Test MSI GeForce RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X: Víc než dobrý základ
i Zdroj: PCTuning.cz
Grafické karty Recenze Test MSI GeForce RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X: Víc než dobrý základ

Test MSI GeForce RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X: Víc než dobrý základ | Kapitola 16

Adam Vágner

Adam Vágner

20. 2. 2024 16:36 284

Seznam kapitol

1. MSI GeForce RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X: představení a parametry 2. Konstrukce karty, konektory 3. Testovací sestava 4. Crysis 3 Remastered 5. Cyberpunk 2077 6. F1 22 7. Far Cry 6, GTA V 8. Metro Exodus Enhanced Edition, Red Dead Redemption 2 9. Witcher 3, World of Tanks 10. Blender Benchmark, Luxmark, Vray 5 benchmark
11. Boost v F1 22 12. Boost v Metro Exodus 13. Boost ve World of Tanks 14. Spotřeba, teploty 15. Otáčky ventilátorů, hlučnost 16. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 1920×1080 17. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 2560×1440 18. Průměrný výkon, poměr cena/výkon, 3840×2160 19. Závěr

GeForce z řad Ventus jsou základními modely MSI a patří k nejlevnějším na trhu. Nemohou se měřit s prémiovými modely, a ne vždy mají jejich chladiče velké rezervy. RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X je však z těch, které se povedly.

Reklama

Rozlišení 1920 × 1080 bodů

V následujících grafech jsou vždy průměrné výkony z uvedených her bez ray tracingu. V rozlišení 1920 × 1080 bodů je více titulů, protože je běžně testuji s aktivním ray tracingem, ale kvůli nejslabším kartám měřím ještě ve full HD i další nastavení bez ray tracingu.

U každého grafu jsou uvedené tituly a nastavení, ze kterého se průměr počítá. Pro každé nastavení je u každé karty vypočtené, kolika procent výkonu ve vztahu dosahuje ve vztahu k nejvyššímu naměřenému výsledku. Výsledný průměr karty je pak průměrem dílčích hodnot z jednotlivých nastavení. K tomu, aby karta dosáhla 100 %, by musela být nejvýkonnější ve všech testech.

Pamatujte, že v rozlišení 1920 × 1080 srovnání průměrného výkonu hůře reprezentuje reálný výkon výkonnějších grafik, protože je procesor nestíhá zásobovat daty a grafika neběží naplno.

Průměrný výkon a poměr cena/výkon, bez ray tracingu

1920 × 1080

  • Cyberpunk 2077, preset Ultra 1920 × 1080, DLSS off
  • F1 22, ultra + RT off, 1920 × 1080
  • Far Cry 6, Ultra, 1920 × 1080
  • GTA V, Ultra, 1920 × 1080, MSAA 4×
  • Metro Exodus, preset Ultra, 1920×1080
  • Red Dead Redemption 2, 1920 × 1080
  • Witcher 3, 1920 × 1080
  • World of Tanks, 1.18.0.3, very high, 1920 × 1080

V grafech níže najdete poměr cena/výkon při aktuálních tržních cenách, ale také při cenách doporučených. Grafy s doporučenými cenami jsem přidal v době, kdy se výrazně lišily od těch tržních. I dnes k tomu může dojít při uvádění nových produktů. Momentálně nejsou problémy s tím, že by karty byly dražší, spíše se z nich dozvíte, o kolik ten který model zlevnil oproti stavu při uvedení.

Výpočet poměrů cena/výkon vychází z těchto cen:

Průměrný výkon

Poměry cena/výkon (méně je lépe)

Průměrný výkon a poměr cena/výkon, s ray tracingem

V následujících průměrech už je kombinace pěti her bez ray tracingu a čtyř s ray tracingem. Ray tracing je zapnutý v těch méně náročných, kde většina karet dosahuje dostatečných snímkových frekvencí.

  • Crysis 3 Remastered, very high + RT max, 1920 × 1080
  • Cyberpunk 2077, preset Ultra 1920 × 1080, DLSS off
  • F1 22, ultra + max RT, 1920 × 1080
  • Far Cry 6, Ultra + DXR on, 1920 × 1080
  • GTA V, Ultra, 1920 × 1080, MSAA 4×
  • Metro Exodus EE, preset Ultra, 1920×1080
  • Red Dead Redemption 2, 1920 × 1080
  • Witcher 3, 1920 × 1080
  • World of Tanks, 1.18.0.3, very high, 1920 × 1080

Průměrný výkon

Poměry cena/výkon (méně je lépe)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama