Karta je opravdu povedená, ale jak autor píše "Tohle je bez debat nejtišší duální karta v historii a může se čelem postavit i mnoha kartám s jedním GPU". Je opravdu tiší než duální 3dfx Voodoo5 5500? Protože ta je v dnešních měřítkách téměř neslyšitelná.
@rodon
Jediný určitě nejsi. OpenTTD je špičková hra, která v současné podobě nabízí přehršle vychytávek. V létě jsem vytvořil velkou mapu, kde je 6 rozlišných států a s kamarádama každý hrajem za jeden stát. Díky daylenght patchu se čas natolik zpomalil, že i když hrajem už půl roku, jsme teprve v roce 1972. Pokud by někdo chtěl se přidat tak napiště, jeden stát je stále volnej. PS: hrajeme to způsobem, který se nejvíce podobá realičnosti.
Já jedu pořád na 13 let starým Pentiu 4 (Northwood)3,06 GHz @ 3,45 GHz s HT a 2 GB Rimm pamětmi a na běžné užívání stále stačí. Je to dědek, ale je frajer, že stále funguje. Ve své době to byl TOP procesor od Intelu, který nepřekonaly ani pozdější Prescoty. A paměti Rambus tomu dávají punc.
Na tuto hru se docela těším. Jsem zvědav, jak bude engine vypadat v otevřených lokacích. V Doom 3 byl tento engine naprosto úchvatný a celkově dotvářel špičkovou atmosféru hry plnou stínů a deprese, ale na otevřených prostranství to bude o něčem jiným.
Mě už to značení karet od NV i ATi přijde tak dementní, že se to už ani nesnažím nějak sledovat. Kde jsou ty doby, kdy třeba karty od 3dfx měli naprosto jasné značení, Voodoo3 2000 střední třída, 3000 vyšší střední a 3500 Highend. Nebo další generace Voodoo4 4500 střední třída, 5500 Highend a 6000 prostě masakr. Bylo to naprosto jasně od sebe oddělený. A když těsně před krachem vyšla Voodoo4 se 64 bit DDR pamětí, tak ač byla podobně výkoná jako 4500 tak dostala označení 4200. V té době, když přišla nová generace, tak vyšli max 3 druhy karet, dnes je to kolem 10, a ty starší se ještě přeznačujou. Ale první kdo s tím přišel byla ATi (8500 na 9100), protože neměla koule pojmenovat lowendový 9000 na něco ve smyslu 8200.
Pro mě skončila série NFS dílem Porsche Unleashed (5). Od té doby se ze hry zcela odstranil fyzikální model a chování aut je příšerný.
Autor v článku píše o arkádových vlastnostech starých dílů, ale ono takový NFS1 arkádou nebyl. Rozhodně jste nemohli jet 200 do zatáčky. První a pátý díl jsou pro mě nejlepší a to právě proto, že tam je nejlepší fyzikální model a auta se tam chovají reálně.
@Aloush
@AL_: Teď jsem to chtěl napsat, že už kolem roku 2000 stály karty kolem 15 000 Kč, viz 3dfx Voodoo5 5500 a GF2 GTS, později Ultra. GF3 Ti500 taky stála dost přes 10 000 Kč. I ATi mělo Radona 9700 Pro, který v roce 2002 stál kolem 13 000 Kč.
Dříve, když přišel nový 3DMark (99, 2000, 2001) tak vždy přinesl novou krásnou grafiku. Od verze 05 až do dneška už mi přijde grafika hodně podobná, už asi není tolik kam jít. V 3DMark 2000 bylo například krásné demo, v 3DMark 2001 zase krásný test 3 (s rybářem u potoka). To bylo opravdu na co koukat, i když objektivita už tehdá byla špatná (viz výsledky testů na 3dfx kartách atd.)
