MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio: Pro šílence fakt něco | Kapitola 8
Seznam kapitol
Při uvedení GeForce RTX 3090 Nvidia necílila přímo na hráče, ale spíše na tvůrce obsahu. Karta má totiž pro hry zbytečných 24 GB paměti a cenu, která obstojí vedle profesionálních řešení, ale rozhodně ne vedle herních grafik. Zato výrobci se u nereferenčních RTX 3090 se k bohatým hráčům hrdě hlásí a nabízejí jim to nejlepší.
Ultra + Ray tracing
Pro testy s ray tracingem využívám rovněž nastavení ultra s deaktivovaným hairworks, liší se jen tím, že je navíc zapnutý i ray tracing s nastavením high.
![MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio: Pro šílence fakt něco](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/8lximu8qazkdey160d4f0055c3b2677840945.png)
![MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio: Pro šílence fakt něco](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/gji6rc3b83kywg060d4f0064879a055532012.png)
![MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio: Pro šílence fakt něco](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/qybr63ycxbaenwu60d4f0072aa05770540508.png)
Ray tracing + DLSS
Ve hře je ještě implementovaná nejstarší varianta DLSS, nikoliv DLSS 2.0. Výkon s aktivním DLSS měřím pouze v rozlišení 2560 × 1440, protože u rozlišení 1920 × 1080 není možné DLSS zapnout na výkonnějších kartách a u 3840 × 2160 jej naopak nelze aktivovat u RTX 2060.
![MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio: Pro šílence fakt něco](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/s3wmf843ve8w42m60d4f007cc94e201666405.png)
Maximální detaily a ray tracing
Poslední je maximální kvalita detailů s nastavením Quality na Extreme a aktivním hairworks coby nejvyšší kvalitou detailů. Jediná položka, která není na maximu, je shading rate – ten je nastavený na 100 %, takže se hra renderuje v nativním rozlišení a ne se super samplingem na 200%, jak je tomu u předvoleného profilu „Extreme“.
![MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio: Pro šílence fakt něco](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/3vt8krldq7gyq6x60d4f0086eb13670742487.png)