Zpět na článek

Diskuze: Recenze 500Hz monitoru Samsung Odyssey OLED G6: pro hráče i multimédia

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vše nad 144Hz nelze poznat okem. Pocit zrychlení je pouze placebo (mozek naplňuje očekávaní aby chránil organismus před traumatem). Orgán zpracuje cca 300Hz ale rozdíl odezvy je tak nízký, že jen nelze vnímat. Ani nadprůměrným jedincem.

Takže asi tak. Když už jde o odborný web, mohl by se tento "detail" prodiskutovat.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek @Adam Marcinek pokud máte pravdu, tak to zde rozebírat nebudou. Jde o to prodávat. No a za pomocí vyšších čísel to je prostě jednodušší. Bohužel.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner No jo. Aspengr. Mám problém zpracovat lež. Takže tak nějak fungovat v moderní ekonomice. Kde je všechno lež.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek "Vše nad 144Hz nelze poznat okem"
lež
"Když už jde o odborný web, mohl by se tento "detail" prodiskutovat" není třeba.

neřekl bych, kdyby tohle někdo napsal o 500+Hz.. ok, ale 144? v kompetitivních hrách pro lidi, co mají 240, 360 a více.. je 144 už pomalu nehratelné :D

Oko celkově prostě nemá v tomhle limity. Existují lidé, co to vnímají více, a co méně, ale jedno je naprosto jasné - tyhle kecy vždy šíří lidé, co si k takových frekvencím ani nečuchli 😂

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 14:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Když neumíte číst a ego máte větší než mozek.

Nejde o limit oka ale vědomého vnímání. Cokoli nad 144/160Hz vytváří tak nízký rozdíl v odezvé, že ho lidské vědomí není schopno zpracovat.

O nic jiného nejde. Odezva je plynulost.

Takže áno, oko zpracuje 300Hz (500 ne a když neumíte číst, nejdu tu psát esej).

Vašemu mozgu je ale ukradnuté jestli máte 144 nebo 500 FPS. Naopak je 500FPS horších, protože je na synapse vyvíjen mnohem vyšší tlak a hráč se dříve unaví.

500 FPS je ergo nejen zbytečných ale i kontraproduktivních.

Ve skutečnosti je dokonce pro valnou většinu (90%+) hráčů lepší volit 4K 60FPS než 2K 144FPS.

Svět se ale neřídí logikou... takže jen pro zajímavost. Svět se řídí propagandou. :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 15:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Adam Marcinek Ne, ty neumíš číst. přečti si znovu, co jsem přiložil, ať se doučíš.
A napsat, že je pro valnou většinu lepší 60 fps, to je třešnička na dortu :D :D

Dám nápovědu - opravdu to není v odezvě, ale o přesnosti obrazu.

A to, že je na oči "větší tlak" je taky dobrá blbost - např 30 fps je mnohem horší na oči, než třeba 240, protože je mnohem snazší sledovat plynulejší obraz, než "zasekaný" v 30 fps. Podpořeno u několik studií, ale nejsou třeba, protože snadný test na monitoru s více Hz to udělá za tebe.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 15:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 30 FPS je horších jako 60 (únava) stejně jako 500 je horších než 144. Funguje to na obě strany spektra. :)

Ne, nenapsal jsem, že 60 FPS je lepších. Napsal jsem, že 4K 60 je lepších než 2K 144 (mainstream/cenová hladina jako množina).

Když máš na RTX 5090 tak si pořídíš 4K 144 a budeš platit ty účty za elektrickou energii. Většina lidi to ale považuje za zbytečné nebo si to nemůže dovolit.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 18:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Adam Marcinek 500Hz není rozhodně horší na únavu, jako 144, doporučuji vyzkoušet, protože 144hz v očích někoho, kdo má více, působí také dost sekaně právě v unavujících hrách, kde člověk musí podat nějaký výkon.

V dnešních hrách navíc znamená 4k60fps stejné využití gpu, jako 1440 144hz, účet prodraží max cpu, které pojede o pár W navíc :D ale rozlišení je jedno, pořád je to jen hrozných 60 fps

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 12. 2025 07:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Asi taky bude záležet na dynamice toho dění na monitoru. Na Word a Excel 60 Hz stačí a na 4K/27” jsou písmenka opravdu hezká 🙂

Taky už jsem zde několikrát psal, že nehraju 3D hry, protože se mi z nich dělá špatně. V této souvislosti mě napadla otázka, zda v tom nějakou roli nehraje to, že mám jen 60 Hz monitor (ale 4 ká) 🙂. Protože když jsem byl mladší, tak se mi z těch her zle nedělalo (a měl jsem CRT monitor).

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
12. 12. 2025 08:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Slusnak123 Ne. V logice neexistuje 0% šance nicméně nejsou známe případy kdy by 60FPS způsobovalo nevolnost.

Za to nízka frekvence PWM podsvícení ano. Krátké a silné impulsy. Monitor může mít blbě nastavené podsvícení. Některé mají i v roce 25 PWM nastavené na 200Hz co je úlet. Nicméně většinou stačí zvýšit podsvícení nad 30% rozsahu. Tam je regulované napětím.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 12. 2025 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Slusnak123 Za pokus to stojí, mně taky vyloženě vadí 60 FPS a je mi to až nepříjemné, u SP her musím mít minimum 80-90, abych si to užil a oči nemuseli řešit pozastavení nad "záseky" :) V rychlejších hrách mi pak nejvíc sedí přes 200 Fps, a jakmile jdou pod 140, začíná to být nepříjemné.

Týpek nademnou jede docela slušný matroš, toho bych si nevšímal :D Je přeci logické, že dokonalejší a plynulejší obraz, kde oko nemusí tolik řešit nedokonalosti a nestabilitu obrazu je příjemnější na oko, než 60 fps.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
12. 12. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Někdo, kdo nemá zcela očividně žádnou znalost v elementáaní fyzice a biologii jde nazývat druhého matrošem.

Týpek by ti v ringu za to rozbil hubu. Podle pravidel. :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 12. 2025 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 V ringu😭 snad v kleci ne? Ring je pro ženy a boxery max😁

No tu znalost si prosím doplň, protože se snažíš vyvrátit něco, co potvrdí i Oko obyčejného člověka. A není to jen u her, stačí se poptat i grafiků, jak na tom jsou.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
12. 12. 2025 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36

"Dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Ale u vesmíru to není tak jisté." :)

Smysly jsou asi tak spolehlivé, jako seznam()cz základem pro bakalářskou práci.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 12. 2025 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Jistě, pojďme prostě ignorovat dokázané benefity více-Hz monitorů, protože si je prostě nikdy neviděl a vymýšlíš si kraviny tipu, jak lidské oko má neexistující limity.
Seznam je krásně zmíněný, určitě tam diskutuješ takové dezolé 🤣 Nechceš mi taky rovnou napsat, že je země placatá?

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
11. 12. 2025 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Marcinek @Adam Marcinek kdysi jsem videl test 144 vs 255Hz monitoru u profi CS hracu a rozdil byl meritelny..tedy prinost to pro jistou skupinu ma.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 15:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n Placeno výrobci GPU. :)

Biologie a fyzika jasně říkájí, že nemůže být měřitelný.

144/160 je efektivní hranice průměrného člověka. Teoreticky (i prakticky) se najde jedinec, který dokáže těžit z 250Hz.

V té místnosti by ale muselo být 10 lidí s IQ 160+. Asi taková je šance, že všichni budou schopni vnímat na horní hranici spektra. Takže ten test byl manipulován.

huby99
huby99
Level 25 Level 25
10. 12. 2025 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co riziko vypálení? Mám totiž o OLED zájém a myslím si, že se vypálí spodní lišta

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 mam 3 roky alienware a nic se neděje :)

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
10. 12. 2025 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ocenuji recenzenta ze uvedl, ze se soucasne QD OLED nehodi na seriozni praci ale jen na konzumaci obsahu.

Jinak koukam, ze Stratos dostal k Vanocum bananovy Florianek s expiraci 9.1. Tak gratuluji a posilam nVidia klicenku.

MasterDebater
MasterDebater
Level 22 Level 22
Grafická karta: NVIDIA
10. 12. 2025 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler Kto je Stratos 🤡

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 23:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MasterDebater @Smazaný uživatel Jan Belka, miestny troll, notoricky klamar, AMD plateny diskuter. Hlavnym cielom je otravovanie zivota ostatnych diskutujucich. Skoda ze iba na mesiac, ale aspon nieco sa podarilo ;) permaban by mu slusel viac.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MasterDebater @Smazaný uživatel místní ultrazvrd. S banem by se mělo nulovat i hodnocení. Samotný ban (pokud není trvalý) není trest.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MasterDebater @Lukáš Meistner ale to je genialni napad pro uzivatele, kterym na tom zalezi. Tipoval bych to tu tak na 1-2 lidi. Jana a Belku.

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @SkyBoiler Jeho ban je vianocny darcek pre nas ostatnych. 😁

Dom
Dom
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @iperitas Merry Christmas BAN 😃

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Dom 😂

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 12. 2025 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Dom ale on nechápe. Nevěděl jsem, že to je možný.

Joeqr
Joeqr
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 13:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kupil som si domov pred par tyzdnami na pracu aj hranie dva G61SD, cize tie iste ako recenzovany, akurat len 240 Hz a je to absolutna parada. Povodne som chcel nieco lacnejsie, ale ked som si bol pozriet klasicke LCD monitory, tak som si povedal, ze si priplatim a pojdem do OLEDu. Ten obraz je niekde uplne inde oproti vyblitym LCD.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
10. 12. 2025 12:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediné, o čem bych v budoucnu uvažoval je buď 37" 4k oled 16:9 240hz, nebo 38-39" oled ultrawide 21:9, 240hz. To ale až v době, až budou i karty vyšší a střední třídy schopné něco takového nakrmit a budou mít alespoň 24gb Vram.

OT:

Včera jsem u Battlefield 6 bohužel zjistil, že už v rozlišení 3440x1440p v nejvyšším nastavení se zapnutým dlss je i 16gb Vram limitující faktor. Doufám, že 6080/6070Ti bude mít alespoň 20 ideálně 24gb Vram.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
10. 12. 2025 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Takove karty uz existuji 🤪 uz docela dlouho. Ale pratele zeleneho udoli ti vysvetli ze 16GB VRAM je zbytecne moc a nepotrebujes to 😂

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @SkyBoiler 9070xt nema viac ako 16gb

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
10. 12. 2025 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @PanBoh 3090, 4090, 5090, 7900XT, 7900XTX 😂 konec sveta nejsou karty co maji vic jak 16 GB VRAM 🤪

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 09:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @SkyBoiler Tak ono většinou kde je problém s VRAM, tak je úplně jedno, kolik máš, prostě dojde :D těchto případů je daleko více, než ten ideální, kdy prostě narveš více textur do paměti, případně vyšší kvalitu textur

OP evidentně narazil na problém co pár lidí s bf6 má, a to jsou prostě vram leaky.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
11. 12. 2025 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @Darth36 Kdyz je app blbe napsana tak jo. Jen reaguju na povzdech OP ze musi cekat na 6080 kdyz si uz ted muze koupit kartu s vice nez 16GB, zelenou i cervenou. 5090 vydrzi dlouho a 6080 bude stat klidne i vic 😂

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram To je ale chyba optimalizace. 16GB VRAM by mělo stačit i na 8K.

Nikdo tu optimalizaci (čas) nechce platit. Protože pak by zisky byli minimální.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 07:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Shodou okolností BF6 hraju aktivně, právě na 3440x1440p a nežere to teda vůbec jak tvrdíš :D většinou k 10GB VRAM a vzhledem k tomu, že je to FPS multiplayer, tak většinou stejně chceš všechno stáhnout na minimum, kvůli přehlednosti a vyšším snímkám za sekundu. Tam jsem okolo 7GB, pokud mě pamět nešálí.

Ale ano, je dost možné, že tam opět Radeonky papají víc paměti, než je nutné 😂.

Na OVERKILL settings to žere 13-14GB u 9070XT, takže k čemu přesně by ti byl Radeonek s 20ti GB? že bys zapnul hry i za deset let? to ano, ale tam bude stejně už chybět výkon, takže budeš stahovat nastavení.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
11. 12. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Rozdíly mezi Radeonem a nVidia byli pár desítek MB v neprospěch Radeonu.

V ninější generaci je to naopak nVidia, kdo má horší zprávu paměti. A hlavně výkonu CPU.

Odůvodnění, které jste napsal není argument.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 12. 2025 07:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie S RTX 4080 super jsem se na nastavení 3440x1440p Overkill + DLSS Quality + Frame gen dostal na 15.6gb Vram a v nastavení mi to řvalo, že jsem překročil kapacitu Vram.

