Zpět na článek

Diskuze: Špičkové modely chladičů Noctua, MSI a be quiet! v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Freaky
Freaky
Level 24 Level 24
14. 5. 2018 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že reklamní akce jak prodat předraženě chladiče :lol:
Kdyby byl pro srovnání Freezer okolo 500Kč, tak by si tyhle kusy moc lidí nekoupilo... 8)

racecar
racecar
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Freaky Mas v hlave dost prazdno ako tak citam. :D

Crha
Crha
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racecar Má pravdu, z těch cen je nejlepší Scytche FUMA... není potřeba ani testovat. :wink:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racecar Ve srovnání cena/výkon by něco urval, navíc je to vtipné (realita prodejů?).

partizann
partizann
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racecar @Crha: Alebo este lepsie Scythe Mugen 5, ten je este blizsie vykonom k NH-D15 ako Fuma, ale stoji tiez len okolo 50Eur...

Y2K
Y2K
Level 1 Level 1
16. 5. 2018 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racecar @partizann: Když už jsme u těch cen proč sem nedaly... thermalright silver arrow... já jsem s ním spokojen teda hlavně proto že jsem ho sehnal bez ventylátorů za 700,-... jinak je taky za těch 2 500,-... a nevěřím že by od NH-D15 dostal tak na prdel jak MSI

_havran_
_havran_
Level 0 Level 0
14. 5. 2018 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Designově se hodně povedl Dark Rock, ale žádný z těchto chladičů nebude funkční propadák, pokud tedy nemáte přetočený přímotop Ryzen 2. Ale nekoupil bych si ani jeden - SilentiumPC Fortis mě vyjde o víc jak litr mín při cca stejném výkonu.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 5. 2018 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_havran_ Noctuu mám, jen verzi s jedním větrákem uprostřed. Avšak to vibruje a celkem dosti, to samé 140mm fany Noctua v bedně. Všechno začíná nechutně vibrovat okolo 500ot. Starší materiál Noctua nemám, ale tohleto mi celkem vadí, byť to sedí té gumě.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot Jakou mas skrin a jak mas upevnenou desku?

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot Ja ma treba 20ku Noctua na dne skrine a jsem maximalne spokojny. Nevim vubec, ze tam je ;)
Jinak od Noctua je dobry kompromis napr. NH-U14S. Neni to sice takove delo jako D15, zato se ale vleze i do mensich skrini. Vykonem sice nedosahuje D15ka, ale pomer vykonem/hlucnost je porad vynikajici a uchladi i OC v pohode.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 5. 2018 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot Tak noctua nepatří k tomu netichšímu, byť to o ni hodně lidí tvrdí, dle mě předražené krámy, které výkonem i hlukem vyrovná Artic za třetinu ceny.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 5. 2018 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @tombomino: hlučnost neurčuje pasiv ale ventilátory, spousta jiných ventilátorů si s tím poradí stejně dobře.

partizann
partizann
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @komplik: Vyrovnat sa mozno vyrovna prvy rok prevadzky... Hlavne pri ventilatoroch ktore su vodorovne - vo velkej vecsine co ventilatorov co som mal, tak po par rokoch odisli loziska, zatial co noctua je stale OK. Mal som tam ventilatory Scythe, Enermax, Cooler Master, Arctic, a to ta vraj predrazena noctua ich prezila vsetky... Ano tie ventilatory sice vecsina stale funguju, ale vo vsetkych su uz mrtve loziska a hucia, co nie je do tichej zostavy pripustne...

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
16. 5. 2018 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @komplik: A tim chtel basnik rici co? :))

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 5. 2018 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @partizann: Pokud jsou ložiska po roce mrtvé, tak je to na reklamaci.

Nepozoruji žádné degradace u žádných ventilátorů které jsem kdy používal a používám.

