Zpět na článek

Diskuze: Velký test 5.1 reproduktorů do 2500 korun

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

elukok
elukok
Level 1 Level 1
14. 1. 2011 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test pěkný, při výběru reproduktorů celkem užitečný. Nevim jak ostatní, ale já bych hodně uvítal test sluchátek k PC, jelikož reproduktory téměř nepoužívám. Vzít sluchátka například do 1000Kč, do 2000Kč a nad 2000kč. Nebo tak nějak. Bylo by to super. Berte to jako inspiraci do budoucna ;)

mato2sk
mato2sk
Level 1 Level 1
27. 1. 2011 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elukok [quote=Jindy]Měření frekvenční charakteristiky jsem kdysi dělal, například u Creative T3 nebo Logitech Z-5500, ale zaprvé se to setkalo s nulovým ohlasem a za druhé to bylo celkem k ničemu vzhledem k faktu, že nemám mrtvou komoru. V takovém případě tedy byla v grafech započítána i má akusticky nedokonalá místnost. Pravda je, že na jednu stranu to mohlo dát obrázek o tom, jak to bude hrát právě v obyčejné místnosti víceméně každému, ale jako srovnávací a přesná hodnota to bylo nepoužitelné. Zatím jsem od těchto měření upustil, zejména v případě takovýchto hromadných testů, kde na podobné vylomeniny ani není čas. Když jsem měl měsíc na testování jedněch beden, tak to ještě šlo, ale při hromadných testech v šibeničním časovém termínu bych to nestihl. Navíc jsem chtěl tento 5.1 test pojmout stejně, jako předešlý 2.0 a 2.1, protože se to osvědčilo a takový koncept se ukázal jako jediný schůdný a časově zvládnutelný.[/quote] frekvenčka keď nemám dobrú miestnosť sa meria v osi medzi basovým a výškovým ak je len jeden tak v osi reproduktora vo vzdialenosti najďalej 40cm nemeria sa celá zostava aspoň nie v dobre od tlmenej miestnosti

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mato2sk Tak se to měří vždycky, nejen pokud nemám dobrou místnost. Vždy se měří jen jeden reproduktor a to zhruba z těch 40 cm. Vím dobře, jak se to dělá a v několika dřívějších testech pro PCT jsem to dělal. Ale místnost se v grafech vždy projeví, zvuk se odráží od stěn zpět a mikrofon to samozřejmě zachytí. Věř, že jsem nad tím dlouho přemýšlel a jiné řešení, než anechoická komora není.

mato2sk
mato2sk
Level 1 Level 1
27. 1. 2011 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elukok [quote=elukok]Test pěkný, při výběru reproduktorů celkem užitečný. Nevim jak ostatní, ale já bych hodně uvítal test sluchátek k PC, jelikož reproduktory téměř nepoužívám. Vzít sluchátka například do 1000Kč, do 2000Kč a nad 2000kč. Nebo tak nějak. Bylo by to super. Berte to jako inspiraci do budoucna ;)[/quote] tu máš veľmi dobré recenzie slúchadiel http://www.headphoneinfo.com/content/Sennheiser-HD-555-Headphones-Review/Performance.htm ešte som vedel o jednej stránke ale neviem si spomenúť aká ale tu tiež merajú frekvenčku a skreslenie ale asi tam nemajú všetky slúchadlá keby to tu recenzovali tak to nikto nemeria to je len osobný pocit ktorú sú lepšie a to je na prd ako aj táto recenzia to o tých reprákoch nič nepovie

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
22. 1. 2011 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elukok O testu sluchátek přemýšlím, chci ho, tak snad bude.

westa
westa
Level 1 Level 1
22. 1. 2011 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5050 V2 mám doma a žádnoé pískání nepozoruju.

Naopak pozuruju zašramocení při jakékoliv změně hlasitosti. Subwoofer je předimenzovaný oproti satelitům a hloubky jednoduše přeřvou ostatní zvuky. Co je tohle za test? Nic z tohotu není uvedeno. Opět článek na zaplácnutí místa.

