Zpět na článek

Diskuze: Nvidia Editos Day - G-Sync a GTX 780 Ti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bohumil
Bohumil
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O ničem, zííííííííííííív :P :lol:

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vtipné. Je jasné, že G-sync půjde jen na nV kartách. Ale AMD dělá všelijaké technologie pro všechny a ne jen pro sebe a přesto je to opovrhované, že třeba TressFX jde špatně na nV.
A GTX780Ti bude o něco víc taktovaná(asi až na krev, aby alespoň dorovnala R9 290) ta samá karta, takže fotka asi bude reálná :D

rancor1223
rancor1223
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow Jo jasně, třeba Mantle, že?

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rancor1223 Jak jsem psal - Mantle, otevřená platforma, to samé TressFX, ale nV si ty svoje fičury nechává jen pro sebe. Už jen za tohle má AMD + bod...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rancor1223 @Jerrow: TressFX OK. To je pravda. Ale s Mantle je to oveľa zložitjšie. Je to totižto low level API napísané pre GCN. Môže sa to prehlásiť za Open Source ale nikdy nepôjde na iných grafických kartách inej architektúry. Pre NVIDIu aj Intel by si musel použiť ich vstavané API, aby to bolo zrovnateľné. A teraz si predstav, že miesto DX a OpenGL budú musieť vývojári ladiť ešte Mantle, NV API, Intel API. To je nemysliteľné. Mantle je určite zaujímavá vec, ale nie je pre konkurenčné GPU. Nateraz sa mi to javí ako celkom pekný chyták na ľudí. A to v zmysle takého plusového bodu ako si AMD dal teraz ty. Je to totiž iba naoko.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 10. 2013 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rancor1223 @mareknr: Jen doplnim, ze Mantle neni opensource. Bude mit pouze volne dostupne specifikace rozhrani, steje jako CUDA, nikoliv zdrojovy kod. Dokonce neni ani multiplatformni, jak se ukazalo, protoze nebezi na konzolich.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rancor1223 @hnizdo: Zaujímavé. Ja som bol v tom, že to open source je. Ale logicky z meritu veci to asi nemôže byť nič iné ako spomínaná CUDA od NV.

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow Takže abyste si pomocí G-sync zahráli plynule, musíte mít grafiku za 10 a víc tisíc + monitor, který bude stát podle mě minimálně 20k. A to se vyplatí :D

rancor1223
rancor1223
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jerrow GTX760 stojí kolem 6k. Levnější varianty se časem jistě také dostaví. :roll:

To už by mě víc zajímaly ty monitory. Bez pořádné implementace je to celé k ničemu.

tdlmarek
tdlmarek
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázkou je, jak na to zareagují výrobci monitorů. Zkušenost mi říká, že u lepších modelů použitelných i na práci si o podpoře budeme moci nechat tak akorát zdát, stejně jako je tomu s vyšší obnovovací frekvencí.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo. Mně ten PhysX nakopnutý od NVIDIe prostě nesedí.
Říkají: "... úžasná kapalina/voda ...", přitom cákají jakýmsi samovypařujícím se pudingem... :roll: Snad jen látky, vlajky a podobné kusy hadrů jsou celkem realistické, ale jak se objeví kožená bunda či kabát a vlaje si jak prostěradlo, už to prostě zase není ono.

Tak G-Sync je ta super novinka, kterou tu nedávno Obr naznačil? Hmm, mohlo to tam být už před těmi X-lety.(řekl bych, že ani dnes NVIDIA neudělá/neudělala moc velký zásah do ovládací desky monitorů, jen to bude znatelně dráž prodávat)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Áno. Aj Mantle tu už mohlo byť X rokov. A DX11 už aspoň 20 rokov. :-)

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Ubožáku, kdybys neopakoval jen to co druzí vypustí z pusy, věděl bys o čem mluvím... :roll:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @c3cilka: Po kom som prosím ťa opakoval? To čo si napísal sa dá povedať o všetkom a je to dosť lacné tak ako si to napísal ty. To som ti chcel iba naznačiť. A teraz sa nebavím o tom či je G-Sync prospešné alebo nie. Nemá zmysel totižto polemizovať nad niečím či to tu už mohlo byť alebo nie. To je len taká silená kritika.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Má cenu o tom polemizovat. Neřeknu CRT, ale LCD a všechny technologie potom mohly být koncipovány se závislostí na GPU(a nedalo by to moc práce) a tedy by vlastně "G-Sync" nebo vůbec potřeba řešit problém synchronizace nebyl potřeba.

