Zpět na článek

Diskuze: Z rozhodnutí AI nezaměstnatelní: Co s lidmi?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Permonik Sedivy
Permonik Sedivy
Level 1 Level 1
4. 2. 2022 06:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podnětný článek, který má obrovské množství nedostatků, pro běžného čitatele je to však naprosto dostačující. Domnívám se, redaktor se při užívání pojmů drží příliš při zemi.

Například:

Označení progresivisté - oblíbený výraz europolitiky, sami sebe titulují lidé, kteří se před 5-10 lety označovali za euro/socialisty, patrně snaha ze strany humanitních věd o konkurenční soutěž k tzv. pokrokářům. Ten první se snaží o evoluci společnosti a staví na tom, že technika by měla sloužit. Mnohem jednodušší by bylo použít slovo socialista, které je více srozumitelné, neboť běžný člověk si může pod progresivistou představit technického průkopníka. Europa je silně socialisticky byrokratický režim. Byrokrat neustále definuje průmyslníkovi své vlastní normy a říká tomu kvóty. Nicméně stejným způsobem, jakým je v každé členské zemi rozvržen trh práce, stejným způsobem je rozvržena i společnost.

Třeba autor pracovní trh dělí do 3 kategorií - méně, středně a více kvalifikované. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, střední vyšší třída je v české republice silně komunizována, jedná se o sociálně orientovanou společnost. Přepad nastal někdy v letech 2015-2017, kdy si ing. Andrej Babiš hrál jak malé dítě s hospodářstvím ČR a používal k tomu nátlakové formy jako udavačství a trestní justici.

Legrace nastává, pokud člověk pochází z méně kvalifikované společnosti a během života se přelije do těch vícekvalifikovaných činností. Pak může dojít ke 2 variantám, buď vás ta sociální třída pustí nebo vás začne napadat, příp. jinak obtěžovat. V tom druhém případě nakonec člověk zjišťuje, že socialismus v jakékoli podobě vede dřívě či později k mafii. A právě na principech socialisticko-urbanistické společnosti vznikla italská cosa nostra, jeden z nejhorších organizovaných zločinů na světě.

Především bych chtěl opravit autora článku a zdejší příspěvkáře. Hlavním mottem socialismu je "peníze jsou nebezpečné, proto je nebudeme lidem svěřovat". Ve společnosti se vyčlení určitá kolektivní elita, určitý společenský monolit o desetinách procenta populace a právě tomuto monolitu je umožněno s penězmi nakládat. Idealista Lenin zamýšlel rozdělit společnost na intelektuální elitu a dělníky. Nakonec to nevyšlo, protože socialismus je příliš idealistický, určit věrohodně úředníkem, kdo je elitou a kdo ne, spolehlivě nejde. Ani IQ testy nezajišťují 100% věrohodnost, v reálné funkční společnosti se vám tam vždy přichomítne někdo, s kým jste nepočítali. Konečná realizace komunismu ve všech zemích světa nakonec je oblbovat většinovou populaci a snažit se z nich dělat šťastné hlupáky, tak dlouho, jak jen to je možné. Tato idealistická elita se oficiálně určuje na základě komunitních kritérií prototypu jedné společnosti. Vzdělání, kvalifikace, zkušenosti mohou být nepodstatné.

Další opravou by mělo být užití významu slova kapitalistický. Toto slovo použije výhradně socialista nebo komunista. Demokrat použije jiný význam - kapitálový. Povšimněte si rozdílu slov kapitálový a socialistický. Kapitalista jako socialista, kapitalistický jako socialistický.

Takže v konečném důsledku mezi oběma modely je zde značný rozdíl. Komunista vám nechce svěřit peníze, neboť se považuje za monolit společnosti, kam vy nepatříte. Demokrat vám nechce svěřit peníze, protože buďto nemá peníze, anebo protože vaše práce není dostatečně kvalifikovaná. Tak a to jsou 2 základní hospodářské modely.

Nicméně reálný život není možné zaškatulkovat do přihrádek, takže na bázi těchto 2 vzniklo velké množství alternativních hospodářských modelů. Vycházím výhradně z České republiky. Zde je oficiálně demokracie a hospodářství podléhá soutěži. Například socialista nebo přímo zarytý komunista, aby neměl potíže s růstem nebo přežitím své firmy, běžně udává pracovníky úřadům a vytváří jim záznamy. Dělá to vždy, ikdyž k tomu nemá hmatatelný důvod. Protože nevyhovují jeho prototypu jedné společnosti a na smrt odmítá poskytovat peníze lidem, kteří se mu nelíbí. Zde si povšimněte na oficiální zvyklost polibku mezi komunistickými státníky, to samé dělají i rodinní příslušníci italské mafie cosa nostra. Zdá se tedy, že princip fungování reálného komunismu je z větší míry postaven na empatii.

Teď přidáme k těmto 2 ekonomickým modelům moderní korupci a nové zákony proti praní špinavých peněz. U socialisty je korupčník ten co chce zaplatit více kvalifikovanou práci, tím okrádá společnost. U demokrata je korupčník ten co podplácí úřady a za peníze si kupuje nezákonné výhody. Každý to vnímá trochu jinak. Nicméně s ohledem na lidskou inteligenci a přirozenou přizpůsobivost, v podstatě v takovém hospodářském modelu není problém vygenerovat z jakéhokoli běžného pracovníka papírového korupčníka. Prakticky to u každého není možné, neboť to stojí čas a peníze úřadů. Vzniká zde třetí důvod, peníze vám není možné svěřit, abyste je potencionálně nepoužili na trestnou činnost, neboť máte úřední záznamy, které něco podobného mohou naznačovat. O těchto záznamech samozřejmě nevíte a žádný úřad vám dle zákonů takové informace nesmí poskytnout.

Firma je v podstatě uzavřená forma společnosti. Její hospodářský model určuje zakladatel a statutární orgán. Možná jste těchto pár odstavců výše shlédli u jednoho z dřívějších zaměstnavatelů. Může se to také fyzicky projevovat také tím, že například 20 let pracujete v technickém oboru, osobně se domníváte, že máte kvalifikaci, zkušenosti, vzděláváte se. Nicméně firma vás přesvědčuje o opaku. V podstatě 20 let pracujete v nějakém oboru a jste i po 20 letech začátečníkem nebo spíš čerstvým absolventem. Tím je možné popsat čistě komunistickou společnost.

Obecná míra pro hodnocení systému se neurčuje na základě toho, jak se systém chová ke svým příznivcům, ale výhradně na základě toto, jak se chová ke svým kritikům, odpůrcům a nebo těm, kteří mu prostě nesednou. Demokratická společnost obvykle kritiku respektuje. Komunistická společnost naopak kritiku nestrpí, aktivně sonduje své okolí a hledá důvody ke konfrontaci, s disidenty.

A jelikož v demokratickém systému distribuují peníze finanční instituce:

Vítejte v České republice, zemi bolševických finančních institucí. Ovšem to myslím naprosto vážně, přinejmenším ty moderní banky, které vznikly za éry Andreje Babiše, jako J&T, Cetelem, Partners jsou v podstatě bolševicko-represivní systémy. To říkam z vlastních zkušeností.

Tom Radon
Tom Radon
Level 20 Level 20
28. 1. 2022 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebo se to do 50 let poseje. Nezvládnuta zelená energie, koronaviry, finančně náročné vojenské konflikty, něco co teď ani netušíme a ... lidé budou pracovat jen za jídlo, takže budou levnější než jakákoliv AI.

Petr
Petr
Level 9 Level 9
28. 1. 2022 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Složitost věcí neuštále roste a jenom urdžení kontextu třeba jenom aktuálně rozpracované práce může být pro mnoho lidí mimo jejich schopnosti.
A to nemluvím o tom, kolik, neustále se měnících a rozpínajících se vědomostí musí člověk mít. Pokud k tomu má ještě schopnost samostatné práce, dočkáme se toho, že se title lidé budou překupovat jako fotbalisti.

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 25 Level 25
26. 1. 2022 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu jen vřele doporučit dvojici knih "Druhý věk strojů" a "Černá labuť". První se zabývá právě problematikou nastíněnou v článku a ta druhá důsledky, které takováto nepředvídaná přelomová technologie (nebo obecně změna) nese.
V některých ohledech je to v daném kontextu značně neveselé čtení. Na druhou stranu, chytří a tvůrčí jedinci schopní se učit budou velmi v kurzu, takže je to dobrá motivace maximálně na to připravovat a rozvíjet své potomky.

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2022 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevyhoda je, ze v kapitalismu na tu majoritu diky automatizaci zbyvaji tyto prace: programovani te automatizace a jeji servis - obri zahul, nutno se stale ucit, nema to kdo delat a vicemene ani nechce. Pak v kapitalismu boduje prodej a vnucovani vseho mozneho. No a pak zbyva prace tech, které se automatizovat zatim nevyplati nebo to je moc drahe. Takze prace nad urovni robota a pod urovni robota. Ty druhe pod urovni robota jsou opravdu podradne .. No a protoze ti roboti patri jen uzke skupine, tak se jedni maji stale lepe a druzi stale hure, z te spodni skupiny se velmi tezko unika, protoze nema zadne investicni prostredky a casto ani povedomi, jen kreckove v kole a rodi dalsi krecky v kole. Jenze pro ne uz nebudou ani ta kola, budou se tocit sama. Bohuzel prirodni vyber zde nefunguje a zarimco v prirode by krecek bez kola musel najit jinou obzivu ci zaniknout, protoze zadnou nenajde, u lidi to tak nefunguje a jsou premnozeny jak ty hlodavci a seziraji planetu.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
25. 1. 2022 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Haha, tak teď jsem chvílemi nevěděl, jestli čtu Rybku nebo Čulíka. No, nevím, jak to Rybka jako takový vnímá, ale cílem komunismu je nakonec osvobodit člověka od těžké práce, aby mohl dělat to, co chce, co jej baví, zatímco to úmorné za něj vykoná stroj.
Kapitalismus ale potřebuje ekonomického spotřebitele. Potřebuje člověka odvádějícího daně, který vytváří hodnoty, které smění. Kapitalismus totiž není primárně o vytváření hodnot, ale o obchodu. A jakmile dojde k tomu, že proces vytváření hodnot dokonale zefektivníte, tedy zautomatizujete, končíte, protože nebude nikdo, kdo by na to měl.
A na to Rybka naráží. A bojí se toho. A ví proč.
Nezbývá než napsat: Tak dlouho se snažil komunistům dokázat, že je efektivnější jak oni, až mu nezbývalo než zavést komunismus efektivnější, než jaký si komunisté sami představovali.
Dobře, ale co s tím? Jak z té pekelné nory ven? Kdysi jsem nad tím přemýšlel a našel tři obory, které prostě vyžadují lidskou existenci, navzdory páně Rybkovým deziluzivním představám.
1) Válka a bezpečnost - jakkoli se lítání bude zdát efektivnější řízené stroji, lidská přítomnost bude vyžadována minimálně na ťukání do klávesnice a co si budeme povídat, pro některé lidi bude mít boj vždy osobní rozměr, i když nejspíš sebevražedný. Dokud bude člověk člověkem, budeme se mezi sebou řezat a proto budeme vymýšlet nové zbraně, nové techniky zabíjení a zefektivňovat porobení civilního obyvatelstva už jenom proto, aby to nikdo nevymyslel líp a neměl náskok. Bezpečnostní otázky tu jsou s člověkem odjakživa a vždy se najde chamtivý soused, který bude stát o váš majetek, nebo na úrovni státu o ložisko suroviny, která se mu hodí.
2) Zábava - Rybka sice předhazuje, jak budou herci nahrazeni, ale umění přece není o fotorealističnosti a dokonalém přednesu. Koneckonců výroba filmů je automatizace, která umožnila snadno tvořit a distribuovat příběhy bez nutnosti kreslit, a tohle jen uvolní ruce těm, kteří nestudovali prominentní školy obsazené uměleckými klany, kde bez mecenášů neuděláte ani fň. Pokud se herci bojí, že přijdou o peníze, jsou jen ve stejné pozici jako zpěvák, který si po nahrání alba myslí, že nebude muset koncertovat. Díky umělé inteligenci a automatizaci se tvůrcem bude moci stát každý, ale jen někteří budou umělci a to jim AI nevezme.
3) A pak je tu věda - což je vtipné. Já vždycky považoval internet za to nejúžasnější místo pro chytré lidi a báječné odkladiště pro pitomce. Jen si to představte. Místo zábavného rešeržování můžete se svým učitelem úmorně probírat komplexní dopady nových technologií. Děs. Pak třeba nedopadnete jak Maděra, který si na blistech plete techniku s technologií a vyzývá vysokoškolské lidi k útěku z ČR.

