Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
PCTuning Článek

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 3. 2014 03:00 38

Seznam kapitol

1. Deset let starý Source engine opět v akci 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při středním nastavení detailů 5. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Věřili byste, že zbrusu nová počítačová hra může běžet na deset let staré technologii? Důkazem toho je Titanfall poháněný Source enginem z roku 2004. Přestože grafika hry není tak dobrá jako třeba v Crysis 3, stydět se za ni Titanfall také nemusí. Velkým plusem jsou naopak hardwarové nároky, Titanfall běží téměř na všem.

Reklama
Reklama
Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Pokud jste už před pár dny vydaný Titanfall hráli, dáte mi možná za pravdu, že jde o černého Petra letošního jara. Jde přitom pro mnoho hráčů o zcela neznámou hru, která byla oznámena teprve před rokem na výstavě E3 2013. Také první pohled na vývojáře o mnohém nenapoví. Kalifornský tým Respawn Entertainment byl založen teprve v roce 2010 a Titanfall je jejich prvotinou.

Při druhém a detailnějším pohledu však zjistíte, že kvality Titanfall rozhodně nejsou dílem náhody. Zakladateli Respawn Entertainment jsou totiž Jason West a Vince Zampella, bývalí klíčoví zaměstnanci Infinity Wards (Vince Zampella byl dokonce výkonným ředitelem firmy). Ti z firmy „byli odejiti“ v březnu 2010 poté, co po vydání Call of Duty: Modern Warfare 2 vyvrcholily jejich spory s vydavatelstvím Activision. V průběhu několika měsíců za nimi z Infinity Wards přešlo i množství ostatních zaměstnanců.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Jak už jsem napsal v úvodu, je Titanfall postavený na technologii Source engine od Valve. Na poměry světa IT jde o hodně starou technologii, engine poprvé debutoval téměř přesně před deseti lety s Counter-Strike: Source. Vývojáři se pro tento engine rozhodli proto, že chtěli vytvořit multiplayerovou střílečku, která bude schopná běžet při 60 fps na starší generaci konzolí. Vzhledem k odlišnosti Xboxu 360, Playstation 3 a PC není dle slov tvůrců vývoj enginu pro PC a konzole současně snadný a Source engine je v tomto ohledu velmi dobře vyladěn.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Co do kvality grafiky je zřejmé, že Titanfall nemůže nabídnout takovou detailnost a úroveň efektů, kterou nabízí jiné moderní hry (typicky Crysis 3 nebo Assassin's Creed IV). Přesto ale grafika hry vypadá obstojně a osobně bych ji v kategorii AAA stříleček z pohledu první osoby zařadil někam na pomezí mírného podprůměru až průměru.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning