska přes proxy konflikt na Ukrajině a hrozby na Kavkaze
2. posílení vlastní ekonomiky pomocí soustavy cel na spojence, tlakem na zvyšování zbrojení v rámci NATO (už dnes země na to utrácejí kolem 60 % světových zbrojních výdajů) a ekonomickými embargy.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
20. 3. 2026 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy vsak to vidime ze US do toho zatayhli a ta ted nemuze ani zvitezit ani jit od toho protoze kdyz couvne prijde kompletne o vliv v perskem zalivu a izrael bude znicen. Uz to ze Iran pusti tankeru kde transakce probehnou v Jenech je jasne ze to cele neni o iranu ale to je akce BRICSu a sikovne si tam amici nabehli moc sikovne to bylo vymyslene velmi podobne ukrajine, ale tady to ma samozrejme mnohem vetsi mezinarodni dosah protoze z toho zalivu je znacna cast produkce ropy a plynu.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2026 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 BRICS je pouze neformální společenství, které se USA snaží systematicky rozkládat. Viz Argentina, kde USA podporují Mileie, viz Venezuela, viz Indie, která podepsala s USA smlouvu o dodávkách zbraní atd.
BRICS rozhodně nemá nástroje na nějakou koordinovanou vojenskou akci. Je možná spolupráce mezi Ruskem a Čínou.
Aktuální válka proti Íránu je v zájmu jak Izraela, tak USA, ale USA jsou v tomto spojenectví tím rozhodujícím a silnějším hráčem. Pro to mluví přípravná akce proti Venezuele, která pojistila pozici USA v oblasti Ameriky a oslabila možnosti zásobování Číny ropou.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
21. 3. 2026 07:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy no ja myslim ze jasne vidime silu BRICS aktualne v perskem zalivu tam jde o dedolarizaci obchodu s ropou proto US musely jit branit svuj kseft, ale maji spatne karty a BRICS byl skvele pripraven. Rekl bych ze soudrznot BRICS je v poradku, to ze co povidal Ind ohledne iranu.. to bych bral spis jako domluvene aby si US byly jiste ze BRICS neni jednotny a vlezli jim do opratky ktera se ted pekne utahla a ted nemuzou ani vyhrat ani se nemuzou stahnout protoze ve chvili kdy utecou prijdou o petrodolar v zalivu a to by hodne bolelo ekonomicky US, navic BRICS vyprodava americke dluhopisy a kupuje zlato a nyni Iran navrhuje ze hormuzem pusti vsechny tankery ktere plati komoditu v jenech, rublech, zlatu. Za me to o co jde je NWO a to je proste vytlaceni dolaru z obchodu s ropou a to se panu dolaru samozrejme nelibi ale konkurenti jsou silnejsi a US o to prijdou a dost mozna jen o kouset pozdeji bude znicen izrael a bude zabran iranem. Konecne by se po desetiletich terroru v regionu dalo normalne zit, izrael je ten terrorista a izrael je defakto americka zakladna na blizkem vychode ktery je ekonomicky ziven z US. Ale ty na tom konfliktu zbankrotuji pokud budou tahat takovyhle silene nakladove asymetricky konflikt navic s extremne dlouhou zasobovaci linii.. to je proste uplny nesmysl, takze NWO je tu a my samozrejme stojime zas na strane ktera prohraje.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 3. 2026 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Žádná 'síla BRICS' v užším slova smyslu neexistuje. BRICS je primárně sdružení zemí pro ekonomickou spolupráci. Jedním z důsledků je POSTUPNÉ snižování role USD v mezinárodních vztazích. Pokud by došlo k prudšímu poklesu USD, tak by to postihlo nejen USA, ale i Evropu a v neposlední řadě i země BRICS. To není v ničím zájmu.
Pokud jde o pozici USA v zemích zálivu, tak ji současná válka spíše posiluje, než oslabuje. Nejde pouze o rivalitu šíítů a sunnitů, ale i o třídní rozpor mezi bohatými vrstvami a 'ulicí'. Írán dlouhodobě podporuje nejrůznější protivládní povstalecká hnutí v zemích zálivu a fakticky dlouhodobě destabilizuje region. Dopady neseme i my.
Pozice Izraele je názorným příkladem toho, co by čekalo Evropu, pokud by Izrael padl. Současná situace je do značné míry stále důsledkem britské bezohlednosti, se kterou posilovali etnické lokální konflikty, aby si snáze udrželi dominantní roli ve světě.
Koncept národního státu je logickým důsledkem zavedení všeobecného volebního práva a vznik státu Izrael je zase důsledkem konceptu národního státu. Už od počátku mělo tedy dojít k rozdělení území tak, aby to umožňovalo životaschopný židovský stát. Izrael přijal přes milion židů z okolních muslimských zemí a recipročně měli tehdy být odsunuti palestinci do Jordánska, Egypta a Sýrie. Jenže to je přesně to, čemu Britové tehdy zabránili.
Palestinská menšina je posledních téměř sto let využívána k útokům na židovský stát a nepřátelství z toho vyplývající se do současnosti promítá přes už několik generací.
Je zajímavé, že se téměř nemluví o expanzi Turecka do Sýrie a Iráku, přitom je celková rozloha takto zabraného území více než srovnatelná s rozlohou Izraele a počty postižených obyvatel jsou vyšší, než je počet Palestinců.
Tím nechci hájit současnou politiku Izraele, která je do značné míry kontraproduktivní, pouze upozorňuji na turecký expanzionismus, který můžeme vidět třeba i v expanzi Azerbajdžánu do Arménie.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
22. 3. 2026 14:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy BRICS je sice oficialne neco ale neoficialne to je velice silne uskupeni, ktere ma i vojenske dohody a dalsi vazby. Izrael je pouze americky trojsky kun, ale ted udelali historickou chybu a amici prijdou dost mozna o petrodolar a kontrolu nad ropou ze zalivu, o zakladny a prijdou i o trojskyho konika - izrael ktery bude znicen v odvete iranem.

Reklama
Reklama
Reklama