Fakticky nevidím důvod pro ten hype noctuy

Libor
Libor
Level 23 Level 23
14. 5. 2018 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážený pane jak můžete k Noctua NH-D15 napsat jako mínus takovou blbost :!:
Kdo chce tak si koupí Noctua NH-D15 SE-AM4 ne ? :shock:

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 5. 2018 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor akoze blbost??? Ja mam aktualne i7 ale dalsi CPU bude urcite ryzen, takze ak by som teraz kupoval chladic, kit pre AM4 je esencialny.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob No tak Vam ho zadarmo poslou..

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Mysel_1: Jina vec je, ze opacne to nefunguje. :o)

Crha
Crha
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor ta noctua je jen kopie gran traquino :wink:

Vít Komínek
Vít Komínek
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor To zcela jistě může, ale zatímco ostatní chladiče mají už součástí balení montážní sady minimálně pro nejčastější patice AM4 a LGA115*, tak Noctua bohužel ne. Člověka to omezí například v případě, že změní základ počítače, přejde z Intelu na AMD s paticí AM4 a nepohlídá si kompatibilitu, pak nezbývá nic jiného než čekat než dorazí AM4 kit. Navíc se jedná o vzduchový chladič s pořádným výkonem vhodný i pro nadšence do taktování, kteří taktéž střídají sestavy, na kterých chladič provozují. Vůči ostatním chladičům to negativum určitě je, ovšem závisí už jen na čtenářích a případných zájemcích jak moc je toto negativum ovlivní.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
14. 5. 2018 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek Tak ono to NH-D15 vylezlo na trh někdy v r.2014 a od té doby to sekají jak Baťa cvičky. Proto tam není AM4.
To je jako říkat že deska z roku xy nemá USB 3.0, které přišlo 3 roky na to.

Pro AM4 udělala Noctua samostatný mounting kit a ještě to ve spojení s NH-D15 dali do balíku NH-D15 SE-AM4.
A jestli se nepletu, tak Noctua mounting kit pošle na požádání zdarma (když prokážete nákup chladič). Aspoň dříve to tak bylo.

Myslím, že za takovou podporu si Noctua zaslouží + a ne -.
Produkt starý 3-4 roky a má podporu nových socketů.

barakoas
barakoas
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @Cemada: Noctua posle mounting kit zdarma pouze pokud chcete AM4 kit pro NH-D15! Pokud vlastnite NH-D15 SE-AM4 a prejdete na intel, tak si ho musite koupit! Resil jsem to s jejich podporou a sami me doporucili at si radeji koupim intelovskou verzi a AM4 kit si necham zaslat... Takze ja bych to v tech zaporech hezky nechal! Ostatni vyrobci jednoduse zacali dodavat AM4 kit ke vsem chladicum zatimco Noctua si vymysli ko***iny... :roll:

Vít Komínek
Vít Komínek
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @Cemada: Ano uznávám, že do plusů jsem mohl přidat to, že výrobce dodá stávajícím majitelům chladičů Noctua kity pro montáž na patice. Nicméně na trhu je také spousta chladičů, které se začaly vyrábět pouze v novějších revizích podporujících právě tyto nové patice. Navíc Noctua NH-D15 vylezla na trh v roce 2014, ale vyrábí se do dnes, tudiž nevidím problém v tom, aby se do balení nově vyrobených chladičů začala přidávat montážní sada na AM4 zároveň s LGA115* či případně i AM3+. Návrh sice je starý 3-4 roky, ale produkt se vyrábí a prodává do dnes a nástupce prozatím nemá. Co je pro mne otázkou, co čtenáře článku zajímá? Naměřené hodnoty a kompletní zhodnocení, kdy si vesměs závěr může udělat každý dle sebe za pomocí přiložených grafů a nebo docela bezvýznamné mínus, kterým vlastně chladič neodsuzuji a v závěru nepíšu, jaký je to ohromný problém?

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
14. 5. 2018 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @barakoas: Úplně ko***iny ne, ale je pravda že NH-D15 SE-AM4 je trošku nešťastný balík, když podporuje jen AM4.
Když jsem psal první příspěvek, nevšimnul jsem si toho. Teď už jo.
V takovém případě souhlas s podporou. Bohužel, tohle se Noctue nepovedlo...a nebo to byl chytrej tah?

Ale intelovský mounting kit se dá (za cca 200,-) dokoupit ne?

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
14. 5. 2018 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @Vít Komínek: Tohle není nějaké pranýřování Vás jako autora článku. Je to prostě pozastavení se nad tím, proč je v záporech absence AM4 kitu, když se jedná o produkt starý 4 roky a navíc když na trhu je k dostání samostatný kit AM4 (za cca 200,-) i celé nové balení NH-D15 včetně AM4 kitu (pravda, bohužel jen toho AM4).

Tohle se mi na Noctue líbí. Vyjde nový socket, tak udělá mounting kit i pro takto staré produkty. Podle mě velké plus :)
Co bych za to dal u mého Prolimatech Genesis. AM4 kit slibovali a doteď nevydali. Takže vrtačka a flexa :D

Vaše testy se mi líbí, jen tak dál. A souhlasím s ostatními tady, že by bylo zajímavé tyto chladiče porovnat s kusy jiné cenové kategorie (500,- / 1000,- / 1500,-), aby bylo vidět jestli příplatek za tyhle macky se vyplatí.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 5. 2018 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @Cemada: Pokud si tu noctuu bude člověk kupovat dnes, tak je mu šumák jak dlouho na trhu je a bude muset schánět ten AM4 kit pokud ho potřebuje, to je fakt.

Stejně jako fakt bude že počítač starý několik let nemá USB 3, bude to pro něj také mínus nehledě na to že v době kdy byl vyrobený USB 3 neexistovalo.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @komplik: Pokud si DH-15 koupi clovek dnes a bude ji chtit dat na AM4, tak si koupi verzi pro AM4. :o)
Zatim jste s autorem clanku jedini dva v teto diskusi, kteri to nechapete. :o)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
15. 5. 2018 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @Mysel_1: Oni to chapou ale pokud si koupi verzi pro AM4 tak uz to jinam nedaji a v tom vidi zasadni problem

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vít Komínek @Mysel_1: NH-D15 samozrejme..

Jan Schrenk
Jan Schrenk
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Což o to, srovnání této trojice chladičů je fajn a díky za něj, ale hodně by se mi tam (jako reference) líbil ještě nějaký vzduchový zástupce vyšší střední třídy třeba do tisícovky a pak ideálně ještě nějaký AiO, Kraken, nebo také be quiet!.

Líbí se mi metodika měření.

barakoas
barakoas
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda ze misto toho reklamniho MSI braku jste tam nezvolili nejakej poradnej chladic ze stejny kategorie od Scythe... Mugen 5 nebo Ninja 5 :confused: :!: :?: :idea:

komplik
komplik
Level 21 Level 21
14. 5. 2018 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@barakoas Ninju 5 bych uvítal, dle zahraničních testů je to srovnatelné s DH15 ale o velkou porci peněz levnější.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Ninju 5 si měli nechat. Měli vydat revizi 4 s kitem pro AM4. NH-D15 má špičkové hodnoty v jakémkoli režimu napříč magazíny, dvojice jejich ventilátorů - všestranný univerzál (až na rozměry). Jen tady čtu problém s podporou při pořizování AM4 verze.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
15. 5. 2018 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Xcute: co je na Ninja 5 špatného, co jsem viděl recenze je lepší než verze 4, a drží výkonem basu s DH15

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 5. 2018 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Xcute: Si představ, že by to vyráběli v mědi. Bys potřeboval kladkostroj, abys to naložil do casy XD

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: S D15 pokryješ celé spektrum použití - můžeš ji použít jako lepší pasivní chladič s dvěma solidními ventilátory v záloze. Ale můžeš ji s perfektními výsledky použít i pro masivnější TDP.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
15. 5. 2018 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @Xcute: Ninja 5 vzbuzoval očekávání a působí dojmem jeden krok vpřed, dva vzad. Dostaneš, co sis zaplatil - rozpaky :(

Reklama
Reklama