Já samozřejmě nevím, co bude za pět let. Nejsem prognostik. Ale myslím si, že v těchto třech oborech bude AI stále spíše slouhou než pánem a přes veškeré blackboxy pořád stroje nebudou mít lidskou touhu a inspiraci a chyby, které dělají člověka člověkem a především spotřebitelem.

Jo, poznámka k těm koním:
Představa, že koně prostě zmizeli kvůli automobilům, je hodně naivní. Jde o záměnu příčiny a následku. Přeze všechny snahy o podhodnocení koního využití, kůň má proti autu spoustu výhod, například palivo mu roste všude, tak nějak sám od sebe dělá své replikace a tak. Kůň byl něco jako elektromobil zkombinovaný s replikanty nebo tak nějak.
Obrovské snížení počtů koní způsobily světové války. Navzdory představám běžných fanoušků obrněné techniky, i druhá světová válka se bez koní neobešla a obě války pro ně byly populační katastrofou srovnatelnou s lidským rozměrem tragédie. Koně se tedy museli něčím nahradit. Jenže koně nevyrobíte za jedno odpoledne. Automobil ano.

Každopádně palec nahoru za podnětný článek. Sice jen ukazuje deziluzi, ale jeho popření nabízí východisko :-)

Petr
Petr
Level 9 Level 9
28. 1. 2022 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea @Elevea Myslím si, že je ještě jedna oblast, která je automatizovatelná velice špatně a zároveň velmi žádaná - řemeslná práce.

grol2
grol2
Level 1 Level 1
24. 1. 2022 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna připomínka - stejně tak, jak se zrychluje svět a s ním stále rychleji zanikají různé profese, stejně tak rychle se objevují nové. Podle mě se nestane, že by lidé začali masově přicházet o práci a nahrazovali je stroje. Ten, kdo něco dělat chce, si práci najde. Ale i tenhle člověk má dnes téměř jistotu, že pokud se ve 20-ti něco naučil, ve 30-ti bude dělat něco jíného, aby ve 40-ti jeho původní obor vůbec neexistoval... Kdo bude mít v tomhle mixéru potíž, jsou starší lidé. Schopnost se učit nové věci je v tomto věku omezená a s tím, jak se bude zvyšovat hranice pro odchod do důchodu, tvrdím, že tihle lide budou mít solidní problém.

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
25. 1. 2022 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@grol2 @grol2 To rozhodně... nicméně já osobně jsem toho názoru, že člověk, který se naučí jenom jednu věc je asi tak zbytečný, jako jednoúčelové zařízení, které nám buď časem zastará, nebo ho časem přestaneme potřebovat (zanikne účel, pro který bylo vyrobeno).
Ono to není jen o stáří, znám mnoho lidí (nejen ve své rodině a v okolí), kteří i na stará kolena jsou schopni jisté, byť omezené flexibility v tom, co dělají (ať už ve volném čase nebo v rámci zaměstnání apod.)

Dám sem jeden opačný příklad člověka, který se jistou dobu přátelil s mým dědou poté, co odešel do důchodu. Párkrát jsem ho u něj potkal, děda mi o něm vykládal, že je to člověk, který dělal celý život číšníka. Vpodstatě ze života nic neumí, jen jít do práce, roznášet jídlo a pivo, má sice např. dobrou paměť a je fyzicky zdatnější, ale to je tak všechno. Měl docela dost peněz bokem z dýšek, a tak vpodstatě byl celý život v pohodě, od vyučení dělal svoji jednu jedinou práci, ale jakmile přestal pracovat a šel do důchodu tak ten člověk byl naprosto v prdeli. Nic neuměl, dostatek peněz mu zajistil to, že celý život vpodstatě k životu kromě pinglování nepotřeboval, s tím se ale spojila závislost toho člověka na službách, které si ale v důchodu už nemohl dovolit. Ten člověk si v 60(65?) letech nebyl schopný uvařit, vyprat, uklidit, neuměl si doma nic opravit, prostě ztracený případ, který dobře uměl jenom jednu jedinou věc, a nic víc.