Samozřejmě, že stačí stáhnout to či ono na high a je po problému, ale spíš mě překvapilo, že na limit 16gb Vram jsem narazil už v tomto rozlišení a ne ve 4k.

Co to dělá u tebe je mi úplně u zádele. Mě zajímá, co to dělá mně.

Adam Marcinek
Adam Marcinek
Level 7 Level 7
12. 12. 2025 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Bertram Nejspíš jde v tom nasatvení o naprosto nekomprimované textury.

To neznamená, že jde o normální stav. Spíš to tam nechali ze zajímavosti.

Ve 4k s alespoň trochu optimalizovanou hrou na limit 16GB opravdu ještě dlouho narážet nebudeme.

... a nebo budeme. Vzhledem k tomu, že jsou na hranici technologických možností, vytvářejí dojem pokroku různymi modely AI. Ty potřebují hlavně VRAM.

Tak či onak je 8GB grafické RAM dnes málo. Nový PC by se měl stavět na 12GB pokud má vydržet 4+ let.

Zdeněk Slováček Féla
Zdeněk Slováček Féla
Level 15 Level 15
10. 12. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdy konečně bude 45palcový 4K monitor 240 Hz s G-Syncem? Pořád dělají ty office velikosti, které jsou na gaming úplně k hovnu

Tom Radon
Tom Radon
Level 20 Level 20
10. 12. 2025 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jako dobrý, pro full time hráče asi skvělý, ale potřebuji monitor i na běžnou činnost a tam považuji 32" za standard. Takže než mít dva relativně drahé monitory, raději jeden větší ... byť LCD a jen se 144 Hz. Ale zase s HDR 1000 :-)

Darksicek
Darksicek
Level 8 Level 8
10. 12. 2025 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pak napište, kolik se prodalo kusů :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
10. 12. 2025 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darksicek @Darksicek Ja ho treba uz tyden mam a jsem mega spokojenej, menil jsem z 360Hz verze😁 Dalsi meta bude 1000Hz oled pro me.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos Co na tom hraješ, vidíš rozdíl? Mám 360hz, ale od nějakých 240hz mi ty rozdily přijdou už prakticky zanedbatelné a už asi půl roku to mám zamčeno na 144hz stejně a pohoda. Osobně preferuju 120+ a vic, jak jdou v nějaké hře fps ke stovce, už to není ono, jde to cítit, ale 140 naprosto ok i v multi.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
10. 12. 2025 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @LV426 Ted BF6ku....Jo mezi tim 360Hz a tim 500Hz je rozdil malinkej, to je jasny, ale pocitove je to s pohybem mysi na plose o neco lepsi, ma lepsi barvy o neco a vetsi svitivost, lepsi zpracovani. Ale co jsem koukal na testy, tak by ty snimky fakt mely bejt o neco ostrejsi oproti 360Hz.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
10. 12. 2025 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @LV426 jiste ze ten rozdil nemuze poznat, jen inputlag mozku od oka po prst je asi 240ms :-D a oni budou honit hodnoty v jednotkach ms ..

michalos
michalos
Level 20 Level 20
10. 12. 2025 19:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 240ms mas mozna tak ty :D Jsou lidi, co maji i okolo 100ms. Ale to je uplne fuk, protoze kazdej clovek ma reakcni dobu, KAZDEJ. Takze jsi tim na nule....Jde o to ziskat vyhodu nad protivnikem...Ale to se bavime o reakcni dobe mezi okem a prstem. Tady se resi reakcni doba monitoru plus zmena obrazu na monitoru a na to uz koukas jen ocima, kde mas rychlost svetla :) Takze tam je to uplne neco jineho....Rozdil mezi 360Hz a 500Hz jde lehce poznat, ja jsem na tohle citlivej, jasne, ve vysledku je to rychlejsi jen o 1ms, ale i to je nejaky cas...Navic tesyy jasne ukazuji, ze obraz je o dost ostrejsi :) Takze win win.

Kdyby ten tvuj zvast byl pravda, tak 60Hz staci vsem do konce zivota...Je preci fuk, jestli mas refresh monitoru po 16,66ms nebo po 2ms ne? 🤣🤣🤣 No, neni to jedno kamarade....

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
10. 12. 2025 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos tak to mas nejaky pretaktovany mozek asi :-D Prumer je kolem 200-250ms vsak si o tom neco precti nebo si nech nekde zmerit rychlost reakce ;) nad 240hz nepoznas naprosto nic.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 To bych netvrdil, kdyz jsem na svem 360hz odemknul fps v Rainbow six, vyletely nekam na 550fps a bylo citit, ze je to takove trosicku jeste plynulejsi, než když jsem pak zkusil zamcit na 240fps. Rozdily tam porad jsou, jen ne tak velke jako mezi 100 a 200 treba. Nedej bože 60fps a 144fps, to musi vidět a hlavně cítit na pohybu i ta největší lama.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 01:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @LV426 ale to neni o rychlosti prekresleni monitoru ale o snizeni frametime diky rychlejsimu vykreslovani GPU. Subjektivni plynulost ovlivnuje spousta veci casto se da vhodnym nastavenim grafiky/ovladacu dosahnout slusneho zlepseni. 360hz monitor je uz az zbytecny ja mam 165hz a to jsem na plynulost dost narocny a v pohode mi to staci.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
11. 12. 2025 03:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 Ono je blbý že bez bfi/ulmb s nižší obnovovací frekvencí trpí motion clarity, jak na ips, tak na oled. Já si kvůli tomu koupil 300hz fast ips, motion clarity je okometricky lepší už cca při 50-60fps než na starém 144hz ips panelu.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 07:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos 360 Hz doufám bude v budoucnu už základ. Rozdíl z 240 na 360 je opravdu ještě znát, speciálně pro hráče, co hrají/hráli na nějaké úrovni. Nad 360 vs 480 už je teprve oříšek :D jde to, ale ten benefit už tam prostě skoro není. 540Hz jsem také viděl a to je ideál pro Pro hráče, co se týče stability obrazu a plynulosti.. (např. overwatch 2)
No takhle, když se to bude dál posouvat, a v budoucnu to karty dokážou uživit, proč ne :D

michalos
michalos
Level 20 Level 20
11. 12. 2025 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 Prumer, kam se pocitaji i dedeckove a babicky. Odezvu mezi ocima a zmacknutim jsem si meril vcera, na netu je stovky reakcnich testu, mam mezi 100-170ms.

Jinak se co tyka reakcnich profi testu, tak jsem je absolvoval v minulych 2 letech 3x, mam okolo 120ms.

Ale o to vubec nejde, precti si, co jsem psal asi jeste jednou, protoze tvuj mozek to nedava.

Poznas, jestli ty ne, tak ja jo :) Pocitove je pohyb mysi, i po obycejne plose na jine urovni :)

Podivej se, jak vypada obraz u 240Hz monitoru a u 500Hz monitoru, myslim tim ted ostrost obrazu. Je to velky rozdil.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
11. 12. 2025 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 A nejde v ruku v ruce frametime s obnovovaci frekvenci monitoru, kdyz mas TOP HW? 🤣🤣🤣Jaksi 500FPS na 60Hz monitoru neni ideal, lepsi je 500FPS na 500Hz monitoru.

Zkousel jsi nekdy 500Hz oled? Pocitam, ze mas IPSko, kdyz mas 165Hz monitor (oledy se toutou frekvenci se nedelaji myslim), je to mega rozdil, mezi IPS 165Hz a 500Hz OLED. Jak odezvou monitoru, tak samotnou technologii oled.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos tak vidis a resis jestli ma monitor refresh obrazku 4ms nebo 2.7 :-D

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos jiste ale 240hz = asi 4ms mezi snimky a 360hz je 2.77 ms takze za me .. je to uplne jedno imuputlag mozku je kolem 200ms a vlastni render v zavislosti na engine je bezne pres 10ms, lag mysi a monitoru uz je nepodstatny.

michalos
michalos
Level 20 Level 20
11. 12. 2025 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 Ano, resim, jestli mit mezi snimky 2ms nebo 2,77ms nebo 4ms, nebo mit IPS 165Hz a 6ms + dalsich realnych 10-15ms zpozdeni refreshe pixelu u IPSka, tak to je kurna rozdil...mezi mnou a tebou je uz rozdil 20ms, to je pri Diablu jedno, pri multiplayerove strilecce na nejake lepsi urovni dost rozhodujici faktor. Jak rikam, kolik ma zpozdeni clovek, je uplne fuk, to ma kazdej clovek, takze je to nula k nule :) To same mys, dneska uz se delaji mysi, co maji 8000Hz, tedy 0,25ms zpozdeni....Kazda milisekunda k milisekunde a da to pak vysledek. Tobe bych doporucil si vyzkouset prvni OLED 500Hz oproti tvemu 165Hz IPS, aby jsi se dostal trosku do obrazu...Pac jinak je to jen tlachani :)

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos ja toto teda nepoznam, mnohem vic se da udelat vhodnym nastavenim grafiky ve hre, pokud je reakce cloveka 200ms tak to je nepodstatne jestli ma zobrazovadlo 3 nebo 4 ms. Ale pokud si myslis ze to prinosne je klidne si kup monitor s 1khz :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @michalos Se divím, že máš sílu tady takovým něco vysvětlovat. Ještě přijde Frank a začne mlít, jak 60fps stačí 😀

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @LV426 60fps mozna nekomu staci me tedy ne, ale uvedomuju si ze cokoli nad 240hz uz nedokazu poznat a dost pochybuju ze nekdo ano.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 A co to nejdřív zkusit a pak až o tom dělat závěry?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @LV426 neni treba to zkouset kdyz me naprosto vyhovuje a dostacuje 165hz refresh, mozna casem az prejdu na oled tak stejne uz ani pomalejsi vyrabet nebudou, ale prinos za me minimalni, radove vetsi prinos byl fresync/gsync nez to jestli refreshuju 165x za sec nebo 240x .. a vic je uplne nesmysl.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 Ty vole, tak ty furt dokola meleš o něčem, co jsi vůbec nezkoušel a nemáš o tom páru, ale máš naprosto jasno, jaké to je.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 osobne jsem slow motion clovek, ale tady chapu, ze nekdo resi plynulost a ostrost obrazu. Lidsky input lag s tim nema co delat. Chapu to tak, ze se napr. rozhodne zamirit a jde o to, jak plynule a presne se tam dostane. To, co profi hraci umi rozeznat a rozlisit je prece neco o x trid vys, nez my ostatni - a to bylo asi michalosovou pointou? Stejne jako souhlasim, ze nadpolovicni vetsina rozdil mezi 360-500 nepozna a tenhle monitor si koupi kvuli hype nebo celkove kvalite... Pak ale jsem rad, kdyz tu nekdo objasnuje mne nezname vody tech, co to skutecne vidi. Pripodobnim to k svetove spicce pingpongu - odpali micek tak, ze to vlastne nevidim (spis jen slysim), ale je jasny, ze oni ano 😊

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @cztajtrlik pokud honis 1ms na rychlosti zobrazovadla tak tu 1ms musis vnimat v celem tom retezci a rychlost zpracovani mozkem v tom ma nejvetsi zpozdeni jestli ti monitor prekresluje kazde 4ms nebo 2.77 ms nikdo nepozna.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
11. 12. 2025 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @LV426 hadat se s detmi co na tom umi jen hrat hry asi vazne nema smysl :) Pro me osobne je nepodstatne jestli mon. prekresli po 4ms nebo po 2.77ms.. (240-360hz) me v pohode staci 165. Ale chapu ze to treba nekdo potrebuje ja ne.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
11. 12. 2025 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Maximumspeed77 Teď si představ že mám 300hz fast ips primárně kvůli motion clarity při práci v os, programech a nebo grafice. Nesmysl? Ano, ale když se obraz za pohybu méně maže a je ostrý téměř jako na CRT, je to cítit na očích které jsou méně unavené.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 12. 2025 07:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalos @Fox_25 jj taky mám fast ips a jde to cítit, muzu u toho sedet dlouhe hodiny.

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

monitor bez velkeho enteru = automaticky shit 😁👽

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo @Drewo monitor bez velkeho enteru ????

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 12. 2025 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. @Drewo no tak jsem to holt nepochopil, stane se.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 12. 2025 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. @Martin C. To je přece dvouřádkový enter, to neznáte? 😃

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
11. 12. 2025 00:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo @Drewo Já bych ty nudloidní monitory bez velkého enteru úplně zakázal! Drewo na hrad!

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 😁

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 12. 2025 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo @Drewo 🤣🤣🤣🤣 už toho nech. Máš mě na svědomí

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 47 Level 47
11. 12. 2025 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo Tvl 😂🤪

Semik
Semik
Level 47 Level 47
13. 12. 2025 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drewo @Drewo 😜

Reklama
Reklama