Zpět na článek

Diskuze: Velký výběr čteček elektronických knih pod stromeček

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kubino77
kubino77
Level 14 Level 14
17. 12. 2014 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U Kindlu Touch máte fotku starého modelu, Amazon už posílá jenom novinky "Kindle Touch 2014" (cca od října).

Přímo u Německého Amazonu se dá sehnat za 49Euro (+100 kč poštovné). Záruku má sice jenom rok, ale zase se jedná o bezproblémovou výměnu za nový kus (vyzkoušeno).

Za podstatnou nevýhodu u Kindlů bych za sebe uvedl nemožnost práce se složkami, používá jenom debilní "collections".

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
17. 12. 2014 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kubino77 V EU by měla být záruka 2 roky, ne? Rok je na Kindle z USA.

reguser
reguser
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gogen eReader2 vlastním a měla by být zařazena do kategorie čteček s podsvitem, protože jej má. Což je proti eReader1 další vylepšení. Je vidět, že autor přehledu čtečky v ruce ani nedržel...

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reguser Díky za reakci, většina čteček mi rukama prošla, ale zrovna tento model ne... a téměř nikde jsem se nedočetl, že má nasvícení ... ale máte pravdu ... už jsem si to vyhledal...
Zjednám nápravu ;)

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Štěpánek Tak ještě Sjednejte nápravu ve vašem slově Zjednám a bude to ok.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Štěpánek @Adam Vágner: Tak jsem se ve svých dvaatřiceti dozvěděl, že Zjednat je opravdu správně v tomto případě, cítím se trapně, pardon a omluva :)

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já to furt nechápu, proč si kupovat čtečku za takové prachy, když za ně mám už tablet..todle mi prostě hlava nebere.....

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
17. 12. 2014 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Je to zařízení primárně určené pro čtení knih, pokud nečtete, je pro vás zbytečné, pokud naopak čtete intenzivně, je to oproti obyčejnému tabletu jako nebe a dudy, o výdrži nemluvě. :wink:

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Tablet není pro čtení moc dobrý ... zkuste si na tabletu číst třeba několik hodin a pak zkuste čtečku a uvidíte, že se tablet výrazně projeví na únavě očí ... důležitá je také výdrž ... ale tohle jsem ostatně vysvětlil už v prvních kapitolách výběru

reguser
reguser
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi U čtečky nejsi tak závislý na dodávce energie. Tablet vydrží několik hodin, čtečka podstatně víc. Ocení se zejména při pobytech mimo domov.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bude citacka s farebnym displejom velkosti ~13 palcov (je podivne, ze v dobe platnosti metrickej SI sustavy pouzivama imperialne miery- asi ze su naozaj imperialne) a s rozlisenim aspon 1900x1200 , tak si ju kupim.

Dovtedy ,ziabohu ,musi stacit tablet s jeho ubohou vydrzou.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
17. 12. 2014 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro Ty jsi zrovna případ kterej nepochopil k čemu tyhle čtečky jsou.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

koukam A4 format ctecka porad nic :( muze mi nekdo vysvetlit jak fungujou ty tablety do vany? dotykova vrstva na telefonu ( iphone i nexus) se vzdy za deste zblazni a bud nefunguje nebo telefon reaguje na neexistujici pohyby

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
17. 12. 2014 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Čtečka formátu A4 je vhodná například do školy místo skript a na PDF formáty, ale na čtení beletrie do ruky je to velké a těžké, ani byste nevěřil jak. Je to prostě už značně nepohodlné. Mám 10" tablet, a začínám pokukovat po něčem 8", protože už těch 10" je prostě velkých a těžkých.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL tak ja prave bych to chtel na cteni pdf, zbytecne xkrat nejaky vytisknu a pak zahodim, ze mi to k nicemu neni. melo by to byt lehci nez tablet. proste na doma nebo do prace by se mi A4 format libil

slabam
slabam
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaké jsou možnosti vkládání poznámek a označování části textů? Mám spoustu knížek vytvořenejch z OCRka a potřebuju si označovat překlepy.

P_Orka
P_Orka
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupil jsem loni Kindle pro manželku, protože hodně čte. Jí to nechytlo, ale mě ano. Nejlepší je, když přijde večer do pokoje a řekne "Proč, tu sedíš potmě?", na což já odpovídám "Protože si čtu" :wink:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
17. 12. 2014 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@P_Orka Tak každý, koho znám a kdo má, nebo dostal čtečku, si ji nemůže vynachválit. Není u manželky příčinou neúspěchu spíše vhodný obsah čtečky? Bez toho se čte dost špatně. :wink:

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry den,
rad bych vedel, jsou u tech novych Kindle a PocketBooku nejake problemy s ceskymi knihami? Nebo uz to vyrobci vychytali?