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
22. 1. 2011 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@westa Šramocení - reklamovat. Hloubky - tak si je snižte.

westa
westa
Level 1 Level 1
24. 1. 2011 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jindy]Šramocení - reklamovat. Hloubky - tak si je snižte.[/quote]
To mi řekněte že u vás se při změne hlasitosti u testovanch kusů tolhe neobjevilo?

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
24. 1. 2011 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@westa Šramocení? Ne, neobjevilo. Bude to vadným kusem, špatným souběhem signálu v potenciometru nebo tak podobně. Testovaný kus 5050v2 pro změnu pískal a není to vlastnost všech těchto modelů, ale chyba kusu. U této nové série 5050 vyměnili oproti té původní vnitřnosti za "lepší", jak píšu v článku, a to je pravděpodobně důsledek výskytu velkého počtu vadných kusů, jelikož ty nové vnitřnosti jsou ještě lacinější a horší, než ty staré. U Genius je třeba dávat na tyhle "vylepšené" druhé verze jejich modelů obzvlášť pozor - dělají to tak skoro vždy, že "vylepší" produkt tím, že do něj dají ještě lacinější součástky, tzn. že je to vylepšení pro ně jako výrobce, výroba je stojí méně. Co se týče basů, tak jak jsem psal - ty lze regulovat a nastavit si jejich sílu na jakémkoliv subwooferu, nejen Genius. Subwoofer u 5050v2 nemá oproti jiným podobným nijak řádově větší výkon nebo silnější přednes. Jistě, stačí hloubky nastavit na maximum a bublá to tak, že se to nedá poslouchat, ale to je problém levných subwooferů obecně a nebudu ho neustále zmiňovat. U těchto setů jde o cenu a použitelnost, ne o kvalitní zvuk. Kdo chce kvalitní zvuk, ať si připraví na 5.1 minimálně 30 tisíc korun a ať nečeká od setu za dva tisíce zázraky.

mato2sk
mato2sk
Level 1 Level 1
27. 1. 2011 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=westa]5050 V2 mám doma a žádnoé pískání nepozoruju.

Naopak pozuruju zašramocení při jakékoliv změně hlasitosti. Subwoofer je předimenzovaný oproti satelitům a hloubky jednoduše přeřvou ostatní zvuky. Co je tohle za test? Nic z tohotu není uvedeno. Opět článek na zaplácnutí místa.[/quote]
je tam zlí potenciometer ak sa tam mení hlasitosť pomocou neho stačí ho rozobrať vyčistiť a namazať silikónovým olejom ak je zodratá dráha tak ho treba vymeniť

rotgun
rotgun
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Genius SW 5.1 4000 mam doma a musim souhlasit s recenzentem. Bohužel to co ukáže až čas se v recenzi nenajde a to je napřiklad to, že u modelu 4000 jsem měl nejdřív problém s automatickým přeskakováním vystupů což bylo hodně otravný (prostě hraju nebo koukam na film a z výstupu DVD mi reproduktory automaciky přepli na AUX aniž bych cokoliv zmáčkl). Později tenhle problém přestal ale teď se mi stává, že když točim kolečkem volume tak reaguje dost špatně a někdy i obráce. Zřejmě se jedná o únavu materialu či špatný kus ale zas tak závažné problémy za tu cenu za kterou se set prodává to nejsou.

Krayzie
Krayzie
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ziadne z recenzovanych repro som nemal moznost pocut, na druhej strane sa tomu tesim. Znamemu som totiz nastavoval Logitech Z-5500 a boleli ma z nich usi 2 dni. Radsej sluchatka za 200 eciek ako akukolvek parodiu na repro do 500.

boomy
boomy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mate tam nekte botu:
Celkovy vykon: 75W RMS
Reproduktory: 4x78W satelit + 20W centr + 27W subwoofer = 359W
ja nasel: 4x8W + 16W centr + 27Wsub

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boomy Aha, díky, chybička se vloudila. V nejbližší době opravíme.

veigy
veigy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem před půl rokem vybíral právě mezi těmito dvěma sestavami, tak jsem dal raději přednost prověřenému Logitechu. Je to řekl bych prověřenější značka, která déle vydrží a během 2 let se na ní nevyčochá třeba kolečko na zesilování a tak.. tak mi celkem usnadnilo výběr absence výškových reproduktorů u Geniusu...

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tato recenze mi ale přijde dost subjektivní. Víceméně každé repro bylo ohodnoceno vzhledově, budiž, to je subjektivní, ale řekněme, že to ještě jde, nicméně hodnocení kvality zvuků by přece jen mělo být založeno spíše na nějakém měření, či číslech, nebo já nevím. Ono popis, jak hraje co, je sice fajn, ale představit si pod těmi pojmy něco víc a pak to ještě srovnávat s ostatními je nemožné. Výsledky tak jsou defakto ovlivněny jen vzhledem a cenou, což je ovšem až druhotná věc u repro beden.

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl Měření frekvenční charakteristiky jsem kdysi dělal, například u Creative T3 nebo Logitech Z-5500, ale zaprvé se to setkalo s nulovým ohlasem a za druhé to bylo celkem k ničemu vzhledem k faktu, že nemám mrtvou komoru. V takovém případě tedy byla v grafech započítána i má akusticky nedokonalá místnost. Pravda je, že na jednu stranu to mohlo dát obrázek o tom, jak to bude hrát právě v obyčejné místnosti víceméně každému, ale jako srovnávací a přesná hodnota to bylo nepoužitelné. Zatím jsem od těchto měření upustil, zejména v případě takovýchto hromadných testů, kde na podobné vylomeniny ani není čas. Když jsem měl měsíc na testování jedněch beden, tak to ještě šlo, ale při hromadných testech v šibeničním časovém termínu bych to nestihl. Navíc jsem chtěl tento 5.1 test pojmout stejně, jako předešlý 2.0 a 2.1, protože se to osvědčilo a takový koncept se ukázal jako jediný schůdný a časově zvládnutelný.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
10. 1. 2011 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl praveze naopak... mereni byva kolikrat dost zavadejici a presto ze graf vypada na pohled dobre, tak to nic nevypovida o kvalite reprodukce. Presne merit a porovnavat muzes jen ty hodne drahe sestavy u kterych vis ze nebudou trpet zadnou bolesti z levnych zmetku. U takovychto repro je nejlepsi proste slyset jak hraji.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss no dobře, já to jako nechci nijak kritizovat, ale přece jen, zde to slyšet nelze a alespoň nějaké opření se názoru v recenzi přes nějaká čísla by bylo asi lepší. Neříkám, že je to vše říkající, ale prostě nahodit nějaké měření a pak hodnocení autora. Takto je to dost těžké na představivost a kdybych chtěl být rýpal, řekl bych, že autor nepsal třeba pravdu, ale jen reklamu, nebo něco podobného (jakože to si nemyslím, ale prostě zde není žádný argument, kterým by se mohl opřít). Ale to je jedno, i popis ovládacích prvků a výstupů se hodí a může být pro některé rozhodující.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
10. 1. 2011 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss @Milhausl: Mne ako cloveku co sa trocha vtom vrta tiez chybaju nejake krivky, merania..., no vecsina ludi vobec nevie co to je a v danej cenovej kategorii to nieje ani nevyhnutne. Podla mna dobra recenzia pre laicku verejnost a sam tie geniusy za tu cenu mozem odporucit, nieje to bohvie co ale v danej cene je to dobre....

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
10. 1. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss @Milhausl: ano... bohuzel k tomu patri to ze autor ma nejakou znacku oblibenejsi, tak ikdyz nechce tak ji proste uprednostni.

Dost casto mam i pocit ze recenze funguji na principu "napis to pekne a repro jsou tvoje"

Nerikam ale ze je to zrovna pripad teto recenze - tady by si autor nepomohl ani s jednim modelem, nicmene u tech drazsich repro uz se tomu tak verit neda.

