XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
PCTuning Článek

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 10. 2012 03:00 14

Seznam kapitol

1. UFO: Enemy Unknown v nové grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez FXAA 4. Výsledky GK se zapnutým FXAA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.

Reklama
Reklama
XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

Když se řekne XCOM, drtivá většina nejmladších hráčů „odkojených“ na sérii her jako Call of Duty nebo DiRT pravděpodobně vůbec nebude vědět, o čem je řeč. I ti o několik let starší budou v mnoha případech tápat. Největší slzu v oku uroní až dnešní pětadvacátníci, třicátníci a starší. Právě tyto věkové skupiny totiž nejlépe pamatují hry první poloviny 90. let, do kterých právě zrod série XCOM spadá.

Psal se rok 1994, dnes již zaniklé herní studio MicroProse bylo na svém vrcholu a vydávalo hry jako Transport Tycoon. Mezi nimi se objevila i tahová strategie UFO: Enemy Unknown (vyvíjená primárně malým týmem Mythos Games, MicroProse pouze spolupracovali) a stal se z ní hit. Existuje řada hráčů, kteří UFO dodnes považují za jednu z nejlepších her, kterou kdy hráli. UFO se tak rychle dočkalo několika pokračování, tentokrát už vždy s názvem X-COM. V roce 2001 vychází poslední díl X-COM: Enforcer a ačkoliv byly později plánované ještě další dva díly Genesis a Alliance, došlo v obou případech k jejich zrušení.

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

XCOM se novodobého zrození dočkal až o jedenáct let později, kdy se do vývoje pustilo americké studio Firaxis známé zejména pro sérii Civiliazation. Není to náhodou, protože jedním ze zakladatelů tohoto týmu je Sid Meier, spoluzakladatel již zmiňovaného MicroProse. Jak je v posledních letech zvykem, je XCOM: Enemy Unknown remakem původní hry, tentokrát vylepšený drobnými úpravami. Podobný koncept jsme mohli vidět před několika týdny u předělávky Half-Life s názvem Black Mesa. Ta byla ale šířená zdarma, zatímco XCOM je plnohodnotná komerční hra.

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

 

Pro vývoj zvolil Firaxis licencovanou herní technologii Unreal Engine 3 od Epic Games. Jde o dnes nejčastěji používaný engine, který je dostupný už od roku 2007, kdy debutoval ve hře Bioshock. I přes mnoho updatů už dnes kvalitou svou technickou vyspělostí neoslní, grafika XCOM: Enemy Unknown se tak řadí k průměru. Na jednu stranu potěší detailně zpracované herní prostředí i postavy, chybí však moderní efekty. Podobné je to i s fyzikou. Vývojáři použili v Unreal enginu již implementovanou technologii PhysX ve verzi akcelerované výhradně přes procesory. Ve hře tak máte možnost zničit některé typy překážek, s pokročilými efekty fyziky však nepočítejte.

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning