Zpět na článek

Diskuze: Porovnáváme Intel Pentium G7400 a Core i3-14100F – vyplatí se upgrade?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
23. 11. 2024 02:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

oba cpu dost nezajímavé i vůči už starému 5700G které se dá sehnat za 3500,- a výkon/použitelnost je jinde. Nebo i vůči dost zastaralému 4300G tedy také 4/8 vláken a kvalitnější grafická část. Jenže to by oba zmíněné prohráli na celé čáře, ani ten přelakovaný Alder by to vyšším ST výkonem nezachránil když 4300G má zase lepší iGPU. Hlavně problém těch inteláckých je že mají v biosu jen malou alokovatelnou vram, často směšných 512MB. Stačí pak zaplý akcelerovaný prohlížeč s vícero taby a celé se to těžce zahlcuje nehledě na seberychlejší SSD a nadstandardní velikost RAM.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak já tam vidím slevu z 450€ na 375€. Sleva 75€. Ale používám překladač, tak kdoví

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 10:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner tak uz ta 299 skoncila. bola tam 75e zlava. lebo tu na zlavovej stranke tam bolo a rakusania vo velkom nakupovali, lebo to bolo lacnejsie este ako akcia mediamarktu.

hej uz cenu upravili medzicasom, platila len asi 8 hodin

https://www.preisjaeger.at/deals/playstation5-digital-edition-konsole-fortnite-cobalt-star-bundle-modellgruppe-slim-337982

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pri životnosti dnežného bežného HW ľudia aj firmy ešte stále používajú LGA115x.

Preto málo upgradov sa udeje takýmto štýlom ako je popísané v článku, skôr sú tu upgrade z nejakého LGA115x, povedzme G4400, i3-7100 apod. na celú 12-14gen platformu, napríklad na i3-14100 aj kôli nemožnosti upg poôvodného systému na Windows 11.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hardware-Charts za posledny tyzden konzole:
1. Switch OLED – 38.491 (8.212.932)
2. Switch Lite – 18.416 (6.217.801)
3. PS5 Pro – 13.878 (91.964)
4. PS5 – 8.462 (5.271,021)
5. Switch – 5.251 (19.943.681)
6. PS5 Digital Edition – 1.332 (868.569)
7. Xbox Series X Digital Edition – 1.308 (7.949)
8. Xbox Series S – 1.019 (324.097)
9. Xbox Series X – 743 (309.193)
10. PS4 – 35 (7.928.793)

Software-Charts konzole :
1. [NSW] Dragon Quest III HD-2D Remake – 641.195 (neu)
2. [PS5] Dragon Quest III HD-2D Remake – 180.575 (neu)
3. [NSW] Super Mario Party Jamboree – 32.762 (442.593)
4. [NSW] Mario & Luigi: Brothership – 15.168 (78.609)
5. [NSW] Beyblade X: XONE – 9.507 (neu)
6. [NSW] Animal Crossing: New Horizons – 5.784 (7.954.332)
7. [NSW] Mario Kart 8 Deluxe – 5.647 (6.055.931)
8. [NSW] Minecraft – 4.771 (3.676.339)
9. [NSW] Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven – 4.551 (96.293)
10. [NSW] Luigi’s Mansion 3 – 4.445 (1.051.401)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 07:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak to pro Xbox nevypadá moc dobře 😅

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner tak je to len male pc bez mysi a klavesnice :D nikdo nepotrebuje. mame vsetky konzole doma, len na xbox a ps5 sada prach. ale 2x switch ide nonstop

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 09:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @zeldiak u mě doma jede Xbox (game pass) nonstop. Tedy když je na návštěvě syn. Já na něm nyní pařím Diablo 4, STALKER 2 (úsměvná grafika) a Sniper ELITE 5. Ale to je v mém případě pár hodin týdně.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 11:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner x box pass pouzivame na pc. diablo musim hram mys a klavesnica ( nabindovana rota skilov na tlacitko). tak SB stlacat stale vsetkych 6 ukonov dookola, nie neprosim. staci drzat pravu mys a stlacat 1 klavesu s makrom. navyse ostrost obrazu na pc , sa na xbox nechyta.

peregrin2023
peregrin2023
Level 24 Level 24
22. 11. 2024 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @zeldiak presne 😀 mam X ONE i XSX a stejne hraju PC a SWITCH. Na tom XSX jen Diablo a Forzu

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Peregrin2023 daj si diablo na pc a uvidis rozdiel. hlavne macro na skilly

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 11. 2024 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @zeldiak to se nepřu. Já kvalitu obrazu až tak neřeším a hry hraju velmi oddechově, asi stárnu

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak čo má toto spoločné s článkom?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko nic, ale my si tu tak diskutujeme. Místo fóra

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 11:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko kym si tu robi stratos co chce, moze kazdy. zvysujeme kliky webu.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 12:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @zeldiak přesně. Podpora webu se přece počítá. Co bych neudělal pro záporný palce 😂😂😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rybka
19.11.2024 01:40

@Stratos keby si bol troll, ktory skryva identitu, tak pochopim, ze by ti nevadilo popriet aj vlastnu existenciu a gule medzi nohami. No, teba pozname a par z nas bohuzial aj osobne. Ako mozes byt tak neskutocny fabulator a krutit sa jak cervik. Ty tu cely cas splietas o grafikach a ich predajoch. Pritom trhova hodnota ti dala osem kvartalov taku facku, ze keby si mal stipku sudnosti, tak nekomentujes uz nic v com je kremik. Ty si neskutocny pocmarany saso, ked si nevymyslas, tak prekrucas a ked ani jedno, tak najskor spis. Proste si ako pokazena obohrata platna. Ten tvoj suvix, kde prezentujes svoje vlhke sny nikto poriadne necita, tak chodis zasierat vzduch sem, a tvaris sa ako konkurencia. Ked sa chces pretekat s konkurenciou, tak pri najblizsom splachnuti zachoda utekaj po smere odtoku. Ked som ta videl prvy krat, tak si bol ten andilek debilek, ale este si sa chcel zalubit, tak si sa snazil ten tvoj mozgovy exitus skryvata, keby som ta stretol dnes, tak z toho rozhovoru neutecies, ako utekas z kazdej diskusie v ktorej tvoje bachorky ludia splachnu faktmi a ty nemas problem o pat komentarov dalej tvrdit to iste klamstvo. Ty si fakt tak naruseny, ze to nevidis, alebo si tak strasny zmrd, ze ti nie je zo seba sameho zle?

Najvačšia ubohosť ale je že užívatel z ineho webu je tuna na prvom mieste aj napriek tumu že má skoro neustále najviac - ale tak Ján Sračkosimo Bélka bude bez chrbtovej kosti 🤔

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 33 Level 33
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD Ryzen 5 3500X BOX AM4 6C/6T 65W 3.6/4.1 GHz 35MB za 60 éček by bylo asi lepší popsat, než tuto variaci, sice se to používá, ale oproti zmíněnému je to "trochu" rozdíl ...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
21. 11. 2024 15:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako pánové, bezpochyby palec nahoru za investovaný čas a energii.

Ale můžete mi proboha ukázat jednoho jedince, který by si koupil desku se soc. 1700, a do ní vsadil G7400 a potom se velkolepě rozhodnul "upgradovat" na 14100??

Což je mimochodem přeznačený 12100, akorát dráž prodávaný = takže holý nesmysl.

Kdybych se už "ukliknul" u objednávky a vzal G7400, tak potom to nejspíše napravím alespoň "í pětkou" a ne 12100/13100/14100... vůbec netuším, pro koho vlastně ten článek je.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 15:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan Říkal jsem si uplně to samé. Navíc lidí co kupují nějaké kancl pc tohoto typu určitě nemění procáky :) Článek docela mimo a o ničem. Stejně tak ta tabulka +- na konci u obou cpu. U levnějšího je, že je pomalejší, levnější a míň žere a u dražšího, že dražší, rychlejší a víc žere...to je teda překvapení :D

Když už podobný článek, tak tam měla být třeba nějaká i5 na obyčejnější desce a dát tam top i7/i9 dané řady, jestli se to vyplatí a deska ji ještě "snese" a nebo je potřeba novější platforma.

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 11:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zde za mě jasné, že bych vybral 14100F, ten skok výkonu je vůči Pentiu poměrně výrazný a nebude nijak extrémní brzdou ani pro grafiku RX 7900GRE.

Pentium možná opravdu pro někoho s limitovaným rozpočtem a max nějakou RTX 4060/3060/RX6650XT.

Možná otázka? Jak svižně Pentium působilo subjektivně v praxi? Např člověk má v prohlížeči otevřeno třeba 20-30 záložek, jede mu na pozadí office atd atd. Takový ten normální multitasking.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
21. 11. 2024 17:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Simonek @Michal Simonek Představuješ si to trochu jednodušeji než to je. Nějaké Pentium neporovnávej jen ve vztahu ke grafice ale i k nové hře, která tento CPU nemá ani v minimálních požadavcích a hodně nových her ani nepočítá s během na čtyřech vláknech. Takže mohou mít problém s plynulým během na jakékoli grafice..

Dále pak nejde paušálně tvrdit, že 14100 stačí na 7900gre, no stačí ve 4K, ale rozhodně ji nenakrmí v 1080p. A zase na to vliv i konkrétní hra. Ty nárocné na procesor to prostě neutáhne.

A proč bychom zde na hrách měli testovat 2C/4T Pentium a i3-14100, když pitomá i5-12400 stojí na bazoši 2000kč !!! (o 50% rychlejší CPU než 14100)

Dyť ty dva procesory nedávají nejmenší smysl

Joeqr
Joeqr
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi zbytocny test, ale OK. Kazdopadne si ale davajte prosim vacsi pozor pri grafoch, lebo raz je v grafe oranzovy jeden procesor a inokedy zase druhy. Taktiez niektore grafy zacinaju na 0 a niektore od nevedno akej hodnoty (Zapnuti PC).

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
21. 11. 2024 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2tis stoji 6 jader od AMD tenhle zravej shit od intelu by meli davat za 200kc k jejich box chladici...

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa Jenže to by znamenalo i výměnu základní desky.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
21. 11. 2024 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa Nemusíš do toho vůbec motat AMD, 12400f do stejného socketu stojí taky 2000tis.

A žravé ty CPU nejsou vůbec. Zas hážeš i9 do stejného pytle s i3.. Dostuduj si ty spotřeby

Zdeněk
Zdeněk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobré porovnání. Udělal bych podobné i na AM4.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 10:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk @Zdeněk souhlas tato platforma je zde posledni roky celkem ignorovana.. pritom na ni v poslednich letech vysly hodne zajimavy procesory.. stale dost lidi ma v deskach Ryzen 1000/2000 a pro ty by byl upgrade bez vymeny zakladni desky na Ryzen 5000 celkem zajimavy si myslim, zvlast pokud hraji hry a prejdou treba na neco s tou 3D cache.. Tam uz je to pak opravdu hooodne zajimavy prinos ve vykonu, pritom se stale bavime o tom ze se jenom vymeni procesor + max flashne BIOS na desce

MartinM
MartinM
Level 26 Level 26
21. 11. 2024 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos > No, já mám třeba ASrock (A300 - uznávám, docela speciální věc) s AM4 a tam AMD 5xxx dát nejde - podpora a BIOSy končí na 4xxx, přestože patice je pořád stejná.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 13:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MartinM ono by to tam prej neoficialne slo dodat ale prisel bys o dpoporu starych procesoru protoze problem tehle desek byl v tom ze mely silene malo mista (MB) pro BIOS a proste se tam podpora novyhc CPU nevejde.. https://www.techpowerup.com/274400/amd-ryzen-5000-processors-allegedly-work-with-300-series-motherboards takze tohle ani neni tak vina AMD ale spis vyrobcu desek.. od 400 rady desek si na to uz zacali vyrobci desek davat bacha..

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
21. 11. 2024 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MartinM no a já se zase na x370 propracoval od r5 1600af přes r5 3600 na aktuální r7 5700x3d... no problem.

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
21. 11. 2024 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nevím kdo si u 4xx řady dával bacha, ale MSI určitě ne. Třeba u desky B450 A PRO. Aby měl BIOS podporu 3xxx řady a dalších, tak vyházeli grafický vzhled, nechali tam jen textový a odstranili podporu pro Bristol Ridge. A vydali tu samou desku, jen s větším BIOSem a dovětkem MAX v názvu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Hajčus X370 byly premiovy desky a tam vetsinou mely vyrobci vic RAM pro vetsi BIOS.. ono i B350 tohle vetsinou davaj.. ale ty lowendovy A300 proste tohle neumeli

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Zivan tak samozrejme slo to kdyz byla vule, ale ja se bavim o A300 cipsetech coz byl naprostej lowend a tam proste ty BIOSY byly silene malickaty a vyrobci ani nemeli moc vuli to tam "patlat" takze se na to vykaslali.. ono tehle deske stejne mezi lidma moc nebylo, davalo se to nejvic do kancelarskych OEM sestav kde s timto nikdo nepocital.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
25. 11. 2024 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MartinM To už je moc levná deska. Já ve svém Asusu s AMD B450 čipsetem mám už třetí procesor a výkon se mi zvedl 10x. A ještě jde výrazně zvednout.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To Pentium bylo v testech dost statecny.
To docela koukam.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
21. 11. 2024 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Statečný, ale naprosto zbytečný. 3x silnější 12400f stojí o pár stovek víc..

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 08:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebo ušetřím 150,- a koupím AMD Ryzen 5 5500. Místo 4/8 budu mít 6/12,nižší spotřebu a vyšší výkon.

To už proti pentiu dává smysl.

EDIT: sorry, utekl mi stejný socket

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos je škoda, že v ceně okolo 2 tisíc není něco pro AM5.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 08:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Meistner nedavalo by to moc smysl, komu staci malej vykon a nema moc penez sahne po AM4 kde mas levnejsi desky i levnejsi pameti. Hodne lidi treba i stavajici DDR4 pouzije ze stare desky co uz maji doma... AM5 je proste mnohem drazsi platforma z hlediska kvality desek + nutnosti mit DDR5.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos mělo by to význam, kvůli budoucímu upgradu. Stále platí, že je škoda, že v té ceně není něco i pro AM5.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Meistner proste na to jeste neuzral cas.. vyroba je stale proste moc draha na teto urovni HW.. to se proste neda nic delat. kazdopadne alternativa tu je v podobe AM4 a je to stale nejlepsi volba siroko daleko, rozhodne lepsi jak Intel..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Proč se tedy testují AMD GPU?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza proc by se netestovaly? AMD konkuruje aktualne vsem modelum na trhu mimo 4090.. takze porovnavat je stale co. Vsak posledni srovnavaci test na GPU report je toho krasnym dukazem.. v poslednich mesicich se dokonce vykon AMD karet dost zvednul a 7900XTX nam pekne utika RTX 4080 Super, pritom kdyz vysla 4080S na trh byly ty karty naprosto vyrovnany.

https://www.gpureport.cz/clanky/nejlepsi-graficke-karty/srovnani-podle-vykonu-ceny.aspx?article=384&page=2

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 14:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Můžeš nám tu udělat porovnání ty, když chceš testovat AM4.
Ajo, oni tě mají všichi za debila... moc úspěchů v tvým podání by to asi nemělo. Rozhodil bys tu ty svoje procenta, default BIOSy a celosvětové prodeje Mindfactory a v ČR by stoupl prodej toaletního papíru a papírových kapesníků.

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe 😂👍

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 17:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe ja uz porovnani davno mam, za tech let jsem tu mel do AM4 soketu tolik procesoru a stale mam.. a desek to samy.. ja moc dobre vim jaky skoky ve vykonu tam byly, vetsina tech procaku mi prosla postupne i moji soukromou herni sestavou :) narozdil od tebe :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 18:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos A že zrovna ty víš, co mi prošlo pod rukama 🤣. Ty jen dokážeš nadávat na cizí práci. Děláš ze sebe jen ubožáka. A na to, jak se kasáš, kolik jsi toho otestoval, víš docela kulový. Člověk co neumí počítat procenta, neví co znamenají slova jako default a referenční.... no škoda mluvit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza na GPU report tedy falsuji vysledky?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jaj honzíku, stalker další hra do sbírky, kde má 7900xtx blíže k mnohem levnější 4070ti S 😂 gpu report a jejich prastaré hry, to snad nikdo nebere vážně - vtipné, že adamovi to tu furt kritizuješ, ale jim ne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 ukaz mi kdo v CR pouziva novejsi hry a jeste rekni ze PCtuning :)

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Možná jenom umí počítat stejně dobře jako ty.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza tak si projdi vsechny jeho namereny vysledky a muzes to zkusit zprumerovat a pokud se to bude lisit, muzes mu to tam napsat pod clanek nebo poslat emailem :) on to rad opravi pokud tam ma nejakou chybu

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a proč to musí být v čr? to je jako podmínka? možná pro tebe, když neumíš anglicky 😂stačí si hezky porovnat výkon v nových EU5 titulech, co udělali díru do světa, jako wukong, silent hill 2, teď stalker, fortnite.. bude na nich samozřejmě nový tomb rider i zaklínač, a tam je bohužel 7900xtx na úrovni 4070 ti Super, tam bohužel jako víno amd nestárne.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Dvojkou v prodejích grafických karet je společnost AMD a jejich grafické karty Radeon. Snad neprozradím nic nového, když řeknu, že nová generace grafických karet RDNA 3 se popravdě příliš moc nepovedla. Zatímco Radeony řady RX 6000 byly více jak důstojnými protivníky GeForce RTX 30, nové Radeony RX 7000 s největší pravděpodobností nedosáhly naplánovaných cílů. Frekvence nových Radeonů se totiž nikam neposunula a daleko za očekáváním zůstala i jejich efektivita (poměr výkonu a spotřeby), která bývala naopak pýchou předchozí generace RDNA 2. Naštěstí, alespoň jejich hrubý rasterizační výkon šel nahoru a celkem solidního nárůstu se dočkal i výkon v raytracingových titulech (i když na konkurenční GeForce RTX 40 stále ztrácí). Pokud si tedy grafickou kartu plánujete pořídit výhradně na hraní her, pak by pro vás grafické karty Radeon RX 7000 nemusely být vůbec špatnou volbou. Díky přeci jen chudšímu ekosystému a horší efektivitě si totiž společnost AMD nemůže dovolit tyto grafické karty prodávat příliš draho, a proto také ukazatel jejich výhodnosti vypadá mnohem příznivěji, nežli u konkurenčních grafických karet GeForce. Díky horší efektivitě však počítejte s o něco vyššími provozními náklady na jejich provoz (elektrická energie) a smířit se budete muset i se sem tam nějakým bugem v ovladačích, který však AMD vždy napraví (někdy to však trvá i déle).

https://www.gpureport.cz/clanky/nejlepsi-graficke-karty/rady-tipy-na-zaver.aspx?article=384&page=6

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 11. 2024 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Chvíli jsem se pokusil ty výsledky hledat a vzdal jsem to. Něco tak chaotického jsem už dlouho neviděl.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 11. 2024 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos co se ti na tom mým postu nelíbí? Vždyť je to závěr na gpureport. Přesně ta stránka, kterou se tu pořád oháníš.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
23. 11. 2024 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 kdyby jen 7900xtx ale i taková 4070 tam valcuje skoro všechny grafiky od amd a těch her je už víc 😂😂

peregrin2023
peregrin2023
Level 24 Level 24
21. 11. 2024 08:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner a pokud se prihodi nejakejch 800 tak bude i na 5600 (dvojnasobna L3) a to uz zvladne z rozumnou kartou cokoliv. sem to stavel do rodiny jako levnej stroj na hry. dnes bohuzel intel nelze doporucit ani do levne sestavy.

iSheepTM
iSheepTM
Level 44 Level 44
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
21. 11. 2024 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Peregrin2023 Jojo, vezme páječku po dědovi a na desku s paticí 1700 připájí AMD socket, aby měl to vaše lepší AMD kam strčit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 08:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Peregrin2023 ano je to tak jak pises, kdo chce super pomer cena/vykon/spolehlivost + upgradevatelnost do budoucna sahne dneska po AM4 soketu, kde sezene HW za super penize a mozna i vyuzije DDR4 ze stary masiny.. Kdo chce uz neco TOP sahne po AM5.. Proto neni divu ze 90-95% retailu nyni okupuje AMD, normalni lidi co u nakupu HW premysli proste uz Intel nechteji. Ja to vidim u sebe za posledni rok jsem stavel jenom jednu sestavu na Intelu, jinak vsichni chteli procesory od AMD..

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Peregrin2023 Souhlasím, pak už bych zvážil AMD Ryzen 5 8500G, kde je použitelná integrovaná grafika. Jako multimediální centrum a kancelářský stroj v jednom. Navíc AM5, tedy možnost upgrade na mnoho let. A nějakou tu hru to taky zvládne.

PS: já půjdu do 7600 možná 7700. Uvidím do jara času dost

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @iSheepTM máte pravdu, uniklo mi, že to je v rámci jednoho socketu, to u Intelu nebývá zvykem 😁. Tak jako tak bych starý prodal a nový stavěl na socketu co má budoucnost.

A mrzí mě to, sám mám Intel a doufal jsem, že Ultra mě u Intelu udrží. Jenže to bych byl sám před sebou za hlupáka.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Lukáš Meistner Když už máš PC, kde to G7400 je a můžeš tam vrazit výkonnější CPU....
Článek bych bral spíše jako porovnání, jestli to má nebo nemá smysl. Samozřejmě, že když člověk bude stavět novej PC, tak to bude vypadat jinak. Spíš to je pro lidi, co koupili nějakou kancelářskou věc, tak aby měli nějaké srovnání

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @casperdeluxe už jsem psal, že mi uniklo, že to je v rámci jednoho socketu. Ale to bych spíš doporučil Intel Core i5-12400F více jader a bezproblémová 12 řada

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Lukáš Meistner Jo. Souhlas. 12400 byl dobrej CPU. Každopádně nevím jak to je přesně s těma problémama, ale ty se týkají až i9 tuším ne?

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Lukáš Meistner i3 bych se nebál taky u 13+14 generace. Problém jsou jen ty žravé Kčkové modely, speciálně i7/i9.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peregrin2023 @Michal Simonek přesto, kdybychom se chtěli držet ceny a mít už rovnou i5

roob
roob
Level 36 Level 36
21. 11. 2024 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner len to musis menit aj dosku a asi aj windows, co je daleko zlozitejsie ako vymena iba cpu. Zakladna chyba bola ale kupit ten g7400, ked v tom istom kvartale vydali aj i3_12100

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob Windows bych přeinstaloval i tak. Ale jo, už jsem psal dvakrát, že jsem přehlídnul, že to je v rámci jedno socketu. Proto bych tam vrazil Intel Core i5-12400F, šesti jádro a bezproblémová 12 řada

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
21. 11. 2024 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cize + grafika + 2x vyssia spotreba a + spotreba grafiky, 58W TDP podla testov cca 70W odber.

nehovoriac o tom, ze i3 potrebuje 700 chipset.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHW Nevyžaduje 700, stačí i 600 a BIOS update.

Michal Simonek
Michal Simonek
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHW @redhawk75 nepotřebuje, můžeš ji narvat i do třeba H610, samozřejmě pokud koupíš novější desku, kde už BIOS pro podporu 14.gen máš nahraný...Já bych volil asi Bčkový čipset, i kvůli výbavě třeba na IO výstupech. K tomu Pentiu bych klidně vzal H610

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
22. 11. 2024 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Simonek @Michal Simonek ano ale odporuca sa 700 chipset.

B660 by to mala zozreat.

Reklama
Reklama