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
24. 1. 2022 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už aby to bylo, konečně budu mít čas na koníčky... ale něco mi našeptává, že to stejně tak horký nebude. :)

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 1. 2022 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"A pak přijde otázka: Co s tím? Co realisticky s tím?"
Okamžik, kdy se pomalu vědecká fikce stává skutečností... V budoucnu budou lidi rozděleni do kast. Dle své kasty budou dostávat rentu od světostátu a kdo bude chtít pracovat, tak si to bude muset nějak zasloužit nebo zaplatit... Práce bude jen pro vyvolené. Říkáte si, ale co diskriminace, když směřujeme k její vymýcení? No tak vymýcení se nepodaří a ona se prostě vrátí v podobě kast...

Nasty
Nasty
Level 1 Level 1
24. 1. 2022 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po opravdu velmi, véélmi dlouhé době je tu od Rybky pěkný článek, který je sice na pomezí dějin režimů apod., ale to už nehodlám řešit.
Já také vidím zásadní problém v tom, že populace roste, ale práce mizí ... Osobně jsem toho názoru, že pokud nám lidem nedojde, že se musíme také umět regulovat, tak stejně skončíme, planeta to prostě nedá. Už teď je nás nadlimitně. Na druhou stranu jsou tu práce, které jen tak technika nenahradí. Ono postavit nebo opravit krov - nebo rovnou celou střechu ještě roboti nemumí a ani jen tak umět nebudou. To samé platí o elektrikářích nebo topenářích či vodointalatéřine. Lidí na tyto pozice je sice dost, ale těch skopných je pomálu a ti nejen mají, ale také budou mít práce dobře ještě 20 let. I kdyby se začali stavět takové domy, které zvládne obhospodařit AI, tak tu máme tolik starých domů, že práce pro jisté profese prostě vždy bude.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
25. 1. 2022 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty Jasně... Světová populace sice roste, ale třeba v ČR nic moc, ale bytový fond nestačí. Nemyslím, že je problém v růstu populace. Spíš v nadbytečných penězích.

Nasty
Nasty
Level 1 Level 1
25. 1. 2022 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea @Elevea Ano, konkrétně v ČR populace neroste, to je fakt. Každopádně já psal o světové populaci a ta roste. Nadbytek peněz bude také zcela jistě problém, ale možná i to, že se hromadí jen v některých kapsách, ale to je otázka.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
24. 1. 2022 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já si naivně myslel, že čím více AI a obecně orbotické práce stroje zastanou, tím méně budou muset lidi pracovat. Až do ideálního stavu, kdy nebudou muset pracovat prakticky vůbec a budou mít trvale dovolenou a živit je budou stroje. Alespoň dosud to taky bylo, že se pracovní doba postupně zkracuje, ne ?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
23. 1. 2022 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidi by bylo dost ale voni jsou liny a vetsina nic moc neumi a uz vubec nechtej makat za nabizene penize.

MDK44
MDK44
Level 3 Level 3
24. 1. 2022 07:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Retardspeed77
Přípěvek hodný komouše z novinkycz

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
24. 1. 2022 09:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77
Ano, to tak je, otázka zní, nutí je vlastně něco makat, nebo jim stačí žít s tím co mají ? Ono od určité hodnoty výplaty už člověk prostě víc makat nechce, i kdyby za to dostal zlaté prase. Jen je u každého ta hodnota jiná - u někoho 20 tisíc, u někoho 200. Vyjímkou jsou pouze workholici, pro ně je práce závislost, i kdyby měli pracovat zadarmo.

fiserjn
fiserjn
Level 1 Level 1
23. 1. 2022 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s Vámi, je otázka, pokud AI pokročí, co s lidmi. Z hlediska historie mě napadá slovo revoluce, která určitě nepovede ihned k něčemu lepšímu, ale bude to přirozený restart. Druhá varianta je, že práce lidí bude levnější než práce AI. Upozorňuji, že jsou to jen mé myšlenky a nejsou tyto domněnky podpořené žádným výzkumem, zkrátka můj názor.

kelley
kelley
Level 26 Level 26
24. 1. 2022 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiserjn Ono už se to začíná projevovat tím, že lidi co se hodně nudí se stávají tzv. "aktivisty" (LGBFLMPSVZ+-*=....) a otravují veřejný prostor.