U Ereadingu prave hodne vyzdvihujete tu cestinu tak nevim. Menu ceske mit nemusim, ctecka ale musis spravne zobrazovat cestinu. A pripadne umoznit i vyhledat ceske slovo.
A idealni funkce navic by byl nejaky anglicko-cesky slovnik - abych v pripade cteni anglickych textu mohl rychel prelozit nezname slovo.

Ctecku jsem jeste zadnou nemel, tak nevim, jake problemy s tim mohou byt, popr. jak moc se se SW ve ctecce vylepsit.

vipe
vipe
Level 3 Level 3
24. 12. 2014 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 slovník
můj prastarý pocketbook 611 má ang - czech slovník ABYY lingvo předinstalovaný (kombinace klasického a výkladového) a pokud jsem se dobře díval tak ten touch to má taky, další jdou doinstalovat (mám výkladové oxford, RS)

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
19. 12. 2014 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Problémy s češtinou nejsou už několik let, prakticky od vydání prvního Kindlu.

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Problémy s česky psanými knihami by neměly být ani u Kindle ani u PocketBooku. Čtečky PocketBook jsou kompletně počeštěné. Anglicko-český slovník s ním je to horší a většina čteček ho postrádá ... EReading by měl být počeštělý správně, ačkoliv je to stejně čínská výroba, takže se může stát, že některé části menu (nastavení) mohou být v angličtině ...

Zkrátka a dobře prakticky jakákoliv u nás dostupná čtečka přečte česky psanou knihu ... potíž je pak spíše ve špatném zobrazení textu u některých formátů. Setkal jsem se s tím u čtečky od Prestigio, která místo háčků a čárek zobrazovala ve formátu EPUB mezery.

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Problémy s česky psanými knihami by neměly být ani u Kindle ani u PocketBooku. Čtečky PocketBook jsou kompletně počeštěné. Anglicko-český slovník s ním je to horší a většina čteček ho postrádá ... nejsem si jistý jestli do Kindle nějaký vznikl a šel by nahrát. EReading by měl být počeštělý správně, ačkoliv je to stejně čínská výroba, takže se může stát, že některé části menu (nastavení) mohou být v angličtině ...

Zkrátka a dobře prakticky jakákoliv u nás dostupná čtečka přečte česky psanou knihu ... potíž je pak spíše ve špatném zobrazení textu u některých formátů. Setkal jsem se s tím u čtečky od Prestigio, která místo háčků a čárek zobrazovala ve formátu EPUB mezery.

P_Orka
P_Orka
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Dobrý den, mám Kindle Paperwhite, kupoval jsem ho loni jako nový model. Češtinu zvládá bez problému. Pracuje i se slovníkem a umí vyhledávat a překládat slova. Mám Kindle účet v Amazonu, kde mám veškeré knížky uložené. Když koupím novou knížku, rovnou si ji nechám poslat na Kindle. Potom stačí jen zapnout WiFi v čtečce (stále zapnutí zbytečně žere baterii) a knížka se automaticky načte do čtečky. Čtečka sama má určitě i své mouchy, třeba označování přečtené části, to je kapitola sama pro sebe, ale celkově jsem s ní velmi spokojen. Baterie opravdu vydrží dlouho, záleží především na WiFi a době podsvícení, bez toho klidně měsíc i déle. Osobně bych asi také uvítal větší čtečku, ale souhlasím, že manipulace s ní by asi nebyla bezproblémová (já jsem ale halama a tak bych to zvládl :-).
Přeji pěkný den - JiP

fr33k
fr33k
Level 1 Level 1
17. 12. 2014 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V článku je docela dost nepřesností.
Namátkou: míchá se dohromady nový Kindle 6 (Touch) s Kindlem Touch několik let starým a již nevyráběným - jak tu někdo upozornil, je tam špatná fotografie. Navíc zmínka o audiovýstupu...čtečky Kindle již od doby Paperwhite (nástupce původního Touch) nemají audio výstup a to je minimálně dva roky. Špatně uvedená RAM paměť u PocketBooku 624...asi bych mohl pokračovat, ale v ten moment jsem přestal číst. Článek je prolezlý nepřesnostmi, byť ten Kindle Touch bych spíš označil jako krok vedle do propasti... Mám z článku dojem, že autor si něco v rychlosti nastudoval na internetu a s nově nabitými vědomostmi sesmolil nepřesný popis (neúplné) nabídky. Ano, že vám pane autore většina čteček prošla rukama, jsem si zde v diskuzi přečetl, ale spíše to vypadá, že prošly zabalené v krabici :-) Těm co hledají čtečku a vůbec o tom nic neví, doporučuji přeskočit tyto rádoby odborné články, podívat se na Heuréku a tam už si snad každý poradí... Popř. se obrátit na odborné prodejce.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 12. 2014 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stezuju si na to vzdy, tak to sem zase pridam.
U tech "modernich" ctecek nenavidim, jak zacaly castecne nebo kompletne ignorovat adresarovou strukturu. Cili kdyz mam vlastni knihovnu, serazenou do slozek podle autoru a tridenou podle nazvu souboru (typicky treba dily serii), je mi polovina tech ctecek k nicemu.
Uz i u Pocketbooku, kde umela rada 62x jeste v pohode zobrazit strukturu a tridit dle nazvu souboru, tak u Pocketbook Ultra sice zobrazi slozky, ale nazvy souboru (a tim padem trideni) uz neumi. To je peklo. O Kindlu ani nemluvim, z toho sve slozky tusim nedostanete vubec. :(

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
19. 12. 2014 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 Podle této recenze:
http://ebookexpert.cz/recenze-pocketbook-ultra-650-2-cast/
Ultra adresářovou strukturu umí normálně.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2014 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Mozna si znovu precti, co jsem napsal.
Sam jsem uvedl, ze Ultra adresarovou strukturu umi a zobrazi, ale uz NETRIDI podle nazvu souboru. Jen podle vnitrnich nazvu knih. To je hrozny bordel.
Chapes? Mas knizni serii, u niz samozrejme nazvy souboru zacinaji 01,02,03 a tak dale. Jenze vnitrni nazvy knih nic takoveho nedodrzuji a nazev je proste jen jmeno toho dilu. Tim padem se dily v seznamu ctecky zobrazi na preskacku a netusis, jak jdou za sebou.
Kazdou takovou serii (a ze jich mam hodne) bych musel vzit a predelat metadata tak, aby odpovidala nazvu souboru, nebo proste mela nejak cislovani. Je to otravne, pracne, pomoci automatizace v Calibre (nebo necem podobnem) nespolehlive a delat to odmitam, kdyz predchozi firmware v 62x mel tuto funkci naprosto normalne.
Stejne tak ji ma normalne funkcni treba stary Nook Simple Touch a dalsi ctecky.

kubino77
kubino77
Level 14 Level 14
19. 12. 2014 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @5h1nj1: To asi nemluvíš o legálně koupených knížkách, co? Protože ty by měly mít metadata v pořádku.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2014 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @kubino77: To snad nemyslis vazne tohle, ne? Jde jaksi prave o to, ze jsou to sbirky starych veci, ktere nikdy oficialne elektronicky nevysly. To za prve. Za druhe, nevim o tom, ze by na nich bylo neco nelegalniho. A za treti, predstava, ze vsechny ebooky, ktere jsou dnes v prodeji, maji stejne formatovana metadata, je bohuzel take zcestna. Kdyz to v metadatech neni zarazene do serie a dil je popsan treba jen v nazvu na konci jako "kniha druha", tak je ti to naprosto k nicemu.

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
19. 12. 2014 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @kubino77: zajimalo by me, zda dle tveho nazoru vesmir vznikl legalne, ci nikoliv. diky predem za snahu odpovedet.

AndyF1
AndyF1
Level 9 Level 9
29. 12. 2014 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Preco to uz konecne nerobia aspon vo formate A5 ako su bezne knizky ?
Ked uz mam mobil 4-5" tak nevidim ziaden dovod kupit si iba 6" jednoucelovy reader... . Na citanie knih mam cas len vecer na dobru noc takze pripadna nizsia vydrz baterie nehra uloh...

fr33k
fr33k
Level 1 Level 1
24. 1. 2015 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AndyF1 ale dělají :-) http://www.axos.cz/pocketbook-840-inkpad-tmave-hneda-p125

anonymousCZ
anonymousCZ
Level 1 Level 1
10. 1. 2015 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AndyF1 "Ked uz mam mobil 4-5" tak nevidim ziaden dovod kupit si iba 6" jednoucelovy reader... ."

Ehm, pokud nevidite VYZNAMNY rozdil mezi 4-5" v pomeru 16:9 a 6" v pomeru 4:3, pak je mi vas docela lito. Krome toho, efekt ctecky je nejenom ve vydrzi, ale hlavne v displeji, ktery je naprosto totalne jiny nez do oci svitici LCD.

Reklama
Reklama