profile-image

Petr Šaroun

41 bodů
Zbývá 59 bodů do dalšího levelu
0 100
21. 4. 2026 08:25 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
12. 4. 2026 12:09 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
12. 4. 2026 12:09 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
12. 4. 2026 11:03 Komentář
4 b
12. 4. 2026 10:43 Hodnocení komentáře
2 b
12. 4. 2026 09:54 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
12. 4. 2026 09:12 Denní návštěva
4 b
11. 4. 2026 20:09 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
11. 4. 2026 19:24 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
11. 4. 2026 11:30 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
11. 4. 2026 10:57 Hodnocení komentáře
2 b
11. 4. 2026 10:57 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
11. 4. 2026 10:55 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
11. 4. 2026 10:51 Hodnocení komentáře
2 b
11. 4. 2026 10:51 Komentář
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
11. 4. 2026 10:48 Komentář
4 b
11. 4. 2026 10:41 Komentář
4 b
11. 4. 2026 10:36 Hodnocení komentáře
2 b
11. 4. 2026 10:36 Komentář
4 b
11. 4. 2026 10:34 Přečtení článku
2 b
11. 4. 2026 10:34 Denní návštěva
4 b

Články

Paměti DDR5 do počítače levně. Návod, jak ušetřit za drahé RAM

Paměti DDR5 do počítače levně. Návod, jak ušetřit za drahé RAM

Paměti jsou pořád drahé, DDR5 DIMM pro desktopy zbytečně prodražují celý počítač. Levnější SO-DIMM pro notebooky dáte do stolních počítačů skrze redukce. Jak na to?

8. 4. 2026 15:00
46
Jak na počítač do 6000 Kč? Použili jsme serverové 12jádro a 64 GB DDR4

Jak na počítač do 6000 Kč? Použili jsme serverové 12jádro a 64 GB DDR4

Občas chceme levný počítač na hry pro děti, pouštět si virtuální počítače, hrát si s Linuxem či na pokusy. A přitom chceme šetřit naši peněženku v době drahých pamětí.

4. 3. 2026 14:00
60
ASUS RT-AX53U: levné, ale dobré AP s Wi-Fi 6

ASUS RT-AX53U: levné, ale dobré AP s Wi-Fi 6

Hledáte Wi-Fi 6 AP s českou administrací, klasické, stabilní a za velmi příznivou cenu? Je pro vás kybernetická bezpečnost důležitá? Pak je ASUS RT-AX53U naprosto jasná volba!

2. 3. 2022 10:37
7

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 4. 2026 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Nejspíš na tom už pracují, možná i vyrábí zkušební vzorky. Už jen proto, že výhled ohledně pamětí DDR5 vůbec není předvídatelný. Každý tvrdí úplně něco jiného. Ale nevidím to úplně růžově 🙄 Nejspíš se budeme trápit další rok nebo dva. Mimochodem, Samsung a AMD navázali spolupráci ohledně HBM4, pokud bych si měl připlatit 5000 Kč, ale procík v sobě měl už rovnou 32 GB HBM pamětí, vůbec bych se nestyděl.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
12. 4. 2026 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan A proč by to nešlo? AMD má výpočetní jádra na CCX. Na ty sahat nemusíš a vlastně ani nechceš ne? Mezi CCX a cIOD (centrální dlaždice pro komunikaci) je propojení Infiniti Fabric. Jsou to dva kusy křemíku, každý vyrobený jinou verzí výrobního procesu. Ale ano.
Mezi verzemi Infiniti Fabric není zpětná kompatibilita. Tj. nemůžeš jednoduše vzít CCX z Ryzen 9xxx a připojit to k IOD Ryzen 5xxx, rovnou, bez úprav. Ale úprava, tedy sjednocení GMI nahoru nebo dolu, aby ti seděla verze Infiniti Fabric, to je řádově jednodušší než výroba celého CPU. Je to spíš politické rozhodnutí než technické.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas Bral jsem od několika prodejců, pokud mají dobré hodnocení, budou asi dobré. Tady v Praze asi nemám problém ověřenou redukci na vyzkoušení zapůjčit a nic za to nechci. Jen jí vrátit zpět :)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Ano, máte pravdu, řada lidí raději staví na AM4. AMD mělo reagovat a vydat AM4 procesor s jádry z 9xxx

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@F1DLA Fajn by bylo, kdybych minulé léto nakoupil 32 GB moduly za 1 000 000 Kč a teď je draze prodával. Tohle je spíš smutný, ale třeba to někomu ušetří pár kaček. Však ty továrny nakonec postaví a ceny se snad vrátí na normální úroveň.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 Sponzoruje to Aliexpress, za každou prodanou redukci dostaneme zrnko rýže a až těch zrnek bude kilo, tak i červenou stužku na čelo :)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas Taky jsem četl, že budou slevy. Asi takhle, byl bych jen rád, kdyby tohle cenové šílenství už skončilo. Možná má někdo pocit, že mě těší, že jsou paměti tak drahé. Ne, netěší mě to. A netýká se to jen pamětí, SSD 128 GB s QLC je aktuálně za 1000 Kč a před vánoci za 330 Kč včetně dopravy. Nesmysl. Ale pokud máte v šuplíku nějaké SODIMM, pokud nekoupíte zrovna vadné redukce, tak vám s Ryzen 8xxx nebo 9xxx pojedou. Ale nemůžu nikomu zaručit, že mu Číňan pošle funkční redukce, nemám na Aliexpress žádný vliv, proto je to napsané opatrně.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Janek1 Popravdě, zkoušel jsem ty redukce asi v pěti různých základních deskách ASUS a s procesory 8xxx a 9xxx a všechno normálně fungovalo. A testovaly to i jiné redakce. Ale nikdo vám u Čínských redukcí nebude garantovat, že to spolehlivě poběží. Musí to být napsáno opatrně.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
11. 4. 2026 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Děkuji za zastání, ale asi to nemá smysl. Teď už napořád bude @Lubo33 věřit, že vy jste já.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Petr Šaroun: A koukněte se na články:
https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-operatori/t-mobile-opticke-internetove-pripojeni-domacnosti-optika-opticka-pripojka-vystavba.A180111_151653_mobilni-operatori_LHR

A článek:
https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-operatori/cr-zaostava-v-rozsireni-pevneho-internetu-i-jeho-rychlosti.A190411_121407_mobilni-operatori_LHR

1Gbit skoro pro každého a maximální limit rychlosti okolo 6Gbps.

Díky ucouraným linkám není dostupný 4k obsah :confused:

Ale to, že 4k obsah není pořádně k dispozici u nás, neznamená, že svět by 4k obsah neměl.

A) Jsme v EU otrocký satelit, skládka a žumpa, proto máme drahé volání a pomalé přípojky

B) Jsme ve středu Evropy, ale svět na západ je na tom o poznání lépe z důvodů úředníků na stavebním úřadu, kteří nechtějí povolit výstavbu nových linek, protože 4Mbps stačí jejich babičce, tak to musí stačit všem.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Swiso: Tak jednou to musí přijít ne :D

Zatím je problém cena.
Třeba v Bavorsku to až takové UFO není a jak uvidíte, nemusí to být UFO ani u nás.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Swiso: Dovolím si nesouhlasit.
Cena 500GB SSD klesne zhruba pod 1500 Kč, tím se vytvoří tlak na cenu pevných disků. Všichni si kupují 4k televizory a hodně se zrychluje i připojení k internetu.

-> Ten boom, doba, kdy i vy začnete o desítce uvažovat, to je za dveřmi :wink:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Swiso: Přátelé, 95% lidí stačí integrovaná grafika v jejich staré a dvoujádrové i3.

Nemám iluze o tom, že po vydání nového článku někdo vytrhá svojí stovkou síť a pořídí si 10GbE. Stejně jako když vydáme článek o RTX2080, těch lidí, co si to koupí, je dost málo. Ale možná že někdo z vás si tu RTX2080 pořídí a možná že někdo z vás přejde na 10GbE 8)

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Swiso: Doplnění: Ve firmách bývají kombinované sítě, tj. dožívají stovky, osazují se 1GbE switche, ale některá oddělení už mají potřebu 10GbE. Typicky konstrukce, kde pracují s velkými soubory nebo třeba IT oddělení, když chcete zazálohovat něco ze serveru, je to po 10GbE sítí mnohem méně stresující. Lékaři, když se potřebují prohrabávat v milionu obrazových PACS dat, pokud děláte s grafikou a videosoubory, je 10GbE mnohem příjemnější a to i doma. Jak si začnete hrát s 4k videem, Gigo přestává stačit. Většina lidí si vystačí s tou integrovanou grafikou, ale někteří ne. Jinými slovy, máte pravdu všichni :D

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
23. 4. 2018 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FoxNec @roob: Někdy to stačí :lol: :lol:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 4. 2018 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FoxNec @Pavel Dražan: Ne vždy všechno funguje napoprvé, proto uvádím, kam se přihlašovací údaje ukládají, atd.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Swiso: 1 Gbps linka je zatím dostupná jen desetitisícům lidí. Cetin to běžně nabízí se službou optika do domu.