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
24. 1. 2022 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fiserjn @fiserjn
Ano, co s lidmi. Ideální stav by byl, aby ty peníze, které vyděšlají stroje místo lidí dostali ty lidi a přitom už nemuseli pracovat. Problém kapitalismu je, že je dostane majitel podniku a lidem ( ani strojům ) nedá nic. To samozřejmě povede k revoluci a svrhnutí majitele a znárodnění podniku ...

ass kenazzi
ass kenazzi
Level 1 Level 1
23. 1. 2022 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle starosti můžete klidně pustit z hlavy, Kefalín, lidí je na světě jako sraček.

enderman
enderman
Level 18 Level 18
23. 1. 2022 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslím si že IQ hra nejakú veľkú rolu. Jediná vec ktorá podľa mna väčšine ľudí chyba je vytrvalosť. Špecializované odbory totiž vyžadujú dlhodobé štúdium, často celoživotne vzdelávanie. To sa väčšine ľudí nechce. Veľa ľudí si aj školu predstavuje ako niečo co dokončí za nejaký čas a potom ma do konca života vystarane.

Nasty
Nasty
Level 1 Level 1
24. 1. 2022 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@enderman @enderman
Osobně si myslím, že IQ je zde v článků použito jako meteforický obrat pro to, že každý má své limity a na nich končí. Samozřejmě, že IQ není jediný faktor, ale zase je velmi podstatný, co se učení týká. Ono, i když máte nadlimitní podporu z okolí a učíte se, tak pokud máte prostě IQ 100, jde to nejen těžko, ale i tak pomalu, že ten obor vás mezitím opět předbehne. A taky se prostě zaseknete dříve, než ten, kdo má IQ přes 130. Ono IQ + umět se učit a zpracovávat informace je prostě potřeba a kdo nemá, nemá a nic s tím neudělá.

enderman
enderman
Level 18 Level 18
24. 1. 2022 20:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty No ono aj tie IQtesty sa dajú nacvičiť, väčšinou sa tam objavujú podobne úlohy. Jasne, že niektorým ľuďom to docvakne rýchlejšie. Určite by som ľudí neodhovaral napr. byt elektrotechnickým inžinierom, programátorom, právnikom len preto, že im v nejakom IQ teste vyšla hodnota 100. Skôr by som nechal posudok na učiteľa.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
24. 1. 2022 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty
otázkou je, CO se učíme....

Básničku nazpaměť?
Diferenciální rovnice?
Hru na flétnu?
Diagnostikovat závadu na přístroji?
Řídit?
Lyžovat?
Tancovat?

Nasty
Nasty
Level 1 Level 1
25. 1. 2022 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @830 Ano, to máš pravdu. Ne na všechno je zapotřebí mít vysoké IQ, ale tak jak píši výše. Osobně to nepovažuji za jediný faktor, byť jeho důležitost neopomíjím. Věřím a sám vím, že na jisté věci je třeba jistého talentu, píle a třeba i té dřiny a cílvědomosti. Každopádně i tak si myslím, že tam bude jisté korespondování s vyšším IQ.

Nasty
Nasty
Level 1 Level 1
25. 1. 2022 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @enderman J8 lidi podle IQ nesoudím. Ovšem, kdo se testy naučí, koho vlastně podvádí? Tam to neřeším.

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2022 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty i podvadeni je znak inteligence, blbec je poctivy, inteligent hleda komparativni vyhodu

Nasty
Nasty
Level 1 Level 1
25. 1. 2022 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @JFP Tak zase ať to nezamotáme, že?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
25. 1. 2022 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nasty @Nasty
Směřoval jsem spíš tím směrem, že v naší rodině máme pár členů s nadprůměrný IQ. Tedy dle výsledků testů menzy percentil 100% (což tuším znamená 130+ a nevím co je kontrolní skupina. Mě se to netýká... )
Něco dokáží skvěle, něco dokáží s mnohem větší intuicí, ale v něčem jsou to nepoužitelní jedinci. Obzvlášť v takových těch věcech kouknu, vidím a opravím aniž bych měl s danou věcí předchozí zkušenosti. Někteří nezvládnu uvařit jídlo, jiní mají problém s tkanickami.
Za mě je IQ jen další "schopnost" něčeho.
Znám třeba perfektního tesaře. Ten člověk je fakt jednoduchý, ale manuální zručnost a cit pro to co materiál vydrží asi nikdy nezíská žádný automat, byť by měl 10 rentgenu, lidar a perfektní senzory propojené na strukturální databázi všech dřev světa.

Ale samozřejmě nejsme v rozporu. IQ je dobrý ukazatel, že někde je potenciál. Otázkou ale dle mě je potenciál k čemu.

Reklama
Reklama