specifikace-r580-48-pixelu-za-takt
Novinka Specifikace R580: 48 pixelů za takt?

Specifikace R580: 48 pixelů za takt?

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

23

The Inquirer zveřejnil specifikace grafického čipu R580 od ATi, který má být vypuštěn v únoru. O teoretický fill-rate zřejmě nebude nouze - R580 údajně zvládá spočítat až 48 pixelů za takt.

Reklama

Jádro R580 bude obsahovat 16 "pipelines" (u architektury R520 ve skutečnosti nejde o klasické pixel pipelines jako v případě nVidie), ale plných 48 pixel shaderů. V praxi to znamená, že čip dokáže za 1 takt zpracovat 48 pixelů a nanést 16 textur.

Stejný systém používá i jádro RV530, které je derivátem R580. To disponuje 12 pixel shadery, ale jen 4 texturovacími jednotkami (TMU). Pixel shadery a TMU jsou tedy opět v poměru 3:1.

Naproti tomu, současný čip R520 má 16 pixel shaderů a 16 texturovacích jednotek. G70 od nVidie umí za jeden takt spočítat 24 pixelů a 16 textur. U G71 se zatím hovoří o 32 pixelech a 24 texturách za takt; u nVidie je tedy poměr pixelů a textur za takt 3:2, respektive 4:3.

A co že jsem se tím vším snažil říct? Výkon nových Radeonů a nových GeForce bude z velké míry záviset tom, která společnost podplatí více vývojářů, aby optimalizovali hry pro jejich karty.

Zdroj: The Inquirer


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama