Galerie 38
Test Gigabyte RX 9060 XT Gaming OC 16 GB. Pěkný výkon a dost VRAM
i Zdroj: Gigabyte
Grafické karty Recenze Test Gigabyte RX 9060 XT Gaming OC 16 GB. Pěkný výkon a dost VRAM

Test Gigabyte RX 9060 XT Gaming OC 16 GB. Pěkný výkon a dost VRAM | Kapitola 18

Jan Pánek

Jan Pánek

248

Seznam kapitol

1. Gigabyte RX 9060 XT Gaming OC 16 GB 2. Konstrukce karty 3. Testovací sestava 4. Counter-Strike 2 5. Borderlands 3 6. Destiny 2 7. Watch Dogs: Legion 8. Black Myth: Wukong 9. Cyberpunk 2077 10. Forza Horizon 5 (RT) 11. Cyberpunk 2077 (RT)
12. Watch Dogs: Legion (RT) 13. Star Wars Outlaws (RT) 14. Indiana Jones and The Great Circle (PT) 15. Black Myth: Wukong (PT) 16. Produktivita a syntetické benchmarky 17. Provozní vlastnosti 18. Shrnutí Full HD výsledků 19. Shrnutí QHD výsledků 20. Shrnutí 4K výsledků 21. Závěr

Grafické karty Radeon RX 9060 XT disponují 16 GB VRAM, dohání GeForce v ray tracingu a s dobrou cenou budou silnou konkurencí pro Nvidii.

Reklama

Hraní na Full HD rozlišení

Zde naleznete souhrn herních výsledků podle testovaného rozlišení. První graf velmi přesně vystihuje výkon jednotlivých karet proti sobě, výsledky jsou v procentech, díky čemuž má každá hra stejnou váhu. V průměru jsou zahrnuty hry využívající rasterizaci, ray tracing i path tracing, takže zde vidíte výkon karty pro všechny možné situace. Výsledky lze chápat tak, že nejvýkonnější karta současnosti má cca 100 % a vy se díváte na procentuální výkon ostatních karet proti této nejvýkonnější.

V následujícím grafu jsou výsledky při daném rozlišení, ale jen ve hrách s rasterizací. Také jsou v tomto případě výsledky uvedeny v fps, takže si můžete udělat lepší představu, jak si karta průměrně povede v širokém spektru her. Použití fps má však nevýhodu, že hry s vyššími dosaženými fps mají vyšší váhu při počítání průměru.

Poznámka: Od této recenze RX 9060 XT měníme aritmetické průměry za geometrické průměry, což ovlivní tři grafy níže (a analogicky u dalších rozlišení). Geometrický průměr lépe popisuje charakteristiku datasetu, není tak citlivý na odlehlé hodnoty a v tomto případě by aritmetický průměr u ray tracingu neprávem dal RX 9060 XT na úrověň RTX 5060 Ti, čemuž neodpovídají výsledky. Aritmetický průměr zvýhodňoval Radeony, protože ty byly silnější ve hrách s vyššími fps, geometrický zase trošku zvýhodňuje Nvidii, ale je obecně férovější. Alternativně graf výše odpovídá realitě nejvíce, ale je v procentech, nikoli v jednotkách fps, takže z něj například nelze počítat cenu za fps.

Zde platí to samé jako pro graf výše, jen zde uvádíme pouze hry s ray tracingem a path tracingem. Porovnání grafu výše a níže vám ukáže obrázek, jak si grafika vede v obou kategoriích a zdali je v jedné z nich silnější než v druhé.

Poslední graf ukazuje poměr ceny a výkonu, tedy cenu za fps. Testy s rasterizací a testy s ray tracingem zde mají přesně poloviční váhu, takže výsledek odráží oba způsoby využití karty, nejsou zde však zahrnuty testy produktivity, pouze hraní. Typicky zde vyjdou nejlépe karty nižší třídy, dnes je běžné, že ty mají díky nízké ceně tuto metriku nejlepší, ale zase často nedosahují dostatečných fps. Tedy čtení v tomto grafu není o najití úplně nejvýhodnějšího modelu, ale o porovnání více zvažovaných grafik mezi sebou a zvážení, jestli se příplatek vyplatí za vyšší výkon a trošku horší poměr ceny a výkonu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama