Risen — náročný nástupce Gothic 3 | Kapitola 6
Seznam kapitol
Pokud patříte mezi fandy RPG počítačových her, jistě jste zaregistrovali příchod nástupce populárního německého RPG Gothic 3. V našem testu se jako obvykle zaměříme na engine a hardwarové nároky Risenu. A že bylo co testovat, protože hra má podobně jako třetí Gothic velmi vysoké hardwarové nároky.
Range of Sight
![Range of Sight Highh/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vkqhgjoht97lmgg60ce3bfbcd65c669046433.jpg)
Snížením nastavení Range of Sight si snížíte dohlednose, rozdíly jsou však velmi malé. Také počet fps se o mnoho nepohne, naměřil jsem rozdíl jedno snímku za sekundu.
Depth of Field
![Depth of Field On/Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/gres567yuswyjvn60ce3bfc7d0be986053048.jpg)
Vypnutím Depth of Field vypnete rozmazávání vzdálených objektů, rozdíl v plynulosti jsem nezaznamenal.
Shader Quality
![Shader Quality High/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/djse0uieafsd3jc60ce3bfd19943664941684.jpg)
Shader quality sníží úroveň některých efektů, po snížení nastavení se zvýšila plynulost hry o cca tři snímky za sekundu.
Maximální x minimální nastavení
![Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/8827j5ey80bdwtq60ce3bfdd5554648153328.jpg)
![Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/2yq2p27ur4bwf7k60ce3bfe8cc08634190526.jpg)
Ačkoliv většina nastavení grafiky hry (kromě stínů) má jen malý vliv na výkon hry, po globálním snížení nastavení všeho se rozdíly nasčítají a výsledný efekt je velký. A to jak pro vizuální stránku hry, tak také na plnulost. U horní dvojice obrázků byl rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky 27/69 fps, u spodní dvojice pak 35/85 fps.