Risen — náročný nástupce Gothic 3 | Kapitola 5
Seznam kapitol
Pokud patříte mezi fandy RPG počítačových her, jistě jste zaregistrovali příchod nástupce populárního německého RPG Gothic 3. V našem testu se jako obvykle zaměříme na engine a hardwarové nároky Risenu. A že bylo co testovat, protože hra má podobně jako třetí Gothic velmi vysoké hardwarové nároky.
![Risen — náročný nástupce Gothic 3](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/fztsihznikv78m060ce3bfbd0cbe877688293.jpg)
Jak jsem již psal, z důvodu multiplatformního vývoje nemá hra nijak velké množství nastavení detailů. Nicméně nároky hry jsou poměrně vysoké a je proto pravděpodobné, že mnoho z vás bude muset snižovat detaiy. Já osobně jsem se hru pokoušel rozjet na GeForce GTS 250 512 MB v rozlišení 1920 × 1200 px.
Texture Quality
![Texture Qualiity High/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/bkr8xo0cao6d3t260ce3bfca6839815439727.jpg)
Prvním nastavení grafiky je Texture Quality alias klasické rozlišení textur. Rozdíly jsou vidět všude (na skále, barelu, zemi i oblečení hrdiny), avšak rozdíl ve výkonu jsem nezaznamenal.
Shadows Details
![Shadow Details High/Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/goydv9qpcw3ot6360ce3bfd3e072983343579.jpg)
Snížením nastavení Shadows na minimum úplně vypnete všechny stíny ve hře. Tím o velký kus degradujete grafiku hry, na druhou stranu mi vyletěl framerate hry z 35 na 52 snímků za sekundu.
Vegetation Details
![Vegetation Details High/Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/uvx0ghmqhs4jwe960ce3bfdc53e5011106175.jpg)
Snížením nastavením vegetace můžete až úplně vypnout zobrazování menších porostů ve hře. Vliv na plynulost jsem naměřil malý, pouze dva framy za sekundu.
Effects Quality
![Effects Quality High/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vw0su238dp0b7i260ce3bfe74768277865179.jpg)
Rozdílů v nastavení Effects Quality jsem si nevšiml a stejně tak se nepohnul ani údaj s fps.