Od podzimu snad už bude 500mbit na VDSL pro lidi nejblíž předsunutému DSLAM.
Nicméně i UPC hodlá zrychlovat, tam je rychlost přes 1Gbps realističtější.

Nicméně i dnes je možné si 2 Gbps linku domů objednat. Prostě si to objednáte, ceny nejsou tak hrozné a hlavně postupně by to mělo klesnout pod 1000 Kč.

T-mobile se připravuje na svůj smělý plán dostat do [b]jednoho milionu domácností 1Gbps přípojku.[/b]
Chtějí do toho dát 13 miliard. Hledejte v Google třeba "T-Mobile plánuje masivní výstavbu optických přípojek."
Zatím to je v přípravě. Na optice se dají dosahovat zajímavé rychlosti, určitě by do toho neinvestovali 13 miliard, kdyby to bylo zastropované maximální rychlostí 1Gbps, zatím je teoretický strom 8 Gb/s.

Pak se koukněte na "Optiku je nutné budovat rychleji. Brání tomu komplikovaná legislativa"

Cituji:
Optické přípojky až do bytů by měly umožnit reálnou rychlost okolo 1 Gbit/s.

Cituji:
Optická síť dokáže přitom nabídnout rychlost až 8 Gb/s.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
22. 3. 2018 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Saroun @rnb: Myslím, že lepší než řešení historie, by bylo definovat, co by se ještě slušelo probrat. Seriálů o sítích na netu je poměrně dost, ovšem obvykle vyžadují delší studium.

Já se snažil BFU nějak zhruba nastínit situaci, aby do toho ti lidé viděli víc. Rád bych věřil, že se mi to alespoň částečně povedlo.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
23. 4. 2018 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FoxNec @roob: A aby se dal připojit na internet, musíme zjistit jeho IP nebo MAC adresu :-D

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
8. 8. 2018 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Saroun @snajprik: To nevím, to by se muselo vyzkoušet.
Nicméně, pokud ta hra má herního klienta (není to hra jen přes web), může mít nějaké vnitřní číslo i ten herní klient. Dokonce i hry zadarmo si často drží vnitřní licenční číslo.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 01:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Šaroun @Swiso: A já si myslím, že až vyjde druhý díl, že situace bude o hodně jasnější :D

Tenhle díl jsem vydat musel, abych mohl napsat ten druhý, protože by se to do jednoho nevešlo. Hlavně ten úvod jsem do disků jsem potřeboval dát sem.

Co mě mrzí, že jsem sem rovnou nedal fotky hotové sestavy. To mě mrzí a omlouvám se za to, hodně věcí by bylo zřejmých, ale už se stalo. Teď musím dokončit druhý díl, pak se zamyslím a opravím tenhle.

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
24. 5. 2019 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @DDR0: Mám dost jinou zkušenost, media Verbatim a externí mechanika jinak solidního výrobce... Zkušenost hrozná, ale mohlo to být mechanikami, to nepopírám. Zajímavé, možná dám BD ještě šanci, vyzkouším to. Díky! :wink:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
16. 8. 2018 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @banba: Nepodepsané komentář neberu vážně.
Já, chca nechca a víc nechca, také musím publikovat pod svým jménem. I když jsem chtěl psát jako Malloy the bear.

A lidovost tam je právě proto, abych přemostil propast mezi těmi, kteří používají slova jako "přidat repo", "nabindit", "wgetni si to od autora" , "killni proces", "flušhni tejbl", "přečti si ten manuál v angličtině kkte!". Snažím se, velmi, velmi, velmi pomalu, zasázet semínka, ze kterých třeba něco vyroste. Už jen to, že si někdo přečte diskuzi pod článkem a všude uvidí OpenVPN a L2TP, to v takovém člověku musí vzbudit zájem. Začne číst cizí články, začne se v tom hrabat a nakonec se to naučí správně :wink: Teda doufám :roll: :lol:

Petr Šaroun
Petr Šaroun
Level 1 Level 1
17. 10. 2018 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @gogo1963: @Gogo1963

Na druhou stranu, ty 1080 nebo 1070 je potřeba někde doprodat, proč to neudělat v ČR/SK/PL a v USA/UK/FR/GE nenechat 2070 za normální cenu.

Reklama
Reklama