Zpět na článek

Diskuze: Velký srovnávací test 2TB pevných disků

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

cmato
cmato
Level 1 Level 1
13. 5. 2011 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kupil som disk seagate green ST1500DL003 1.5T, no instalacka XPcka ho vidi iba ako 500G a potom ho uz aj BIOS zacal vidiet iba ako 500G, skusal som ho aj na inom PC s XP cez dock stanicu, tiez iba 500G. Bol som ho reklamovat, tvridili ze je ok, na pockanie mi ho naformatoavli (neviem co vsetko s nim spravili..), donesiem domov, bios ho najde ako 1.5T, nainstalovane XP tiez... vsetko sa tvari ze je OK, no ako nahle som nabootoval z CD instalaciu XP, zas sa 1T niekde stratilo...

Vie mi niekto poradit co s tym??? uz som zufaly. Je tento "efekt" normalny u XP a tak velkych diskoch??? je vobec mozne nanho nainstalovat XP bez straty 1T?? ako sa opat dostanem k stratenemu 1T? Dakujem za kazdu zmysloplnu rekaciu

gos
gos
Level 1 Level 1
20. 7. 2011 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cmato No. Poradím ti, že si tam radši nainstaluj Windows 7, které by měly s takto velkými disky už bez problémů spolupracovat, i když na starších deskách s tím problé občas taky je. Jinak na to, aby jsi tam dostal zase zpátky těch 1,5 TB je nejlepší použít nějaký nástroj SeaTools nebo DiscWizard, kde jde zase nastavit, aby HDD měl správnou kapacitu. Já jsem to u Seagate ještě nepotřeboval řešit, ale vím, že v jednom nebo v obou z těchto nástrojů tam ta možnost je. Já jsem řešil podobný problém s HDD Samsung 1 TB, kde se kámošovi přihodilo to, že se začal detekovat jako 32MB HDD :D a zase pomocí nástroje od Samsungu jsem ho vrátil na původní kapacitu a ani o data se nepřišlo.

Frenkee
Frenkee
Level 1 Level 1
15. 2. 2012 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pokud se podíváme do grafu, nejvýhodněji aktuálně vycházejí disky s kapacitou 1,5 a 2 TB, přičemž druhé jmenované jsme dnes otestovali. Koupíte je v přepočtu i za jednu korunu na gigabajt místa (tedy 1500 až 2000 Kč s DPH za celé disky)."

Mohli by mi autor článku hodit link na 2TB HDD za 2000,-. Na Alze kterou v článku zmiňujete je nejlevnější 2TB HDD za 3190,-

Frenkee
Frenkee
Level 1 Level 1
15. 2. 2012 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Frenkee]"Pokud se podíváme do grafu, nejvýhodněji aktuálně vycházejí disky s kapacitou 1,5 a 2 TB, přičemž druhé jmenované jsme dnes otestovali. Koupíte je v přepočtu i za jednu korunu na gigabajt místa (tedy 1500 až 2000 Kč s DPH za celé disky)."

Mohli by mi autor článku hodit link na 2TB HDD za 2000,-. Na Alze kterou v článku zmiňujete je nejlevnější 2TB HDD za 3190,-[/quote]

Aha, už jsem doma :roll: Nevšiml jsem si datumu článku. :oops: Autorovi článku se omlouvám.

nhkg
nhkg
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za test. Přišel sice trošku později, protože Seagate Baracuda Green 2TB jsem koupil už minulý týden. Otáčení ploten mého kusu je trochu slyšet, ale pořád je to lepší než u jakéhokoliv jiného disku co jsem měl, včetně Samsungu F2 green. Seek má i můj kus velmi tichý. Takže ho můžu taky doporučit. Rychlost spíše na úrovni 7200ot/min disků. :D

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 3. 2011 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nikde jsem nenašel vyhodnocení IOPS, nejblíže k němu má test přístupové doby, ale i tak je to "test" (skoro) o ničem, protože sekvenční čtení/zápis je sice krásná věc, ale realita s fragmentovanými disky pak úplně jiná. Teprve tam je vidět rozdíl ve výkonech, kde např. Seagaty jsou těžce do kopru. Další lapsus s výše uvedeným související je "hodnocení" 10K velociraptora (a přeneseně SSD disků) - v takovémto testu je jejich přínos opravdu "neviditelný" a grafy to velmi pěkně dokládají, přičemž realita je zcela obrácená - jak raptory, tak SSD (a to i ty levnější) prokazují v reálném nasazení ŘÁDOVĚ lepší vlastnosti a podávají ŘÁDOVĚ lepší výkon. Takže za mě test pro Kočku (kolotočáře) :D

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Dovolil bych si nesouhlasit. V prvni rade netusim, proc si myslite, ze v testu jsou jen sekvencni benchmarky. Tech je naopak minimum, viz PCMarky 05 a Vantage. Stejne tak je zarazeny AS SSD benchmark, ktery je na mereni IOPS zamereny, tedy i tato vytka je trochu mimo. Pokud se na grafy dobre podivate, je v techto testech prinos SSD velmi videt a ostatne i v celkovem hodnoceni ma Vertex 2 nekolikanasobne vyssi vykon nez ostatni disky (posunute jsou jen meritka v grafech a to zamerne, jinak by nebyly rozdily mezi klasickymi HDD vubec videt; toho jste si zrejme nevsiml a je na tom postavena cela mylna kritika).

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
22. 3. 2011 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Šulc ok, četl jsem to rychle, ale i tak nesouhlasím se závěry. :)

kapa
kapa
Level 25 Level 25
21. 3. 2011 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt PC mark Vantage vcelku dobre hodnoti bezne pouzivanie disku, je tu kopec inych testov, mne test vyhovuje....

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

IntelliPower je tedy jenom těžká marketingová masáž? Ten disk od WD by měl točit 5400-7200 rpm. Podle testu to ale nevypadá.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 3. 2011 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Ano, to je známo už dlouho. Navíc technicky je to prakticky neproveditelné.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Tak nic, už sem si to dohledal. Je to marketing...

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 3. 2011 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta spotřeba velociraptora je skoro až šokující, vždyť překonává skoro všechny ECO harddisky :shock:

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
21. 3. 2011 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx preco sokujici, to len nemas prehlad. V ECO hardiskoch musi motor tocit 3.5" platne, co energeticky narocnejsie ako tocit mensie platne ale na 10 tis. ot./min.

JoHnY2
JoHnY2
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx Taky jsem cekal vic, ale elektronika se nejspis dost zlepsila co se spotreby tyce a 2.5" plotny jsou o hodne lehci, takze motor bude mozna i 3x uspornejsi nez kdyby musel tocit 3.5" plotnama.

eLPeCKo
eLPeCKo
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,
za prvé je to dobře spracovanej testík, ale ja jsem zrovna po koupi komplet nových disků a musím říct, že mi tady chybí jeden disk, kterej jsem po přečtení hodně recenzí vyhodnotil jako nejlepší 7200 RPM 1TB disk a to Samsung SpinPoint F3 1TB.
Podle mnoha recenzí a testů podává výkon na úrovni Caviar Blacku a je mnohem mnohem levnější.
Sám ho vlastním a nemám k němu žádne špatné připomínky a můžu ho jen a jen doporučit...

Krevety
Krevety
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pavecdiabolo]Dobrý den,
za prvé je to dobře spracovanej testík, ale ja jsem zrovna po koupi komplet nových disků a musím říct, že mi tady chybí jeden disk, kterej jsem po přečtení hodně recenzí vyhodnotil jako nejlepší 7200 RPM 1TB disk a to Samsung SpinPoint F3 1TB.
Podle mnoha recenzí a testů podává výkon na úrovni Caviar Blacku a je mnohem mnohem levnější.
Sám ho vlastním a nemám k němu žádne špatné připomínky a můžu ho jen a jen doporučit...[/quote]

Není to náhodou test 2TB disků? Aha...

eLPeCKo
eLPeCKo
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krevety Děkuji za upozornění.... :oops:
Zmátl mně první zvýrazněný odstavec, kde se mluví o 1TB a 2TB discích..... :roll:

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLPeCKo V uvodu hovorim o tom, ze nejvyhodnejsi jsou v soucasne dobe prave 1-2TB disky, ale hned v prvni kapitole se tomu venuji podrobneji, proc jsem zvolil prave 2TB. Navic uz nazev clanku je "Velky srovnavaci test 2TB disku" :)

thunder.m
thunder.m
Level 14 Level 14
21. 3. 2011 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci do toho nějak moc kecat, ale pro mě je naprosto jasné že nejdůležitější parametr disku je spolehlivost. V dnešní době kdy se modely mění každý půl rok je těžké vysledovat který mi vydrží aspoň 3 roky.

JoHnY2
JoHnY2
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thunder.m Spolehlivost ti aspon nejak zarucej jen RAID edice. Pokud jde o znacku tak mam relativne dobry zkusenosti se vsema znackama vyjma dneska uz hodne starejch WDcek (PATA WDxxxxJB/BB alias jebáci a blbáci), Seagatu 7200.7 a 7200.4. WDcka zatim drzej (2-4roky stary, skoro 24/7 provoz). To samy Samsung F3 1TB (1rok, 24/7).

Jinak plati porad stejna vec: Data ktera maji hodnotu vetsi nez malou maji byt na dvou discich. Data s vyssi hodnotou na dvou ruznejch strojich a ty opravdu podstatny by meli mit zaloho este v jiny geograficky oblasti.

thunder.m
thunder.m
Level 14 Level 14
21. 3. 2011 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JoHnY2 Procházel jsem si czechcomputer.cz kde mají aspoň nějaká data o spolehlivosti, Seagate a WD tam mají okolo 3%, ale například Hitachi má počet reklamací kolem 10%, což o něčem opravdu vypovídá. Já mám zatím asi nejlepší zkušenosti s disky Toshiba, ale jen v noteboocích, ostatní disky odchází opravdu s pravděpodobností spíš kolem 5% než 3%.

petrmegac
petrmegac
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám westerna 2TB reidového RE4, asi by tady byl celkem na špici, ale mám s ním menší problém, má mít 64MB cache, ale ani jeden program ji neumí zobrazit, HD Tune, Aida píšou neznámá velikost tak nevím kde je chyba, možná má někdo stejný tak zkuste poradit, dík.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako test datových disků je to pěkný článek a pak má smysl i konstatování, že se nevyplatí kupovat výkonnější verze, ale jinak s vyhodnocením nesouhlasím. Článek se totiž, nevím proč, snaží suplovat i test systémových disků, což je při obludné kapacitě 2TB naprosto absurdní. Nejvýhodnější poměr cena/kapacita do levných sestav je okolo 500GB, kde jsou cenové rozdíly mezi rychlejšími a pomalejšími verzemi disků v řádu stokorun a je tedy naprostý nesmysl kupovat zkryplenou ECO verzi. I kdyby snad ale někdo koupil větší disk, pak jej pravděpodobně rozdělí a na systém bude využívat přední část, která je rychlejší než jeho konec a tím srovnání disku jako celku ztrácí vypovídací hodnotu. Stejně tak nemá smysl porovnávat 2TB disky určené převážně na ukládání dat se SSD, které ve srovnatelné kapacitě stojí statisíce nebo Velociraptorem, který je ze své podstaty disk systémový. V testu systémových disků by měly figurovat kapacity 120-640GB, protože méně je nedostačující a víc reálně nejde pro systém a programy využít.

Kynio
Kynio
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Správný načasování testu. Zrovna vybírám 2TB tichej disk na skladování dat. Moje volba byla F4 ale jako nej tady vychází seagate, jenže podle zkušeností ostatních je prý dost poruchový a brzo odchází. Jako další volba teda bude nejspíš WD Green. V hlučnosti a trvanlivosti je na tom líp než F4, nebo spíš obráceně? jinak díky za test

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
22. 3. 2011 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kynio Budu zanedlouho kupovat 2 TB disk a jsem rozhodnutý pro WD Green. Mám už WD Green 1 TB 64 MB cache, více než rok a naprosto bez problémů. Se Seagaty nemám dobrou zkušenost.

jindros
jindros
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Před měsícem jsem právě 2 TB disk vybíral a nakonec vybral. Zvažoval jsem Seagate green a Samsung... a dočetl se o nejrůznějších problémech, vibracích, cvakání hlaviček. To samé Samsung. Taky si našel stránku, kde prodejci píšou procenta poruchovosti a Seagate vyšel velmi špatně. Ze všech ukazatelů byl nelepší WD green. Neslysný, nízká reklamovanost, velmi dobrá cena. Doporučuju jako disk na ukládání filmů. Na systém mám SSD Intel. Jo, taky u těchto velkých disků se už většinou používá 4 kb bloky a může to někomu dělat problémy, v XP.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindros No já ti nevim, já poslední dobou narážim jenom a pouze na vadné Westerny a to jak klasické desktopové, tak notebookové i z ext. disků (2,5" i 3,5").

jindros
jindros
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindros Škoda, že tady nejde editovat. Samozřejmě tam naptří neslyšný. A taky, je s podivem, že v tomto testu dostal nejmíň bodů. Pro mě je nejlepší, pokud to nemá být na systém.

Burner.Tom
Burner.Tom
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samotna autorova otazka, "zda má pro běžného zákazníka smysl uvažovat o disku určeného do náročného 24/7 provozu s několikanásobně vyšší cenovkou." je uplne zbytocna a samozejme je na nu odpoved nie, ak si spominany bezny zakaznik prilis neceni svoje data. Pre mna osobne nie je problem priplatit si za 5 rocnu zaruku a ovela vyssiu hodnotu MTBF a tym za pocit vacsej spolahlivosti. Lebo akokolvek moze byt hociktory z diskov rychly, nakoniec je aj tak najlepsi ten, ktory neodide. To je ale parameter, ktory sa len velmi tazko testuje.

nagger
nagger
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak k chybám - vážně to nejde po sobě přečíst a přemýšlet?
1) Hitachi 7K3000 asi nemá 640Gb plotny - ono 640*3 asi nejsou 2TB
2)64BG vyrovnávací paměť zřejmě taky nemá
3)u Samsungu (bohužel s jediným zůstupcem v testu) v závorce chybí sloveso
4)co je to "flashové" a "gigabajt" - nové "čechismy" ?
5)tabulka u OCZ asi šla přepsat a odstranit "počet ploten a hlaviček"
6)v metodice nevidím, jak se měřila teplota - po jaké době, v jaké skříni, s jakou ventilací
7)jak se měřila spotřeba
8)váha jednotlivých testů se přidělovala dle hodu šipkou na terč ?
9)nejvýkonější dvojčipovou grafiku testujete s CPU na 3,6GHz a pevné disky s CPU na 4,9GHz ? - a dokonce také vy :lol:
prostě well done - tragický test, za který byste se měli stydět :roll:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je hlava. (blbost) :roll:
Myslím spíš RAID5 nebo RAID6 a extrémě důležitá data jednou za čas zálohovat na externí disk. Starší HW RAID jde na eBay sehnat za celkem rozumnou cenu (osobní zkušenost).

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
22. 3. 2011 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer a viděl jsi už "prdlý" RAID řadič? Já ano. Pak je docela legrace sehnat stejný (nebo alespoň kompatibilní) model, abys mohl vůbec k datům.

Osobně se od HW RAID řadičů odkláním, akceptuju je jen pokud mají záruku (tj. max. 5 let stáří) a samozřejmě renomované značky (LSI/Adaptec/3ware). RAID je jednoduše řečeno pouze ochrana proti výpadku disku/ů, ale nejedná se o zálohu.

BTW, tohle tvrdí třeba i EMC, a ti se storage systémy živí...

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejlíp ze všech "eco" disků vychází Seagate LP což se díky vyšším otáčkám dalo čekat, ani vyšší hustota Samsung nezachránila. Nejlépe stejně vyjde když už vzít dva 1TB disky, dát je do RAIDu 0 a je výkon i kapacita za velmi přijatelnou cenu. Osobně mám dva dvouplotnové WD Blue a výkon je velmi příjemný. Sice na SSD to nemá, ale poměr cena-výkon-kapacita je velice dobrý. Ovšem je třeba mít nejdůležitější mít důležitá data zazálohovaná, ale to platí asi všude, i u SSD.....

nagger
nagger
Level 1 Level 1
22. 3. 2011 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak k chybám - vážně to nejde po sobě přečíst a těch pár řádků opravit? 1) Hitachi 7K3000 asi nemá 640Gb plotny - ono 640*3 asi nejsou 2TB 2)64GB vyrovnávací paměť zřejmě taky nemá 3)u Samsungu (bohužel s jediným zůstupcem v testu) v závorce chybí sloveso 4)co je to \"flashové\" a \"gigabajt\" - nové \"čechismy\" ? 5)tabulka u OCZ asi šla přepsat a odstranit \"počet ploten a hlaviček\" 6)v metodice nevidím, jak se měřila teplota - po jaké době, v jaké skříni, s jakou ventilací 7)jak se měřila spotřeba 8.)váha jednotlivých testů se přidělovala dle hodu šipkou na terč ? 9)nejvýkonější dvojčipovou grafiku testujete s CPU na 3,6GHz a pevné disky s CPU na 4,9GHz ? - a dokonce stejný autor :lol: prostě tragický test, za který byste se měli stydět :roll:

nagger
nagger
Level 1 Level 1
22. 3. 2011 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger málem bych zapomněl, proč jste tento příspěvek smazali a amatérské chyby v textu nechali ? 8)

blackred98
blackred98
Level 1 Level 1
23. 3. 2011 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Da sa do sata2 napojit hdd so sata 6Gb/s ???

gage
gage
Level 1 Level 1
25. 3. 2011 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim. Jen se chci podělit o své poslední zkušenosti s diskem a možná požádat o radu.
Před měsícem jsem si koupil externí WD My Book Essential 2TB (uvnitř WD20EARS). Při zapojování napájecího kabelu do disku mi to hodilo uvnitř disku jiskru a disk se už neroztočil. Doufal jsem, že odešela jen elektronika v rámečku a tak jsem disk opatrně vyndal z plastového obalu (tak abych ho nepoškodil) a zapojil disk do redukce a připojil do PC. Disk se točí, je normálně rozpoznán ve Windows, všechny SMART údaje jsou v pořádku, ale DATA NIKDE. Žádný oddíl na disku, nic. Zkoušel jsem nalézt data na disku pomocí výborného a několikrát mnou ověřeného EASUS Data recovery, ale nenašel žádná data co jsem na disku měl.
Disk je ze spodu (na elektronice) trochu očouzený od té jiskry.

Tohle je asi takové poslední zoufalé volání o pomoc.Měli byste nějaký zázračný tip, nebo zlepšovák? Předem díky a mějte pochopení. Já vím, že se má zálohovat, ale proto jsem si koupil tenhle disk.

krylow
krylow
Level 1 Level 1
27. 3. 2011 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gage Já preferuji Westerny, pro mě jsou vítězi v ceně, kvalitě, výdrži, teplotě, vibracím, spotřebě.
Jako systémový disk mám už asi 3 roky 640 WD Blue, pak hned jak vyšel jsem si pořídil 1 TB WD Green a teď nedávno 2 TB WD Green. Až mi dojde zase kapacita tak koupím zase od WD :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na otázku co pořídit je celkem jednoduchá.
1. rychlý SSD +- 100GB za +-4kkc.
2. tichý "green disk" 2TB za +- 2kkc
Na první dát systém a často používané, či masivní, aplikace. Na druhý data.

"Výkonné" 7200ot disky za 6kkc podle mne nemá cenu pořizovat.
- drk222

cmato
cmato
Level 1 Level 1
21. 7. 2011 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dakujem za odpoved, aj ked uz trochu neskoro ;),no pre ostatnych... problem bol v mojej doske GIGABYTE s funkciou X-Recovery, je to zalohovanie biosu na disk. Stacilo ju v biose vypnut a obnovit kapacitu disku prepisanim nejakeho nastavovacieho registra v nom.. Podarilo sa mi to s utilitou urcenou presne na riesenie toho problemu, ale na nazov si uz nespomeniem, mari sa mi, ze som sa k tomu dostal cez diskusiu priamo na seagate webe. Odvtedy ide vsetko OK.

Reklama
Reklama