Zpět na článek

Diskuze: Poradí si Supermicro C7Z170-OCE s novým Kaby Lake i7 7700K?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

racecar
racecar
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je desna bieda za tu cenu. :shock:

Crha
Crha
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zápory:
---- SSD pod hlavním PCI-E
--- jižní můstek vedle hlavního PCI-E
--- konektor pro připojení ventilátoru také v úrovní desky grafiky.
-- napájení desky je taky na prd, má být nahoř nad ramkama aby nepřekáželo toku proudu vzduchu pro chladící věž.
- což tak trochu degraduje ty taktovací tlačítka.
- cena
plusy:
+ USB20 na zadním panelu
+ optický audio výstup
+ pípak na desce

negativa převažují nad klady. :wink:

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mna by zaujimalo porovnanie vykonu v hrach v Crossfire/SLI na doske s PLX (2x16 liniek) a na doske bez PLX (2x8 liniek). Obe karty sice mozu s PLX komunikovat nezavisle v rezime 2x16, ale samotny multiplexing a demultiplexing v PLX (kedze procesor ma k dispozicii len 16 liniek) do toho musi vnasat nejake oneskorenie. A v pripade, ze procesor potrebuje komunikovat s oboma kartami naraz tak bud jedna karta caka na druhu, ale su v rezime 2x16 liniek, alebo komunikuju naraz v rezime 2x8.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
25. 1. 2017 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazgoroth To je nepochopení, PLX má smysl hlavně pro tři GPU :D 1-2 GPU zvládá CPU sám jako 1x16/1x0 a 1x8/1x8, ovšem 3 jedou jako x8/x4/x4, tedy druhá a třetí jede pomaleji než první.
S PLX jedou karty x16/x8/x8 a provoz se multiplexuje mezi 16 linek z CPU, průměrná rychlost každé karty je x5,3/x5,3/x5,3, tedy druhá a třetí jedou asi o 30 % rychleji.
Samozřejmě to chce benchmark.

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Narazal som na to ze v recenzii a aj v plusoch je spomenute ako vyhoda zapojenie dvoch kariet v rezime 2x16 liniek.

Pri troch kartach je mi to jasne. Nehovoriac o tom, ze 4 karty na tejto platforme bez PLX vobec nejdu.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
25. 1. 2017 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @kazgoroth: 2x16 má smysl pouze na výpočty s GPU. Pro hry je to k ničemu, to souhlas.

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazgoroth To hlavně řeší komunikaci mezi dvěma GPU, které může být v Crossfire významné*, ve SLI možná trošku méně kvůli přitomnosti SLI můstku.

*I když nevím, jestli např. moje Crossfire ready deska nemá na PCIe na nějakých volných pinech (např. při nevyužití zbývajících x4 pinů - CPU má 16+4 linek) možnost se vzájemně vidět.

Potom ten čip dovoluje nezatěžovat RAM/CPU umožněním peer-to-peer komunikace mezi GPU při plné rychlosti 16x. Zpoždění uvádějí do 0,126 ms. [i]https://www.broadcom.com/products/pcie-switches-bridges/pcie-switches/pex8747#overview[/i]

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino Vidis to. O tej peer-to-peer komunikacii som ani neuvazoval a PLX to podporuje. O to viac by ma zaujimalo porovnanie Dual GPU with peer-to-peer oproti obycajnemu Crossfire/SLI bez PLX.

Aky mas procesor, ze ma 16+4 liniek?
V suvislosti s touto doskou nema ale zmysel uvazovat nad volnymi PCI linkami, kedze podporuje len procesory so 16 linkami.

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @kazgoroth: "A zároveň se takovej slot [u]to[/u] pere s M2.nvme." vymazat "to"

Nicméně jsem přemýšlel, jak to má na 2011v3 i7-6800K BroadwellE 6/12, omezenej na 28 linek, kolik z toho je z CPU a kolik na PCH, resp. jestli je to dynamický nebo statický.

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @kazgoroth: Mám Skylake i3 Z170. Doteď jsem si ale myslel, že má 16 v čipsetu (v reálu 8x) a 20x v CPU. Ale vidím, že je to přesně opačně. Nicméně: z těch 20ti v čipsetu jdou 4x "zpět" do PCIe menších patic tak, aby šel režim 16x + 4x = to jsem si myslel. A zároveň se takovej slot to pere s M2.nvme. Ale dá se to nazvat přímo z CPU - s ničem se to podle mě na PCH nepere, resp. má to prioritu - myslím.

Pokud nemám pravdu:
Takže při strčení jakékoliv zvukovky nebo čehokoliv do PCIe x1, x2 nebo x4 mi jako grafika spadne na 8x???

Nicméně Ryzen to má mít tuším (16 + 4) + 8 SB. Právě kvůli USB 3.1.2 a M2nvme.

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @hrdino: Treba si tiez uvedomit, ze PCIe linky na PCH nepouziva len nvme disk a zvysne PCIe sloty, ktore nie su pripojene na procesor, ale aj SATA zariadenia, USB porty, atd. A PCH komunikuje s CPU cez DMI3 (v pripade Z170), kde je maximalna prenosova rychlost 3.93 GB/s (zodpoveda styrom PCIe 3.0 linkam). Ak by sme teda na pripojenie grafickej karty pouzili PCIe linky, ktore ma k dispozicii PCH (a v pripade Z170 by to teoreticky islo, lebo ich je tu 20), tak treba pocitat s tym, ze by sa graficka karta bila o DMI3 s nvme ssd, so sata zariadeniami, s usb zariadeniami, s LAN/wifi kartou a pripadne aj so zvukovou kartou.

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @hrdino: Tych 28 liniek (jedna sa o PCIe 3.0) v pripade 6800K su vsetky pripojene priamo na procesor. PCH (X99) ma potom este dalsich 8 PCIe 2.0 liniek. Ak by som to porovnal so Z170, tak tu ma procesor 16 PCIe 3.0 liniek a PCH 20 PCIe 3.0 liniek.
Vo vysledku sa to moze zdat ako plus pre Z170 - v oboch pripadoch je tu dokopy 36 liniek, ale X99 ma 8 liniek vo verzii 2.0. Ale ako uz spomenul DOC_ZENITH vyssie vstupuje do toho este DMI.
X99 komunikuje s procesorom cez DMI2, ktoreho prenosova rychlost je 2GB/s (co su 4 PCIe 2.0 linky). Z170 komunikuje s procesorom cez DMI3, ktoreho prenosova rychlost je 3.93 GB/s (co su 4 PCIe 3.0 linky).
V pripade i7 6800K vie v jednom okamihu procesor komunikovat cez 28 PCIe 3.0 + 4 PCIe 2.0 a v pripade Z170 cez 20 PCIe 3.0 liniek (16 + 4 cez DMI3). Toto je podstatne plus aj pre obmedzeny 6800K procesor.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @hrdino: Je to 16 z CPU a grafika ti pojede stále 16x pokud pro zvukovku správně použiješ 1x slot ze southbridge. Snížila by se na 8x jen kdyby jsi použil druhej 16x slot vedoucí z CPU.

Co se AM4 a Zenu týče, tak ten má 24 linek. 4 se rovněž použijou pro komunikaci se southbridge, 16 půjde na grafiku a ty zbylé 4 na M2 slot pro NVME SSD, protože ten southbridge u Zenu neumí pkně PCI-E 3.0, tzn SSD musí bejt napojené na nrothbridge. Suma sumárum je to celkem jedno, obě platformy jsou vesměs srovnatelné. Z270 bude mít trochu více linek celkově (hlavně s tim že všechny jsou 3.0) ale zase má celkem úzké hrdlo v DMI takže je člověk stejně nemůže zasaturovat všechny.

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
26. 1. 2017 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @kazgoroth: Takže u X99 jede SLI/CF jako 2 x 14x ?

kazgoroth
kazgoroth
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2017 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @hrdino: Len doplnim odpoved od racecar.

Otazka nie je spravna, pretoze to zavisi od procesora, ktory tam das. Ak do X99 das 6800K, tak je to tak ako napisal racecar.

Ak tam ale das napriklad 6900K, ktory ma 40 liniek, tak vies bez PLX spravit SLI x16/x16.

racecar
racecar
Level 1 Level 1
26. 1. 2017 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @hrdino: Fetujes? Bez PLX to ide:

x16, x16 x8, x8 x8 x8

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
26. 1. 2017 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @racecar: já jsem se ptal pro jistotu ))) takže ani 2 x 13x ? :wink:

racecar
racecar
Level 1 Level 1
27. 1. 2017 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @hrdino: Nijak inac nez to co som napisal na 28 linkovom cpu bez plx nepojde.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena je u SM obecně trochu problém a spotřební platformy (11XX) jim téměř vůbec nesedí. Že jejich nabídkou prorůstají trendy... - holt škoda, že si takhle blbě nabíhají.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
26. 1. 2017 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Mimochodem k celkovému zhodnocení (ceně) je záhodno zmínit poskytovanou záruku - tahle informace tady velmi chybí.

Intel+nVidia
Intel+nVidia
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak snad si tu recenzi ti 3 lidi co si to v ČR koupí, užili ...

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Intel+nVidia Nejsem si jistej, že přítomnost v serverovém segmentu znamená přítomnost zaměstnanců se zkušeností s hardcore OC. Ale komponenty skvělé, to se musí nechat (hlavně ty cívky Vitec, i když tam se na životnosti moc pokazit nedá, že). Bývala by to dobrá deska do nějaké Army style skříně. 8)

loxx
loxx
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b]Pro zájemce, desku lze zakoupit zde:[/b]
[url]http://www.smicro.cz/supermicro-c7z170-oce-o-11979.html[/url] Jsou zde i perfektní skříně: [url]http://www.smicro.cz/supermicro-mid-tower-6x-3-5-4x-2-5-int-hdd-2x-5-25-bez-zdroje-10653.html[/url]

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
25. 1. 2017 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@loxx to vypada jak pokus o neplacenou inzerci :)

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Proč neplacenou... na desku jim tam sedá prach, za tu cenu to nikdo soudnej nekoupí tak se aspoň provětrá v recenzi.

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přikláním se k výše (níže) uvedeným výtkám, co se týká layoutu rozmístění
konektorů, jižního můstku atd., ale co mne jako profíka opravdu bije do očí u desek SuperMicro převážně, je layout měděných spojů na PCB - nejlépe vidět u M.2 konektoru. Ten layouter snad musel být pod vlivem alkoholu, jinak si to nedokážu představit. To snad není možné, za takovýto layout bych se styděl !

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi Nevím, co myslíš, ale pokud takovej ten vodopád nebo duhu z cestiček, tak nezapomeň, že pokud je místo, tak se cesty optimalizujou tak, aby měly stejnou délku. Kolem CPU zase bývají nesmyslný kličky atd. I když je možný, že to tam udělali na efekt, střed desky... holt laděnej výfuk musí být.

zima2
zima2
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino Mam namysli, presne to co popisuje kolega nademnou. Standardni routing je kolmy/rovnobezny k hranam desky a zataci pod uhlem 45 stupnu. To na tehle desce neni. Na obrazcich v clanku je to videt prave pod M2 nebo kolem PLX. Spoje/signaly bud stejne dlouhe byt maji nebo nemaji, to je jina problematika a vysvetleni presahuje ramec tehle diskuze.
Samozrejme i s tim cik-cak routingem je to slozitejsi. Chtel jsem jen rychle vysvetlit z jakeho je to tam duvodu.

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino @zima2: Tak jasně, záleží kdo si s tím dá jakou práci a má historicky zkušenost. To máš pravdu, můžou dělat další divy s tím, cicak jako tlumení rušení indukčně, ladit délky schválně nestejně, aby se jim něco nepotkávalo na konci nebo neindukovalo na kostře kvůli rozdílným PLL frekvencím, vybírat vrstvy, vstupy mít s ferity atd. je to duchařina jj.

zima2
zima2
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi Jestli mas na mysli tzv. "cik-cak" routing, ano opravdu to vypada hnusne, tak to je schvalne. Dela se to kvuli tzv. fiber weave efektu. Problem je v tom, ze material pcb je vlastne tkanina a nehomogenni material, takze signaly pod sebou nemaji konstatni dielektrikum. Tim se meni impedance spoju, coz je u techto hi-speed signalu problem (hlavne u diff paru). Nejvic se to projevuje u routingu pravouhleho a pod uhlem 45 stupnu. Resi se to prave tim "cik-cak" routingem pod uhlem 11 stupnu, nebo tak nejak. Jednoduse receno, vice o tom jde najit na netu.

Muzu se zeptat, mas nejake zkusenosti s navrhem DPS? Na jakych projektech delas a v jakym softu?

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zima2 Dobrý den, pracuju jako vývojář HW/SW v německé firmě, zabývající se výrobou senzorů atd... S návrhem PCB mám několikalété zkušenosti, i když je pravda, že s návrhem PCB, který by používal hi-speed signály jsem ještě nepracoval (maximálně SPI sběrnice - do 10MHz). Chápu nerovnoměrné rozložení impedance spojů s měnící se hodnotou dielektrika (ztrátového činitele a rel. permitivity) a systém "tahání" diferenciálních párů a jejich rovnoměrnost (meandry - konstantní délka spojů) a principy kompenzace těchto nežádoucích jevů, ale co nechápu, proč u většiny dražších desek jsou spoje "rovnoměrně rozložené - souběžně nebo pod pravidelnými úhly) a zde je to "cik-cak" a přitom se jedná o stejné signály = PCIe linky.
Pokud vím, tak u návrhů obvodů využívajích vysokofrekvenčních přenosů se používají "zaoblené dráhy" bez jakýchkoliv úhlů kvůli například odrazu atd, protože signál má pak spíš vlnový charakter.
Jinak pracuji nejčastěji v Eaglu, OrCadu a už jsem pracoval i s Altiem.
Vytvářím a vytvářel jsem 1,2 i 4 vrstvé PCB (standardní FR4 materiál).

zima2
zima2
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zima2 @petrobi: Diky za odpovedi. Tech duvodu proc to na jinych (spis bych rekl nekterych) deskach neni je hned nekolik. Muze to byt treba to, ze tento typ routingu neni jediny reseni problemu. Dalsi z moznych reseni je pouziti jinyho materialu, nebo natoceni motivu na panelu plosneho spoje. Dalsim duvodem je to, ze zalezi na rychlosti signalu a delce spoje na desce. No a nebo se na to vyrobce proste vykasle, coz ale urcite nebude pripad SuperMicro.
Se zaoblenyma drahama souhlas, u rychlych signalu je to vzdy lepsi, nez klasicky. V praxi se to vsak pouziva vetsinou jen u analogovych vf signalu, coz je zase uplne jina liga.

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja mam tuto jednu od supermicro http://www.supermicro.nl/products/motherboard/xeon/c600/x10dax.cfm X10DAX 8)
vyhrady voci takej firme ako je supermicro povazujem na tomto hernom serveri normalne :wink: su tu deti a hraci hier,ty vela nepotrebuju a zodpovedne systemy na ktorych bezi cela spolocnost nemozu byt na superpretaktovatelnej doske od asus povedzme 8)

hrdino
hrdino
Level 1 Level 1
25. 1. 2017 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Kdyby tu desku testovali před pár měsíci, dali by tam DDR4-2133 protože "to nemá vliv". Ale "bohužel" už si všimli rychlejších pamětí i tady. Ale jinak ano, téměř nikdo z cílového segmentu (kterej mi i tak uniká) na takové desce nebude zapínat XMP, pak je ale zase otázka, proč to tam vůbec je, že. A dále se vkrádá myšlenka, proč má tak "skvělá stabilní profi deska" BIOS s chybou (chybama) a kdy a zda bude oprava... :wink:

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2017 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hrdino že by už zaměstnávali inženýry ze sýrie a levanty?

Spring
Spring
Level 1 Level 1
29. 1. 2017 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor nepochopil podstatu desky a jeji zamereni. Srovnavate ji jako kdyby se jednalo o hloupou herni desku pro trhani OC rekordu. Zcela pomijite klicove vlastnosti, ktere Supermicro nabizi. Bohuzel, na trhu srovnatelna deska neni.

Tak schvalne. Rozbehame KVM VFIO s VIRTIO a srovname to s dogmatem Asus Rampage/Maximum (nebo jak se ty nefukcni OC kramy jmenuji) a uvidime. Se stestim na Asus "rozbehate" jedinou.

Zvaste prosim, jaky HW si berete na recenze a jake jsou vase moznosti pochopit a otestovat vlastnosti desky.

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
31. 1. 2017 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spring Jste trochu mimo. Deska je z řady Supermicro Gaming, výrobce desku sám prezentuje jako herní, o trhání OC rekordů nikdo nemluvil. Společnost, která požádala o zpracování recenze desku sama představila jako herní a tak jsem to bral. Pokud výrobce nějak prezentuje svůj produkt, v tomto případě jako herní desku, tak je potřeba k tomu tím stylem přistupovat. A i kdyby, to, že nefunguje ani X.M.P. a deska overvoltuje core o 100mV nelze přehlédnout a ať už deska umí cokoliv, co výrobce ani sám neprezentuje, tak to celé postrádá smysl. Ostatně, přesvědčte se sám: http://www.slideshare.net/luMino/c7z170oce-product-presentation-raw-power-taken-to-the-extreme :)

Spring
Spring
Level 1 Level 1
31. 1. 2017 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle "Ideal applications include gaming, workstation and high frequency trading" s podporou přetaktování "OC Support"

Nic více, nic méně a řeči prodejců si nechte od cesty. Supermicro jasně definoval zařazení. Vytěží z výkonu procesoru (OC), grafických karet, špičkových síťovek Intel 219V, I210-AT bez omezení (referenční mj. funguje správa, avb). Jedná se tedy desku připravenou pro síťová prostředí i tvorbu obsahu. Na všechny klady jste se prostě vys**l.

Hlavně, že GAMING a XMP.

qqu
qqu
Level 1 Level 1
16. 2. 2017 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle @Spring: Proč by měl autor hodnotit desku, kterou samotná firma označuje jako "gaming", v segmentu workstatiton/server? To nedává smysl. Hráčům je nějaká profi síťovka k ničemu.
Je zřejmé, že Supermicro chce od podnikových desek zabrousit do mainstream herního segmentu, proto je třeba hodnotit touto optikou.

Reklama
Reklama