Rikam to proste jasne - reproduktory si kupuji podle zvuku, takze je musim slyset. A kdyz je nejaky model na netu hodne levny a zajimavy a nechce se mi jet pres pul republiky? No tak si ho koupim a prvni dny poradne otestuji abych ho byl schopen co nejdrive vratit (ikdyz na to mam dle zakona 30 dnu)

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 1. 2011 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss @kapa: Jindra si na mereni poridil kdysi i specialni merici mikrofon, ale pro mereni zvukove aparatury to chce pak uz i specialni poslechovou mistnost a spousty dalsiho vybaveni. A to se nasich podminkach dela tezko, navic u reproduktoru v tehle cenove kategorie, jak uz zde bylo vicekrat psano, je to v podstate zbytecne. Kdybysme testovali nejake bedny za desetitisice tak nereknu...

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
10. 1. 2011 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nějaké repráčky od Creative, mám s nimi poměrně dobré zkušenosti...

peavey
peavey
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za ty prachy budou hrat na CENZURA, to ti muzu rict rovnou, takze ten vzhled je asi jediny, co se da nejak hodnotit

nagger
nagger
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) přepsat název na poslední dobou oblíbenou "úvahu" - tohle není test, ale subjektivní popis
2) v názvu je do 2.500,- - dvoje "testované" jsou dražší
3) Genius je šunt - jako ostatně všechny ostatní v téhle cenové kategorii 8) což ovšem neznamená, že šunt někomu nestačí na ozvučení místnosti
4) výběr jsou z většina repro určené k PC, ne jako domácí kino
5) na čem se "testovalo" ?
6) mohl by váš správce systému konečně povýšit modul joomly pro komentáře, aby už sakra konečně uměla odentrovávat v příspěvcích ? :roll:

TomKocuR
TomKocuR
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ehm, neviem čo za pískanie to u tých Genihnusov 5050v2 bolo, ale určite nemalo nič s trafom, čo som opravoval jedny pískajúce 5.1, tak to bolo regulátorom hlasitosti (na to je v tých reproduktoroch integráč, to vpredu totiž nie je potenciometer)

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKocuR Možná to bylo regulátorem hlasitosti, který je tu pravděpodobně aktivní a zrovna ty často do zvuku přimíchají všelijaký další bordel, na rozdíl od pasivních, které zvuk neovlivňují nijak. Neslyšel jsem ale jen pískání, ale i jemné bručení, což by trafo mohlo být, co já vím, nejsem elektrotechnik. Každopádně, něco s tou aktivní elektronikou uvnitř 5050v2 není v pořádku, to je zcela jisté.

jaroslavg
jaroslavg
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviem preco autor clanku nezaradil do recenzie Redstar 5.1 rs501 alebo 502...

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 1. 2011 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaroslavg Reproduktory vypadaji zajimave, bohuzel jejich dostupnost je slaba. Nemaji je poradne ve velkych shopech a opravdu pro nas neni snadne pripravit a sladit logistiku tak, aby se nam pak sesly vsechny produkty. Proto se snazime co nejvice modelu brat od jednoho dodavatele (v tomhle pripade Alza).

spacetruck
spacetruck
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za skvělou recenzi, jen tak dál!!!

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spacetruck Děkuju :)

D00M
D00M
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

půl roku mám doma genitusy 5050 první generace a za ty prachy hrají dobře, akorát jsem místo předních satelitů použil svoje bedny a přední satelity připojil jako zadní :-)
nedávno jsem u známého slyšel 5050 z recenzované druhé generace a zvuk to mělo děsnej... genitus asi někde udělal chybu :-)

peavey
peavey
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@D00M Rekl bych, ze to neni az tak chyba, jako spis dnesni trend vyrobcu HW, staci se podivat na kdysi skvele mysi od Logitechu, ale dnes je to v podstate sunt, co vydrzi do konce zaruky. MX518 je asi posledni opravdu dobra, novejsi modely jako G500 nebo G9x stoji za starou backoru. Levny materialy, dilensky zpracovani taky hodne kleslo, zkratka vse je to jen o penezich.

Broxik
Broxik
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey no sem pametnik jeste tehdy prvni vlastovky logitech dual optical :} a nyni jsem kupoval tebou zminenou g9x a naopak mi pripada suprova. Kdyz jsem vytahl take tebou zminovanou mx518 vypada uz ostreji po tech letech tak mi prijde g9x lepsi ale mam ji chvili tak uvidime az bude mit najezdino jako mxko.

Nicmene co se tyka matrose porad je to jednooky mezi slepyma kral :lol:

JoHnY2
JoHnY2
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey Muzu potvrdit. Moje myska M705 je po boku pogumovana. Od potu se guma zvlnila v miste tlacitka a na prave strane mysi se pomalu, ale jiste prosoupavam povrchem gumy k plastu. Jo a z kolecka jsem osoupal chrom ... Na dva mesice horor. Bohuzel nereklamovatelnej, ale nastesti neovlivnuje funkcnost, jen krasu.

Z klavesnice Logitech Ultra X se osoupava stribrna barva stova po pul roce. Majitele se shodujou, ze klavesy vydrzej roky, ale barva je smejd a je potreba klavesnici rozebrat a barbu s krytu sundat rozpoustedlem.

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey Přesně tak. A u Geniusu to bohužel nevidím poprvé, kdy je "vylepšený" model ještě horší, než byl ten původní. Občas se totiž stávalo, že se jim některý model repráků vyvedl lépe proto, že do něj dali trochu lepší součástky, zvolili trochu kvalitnější silnější "dřevo" a pak to také trochu lépe hrálo, čehož si mnoho lidí všimlo. U "vylepšeného" nástupce použili levnější součástky, tenoučké "dřevo" a výsledný zvuk byl samozřejmě horší. To je jako s těmi novými recepturami různých polotovarů, které vychvalují úžasnou novou recepturu, ale přitom se jaksi ztratí fakt, že nová verze výrobku má nižší gramáž a víc éček a je tudíž lacinější na výrobu. U Genius 5050v2 Genius prý "vylepšil" zesilovač výměnou za nějaký jiný "pokročilejší" typ, který ve skutečnosti bude asi právě podle té "nové lepší receptury".

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevim jak je to nyni, ale vzdy me u jejich modelu vadilo, ze adapter je umisten uvnitr subwooferu a pak se mi
stalo, ze pri vypnuti jemne vrceli, coz je neslysne pres den, ale vadi pri spani v noci...jinak s kvalitou reprodukce jsem spokojen byl

RiCK
RiCK
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento článok by som "testom" v žiadnom prípade nenazval. Vo väčšine reproduktorových zostáv nebola ani zmienka o podaní basov, stredov a výšok, nie to ešte porovnávanie podaní akustickej/elektronickej hudby, filmov atď.
Zvlášť u 5050V2 nebola ani zmienka o zvukovom podaní, bola len kritizovaná.
Gratulujem ku skvelému článku ...

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 02:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RiCK Naprostý souhlas, popsat kvalitu zvuku dvěma větama rozhodně nestačí. Z recenze jsem se vlastně nedozvěděl vůbec nic. Design je suběktivní , o kvalitě zpracování jsem se vlastně taky pořádně nedozvěděl nic a to nejduležitější kvalita zvuku, no asi bych se víc dozvěděl z techniských specifikací, než z tohodle "testu". Horší test reproduktorů jsem ještě neviděl.

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 Chytrému napověz, hloupého trkni. Kromě přesného slovního hodnocení zvuku u každé sestavy v článku také píšu a jaksi napovídám, že to hraje všechno stejně, stejně špatně. A vzhledem k tomu nemá smysl ohledně zvuku nic dál rozebírat a při výběru hraje důležitější roli design a hlavně vybavenost, komfort ovládání. Tak to je, ne jinak.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @Jindy: A to žemu říkáte přesné slovní ohodnocení zvuku, já říkám, nic neříkající informace. Ke Genius 4000 je jediné hodnocení kvality zvuku: "S basy na tom zkrátka model 4000 není vůbec špatně, naopak mi přišly konkrétnější a pevnější, než u 5050. A rozhodně dostačující intenzity i hloubky.", to mi jaksi nestačí.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @Jindy: Dobře, jinými slovy recenze úplně na houby. Zvuk u repráků nemá cenu hodnotit, všchny hrajou mizerně (stim souhlasim) a to ostatní co jste napsal se dozvim z tech. specifikací a obrázků a zabere mi to polovinu času, než číst recenzi.

sauhirt
sauhirt
Level 1 Level 1
10. 1. 2011 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen takové malé rýpnutí, v téhle cenové kategorii bych absenci sluchátkového výstupu bral jako plus, protože, co z toho leze se snad ani nedá nazvat zvukem. :D

Zub
Zub
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prošlo mi ušima mnoho reprosoustav, Genius, Logitech a Creative. S klidným svědomím mohu říct, že bez nastavení a seřízení se nedají poslouchat ani jedny. Ekvalizer, korekce basů, středů a výšek je naprosto nutná. Moje dojmy - creative na můj vkus moc hutný výšky, někdy až trhající uši. Po korekci lepší ale zvuk se zdá tlumený. Logitech - výšky , basy v pohodě, ale středy jsou hodně mrzutý. Genius - asi nejlepší poslech po vylazení. Lepší mít trochu stažený sub a přidat basy na satelitech. středy ok a výšky taky. U mně vyhrává genius, jen škoda, že za 7-8 let od prvních Geniusu HT nedokázali vyřešit hučení a bzučení wooferu ve stand-by režimu. + spotřeba 35W taky neni uplně ideální.

terry.cooper
terry.cooper
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po stránce slohové, konkrétně stavby vět a jejich postupného sledu, je článek teda ale vážně naprosto otřesný!! :confused:

Kdo to propána píše? Kolik tomu člověku je? Tohle má být profesionální web? jako by to psalo 15ti leté dítě.. :confused:

GoodwillN1
GoodwillN1
Level 1 Level 1
11. 1. 2011 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předně - článek je skutečně hodně slabý.

Ale teď k těm Logitech X-530.
NEJEDNÁ se v žádném případě o nástupce. Sám X-530 vlastním a byly na trhu asi tak 2 roky dřív než X-540. Je to tedy velmi starý set a to, že se stále prodává a X-540 možná končí dokazuje, že má své místo. Něcé málo o X-530:
Co do vlastností je to hybrid mezi testovanými X-540 a Z-506. Ovládání je jako u Z-506 (jen hlasitost,sluch. a vypnutí na pravém předním satelitu) a zvukový provej odpovídá spíš X-540 - stejně jako X-540 má dual driver systém, který velmi pomáhá ve středech a slušně zvládá i výšky. Bohužel tento systém má i krutou nevýhodu - směrovost. Jakmile jste o víc jak 15° mimo osu reproduktoru tak se detaily rychle ztrácejí a zvuk jakoby mizí. Je tedy důležité mít sestavu dobře nasměrovanou na pozici na které obvykle sedíte. Pak se jedná o krásný surround zážitek (Ve spojení s Creativáckým CMSS2 je to skvěle obklopující zážitek jak u hudby tak i filmů a her).
Nevýhodou je také ale docela výrazná přebasenost sestavy. Čistotu basů vynechám ta v téhle cenové kategorii neexistuje u žádného setu, ale pokud sestavu živíte alespoň trochu schopnější kartou (Audigy 2 u mne) tak basy až nepříjemně vyniknou (poslouchám hodně basovou hudbu a mám je vcelku rád, ale i přesto mám knoflík na SUB stažený na 0 a na zvukovce ubráno 20% na basech jinak mi to přebíjí zbytek pásem)
Nějaké vady jsem za ty léta a léta provozu nezaznamenal, akorát je zesilovač trochu citlivější na vnější napěťové špičky (když sepne stará lednička na stejném okruhu tak v repro nepříjemně lupne)
Celkově si ale myslím, že Logitech X-530 je za ty peníze a slušný výkon dobrá stálice.
BTW: V době jejich koupě jsem vybíral mezi X-530 a prvními Genius SW-HF. Logitech měl v testech příjemnější zvuk a parametry měl spíš reálné než papírový HF. Navíc se o Genius vědělo, že se na nich vždy něco kazí či blbne (brum po zapnutí apod.)

Reklama
Reklama