Zpět na článek

Diskuze: Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

NENIE
NENIE
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdravim, tento test se mi zda ponekud nestasny, kdyz si uvedomim ze SP bezi pod Direct X a MP pod Open GL, kdo si to jiz vyzkousel tak videl sam, ze MP je o neco rychlejsi a plynulejsi nez SP.

guliwer
guliwer
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V článku píše že na grafice 8600GTS to můžem rozjet na min detajli ale já na moji sestavě s grafikou 8600GTS to rozjedu naplno na Windows 7 bez sebemenšího seku

Moje sestava:
---------------
Cpu: AMD Athlon 64 X2 5200+
RAM: 4GB DDR2
GPU: Nvidia 8600GTS

Snowblind
Snowblind
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych chtěl upozornit, že první hrou, která bude běžet na id Tech 5 enginu nebude Doom 4, ale Rage...

jezek
jezek
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevím, jestli bych GTA IV po grafické stránce zrovna nazýval špičkou v oboru :( ...

janci01
janci01
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jezek jj... ale len v HW narokoch :wink:

inak pre redakciu - opravte si tabulku s testovacou zostavou - nesedi s textom pod nou :)

Malfis
Malfis
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Jako minimální grafickou kartu pro hraní na nejnižší detaily bych osobně doporučil o něco novější karty, například s GeForce 8600 GTS či Radeonem HD 2600 XT byste si už na nejnižší detaily zahrát měli.[/quote]

Není pravda. S mojí 7900GS to rozjedu na medium s nativnim rozlisenim (1680x1050) uplne v klidu.

sisikar
sisikar
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cawte sa chcem spytat ze preco davate do testu tuto grafu ked uz je vykonnejsia 260 so 216 SP.Akoze tu so 192 SP uz ani nikde nekupite, keby ste dali tam so 216 SP tak by to bolo objektivnejsie na dnesnu dobu a aj na porovnanie s ostatnymi karatami. DAkujem

doktor1
doktor1
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná by to chtělo malé doplnění znalostí ..ID tech5 nebude jako první využívat DOOM4 ale RAGE ..také od IDsoftu. Rage bylo mimo jiné předvedeno na letošním GamesConu a vypadá naprosto úchvatně.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
25. 8. 2009 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak neviem uz asi bola spomenuta vecsina pripomienok tak len pridam, tvrdit ze optimalizacia sa podarila je ako povedat ze morrowind je skvelo optimalizovany lebo dnes uz beha na kazdej masine, napriklad.

toomix
toomix
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na mém notebooku, MSI-GX600-212CZ - Core 2 Duo T8100 2,1GHz, 3GB RAM a GeForce 8600M 512MB, běhá v 1280x800 na high detaily kolem 45fps, zase tak náročný to není, a některý efekty vypadaj moc dobře :) Škoda že jste to netestovali v SP

Meverick
Meverick
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Priznam se ze jsem clanek zatim jen letmo proletl. Rad bych ale upozornil na chybicku, v tabulce mate:
"Procesor Intel Core 2 Quad Q6600 @ Duo 3 GHz"
a pod ni: "Hru jsem testoval na počítači s dvoujádrovým procesorem Core 2 Duo E6600, který jsem přetaktoval na 3 GHz."
Dale si myslim ze pouzit dvoujadro na 3GHz na dvoucipove karty je malo. Zajimalo by me srovnani vlivu procesoru na 4870x2.

Taskr
Taskr
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na tuto hru se docela těším. Jsem zvědav, jak bude engine vypadat v otevřených lokacích. V Doom 3 byl tento engine naprosto úchvatný a celkově dotvářel špičkovou atmosféru hry plnou stínů a deprese, ale na otevřených prostranství to bude o něčem jiným.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Taskr Otevřené prostranství je tam všehovšudy jedno - venkovská farma. Jinak venkovní prostory na Doom3 enginu šlo dávno vidět v Enemy Territory: Quake Wars - to je první engine, kam iD dali technologii MegaTexture, která vznikla právě kvůli rozlehlým venkovním prostorům. Ale rozlehlost exteriérů se tady ve Wolfovi nekoná, všechno jsou to větší uzavřené mapy s loadingem, nic víc. Ale střílečka je to docela fajn.
- Jindřich Pirner

drgw
drgw
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je jasné, na tuhle hru jedině s Intelem a nVidií, chudinka ATI Radeon 4670 to nerozjede na plné detaily ani ve Full HD rozlišení, opravdu se jim směju, aspoň že ty zoufale pomalé AMD hru rozběhají, se mi velmi ulevilo za všechny majitele těch nejpomalejších z pomalých Athlonů X2, když sem si to na závěr přečetl. Z toho nám samozřejmě jasně plyne jedna důležitá věc. A to že i na níže taktovaných Pentiích 4 to pojede jak z praku.

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drgw Dalši z řady masterů, co si myslí, že všechno co nejede v rozlišení 2560x1600 aspoň 150 fps je na piču? :D

drgw
drgw
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi tak to neni, jenom sem tu viděl někoho jak se vopřel do místní propagandy intel & nvidia a než sem na něj stačil souhlasně zareagovat tak ho smázli, tak sem to zkusil z druhý strany, trochu urazit amd i ati... jak je vidět, takhle se tu psát může, pro objektivní články si zajdu jinam

fiLL-kiLL
fiLL-kiLL
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky bych řekl, že test MP, který jede v OpenGL je poněkud nešťastný. Navíc byla měřená prázdná mapa, bez jediného vojáčka. V SP když na scénu naběhne 20 nácku budou fps uplně jiné. Na mém Athlonu x2 2.9 ghz a radeonu 4830 OC šli fps v největších bitkách i pod 40. Bohužel test nemá skorou žádnou hodnotu. Jinak také nepovažuji GTA 4 za nějakou špičku v oboru. Takový Crysis, Arma, Far cry 2 či Stalker CS jsou graficky uplně někde jinde než GTA 4.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
25. 8. 2009 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiLL-kiLL Kupodivu mi nepřišlo, že by vojáčci nějak snižovali FPS.. Ale mam trošku jiný stroj..

S kvalitou grafiky Crysis, nebo Stalker souhlasim, ale na to se ještě slušnou chvíli žádná hra nebude chytat.. taky za jakou cenu, že..

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
25. 8. 2009 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..hra, na grafiku dlabu, vypadá to pěkně a jede to rychle, co víc chtít? Hlavně, když se to slušně hraje ne..

Jinak CPU nároky jsou asi skoro nulové.. v pozadí mi jede BOINC - WCG a na framrate to vliv nemá. :D

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já bych zas řek že to docela sedí... teď jsem zkoušel na mojí HD3850 s OC (výkon asi o něco větší než ta 4670, s frapsem jsem udělal farmu (podle mě asi nejnáročnější level ve hrě) na maximální detaily 1280x1024 - min 35, avg 44 a max 62. Takže je to hratelný i na dnešním low endu.

Zbytek sestavy Pentium Dual Core (=skoro C2D) 3,2 GHz, 2 GB RAM 800 MHz

T1ger
T1ger
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Atapi]já bych zas řek že to docela sedí... teď jsem zkoušel na mojí HD3850 s OC (výkon asi o něco větší než ta 4670, s frapsem jsem udělal farmu (podle mě asi nejnáročnější level ve hrě) na maximální detaily 1280x1024 - min 35, avg 44 a max 62. Takže je to hratelný i na dnešním low endu.

Zbytek sestavy Pentium Dual Core (=skoro C2D) 3,2 GHz, 2 GB RAM 800 MHz[/quote]

Dual core sa rovnat C2D nikdy nebude. Je to skoro vo vsetkom vylepsena dalsia generacia. To je ako tvrdit, ze C2D je skoro i7 (co samozrejme vieme, ze ani zdaleka) - vlastnil som oba takze vlastna skusenost!!! :)

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T1ger A můžete mě teda poučit, jaký je rozdíl mezi C2D a Pentium Dual Core (když pominu na první pohled viditelné rozdíly, jako je menší L2 cache, virtualizace a deaktivované SSE4)?
Vaše přirovnání, že "To je ako tvrdit, ze C2D je skoro i7" je hloupost, C2D a Pentium DC používají stejná jádra s deaktivovanými částmi, C2D a i7 je zcela jiná architektura.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
25. 8. 2009 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi no to zalezi, co znamena Pentium Dual Core?...pokud je tim mysleno Pentium 4, tak to se na stejne taktovane C2D nikdy chytat nebude...

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi @Tomcat2: Pentium Dual Core je Pentium Dual Core... to co máš na mysli (dvoujádro založený na architektuře NetBurst) je Pentium D.

alica
alica
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím povedať, že Wolfenstein je fakt výborná hra z rozumnými hardwarovými nárokmi. Tak čo viac si môžme želať. No nie ? A kedže to nie je benchmark tak sa tu navzájom dusiť nad počtom fps je trošku zbytočné. Hlavne keď neni testovaný singleplayer. Nevyžaduje to chvalabohu high-end komponenty takže to bude prístupné väčšiemu množstvu ľudí a hrateľnosť je výborná. Všetkým prajem pekný herný zážitok s dostakom "fps" :-).

toomix
toomix
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediný, co mi na tý hře trochu vadilo bylo to neustálé pobíhání po městě, ale jinak pro mě po dlouhý době hodně dobrá FPS :)

peavey
peavey
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdy se dockame opravdu realnych stinu? Zatim v kazdy hre, co jsem mel moznost zkusit se zvysuje ostrost stinu s kvalitou (v nastaveni). No, to je sice pekny, ale napr. postava stoji na 20m vysoky budove a ma v ruce nejakej samopal...stin na silnici pres ulici je ostry jako britva, jsem sam, komu to prijde absurdni? V honbe za krasnymi stiny se popira fyzika?

shipo
shipo
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peavey Kdy? Až se bežně bude použivat Raytracing. Softshadows se dnes dělají tak že se jednoduše rozmáznou okraje tvrdých stínů(jak uvádíš s tou 20m budovou), správně by mě být měkýstín složen z mnoha tvrdých stínu, každý světelný bod(kousky slunce, mraků, odrazů, žárovek, ...) by vrhal jeden stín pod jiným úhlem, a pak by se to sečetlo.
A ano, fyzika se kvůli mrzkému výkonu dnešních PC "musí" stále ve hrách popírat(zjednodušovat). Osobně mi to moc nevadí, alespoň si můžu zahrát Wolfa na 6600GT.

ad4ms
ad4ms
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stačilo deset vteřin na dva roky staré mainstreamové GF8800 GT při maximálních detailech a stabilních 60 FPS kvůli fps capu a bylo jasné, že je to další hra, na které je zbytečné grafiky testovat.

Na rozdíl od lidí jásajících nad tím, jak je to úžasně optimalizované a běhá to i na starých krámech na maximální detaily jako z praku to vidím spíš jako trestuhodné plýtvání potenciálem moderních herních PC. Jen víc takových her a skončíme všichni na konzolích.

A co se hry týče – jsem v tom sám, komu nevyhovuje systém checkpointů, dějová linie, která se zcvrkla na pobíhání za hvězdičkou, zdraví s automatickým dobíjením a prakticky nutnost běhat neustále v tom úchylném modrozeleném režimu, který je součástí magické omáčky, bez které už by to nebylo nic jiného, než další Medal of Honor?

I když jsem se na dalšího Wolfa těšil, připadá mi nejhorší a nejotravnější z celé série. Zlatý RTCW.

NENIE
NENIE
Level 1 Level 1
26. 8. 2009 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ad4ms naprosty souhlas, proste se snazili udelat kompromis mezi CoD a RCTW, ale me to prijde spise jako CoD....nesnasim v multaku mireni prez musku to je nejvetsi fail jaky muze v FPS onlinovce byt svadi to jen ke kempeni a odstrelovani z dalky takze zadny aim a strafe pohyb a nejvice me dostavaji ty skiny tech postav uz v CoD mi prislo jaky by tam ty borci meli nadelano v kalhotach nejlepsi to bylo kdyz byl RTCW a ET hozeno spise ke Quakovi...ladny, rychli a naprosto plynuli pohyb kde rozhoduje aim a vas pohyb...

toomix
toomix
Level 1 Level 1
25. 8. 2009 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, RTCW byl v tý době trochu revoluční. Ale jako oddechovka je tohle v pohodě. Hlavně mě štvalo to pobíhání po tom malinkatém městě, ale jinak, akce v podzemí na farmě nebo na hradě stála za to.

To že to nemá superextramegacool grafiku je někomu, jakožto třeba i mě docela jedno. Hra může mít sebelepší grafiku, ale ta je často k ničemu bez pořádnýho děje a hratelnosti. Wolf nemá takovej příběh jako měl třeba Half Life, ale i tak má možná, při přimhouření očí, něco do sebe. :)

Systém ukládání checkpointů může být někdy na obtíž (viz. Far Cry) ale přijde mi, že je to lepší než neustále ukládat hru. Si představte, hraju hodinu bez uložení a najednou error, hra spadne a můžu odznova. Takhle se vrátím k poslednímu savu a je to. Ale 1000 lidí 1000 chutí. :wink:

Já jsem si hru užil, a klidně si ji někdy projdu znova :)

Olda_rab1
Olda_rab1
Level 1 Level 1
26. 8. 2009 01:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nenazýval bych fantasi sci-fi

WojtaR
WojtaR
Level 1 Level 1
28. 8. 2009 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim
mam par pripominek.
1) Hru delalo studion Raven Software a id Software jim jen pomahal s optimalizaci enginu.
2)Silne pochybuju ze autor neco zna o fyzikalnich enginech, protoze pak by nemohl vypustit tak kardinalni blbost. Cituji "Starý CPU Havok toho mnoho neumí".
Pane Autore podivejte se na technologicka dema, ktera ukazuji co vsechno Havok umi. To ze se autori kvuli narokum na cpu rozhodli nevyuzit obrovske moznosti Havoku je vec jina...

Jinak hra samotna je pro me naprosto perfektni a splnila vsechna ma ocekavani - vypada to dobre, ma to perfektni atmosferu, dobre se to hraje a je tam perfektni hudba, ktera to vse podtrhuje pro me jednoznacne 10/10.

salami
salami
Level 1 Level 1
31. 8. 2009 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WojtaR tesil som sa na tuto hru, v niecom potesila, v niecom sklamala. podla mna je jej najvecsou chybou, ze chce zarabat peniaze :D a preto je robena pre konzoly a tomu je podriadene uplne vsetko. interface, gameplay a hlavne to, co mi vadi najviac - dlzka. holt z pc vyvojari moc penazi nedostavaju a tak to aj vizera.
this is the end of 1st. act?
nope, its end of the game.
u kiddin me?
nope :P

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
31. 8. 2009 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nižší výkon Radeonů je v tomto případě způsoben aplikací HDR, karty GeForce jej z nějakého důvodu nepoužívají :confused:
[b][url=www.techspot.com/review/189-wolfenstein-performance/page2.html]TechSpot - Wolfenstein Graphics Performance In-Depth[/url][/b]
- Jan Kratěna

amrtin
amrtin
Level 1 Level 1
4. 9. 2009 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Povedlo se už někomu na [b]win7 RC100 64bit[/b] rozchodit češtinu?Mě to nejde :cry:

m4xp0w3r7
m4xp0w3r7
Level 1 Level 1
7. 9. 2009 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak zapnout antialiasing u teto hry :?:

Reklama
Reklama