3dfx to byla kvalita. Ty karty běhaly na všem a fungují do dneška. Škoda, že lidé radši kupovali šitové a levné TNT2 Vanta a M64 od noname výrobců, než aby koupili adekvátně dražší original 3dfx Voodoo3. To samé platí o generaci GeForce 2 (MX) vs Voodoo 4,5. Na to 3dfx doplatila, že vyráběla pouze kvalitní a relativné drahé karty, které neměly co nabídnout v low-endu (a ten se prodává nejvíe). Zase jste ale měli jistotu, že nenarazíte na žádnou 64 bit sběrnici, nebo ošizené výstupní filtry a pod. Když si někdo koupil kartu od 3dfx, tak si kupoval jistotu kvality. Kdyby v roce 2000 3dfx vydala nějakou hodně levnou kartu s 64 bit sběrnicí a ošizenýma součástkama, tak tady mohli být. 3dfx také nikdy nevydali kartu, která by nebyla po uvedení 100% vyladěná. Na to zase doplatila Voodoo5 6000, ale ta by samozdřejmě spásu nepřinesla (byla by extrémě drahá). Je to zkrátka škoda, že NV obšlehla spoustu dobré technologie od 3dfx, na jejichž základě nakonec 3dfx porazila.
[quote=yur1]toto je trochu podobne ale lepsie spravene video. http://www.own-age.com/vids/13584/[/quote][quote=rewolwer]... autori vynechali velmi zasadni pocin a to TERMINATOR: Future Shock, ktery jako prvni prisel s mouse look :!: Myslim, ze slo o jednu z nejlepsich FPS her sve doby.[/quote]
Je to tak, Terminátor: Future Shock byla naprosto perfektní hra s neopakovatelnou atmosférou prázdnoty a beznaděje. Škoda že už se dneska takové hry nedělaj.
Škoda, že v článku nebyly zmíněny paměti Rambus (Rimm). Šlo o technologicky zajímavou alternativu k pamětem SDRAM a později i DDRRAM. A právě k P4 to byly jednu dobu jediné smysluplné paměti. Škoda té extrémní ceny. Dodnes provozuju zmiňovanou P4 na 3,06 Ghz spolu s 2GB Rimm na i850 a za celé roky funguje spolehlivě a bez problémů až do dneška.
Jsem velkým zastáncem původních Settlerů 1 (též zvané Serf City). Dodnes je hraju a stále pro mě zůstávají jednou z nejlepších her. Hrál jsem i novější díly, S2 byla super, S3 a S4 také ještě ušly, ale už to nebylo ono. Minulý týden jsem začal zkoušet Settlers Online a výsledkem je jedna velká hrůza. V té hře pouze klikáte, potažmo stavíte přesně to, co od vás quest chce. Není tam už žádná strategie, nutnost řešit logistiku, budoucí vývoj, nic z toho. Dokonce i budovy lze přenášet (to pro případ, kdyby jste je postavily na špatném místě). Proč sakra dřevorubec, který pokácí strom ho nedonese rovnou do pily, co je vedle, ale nese ho do skladu, kam si pro něj musí pilař dojít. V S1 tohle byla samozdřejmost. Postavíte farmu, mlýn, pekárnu vedle sebe a oni stejně všechno nosej přes sklad. A perlička na závěr. Pokud máte více skladů, jsou všechny asi propojeny teleportama, protože když vám donesou jeden kámen do skladu na severu země, ihned pokud je třeba ho vynesou ze skladu na jihu země. Výsledkem je, že smyslem hry je postavit sklad a hned kolem mnoho budov stejného typu, což vypadá opravdu ohavně (možno vydět i na screenech u článku). Nechápu, proč prostě nenechaly staré dobré principy z původních Settlerů.
Občas hraju pouze starší hry, ale tato mě velice zaujala. Jak myslíte, že to pojede na veteránu P4 3,06@3,45 Ghz, 2 GB Rimm, Radeon X1950 Pro AGP? Vím, že podle minimální konfigurace to fungovat bude, ale jde mi i o pozdější fáze hry, kdy jak tady někdo zmínil se nároky celekem zvyšujou.
Fortron je hodně dobrá značka, preferuji je už hodně dlouho a žádný problém jsem neměl. Když byl fortron na vrcholu, tak kde byl seasonic, kde byl enermax?
Od kdy vlastně začal Zalman vyrábět srágory? Já si pamatuju, že cca před 15 lety to byla renomovaná značka kvalitních měděných chladičů, které nejen dobře chladily, ale byly i pěkné.