Zpět na článek

Diskuze: StarCraft II — pokračování legendární strategie

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 01:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem mezi těmi, kdo si hru předobjednali. Verze, co jsem „kupoval na torrentech“ moc nefungovala. :D

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
27. 7. 2010 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Černý mňa by skôr zaujímalo v čom sa dvojka líši od jednotky grafikou to asi nebude lebo je identická s jednotkou

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
17. 8. 2010 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zjevně si neprohlédl celý článek. Jinak co se týká nevraživosti ATInářu a NVidiáků je nepopiratelné, že valná část redakce PCT minimálně v minulosti vykazovala náklon na stranu zelené (žeby averze z dob bolševika?:) ). Nicméně majitelé ATI karet tvoří podstatnou část čtenářů, testy ATI karet tedy dávají jasnou představu výkonu jejich HW. Ne každý musí mít mindrák z toho že ta či ona hra na tom čiu onom běží lépe či hůře (o to víc mindákovců příspěvky píše). I z toho důvodu by se hodily mezi testy procesorů i AMD kousky CPU...

Maor
Maor
Level 1 Level 1
4. 9. 2010 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podpora více jader je celkem vpohodě, podivejte se na supreme commandera forgoted alliance :wink:

Honza007
Honza007
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 04:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ostuda takhle vypustit podporu vice jader :-/
kazdopadne diky za test

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honza007 Kámošů, to neni ostuda, to je krok vstříc hráčům, co mají třeba jen dvou-jádra, aby si též mohli zahrát.

SC je hranej po celém světě, právě proto, že jede na kdejakej šunce. A u SC2 chtějí dosáhnout toho samého přesně stejným způsobem. V čem je pointa udělat super náročnou hru ala Supreme Commander, když si jí díky "4-cory only" zahraje minimum lidí. Navíc si jistě postřehl, že úspěšnost Supreme Commandera je jaksi.. no ve výsledku žádná. Zatimco jeho předchůdce Total Annihilation byla nejenže skvěle hratelná, ale navíc velice úspěšná.

richardknox
richardknox
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc by mne zajímalo jestli to dobře chápu a tento test je z beta verze ??

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@richardknox Pre-release beta. V podstatě je to final, žádné další úpravy už nejspíš nebudou, kromě vychytání malejch bugů.

m1kes
m1kes
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se tedy nVidia podílela na vývoji (optimalizaci) hry, proč neudělali rovnou i funkční vyhlazování (tzn. bez drastického dopadu na výkon) ? Někde bude něco špatně ...

marek p
marek p
Level 26 Level 26
20. 7. 2010 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@m1kes Asi zaplatila málo.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p [quote=marek p]Asi zaplatila málo.[/quote]

Vtip? :)

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 7. 2010 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p @mareknr: Poptaval jsem jak ty optimalizace od Nvidie fungovaly a pry dostali kod betaverze a sami tam pripravili nejake zmeny, ale mam takovy dojem, ze rozhodne nedostali zdrojaky. Proste se museli poprat s existujici hrou.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p @Václav Vlček: Tak nejak som si to predstavoval aj ja. Iba ma uz nebavi citat prispevky typu "NV zaplatila malo" od ludi, ktori si neviedia predstavit ako taky vyvoj hry vyzera.

marek p
marek p
Level 26 Level 26
20. 7. 2010 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p @mareknr: Nemohu za to,že vtip nepoznáš,když neobsahuje trapný smajlík.A laskavě nesuď lidi podle sebe.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek p @marek p: Ak to bol vtip tak sa ospravedlnujem.

jawakiller
jawakiller
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechapu dve veci 1. Výsledky grafických karet včetně AA kde je jenom Nvidie !!! a za 2. Proc testujete hru jen na Intelu ono vite existuji majitele AMD procesoru (odpovedet si muzu sam 1x bylo receno fandim jen INTELU ehm pri PC sestavach a za druhe prace na vic...) jinak hra je to dobra ja to stesti na funkcni betu mel :)

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jawakiller Ohledne AA se radsi nauc cist nez neco napises.

trumpeta
trumpeta
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak je mozne, ze i7@2.66 je rychlejsi nez c2q@3.6? Pokud hranevyuzije ani 4 jadra natoz pak HT tak mi prijde, ze to je totalni ulet.

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@trumpeta Ze by to bylo rozdilnou architekturou tech procesoru? Kdyz mrknes na C2D a C2Q, tak je tam rozdil minimalni.

trumpeta
trumpeta
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@killerek Tak velke rozdily mezi C2 a i7 nejsou snad ani v teoretickych testech... To proste neni mozne.

mittar
mittar
Level 6 Level 6
20. 7. 2010 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@killerek @trumpeta: mozna intel turbo boost?

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@killerek @mittar: Je to možné, pokud někdo dokáže patřičně optimalizovat engine a využije výhod instrukčních sad (v případě i7 modernějších). A věř mi, že Blizzard umí fakt hodně optimalizovat. :D A i7 vs C2Q je clock-to-clock někde hodně jinde..

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
21. 7. 2010 01:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@killerek @Daemonius: To spíš ne. Hra se vyvíjí déle než vůbec Nehalem existuje. Mnoho lidí zapomíná na jednu hodně důležitou věc a tou je FPU výkon CPU co se týče renderu herní 3D grafiky. Upgrade z C2D @ 4,4ghz na I7 @ 4,2 ghz u mě znamenal rapidní boost ve všech cpu-limited hrách (obvzláště těch co nepoužívaj více jader nebo moc technologií) Core 2 nebyla nikdy v FPU moc dobrá, je to furt jen P6 architektura, P3 na stereoidech, 4IPC místo 3, podpora 64-bit, x krát větší FSB a L2 cache, ale základ furt stejnej, kdežto Nehalem architektura je něco jinýho, umí 5IPC a její FPU výkon je oproti Core 2 na stejnym taktu dvojnásobnej. GHodně to bylo cejtit v masivních online hrách, třeba taková Lineage2 (unreal 2 engine, single thread program) 300+ viditelnejch postav a ta přetaktovaná core2 tam už pěkně škubala, ale s I7 naprostej klid. Ten Starcraft bude něco podobnýho. Bude to narážet na hrubej FPU výkon, optimalizacema na instrukce to nebude, z toho by těžila i Core2. Těch her je ihmo více, jsou to ty hry kde třeba i Phenom II se umístí nad Core 2 procesorama.

omiker
omiker
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jawakiller]nechapu dve veci 1. Výsledky grafických karet včetně AA kde je jenom Nvidie !!! a za 2. Proc testujete hru jen na Intelu ono vite existuji majitele AMD procesoru ........[/quote]

a jak si představujete testování AA na kartách ATI pokud je zde psáno že jej u strcraftu nepodporují? (v testech bez AA zahrnuty jsou). Jinak co se týče AMD procesorů ty by v testu zastoupeny samozřejmě být měly

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

drsne vysledk hd4890 vs hd5770 no mazec tyjo

McDan
McDan
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi nějaký kvalifikový zaměstnanec jednoznačně odpovědět na extrémě těžkou otázku? Kde jsou sakra ATI karty?

omiker
omiker
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=McDan]Může mi nějaký kvalifikový zaměstnanec jednoznačně odpovědět na extrémě těžkou otázku? Kde jsou sakra ATI karty?[/quote]
??? -nejsem sice zaměstnanec ale: žeby v porovnání výsledků grafikých karet? nebo byste je hledal někde jinde? (pochopitelně jen v nastavení bez AA jelikož to u ATI zatím zapnout nejde)

ps. tohle přiblblé hledání konspirace proti ATI v každém článku mi už leze na nervy, lidi se ani na článek nekouknou a hned křičí, že zas tady kašlou na radeony

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@omiker Keby bolo len toto. Ale za chvilu budeme urcite niekde citat o tom ako NV zaplatila vyvojarom aby siel antialising iba na jej kartach. Toho sa bohuzial asi nezbavime.

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr A jeste nezminej, jak mizerne na nich jde :-)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @killerek: Tak tak. :D

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U nejakych nastaveni (Reflections, Effects, Physics) jsem si v popisku vsimnul, ze na ne ma vliv procesor a ne grafika. Dalo by se u nich udelat nejake premereni na slabsim procesoru nez i7? Nejspise z duvodu pouziteho procesoru nebyl zadny meritelny rozdil.

Docela by me to zajimalo, jestli si mam SC2 vubec porizovat na Athlon X2 5000+ a HD 3870. Nerad bych jel na moc snizene detaily, to si radsi pockam na pristi rok, kdy planaju nove PC.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestliže se hra vyvíjela tak dlouho, nechápu slabou nebo prakticky žádnou optimalizaci pro vícejádra. Přeci jenom pokud bude typu strategie vydána v dnešní době, tak pokud by od ní člověk něco očekával, tak právě optimalizaci ideálně na čtyřjádro.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Protože se ta hra vyvíjela, aby byla hratelná a pokud možno na všem. Ne proto, aby to byla klasická eye-candy sra*ka.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Ono na druhou stranu to ani není třeba, vzhledem k tomu že hru utáhne i C2D na 2,4GHz. Rozdíl mezi 30 FPS a 100 FPS u strategie stejně nemáš šanci poznat.

mcspajk
mcspajk
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo, opet zde clovek neuvidi AMD cpu, porizeni testovaci stanice zalozene na AMD by snad nebyl takovy proble ne? Na misto testovani 9 cpu od Intelu, by stacily 4 Intel + 4 AMD,nakej Athlon,PhenomII X2 550BE, X4 a X6. Vsak sponzoru mate dost...

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mcspajk Přestaňte pořád brečet že v testech není AMD. Je to přece naprosto jedno. úkolem testu je ukázat vliv procesoru na hru, tedy škálování, využívání více jader, využívání větší paměťové propustnosti... Tohle není žádný benchmark CPU. Tady se netestují CPU, ale hra a její využíváni procesorů a je naprosto jedno jestli tam AMD je nebo není.

mittar
mittar
Level 6 Level 6
20. 7. 2010 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi nesouhlasim, a to velmi, hodne lidi muze mit athlon x2 ... a pokud je tak velky rozdil mezi intelama starsima a novyma, pak u x2 muze uz jit o hratelny/nehratelny ...

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi @mittar: Jako minimum je jednojádrový 4 roky starý P4, tak lze jednoduše pochopit že na X2 hra poběží. úkolem testu je přece ukázat vliv frekvence, počtu jader na výsledné FPS, není to nějaký benchmark všech myslitelných procesorů.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi @mittar: 1) najdi si srovnávací test X2 vs CPU na kterých byl testován SC2

2) spočítej si kolika procent výkonu dosahuje X2 vs CPU z testu SC2

3) dopočítej si o kolik výkonu přijdeš, protože máš starou X2 šunku

4) upgraduj na X4 nebo X6

A nebreč.

lukasg
lukasg
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mcspajk Pokud jste nadržený na AMD, tak počkejte až bude mít test server ddworld:-) tam pan FanATIk Stach bude vychvalovat AMD a ATI do nebes :D

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukasg Mm.. nemyslim si. Pan Stach bere jako nejlepší CPU i7 980X. Takže.. asi sotva.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 7. 2010 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mcspajk A jaky by melo vyznam testovat na procesorech jine znacky, kdyz jejich vykon je odpovidajici prislusnym modelum Intelu? Znamenalo by to jen drzet dalsi testovaci sestavu pro AMD.

Uz se to tady resilo nekolikrat, proste nas zajima jak se hra chova na procesorech s ruznym poctem jader a vykonem. To je podstatna informace a jestli se testuje na AMD nebo Intelu je uplne jedno. Pokud hra dobre pobezi na ctyrjadru od Intelu, tak pobezi stejne dobre na podobne vykonnem ctyrjadru od AMD.

mcspajk
mcspajk
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček No to ano jako spektum procesoru je siroke, ale me by prave zajimalo zdali bude rozdil mezi vykonove podobnymi cpu obou firem, pisete ze bude podobny budiz ale videt to v grafu by bylo presvedcivejsi :D preci jenom architektury jsou jine, jinak proti testovani nic nemam jen tak dal!

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Me by spis zajimal testik tech nastaveni, co jsem psal vyse na slabsim CPU nez i7. Jestli AMD nebo Intel je jedno, od obou vyrobcu sou ty procesory vykonne az dost.

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Ackoli patrim spise k cervenejsimu spektru (cena/vykon :) ), musim se zde PCT zastat - testovani vlivu CPU na fps je udelano dobre a dle me neni treba nic menit. Vime totiz, ze AMD K10/10.5 ma ve hrach +- stejny (nekdy i lepsi) vykon na takt jako procesory architektury Core, tudiz vydrzovani dalsi sestavy netreba.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 7. 2010 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @mcspajk: Architektury jsou sice jine, ale vykon je velice podobny a merit rozdily ve hrach vazne nema smysl. To muzeme resit v samostatnem testu cpu, kde to rozebereme ze vsech stran. Jako chapu, ze by to bylo pekne tam mit vsechny CPU, ale clovek nemuze chtit vsechno...

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček @Václav Vlček: Hlavně je to zbytečný, stačí srovnávací test CPU a pak by víceméně stačilo testovat hry na jednom CPU. Přičemž si procentuálně lze dopočítat, jak moc to asi pojede na zbytku CPU peletonu. Ve většině případů to funguje.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ubohy tet.. propagace physx, se kterym se stalo velke kulove, od dob, co ho vyvinula ageia (viz pouzivani zastaralych instrukci apod.), testy cpu opet obsahuji pouze intel.. testy gk obsahuji gtx 480 ale nikoliv 5970 (bud obe nebo zadnou - 5870 vs. gtx 470).. ubohy zaplaceny clanek :( :roll: :!:

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lokavidu dalsi dnesni mimoň :-)

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lokavidu Ono se v clanku vyskytuje byt jedinkrat slovo PhysX? Ja mel celou dobu za to, ze StarCraft 2 je postaveny na Havok fyzice a v prvni kapitole je to napsane... Ale kdyz je nekdo slepy a stale mele svou, je pak diskuse trochu zbytecna, ze?

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc netvarte se prosimvas tak ublizene pane Sulc, berte kritiku postavenou na faktech alespon trochu profesionalne.. o physx pisete toto: "Ten sice při použití ve first person akcích v dnešní době pokulhává a třeba PhysX od NVIDIE nabízí daleko větší možnosti". to je velmi silne tvrzeni, ktere by bylo hodno podlozit nejakym zdrojem tohoto tvrzeni. obzvlaste v posledni dobe, kdy se na physx hrne jedna kritika za druhou. mate-li nejaky zdroj, ze ktereho jste ziskal tuto informaci, nebojte se o nej podelit, jako ctenari si to radi precteme. a porad jste nezduvodnil, proc netestujete cpu od amd (i kdyz prave amd cpu jsou castou volbou pro herni stroje) a proc netestujete rozumnou sestavu grafickych karet - to pochopte takto: bud testujete vsechny grafiky (a uvedete jak gtx 480 tak hd5970, popr. oc verze obojiho, treba vodni 480, cokoliv), nebo testujete jenom bezne, cenove dostupne nebo provozne nenarocne grafiky (koncici u gtx 470 a hd5870).. uz chapete oc tu bezi? s pozdravem, L.

Sobo
Sobo
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc [quote="Tomáš Šulc"]Ono se v clanku vyskytuje byt jedinkrat slovo PhysX?[/quote]
[qoute]...a třeba PhysX od NVIDIE nabízí daleko větší možnosti...[/quote]
Psal jsi to vůbec ty? A když už jsme u toho, poprosil bych o nějaké relevantní důkazy, které by jasně prokázaly, že PhysX je lepší fyzikální engine než Havok. Ono ale slovo "lepší" není zrovna vhodné, protože to pro každého znamená něco jiného...

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: kritika physx zde, pro vasi informaci: http://www.geeks3d.com/20100422/hybrid-physx-patch-1-03-with-reverse-gravity-timebomb-fix/ http://www.geeks3d.com/20100120/amd-multi-core-cpu-support-is-disabled-in-physx/ a posledni zajimavy clanek: http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT070510142143 tolik k "uzasnosti" physx.. doporucuji i ostatnim ctenarum

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Sobo: Tak prece je v clanku jedinkrat napsano PhysX. Pak uz tedy chapu problem diskutujiciho o tom, ze je cely clanek jednou velkou zaplacenou reklamou od NVIDIE! Nepripada vam to tak trochu absurdni resit v kazdem clanku to stejne porad dokola? Jestli NVIDII taky treba nenadrzujeme v testu mysi Logitech...
Ale kdyz uz jsme u toho PhysX, staci se podivat na fps a 3rd person akce, kde je aplikovany a co umi. Moznosti zastaraleho Havoku na urovni Half-Life 2 jsou o tridu nize (a Battlefield Bad Company 2 Havok opravdu nevyuziva). Ze je tech her malo, je vec jina.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: odkazy jsou spatne sparsovane.. zkusim poslat jeste jednou v bb tagu [url]http://www.geeks3d.com/20100422/hybrid-physx-patch-1-03-with-reverse-gravity-timebomb-fix/[/url] [url]http://www.geeks3d.com/20100120/amd-multi-core-cpu-support-is-disabled-in-physx/[/url] [url]http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT070510142143[/url]

Sobo
Sobo
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Tomáš Šulc: Takže důkazem má být to, že PhysX je aplikovaný v nějakých hrách a umí něco? Hmm, takhle jsem si teda ty relevantní důkazy nepředstavoval. Jinak já jsem nenarážel na kvalitu článku obecně, ale na tu hlášku, že Havok je za zenitem.

ps: co podle tebe používá BBC2? Protože podle jejich člověka je základem Havok - http://www.pcgameshardware.com/aid,705197/Battlefield-Bad-Company-2-x-New-tech-info-about-the-DX11-game/News/

romanox
romanox
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: Omlouvam se za hromadu preklepu. Nechtelo se mi to v tom okenku znovu cist.

romanox
romanox
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: Bohuzel mi to nedalo a musel jsem reagovat. Uroven vaseho prispevku zhruba odpovida toho co bych od "mistnich expertu " cekal. Jsem programator, sice uz toho moc nedelam, ale s fyzikou jsem si nejakou dobu hral. Bratr pracuje pro jednu nejmenovanou ceskou firmy, kde se primo podilel na implementaci PhysX do jednoho velkeho herniho titulu. Troufam si rici, ze tak jako on on samotnych fyzikalnich enginech neco vim, takze to napisu asi takhle: "placate nezkutecne hovadiny, bez jakekoliv znalosti daneho problemu". A ted vam vysvetlim proc. Clanky, ktere jste tady uvedl zminuji malou optimalizaci PhysX na CPU a zvyhodneni GPU. Je celkem pochopitelne, ze Ageia nemela zajem o optimalizaci CPU stejne tak jako Nvidia a je to jejich volba, protoze jsou vlastnici PhysX engine a asi jim tezko muze mit nekdo za zle, ze chteji podporovat svuj hardware. O bratra vim, ze Nvidie brzi chysta novou verzi 3.0 ve ktere je CPU mnohem lepe optimalizovano, protoze nejvetsi problemy jsou momentalne s PhysX na konzolich a vetsina vyvojaru tlaci Nvidia aby se tohle zlepsilo. Tolik k vasim spekulacim o zamernem poskozeni CPU. Ohledne porovnani Havoku a PhysX bych vam doporucoval aspon si prostudovat moznosti obou fyzikalnich enginu. Jak sam brat rika, v jejich pripade zkouseli jak Havok tak PhysX a predevsim PhysX s novym Apex vyvojarskym prostredi, je uplne nekde jinde nez uz skoro 10 let stary Havok. Myslim, ze pro shrnuti staci tohle porovnani: PhysX: Complex rigid body object physics system,
PhysX FX smart particle system,
Volumetric fluid creation and simulation,
Cloth and clothing authoring and playback,
Advanced character control
Ray-cast vehicle dynamics; Havok: Collision Detection - including Continuous Physics,
MOPP Technology - for compact representation of large collision meshes,
Dynamics and Constraint Solving
Vehicle Dynamics. Jinymy slovy, Havok v podstate neumi nic jineho nez kolize a za tech x let vyvoje se naprosto nezmenil. Chapu, ze jako zatrpkly uzivatel AMD grafiky vam treba vadi, ze si Mafii 2 nezahrajete na plne detaily, ale nikdo vas prece nenutil si AMD grafiku koupit. A jeste jedna vec. Bratr mi rikal, ze uroven podpory Nvidia a AMD je neco naprosto nesrovnatelneho. Po prvnim emailu se zajmem o implementaci PhysX engine poslala Nvidie nekolik karet, programatory pro vyvoj, kteri sedeli ve firme nekolik mesicu a pomahali s implementaci. Na proti tomu AMD po nekolika urgencich poslalo jednu kartu a marketingovou prezentaci ve ktere plivalo na Nvidii jako mohlo s tim ze je PhysX uz mrtvy standart a pak se odmlcelo. Navim, jak vam, ale me se prvni pristup libi mnohem vice. Ono totiz plati v tomto pripade opet jednoduche prislovi. Je mnohem tezsi borit nez tvorit. Misto plivani na autory clanku a kritice necoho o cem nemate ani paru, bych vam doporucil zacit psat emaily do AMD a pokusit se zmenit neco tam. Pokud totiz AMD nezmeni svuj pristup k vyvojarum, tak takovych debaklu jako utrpeli se Stacraft 2, but zazivat cim dal vice.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: doporucuji tedy pouzit copypaste.. a opravit bug na pct :wink: :!:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Sobo: To, co je ospevovane v Battlefielde je destrukcny model o ktroy sa stara Frostbite Engine. Havok sa tam zasa pouziva na casticove systemy.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
20. 7. 2010 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @mareknr: PhysX umí (Mirror Edge), jen to většinou vývojáři nějak zvlášt nevyužívaj, protože převážně použitelná je jen akcelerace přes GPU. Jakmile to jede přes CPU, tak se musí trošku přeorávat celej kod a to se většině vývojářů nechce. Nevim proč řešíte PhysX u SC2, které na něm jaksi nejede. Blizzard neni zrovna zastánce uzavřenejch a nepoužitelnejch enginů.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @romanox: krasny dlouhy prispevek pane, ale mluvite bohuzel kompletne z cesty. ze jste programator, muzeme si podat ruce, amd grafiku bohuzel nemam, tolik k mylnym dedukcim. k limitaci gpu physx: omezovani enginu na vlastni hardware je mozna z marketingoveho hlediska prakticke, ale rozhodne to neprospiva uzivatelum a ti maji pravo s tim byt nespokojeni, o tom si myslete co chcete. to plati i brzdeni cpu. nvidia uz tak ma velky zisk s prodavani samotneho engine. k srovnavani enginu: ja engine nesrovnavam, to dela autor clanku a dela to velmi nestastnym zpusobem - vysledek je ten, ze pak engine srovnavate vy v prispevcich vyse. autor clanku na "prestiznim" magazinu si nemuze podobne srovnavani vycucat z prstu, ale mel by prinejmensim uvest odkazy na studie apod. je od vas hezke, ze tu vysvetlujete tolik zajimavych veci, ale to by mel delat autor clanku, popr. autor jineho clanku, na ktery tento clanek odkazuje. uz chapete v cem je problem? pozdravujte bratra :wink:

jfb
jfb
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @romanox: No grafiku AMD nikdo nenutí kupovat, ale vzhledem k tomu, že nVidia dodala na trh novu použitelnou grafiku po 3/4 roce od grafik AMD, tak to zas není úplně pravda. A jestli myslíte Mafii II, tak, i když jedničku miluji, tak mě nedonutí si kupovat 2 drahé grafiky, abych si ji "vychutnal" na full. To si počkám pár let, až buzdu mít GTX760 nebo HD8830 apod, kdyz to zvládne jedna mainstreamová grafika ...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @romanox: Palec hore. Tiez ma nebavia citat tieto nezmysly. Pekne napisane. Toto su dokola omielane marketingove frazy AMD, ktore ludia ako je autor na ktoreho si reagoval zeru, ale ked ich odkazes na iny server a iny clanok, ktory tieto keci vyvracia alebo udava na pravu mieru, tak je podla nich plateny NVIDIou alebo jej PR a pod. Radsej budu ospevovat engine, na ktorom sa uz 10 rokov nic nezmenilo(alebo len minimalne) a to len preto, lebo z nejakeho detinskeho dovodu sa rozhodli jednu firmu nenavidiet. :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: Prvy odkaz je iba o snahe predist pouzitiu patchu, ktory samotna NV neschvaluje. O tom myslim viete. Druha vec je to, ze ani ja napriklad nesuhlasim so zakazom PhysX-u v pripade, ze je v systeme ina GPU ako od tejto firmy.

Druhy odkaz je obycajny marketing AMD, ktory vela ludi zozralo aj s navijakom. Dokazom toho, ze nie je problem pouzivat CPU@PhysX aj na multicore procesoroch je napriklad 3D Mark Vantage, kde sa da vyuzit az 12 jadrove CPU a tiez napriklad Metro 2033, ktore takisto ponuka multicore PhysX okrem jeho GPU casti. Fakt je ten, ze sa to nerobi defaultne, ale zavisi to od vyvojarov hier ci takto PhysX pouziju alebo nie. To sa ale tiez zmeni. Vid:

[url]http://physxinfo.com/news/3414/physx-sdk-3-0-automatic-multi-threading/[/url]

Treti odkaz je zasa o poslednom "skandale" o nepouzivani SSE instrukcii. K tomu sa da dodat iba to, ze je to bohuzial tak, ale rovnako ako to bolo s multithread castou tak sa to podla mna casom zmeni aj v tomto smere.

Okrem toho ziadny vami uvedeny clanok nehovori nic o kvalitach PhysX-u, ale iba naraza o sposob jeho implementacie, ktora sa postupom casu meni. Skuste sa pozriet napriklad tu:

[url]http://developer.nvidia.com/object/apex.html[/url]

kde sa pise o frameworku, ktory NV vytvorila pre lahsiu implementaciu PhysX-u do hier. Samozrejme s tym suviseli aj zmeny v samotnom PhysX-e, ktore sa ukazu s prichodom SDK verzie 3.0. Prve ukazky vyuzitia APEXu si mozete pozriet v znamych traileroch Mafie 2.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @Lokavidu: CPU verzia PhysX-u sa vyvija. Aj ked pomaly ale predsa. Mozno ste mohli vy napisat ako to s PhysX-om je a naozaj a dat autorovi namet ako sa to ma robit. Namiesto toho ste uviedli dvojicu kontrovezrnych clankov(ten o SSE instrukcich je relevantny) a tvarili ste sa ako keby islo iba o engine na urovni Havoku, ktoreho vyvoj stoji niekolko rokov. Tot vse.

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @mareknr: vicejadrova implementace se musi rucne dopsat. v rade pripadu tomu tak neni a to je chyba physx, nikoliv linych vyvojaru a ano, physx sdk 3.0 tohle nastesti bude resit

ArgCZ
ArgCZ
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @jfb: nějak nechápu proč by jakýkoli majitel AMD grafiky měl být zahořklý z PhysX, pokud si myslí že mu to za to stojí, tak může v bazaru pořídit 9600GT za babku a nechat jí počítat fyziku a na 3D si nechat Radeona, beta ovladačům to pokud vím nevadí, takže nikdo mít primárně nVidii nemusí

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @jfb: Poziadavky na PhysX su podla mna prehnane podobne ako to bolo aj v pripade Metra. :) Pouzil som iba ciste na PhysX gt240, ktora dnes stoji 70E a nevytazila sa ani z polovice.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc @ArgCZ: Len dodam, ze to nevadilo jednym beta ovladacom kvoli chybe a nie zameru. Tie su uz myslim opravene, preto je nutne pouzit PhysX patch, ktory sa pravidelne updatuje s novymi ovladacmi, takze nie je problem. Jedina vynimka je OS Vista, ktory tuto moznost nepodporuje. Co sa tyka zatrpknutosti tak podla mna to nebolo myslene vseobecne na kazdeho majitela ATI karty, ale iba na autora prispevku nad nim a jemu podobnych, ktori hovoria o niecom comu vobec nerozumeju aj ked sa tak tvaria. :wink:

Imhotep
Imhotep
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom se obavam aby hra neztratila na prehlednosti s prestupem na 3D grafiku. Vetsinou je to u strategii spis ke skode nez k uzitku. Jak vidim tu spoustu efektu, nemam z toho dobry pocit. Jeste jsem to nehral, tak snad nebudu zklamany. Jednicka byla pecka 8)

killerek
killerek
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Imhotep Gameplay videa vypadala pekne. Screeny sou take pekne. Rozhodne mi to prijde povedenejsi nez prechod Warcraftu do 3D.

jawakiller
jawakiller
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proc teda davaji recenzi na hru kde nemuzou udelat cele hodnoceni?nemyslim ze v bete by pro ati neslo AA ... proste tady se zase protlacuje Nvidia a ano vyvojari zaplatili za primou podporu jejich karet a proc ne pro SC 2 a vyvojare jsou to cash na vic takze to ze poda lepsi vykon je OK plno her takhle bylo ze nektere slapaly lepe pod ati jine pod NV hold obchod no

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 7. 2010 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jawakiller V bete neslo AA pro nikoho, aspon podle toho, co jsme zjistili. Nvidia ale zareagovala, protoze celkem spravne predpokladala, ze u titulu jako je Starcraft II se da ocekavat solidni uspech...

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu se zeptat kde autor přišel na to že pro pohodlné hraní je třeba 40FPS? Zda jde o formulku, kterou používá u každé testované hry, nebo na to přišel vlastním testováním této konkrétní hry? Ono totiž pro strategie odjakživa v klidu pro plynulé hraní stačilo něco kolem 15-20FPS.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
21. 7. 2010 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi sem se jenom zeptal tak nic no. Považuju to tedy že to otestováno nebylo. Každá hra vyžaduje pro pohodlné hraní jiné min. FPS.

Darkhunter
Darkhunter
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč zas chybí AMD ? já chápu že je to menšina a "jen"% podíl na desktopech.. ale v tom případě by furt 1/3 CPU testovaných měla být od AMD ....

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten radeon 9800 v minimálních požadavcích mne naprosto dostal :D
- SNowie

NoxArt
NoxArt
Level 1 Level 1
20. 7. 2010 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neberte mě špatně, herně to bude určitě propracované, ale... (teď jen čistě ohledně grafiky)
.
Když jsem hru viděl ingame, tak mě těžce zarazilo jak moc škaredě vypadá. Dal jsem vše na maximum ve hře i externě pro kartu (při forced 16xAA začal aspoň trochu fungovat antialiasing) a upravit gammu, aby to nevypadalo tak desaturovaně a brčálově...ale stejně.
I přesto že rád hraji i DOS a další staré hry, s tímhle bych měl fakt problém (dobré 2D je lepší než špatné 3D)
.
Ve srovnání třeba s Relicovskýma CoH nebo DoW2 vyznívá ta "nastandardní vizuální stránka" docela úsměvně

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
22. 7. 2010 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=m1kes]Pokud se tedy nVidia podílela na vývoji (optimalizaci) hry, proč neudělali rovnou i funkční vyhlazování (tzn. bez drastického dopadu na výkon) ? Někde bude něco špatně ...[/quote] tipuju ze na tom pracujou a podpora AA bude opravena v dalsich ovladacich, stejne jako si myslim ze vykon Atin o neco vzroste pri vydani dalsiho hotfixu :wink:

Turcofan
Turcofan
Level 1 Level 1
27. 7. 2010 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepší PC na testování už by nebylo ? Divim se že jste nenasadili extreme verzi i7 a karty ve SLI nebo Crossfire. Na jednu stranu je v recenzi jak hra neni moc náročná, že ji zvládne dnešní průměrný komp, ale testujete to na takový mašině. Přiznejme si, kdo to dneska má ? Já osobně mam C2Q 2,5Ghz a ATI4870... a na dnesni hry to bohate staci / nemam sice DX 11 ale to se z toho nezblaznim.

NoxArt
NoxArt
Level 1 Level 1
2. 8. 2010 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=NoxArt]Neberte mě špatně, herně to bude určitě propracované, ale... (teď jen čistě ohledně grafiky)
....[/quote]
Nakonec koukám že to zas tak špatně nevypadá, trochu to bude i o zvyku, přesto ale to prostor ke zlepšení určitě má

Reklama
Reklama