Ty jsi to napsal pejorativním stylem. Je jasné, že třeba DX11 přijít dříve, budeme na tom možná "lépe" a číslo za "DX" bude o 10 větší - v tom případě se tomu ale říká postupný vývoj.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @c3cilka: [quote=mareknr][quote=c3cilka]Má cenu o tom polemizovat. Neřeknu CRT, ale LCD a všechny technologie potom mohly být koncipovány se závislostí na GPU(a nedalo by to moc práce) a tedy by vlastně "G-Sync" nebo vůbec potřeba řešit problém synchronizace nebyl potřeba.[/quote]

Toto možno bude konečný stav v akom sa v tomto smere vývoj v budúcnosti ustáli. Doteraz to takto ale nikto neriešil. Preto nevidím dôvod v tomto smere NV kritizovať. Môže byť, že urobili prvý krok k niečomu, čo budeme neskôr považovať za samozrejmosť.

Môj prvý príspevok na teba nemal byť pejoratívny, aj keď je pravda, že som ho písal už mierne podráždene potom ako som si prečítal niektoré príspevky pod týmto článkom.[/quote]

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nám bylo slibováno něco, co budeme všichni milovat. A to je jako ono? To G-Sync? Opravdu hra při třiceti snímcích za sekundu není na monitoru, který má obnovovací frekvenci 60 Hz plynulá? Myslím si, že si z nás někdo dělá perdél. Mým miláškem zůstává nadále jen G-bod. :wink:

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako bez urazky, ale vedle Apple ma nVidia ty nejkvalitnejsi marketingove blafy za posledni roky. Synchronizace mezi monitorem a GPU s tim, ze mi bude prepinat obnovovaci frekvenci obrazu? Jako... takhle jednoduse to zni pro kazdeho kdo ma trochu rozumu smesne.
Ze se nebude trhat obraz pri 30fps? Jo... tak to plati na 100% u hracu CoD. Ti by se o takovy blabol trhali do krve!
Osobne mam zkusenosti jen s tim, ze synchronizace mezi monitorem a GPU zacina blbnout tehdy, kdy se prekracuje nad 60fps s 60Hz monitorem. Treba v pomeru 100fps+ a 60Hz monitor. Jsou to nekdy zvlastni zaskuby. Pak to jsou taky ingame videa, kde video je sice nahrane v 24fps, ale engin hry v pozadi bezi jaksi pres 300fps.
Osobne si myslim, ze nejvetsi problem synchronizace tkvi v Enginech, a v nich nespravne nastavenych parametru.
Ted tady budeme mit dalsi skvelou nadstavbu (neboli kur*itek) v monitorech, ktera bude zachranovat co se zachranit bez poradne optimalizace hernich Enginu neda. To znamena, dalsi zbytecnost, za kterou si priplatime.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
19. 10. 2013 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy Max FPS jde většinou nastavit napevno. Takže 300 se ořeže na 60.

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

G-sync s plynulosťou nebude mať absolútne nič. Ide iba o synchronizáciu aby nedochádzalo k neúplnému vykreslovaniu obrazu v čase = tearingu = http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing. Ak však GK vypľuje 15 obrázkov za 10 stotín a zvyšných 15 obrázkov za 90 stotín, FPS bude síce 30 ale obraz rozhodne nebude plynulý. Pre vrtákov som opísal extrémny stav :wink:

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti Narážam na toto, kde sa autorovi už priplietol problém s microstutteringom, čo ale G-sync nemá ako riešiť.
[quote=Z. Obermaier]Pokud ale běží hra jen 30 fps, panel běží na 30 Hz (60 Hz). Frekvence se samozřejmě mění dle fps - vše je synchronizované. K čemu to je? - Hra bude plynulá, bez cukání i na 30 fps! Více o technologii v článku.[/quote]

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti stutter nebude viditelny, misto toho se vplizi jiny problem a to je aktualizace sceny, kde ve slozite scene zpomali monitor vykreslovani obrazu na 30 snimku za sekundu a tvuj vjem bude obnoven 4x pomaleji, nez protivnikum se 120fps a monitorem, ktery zvladne 120hz. (120/30=4, 4 framy budou mit lidi s pomalou grafikou naklonovane bez aktualizace sceny, coz muze byt ve fps hrach fatalni). u 144hz monitoru a hry schopne bezet 144fps budou mit lidi s 30hz sunchronizaci temer 5x pomalejsi reakci (144hz umele zaokrouhlime na 150hz a vydelime 30hz = 5 :)

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná si toho ještě nikdo nevšiml, ale oni představili kromě toho G-bodu také novou kartu (usuzuji podle nulových reakcí v diskuzi).
Pokud ten Jet-Sun opravdu řekl toto: "When you measure it, I think you'll agree, this is the best GPU that's ever been bulit.", tak je to slovo do pranice, kdo vlastně bude nakonec bulit? :D

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidím, že ľudia zo Stachovho blogu sa nezaprú. Všetko čo víde od NVIDIe treba správne oprskať. Presne ako to robí ich majster.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Dobrá, bavme se na úrovni fanoušků pokročilých technologií.
Zaráží mě, že pokud se jedná o řešení tak palčivého problému, proč s tím musí přícházet výrobce GK a bastlit do hotového monitoru přídavnou kartu. Proč to neřeší samotný výrobce monitoru v rámci jeho řidící eletroniky.
Nezdá se mi rozumné přidávat do monitoru další procesor a paměťovými moduly. Ono to bude papat nějaký další proud navíc.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 10. 2013 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Pete, s ohledem na to, jakou neznalost problemu a faktu si tady v predchozich odstavcich projevil, jsem fascinovan tvoji sebejistotou a znalosti, jak bude gsync fungovat v praxi a jak se jeho vliv projevi, kolik to bude stat atd.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský O tom sa môžme porozprávať keď budeme vidieť prvé testy. Teraz som na to iba zvedavý. Časom sa možno ukáž, že je to užitočná vec. Tvoja otázka je niečo podobné s týmto: Prečo s Mantle prišiel výrobca GK a nie vývojári hier? Mne sa páči, že je NVIDIA aktívna. Vždy to môže byť na osoh. A to platí aj pre AMD. Na ich Mantle som tiež zvedavý aj keď som nikdz ich GPU kúpené nemal.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
19. 10. 2013 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @hnizdo: No dobrá, na vyhodnocování je opravdu brzy.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 22:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @mareknr: S tím Mantle to je zcela jasné proč jej přináší AMD a ne vývojáři her, kteří nemají o vývoji API žádnou páru. To nebyl správný příměr.
Já rozhodně nechci zavrhovat žádnou snahu o vylepšování techologie. Jen se mě představené řešení zdá takové rozporuplné. Na jednu stranu by mohlo pomoci majitelům slabších GK. Jenže za to si zřejmě budou muset připlatit při koupi monitoru. Není pak lepší příplatek ušetřit a koupit si rovnou výkonnější GK, kterou budou provozovat na vyšších snímkových frekvencích, kde se problém s trháním obrazu neprojeví?

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @PET5: Vývojári hier majú teda páru o tom ako ktoré API vzniká. Sami veľa rôznych API museli naprogramovať. Ale možno si chcel iba povedať, že nemohli urobiť API pre HW kariet od AMD a že je logické, že s ním prišlo práve AMD. Ja sám neviem ako to s G-Sync nakoniec dopadne. Ale pokiaľ z toho vznikne to čo spomína Mr.Lolendo nižšie o Crysis 1, tak to bude pecka. Je to presne o tom ako to napísal. Dnes je kopec hier, ktoré sa vnímajú plynulo až keď majú pomaly 40FPS. Crysis 1 sa tak javil aj pri 25FPS. To je dosť raritná situácia.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @PET5: Vymazať

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @PET5: [quote=c3cilka]Má cenu o tom polemizovat. Neřeknu CRT, ale LCD a všechny technologie potom mohly být koncipovány se závislostí na GPU(a nedalo by to moc práce) a tedy by vlastně "G-Sync" nebo vůbec potřeba řešit problém synchronizace nebyl potřeba.[/quote]

Toto možno bude konečný stav v akom sa v tomto smere vývoj v budúcnosti ustáli. Doteraz to takto ale nikto neriešil. Preto nevidím dôvod v tomto smere NV kritizovať. Môže byť, že urobili prvý krok k niečomu, čo budeme neskôr považovať za samozrejmosť.

Môj prvý príspevok na teba nemal byť pejoratívny, aj keď je pravda, že som ho písal už mierne podráždene potom ako som si prečítal niektoré príspevky pod týmto článkom.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 23:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @mareknr: Řekl bych, že našemu zraku, který denně zatěžujeme hodinami civění do monitoru, by nejvíce prospělo, aby veškeré vývojové kapacity byly vyloženy na dosažení minimální snímkové frekvence 60 Hz a ne na omezování problému nedostatku výkonu GK pomocí berličky.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
20. 10. 2013 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @PET5: [quote=PET5]Řekl bych, že našemu zraku, který denně zatěžujeme hodinami civění do monitoru, by nejvíce prospělo, aby veškeré vývojové kapacity byly vyloženy na dosažení minimální snímkové frekvence 60 Hz a ne na omezování problému nedostatku výkonu GK pomocí berličky.[/quote]

To platilo pre CRT. LCD neblika. To znamena, ze je jedno ci mas frekvenciu 1fps, alebo 200 fps, ovplyvnuje to len ako casto sa zmeni obsah na nieco ine, nie blikanie/zataz na oci

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 05:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @PET5: vidim to stejne jako ty. nvidia proste sproste zneuziva toho, ze na vetsine lcd je miniaturni motion blur / rozostreni obrazu pri jeho rychlem posunu a na takovych monitorech bude vypadat 30fps na 30hz stejne jako 60fps na 60hz, protoze obraz se nebude umet rychleji obnovit. ale na monitorech, ktere umeji i rychly ostry obraz, tak pri 60/60 bude obraz daleko ostrejsi pri rychlem posunu nez pri 30/30. doufam, ze to nebudou chtit shodit az nekam na 1fps/1hz, to by me asi vodvazeli nohama napred..

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @PET5: Ak to bude mať taký účinok ako to predstavuje NVIDIA, tak to ako barličku vnímať nebudem. Ale to už je vec názoru.

T_xy
T_xy
Level 1 Level 1
20. 10. 2013 03:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @CNN: LED podsvětlení nejenom že často bliká, ale někteří výrobci přišli na to, že když to blikání sesynchronizují s obnovovací frekvencí obrazu, tak si můžou do specifikací napsat lepší čísla. Co na tom, že se na to nedá dívat, na webu jsou specifikace a ty prodávají.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @chci_asus: Prečo to má byť hneď zneužívanie? Keby a tým prišlo AMD bolo by to tiež zneužívanie? Ja vás vážne nechápem. Za všetkým čo robí NVIDIA hľadáte nejakú špatnosť. Zaujímavé je, že nikto z vás z ddworldu si nevšimol menšiu záškodnícku akciu o ktorej sa písalo nielen tu. To je ale AMD. Tí to určite mysleli nejak dobre.

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @mareknr: nevim o zadne zaskodnicke akci, ja mluvim o tom, ze nvidia hrabe do refreshe monitoru, ty chces mit vazne pri hrach refresh 30hz?

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Lidi by možná neprskali, kdyby to bylo psaný normálně a ne s dvaceti vykřičníkama a deseti superlativama na novinku. Co už, asi nic, každej je nějakej že...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi Záleží to od toho čo chceš počuť. Na červenom blogu je to ešte niekoľkokrát horšie kde sa majster prejavil ako naprostý chudák. A že by mu to niekto skritizoval? Ani nie. Zostali mu tam už iba ľudia, ktorí chcú počúvať ako je AMD úžasné a nechcú ani náhodou čítať, že sa NV niečo tiež podarilo. Taký ľudia sú aj na opačnej strane. Skôr mi vadí to, že niektorí z červenéhho blogu sem prišli prskať a na toto nenapísali nič:

"Takže jako uživatelé, zákazníci (i novináři) se můžeme jen usmívat a doufat, že se konkurence brzy vzpamatuje a místo nechutného až nedůstojného PR plivání na všechny okolo, vymýšlení dalších nesmyslů s mrtvou a uzavřenou PR technologií PhysX a uváděním nesmyslných předražených "monitorů", srazí ceny grafik o několik tisíc a budeme mít zase o čem psát a z čeho vybírat."

Taký úbohý výlev som už dávno nečítal. A to v tom článku je kopec ďalších takýchto detských výkrikov do tmy. Kde sú ľudia ako maltra alebo tynyt, ktorí sem chodia kritizovať a tam nenapíšu ani slovko o tom že taký článok nie je ani náhodou v poriadku?

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi Přesně tak, vem si článek o výkonu R9 290X a tohle... Tam bylo psáno tisíc slov o tom, jak je AMD špatné a na konci skoro pod čarou, že vlastně ta karta je lepší než Titán, ale jen okrajově...

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @mareknr: Já se nezastávám nikoho, jen říkám, že tyhle funkce jsou k ničemu a ještě vázaný jen na jeden HW.
A AMD je přitom tak špatné v tom, že si vůbec dovolí svoje vychytávky zpřístupnit i ostatním, to je fakt drzost, to TressFX a Mantle... Hnus, co si ta firma vůbec dovolí...

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @Jerrow: Ale je to fuk, nV nepředstavilo nic, co by s náma nějak zásadně zamávalo, žádné výjimečné novinky, nic co by tu už dlouho nebylo, nic extra... Jen tady se pár jedinců rozplývá nad kravinama...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @Jerrow: TressFX ako argument beriem. Ale Mantle nie. Viď môj príspevok vyššie. Aby sme sa chhápali, ja nijak AMD nekritizujem. Správa sa tak ako každá iná firma. Tak isto ako NVIDIA.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @Jerrow: Tak to čo predviedli s FLEXom tu teda ešte nebolo. Ale tak keď niečomu človek nerozumie už od základov, môže sa to tak javiť.

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @mareknr: Jo, přejmenovat něco (PhysX) na Flex, to je panečku umění, funkce žádný nový...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @Jerrow: Presne ako som písal. :-) Flex nie je premenovaný PhysX. Predstavuje to spojivo medzi featurami, ktoré PhysX obsahuje tak, aby vedeli medzi sebou interagovať. Vďaka tomu si mohol vidieť ako voda, tie 3 látky alebo pevné telesá mohli navzájom interaggovať. Robilo sa to aj predtým, ale muselo sa to riešiť ako nadstavba. Teraz je to súčasťou API čo rozhodne je krok vpred. Naozaj to vidíš tak jednoducho?

Napíšem ti jeden príklad. Gŕafické ovládače slúžia aj na tom, aby prekladali DX alebo OGL na inštrukcie šité na mieru grafickej karty danej architektúry. Takže AMD aj NVIDIA už predtým mali niečo ako Mantle. Len to bolo takto zakryté. Keby som sa na to pozeral ako ty, mohol by to isté čo si napísal, zahlásiť aj o Mantle. Že je to iba niečo čo vytiahli a premenpovali. A označkovali ako Open source, aby si ľudia ako ty mysleli že sú nejak štedrí aj ku konkurencii. A ver tomu, že nie sú. NVIDIA aj AMD sú úplne rovnaké firmy.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @mareknr: Pro koho ten Flex ale bude? Vždyť nVidia v poslední generaci karet Physx prakticky zabila odstraněním výpočetní části z jádra. Pokud to v další generaci nevrátí zpět, tak to bude použitelná technologie akorát tak pro šťastné majitele Titánů.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @PET5: Ale PhysX nepoužíva pokiaľ viem FPU jednotky u GPU (ktoré predstavujú tú odstránenú výpočtovú časť o ktorej hovoríš). Počíta sa myslím iba v Single Precision a tam to vôbec nevadí, pretože to zostalo nezmenené. Bez problémov mi stíha počítať PhysX tak GTX780 ako aj GTX460 ako samostatný akcelerátor. Keby bol PhysX iba pre majiteľov Titánu, tak by si mal pravdu. Ale to by museli byť v NV asi diletanti ak by to takto obmedzili.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @mareknr: Nebude to náhodou tím, že GTX 780 je vlastně jen trochu ořezaný Titan, takže tu výpočtovou část má zachovánu? Problém začne až u GTX 770.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @PET5: http://www.extremetech.com/gaming/156588-nvidias-gtx-780-titan-like-performance-without-the-1000-price-tag

Citujem:

"One of the highlights of the GTX Titan was that the card did double-precision floating point at full speed, just like one of Nvidia’s Tesla products. That’s no longer the case here — the GTX 780 performs double-precision at 1/24 of normal rate, just like a standard desktop GPU. Other features, like Hyper-Q, Dynamic Parallelism, and GPU Direct are still present. "

Ak by to bolo v tom, mal by som problém už s GTX460. A tá je v tomto smere plne dostačujúca.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 25 Level 25
Operační systém: Windows
18. 10. 2013 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @mareknr: A nebude to náhodou tím, že GTX460 byla ještě stará dobrá nVidia s odpovídající výpočtovou částí, u které recenzenti ještě mohli podporu Physx za výhodu považovat?

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @PET5: Nie. GTX460 bol svojho času mainstream a teda tiež bol ochudobnený o výpočtovú časť. V tomto smere je na tom rovnako ako GTX780. PhysX naozaj nevyužíva FPU jednotky.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
19. 10. 2013 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @mareknr: Díky za vyvedení z omylu. Já byl opravdu v přesvědčení, že že GTX780 ani stará GTX460 nebyly o výpočtovou část ochuzeny. Takže nakonec pouze Titanovi zůstala?

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 10. 2013 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @PET5: U rady Kepler je to iba Titan. Býva to tak, že iba high end jednočip má plne odomknutý čip (z pohľadu výpočtovej časti, nie blokov z ktorých sa skladá). Predtým to boli GTX480 alebo GTX580. GTX680 je ale napríklad maintsreamový čip. Preto to u neho neplatilo. High end je GK110 a ten majú iba Titan a GTX780. Ale tentokrát s tým rozdielom, že plne odomknutá "výpočtová časť" je iba u Titanu. A to z neho robí tak drahú kartu. Nie herný výkon. Taký majú aj OC verzie GTX780, ktoré sú o 300€ lacnejšie. Detto nové HD290X.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vtip je v tom že dnešním hlavním problémem jsou samotné enginy a API. Všechny portované hry nebo-li všechny multiplatformní enginy na PC mají obrovský input-lag.

Srovnejte si první Crysis se dvoujkou nebo trojkou. Uvidíte že první Crysis se dá bez problému hrát při 22-30FPS na češ Crysis 3 je naprosto nehratelné na tak nízkém počtu snímků. Potřebujete aspoň 50 a více.

To byla první věc... Druhá, když zapnete u multiplatformní hře ještě v-sync tak je to vždy katastrofa že input laag je nesnesitelný pokud nemáte opravdu nebušenou mašinu a s bezchybnými ovladači.

Jako tohle ok, ale pokud samy vývojáři nejprve neudělají něco s tímto tak je to k ničemu.

Pokud se hry nebudou mrvit kvůli konzolám tak toto není třeba protože existují ještě i jiné způsoby. Hlavně dostupnější a levnější.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 10. 2013 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo Na Crysis 1 si v tomto smere dosť dobre pamätám. S niečím podobným sa už dnes nestretávame.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
19. 10. 2013 03:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok hodny blabolblogu, tusim s nim chce PCT silou mocou sutazit o najbulvarnejai web IT. :-P GSync je zaujimavy napad, ale inak je to nepodstatna blbost. A asi kazdy bude suhlasit, ze sa cakal skor Titan Ultra, nez nejake 780ti bez uvedenia akychkolvek podrobnosti. Ako uz niekto hore napisal - bolo by to ok, keby to nebolo podane stylom ako keby NVidia prave uviedla liek proti rakovine. :-P

motodriver
motodriver
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidi to chce klid, jak vidíte, na grafické scéně se toho teď hodně odehrává, AMD a Nvidia bojují o zákazníky, já většinou mám jednou AMD podruhé Nvidii a jsem spokojený.

Nejvíce na tom těží zákazník :)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtělo by to konečně V-sync kterej nezpůsobuje vysokou odezvu ovládání, ale je to neřešitelný, jediný řešení je minitor s vysokou frekvencí. Jinak tearing v dnešních hrách prakticky nepozoruju i když to fakt hledam, s vsyncem může hrát jenom šílenec co miluje opožděnou myš.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Ono to že v novejch hrát neni tearing je asi nejspíš tim že tam FPS většinou neni tolik na 60 FPS, v některejch hrách sice jo ale rozhodně tam nejsou takový ty cifry jako 250 a pod jao ve starších hrách. Ale furt budu radši hrát s FPS 250 a tearingem než s 250ms odezvou u myši.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bohumil]O ničem, zííííííííííííív :P :lol:[/quote]

Ale Vlasťičku nas, ty si predsa AMD DD fanatik, naco citas novinky o Nvidii ? :D
_____________________________________
No uvidime aku cenu nastreli Nvidia,ale AMD sproste deti by mali pochopit, ze je iba dobre ze tu budeme mat konkurenciu pre 290X.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkově tohle je novinka, která se týká čím dál méně početného pc-hraní čili bych v tom neviděl něco tak převratného, jak nám tu slibovali.Většina lidí raději zapne PS4 než řešit něco tak nepodstatného jako G-Sync.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
19. 10. 2013 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Či to je alebo nie je podstatné sa myslím ešte len ukáže.

Reklama
Reklama