profile-image

pzdm

2 471 bodů
Zbývá 29 bodů do dalšího levelu
2 000 2 500
12. 11. 2025 17:56 Denní návštěva
4 b
10. 11. 2025 09:37 Denní návštěva
4 b
8. 11. 2025 14:27 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
7. 11. 2025 07:44 Denní návštěva
4 b
6. 11. 2025 05:53 Přečtení článku
2 b
6. 11. 2025 05:52 Denní návštěva
4 b
2. 11. 2025 15:15 Denní návštěva
4 b
27. 10. 2025 09:45 Přečtení článku
2 b
27. 10. 2025 09:44 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
26. 10. 2025 20:22 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
25. 10. 2025 11:15 Denní návštěva
4 b
24. 10. 2025 20:41 Přečtení článku
2 b
24. 10. 2025 20:41 Denní návštěva
4 b
21. 10. 2025 20:52 Přečtení článku
2 b
21. 10. 2025 20:52 Denní návštěva
4 b
19. 10. 2025 09:08 Denní návštěva
4 b
17. 10. 2025 08:04 Přečtení článku
2 b
17. 10. 2025 08:03 Denní návštěva
16 b
Bonus za 4 dny v kuse
16. 10. 2025 13:36 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
15. 10. 2025 17:34 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
14. 10. 2025 11:48 Přečtení článku
2 b
14. 10. 2025 06:33 Přečtení článku
2 b
14. 10. 2025 06:19 Denní návštěva
4 b
13. 10. 2025 08:12 Přečtení článku
2 b
13. 10. 2025 08:12 Denní návštěva
4 b

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 9. 2024 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino 100% souhlasím, zatím jen vaříme z povídaček obou stran

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino btw já mám 4080 Black panthera.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino renderery jako redshift - cinebench umí definovat velikost dlaždice. Výchozí nastavení je defenzivní tak, aby jej GPU zvládla. Ve stejné velikosti bucketu je 4080 proti 7900 xtx cca o 40 procent rychlejší. Jenže kde už nejde využít větší bucket na 4080, na 7900 to jde. Dělal jsem široké testy kdy rychlost byla při změně bucketu až dvojnásobná. Tedy pokud AMD dodrží slib výpočetního zrychlení a ponechá velikost paměti jedná se o flexibilnější řešení i kdyby byly stále řekněme cca 25 procent pomalejší v benchmarku...

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 16:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino zatím přeci AMD tvrdila, že její výpočetní výkon v nové generaci i v main streamu bude lepší. Pokud udrží úroveň paměti cca 30% nad 5080, může to být zajímavé, protože hrubý výkon roste podle velikosti bucketu, který povolí paměť. Velikost bucketu dokáže až 2x zrychlit výpočet (větší bucket, méně větších úloh). Testoval jsem 7900 XTX a vůbec to nebylo špatné, respektive cca 30% lepší než tvrdil benchmark... právě díky pamětem.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
27. 9. 2024 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

16 GB na 5080 je sakra málo, 400 W je sakra hodně

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
1. 3. 2024 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přemýšlím, jak se jen jmenoval ten druhý klučina, nemyslím AZ, tuším Pavel? Měl dlouhé vlasy, což já v té době taky. A ten byl vskutku fajn... Jo taky vzpomínám na to, že to byl podivný kumbál za prodejnou elektroinstalačního materiálu - samý kabely a tak.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
21. 1. 2024 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balasun @Balasun AD 3D, Nvidia RTX 3060 [Laptop] dává v Redshiftu v Cinebench 2024 cca 7500, kolik zvládá projabko? Jako vážně, je možné to prohnat testem? Díky P

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
11. 1. 2024 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @8008135 stále si nerozumíme. Opakuji, já jim to přeji, ale v současném stavu to může koupit jen člověk, který na tom bude "psát" a "zpracovávat tabulky" (přeháním). Ale k tomu zase nepotřebuje tu grafiku. A to je má pointa.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
10. 1. 2024 09:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @8008135 nechtějte vědět, kolik studentů má jaksi svou neznalostí noťas jen s integrovanou grafikou... Neznalost vládne světu. Nikdy nevíte, na co bude v případě levného stroje dítko PC používat. Bude si chtít stříhnotu video? něco vyzkoušet vyrobit? Jako ten noťas bude používaný jen jako psací stroj? pokud ano, nemusíme se o grafice vůbec bavit.... A o tom to je...

EDIT, každý rok se mi najde cca 2-4 lidi, co si stěžují, že jim nějaký grafický soft nejde. Jelikož dělám hlavně 3D (jsem autorem scény - modelu, Cinebenche 2024), tak typicky 3D. prostě zdědí komp po rodičích jako že na studia. Chybí tomu zařízení univerzálnost. Jak píši, nedává mi to smysl. Pokud mi stačí kancelářské zobrazovadlo, není třeba grafiky, pokud chci univerzáílní herní levný no´tas, nefunguje to, pokud chci pracovní levný noťas pro děcko, nefunguje to... Nemusí to být rychlé, ale musí to být funkční.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
9. 1. 2024 16:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @boxofandre tak el klíčové je, kdo si kupuje notebook. Za mne, osobní zkušenost z mého okolí, zejména studenti. A tam - pokud se například zabývají trochu grafikou, je jaksi Intel grafika na dvě věci... cca 2,5 roku mám také na školení a výuku Legion s 3060 a podstatné je, že funguje všude. Ono dnes by tam mohla být i AMD s podporou HIP, ale prostě Intel GPU je široce nepodporovaný komponent... Na co výkon CPU, když GPU je loterie... Vlastně Intelu přeji aby uspěl, ale zatím bych to nedokázal nikomu doporučit...

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
8. 12. 2023 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @pepaZdepa-1 Chvilku jsem přemýšlel, instalace s VM, jakože to znamená že instalace s Václavem Moravcem? Já toho pána domu nechci!

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 9. 2023 12:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pzdm @MuhahaMiro ukažte mi někoho, kdo používá jiné než herní karty, prosím... Jen mimochodem, všechny vizuály Crucialu jsou například renderované na herních kartách... Mash právě prodával rig 3090 a nahrazoval 4090. Jedna věc je, pokud jste studio, jiné freelancer. OSobně je to o tom, že malé věci jsou na lokálu, velké na farmě. Nedává moc smysl živit velké rigy doma. Ale mít něco flexibilního. A tady je nabídka nV fakt špatná, fakticky jen 4080 a 4090. Navíc si vemte, že jste třebas student co dělá grafiku, 3D, nebo děláte videa a podobně. Co chci říci, že je to o velmi dobré analýze. V Cinebenchi 2024 co jsem vyráběl je jednoznačně rychlejší nV, ale nic jiného už nespustím. Můj limit tam byl cca 1 GB scéna + stuff okolo (textury a podobně). Mimochodem, Cinebench scénu jsem vyrobil na staré 2080 :). A byl to tedy porod... Ale je fakt, že ta scéna vznikala rok a něco zpátky.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 9. 2023 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Horna @Maw72 Mno, měl jsem teď na uživatelský test z pohledu tvorby obsahu v ruce 7900 xtx a tak jsem porovnával s klientem, který má 4090 a 4070 Ti doma. A klíčové je, že mi poslal následující větu:

“no já už narazil (hovoří o 4070Ti), že když ve photoshopu otevírám veliká PSD ta spadne cinema 4D ... a je to pamětí.... v práci mám 24GB (Nvidia 4090) a tam se tohle nestane”.

Jako 12 GB paměti je prostě málo, málo, málo. To totiž znamená, že při práci musím vypínat jednu appku, abych zapnul další. A to je fakt potíž, protože v pamětech vždy něco zůstává a za chvíli je nutný restart, prtoože jinak renderer neběží a vyhdotí hlášku - nedostatek paměti. 12 GB je prostě málo.

Osobně to vnímám tak, že v raytracingu jsou nV fakt super, ale je to holt sportovní autíčko ve stejné cenové kategorii je od AMD sice něco pomalejšího, ale jaksi s větším využitelným nákladem. Jak to komu vyhovuje je otázka, ale. Osobně mi jako jediná smysluplnná karta (bohužel), na hraně použitelnosti/cena, vychází 4080 Panther, která má i relativně slušnou cenu.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 9. 2023 12:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pzdm @MuhahaMiro ukažte mi někoho, kdo používá jiné než herní karty, prosím... Jen mimochodem, všechny vizuály Crucialu jsou například renderované na herních kartách... Mash právě prodával rig 3090 a nahrazoval 4090. Jedna věc je, pokud jste studio, jiné freelancer. OSobně je to o tom, že malé věci jsou na lokálu, velké na farmě. Nedává moc smysl živit velké rigy doma. Ale mít něco flexibilního. A tady je nabídka nV fakt špatná, fakticky jen 4080 a 4090. Navíc si vemte, že jste třebas student co dělá grafiku, 3D, nebo děláte videa a podobně. Co chci říci, že je to o velmi dobré analýze. V Cinebenchi 2024 co jsem vyráběl je jednoznačně rychlejší nV, ale nic jiného už nespustím. Můj limit tam byl cca 1 GB scéna + stuff okolo (textury a podobně). Mimochodem, Cinebench scénu jsem vyrobil na staré 2080 :). A byl to tedy porod... Ale je fakt, že ta scéna vznikala rok a něco zpátky.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
8. 9. 2023 16:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomMaly Zrovna jsem dělla na Freseniu školení na 3D. Puštěný ZOOM, dva monitory, puštěný Quixel Bridge, kde ukazuji textury, tam jednoduchý projekt armádního kanystru, do toho ukazuji render v Cinemě4D/Redshift a komparaci v Blenderu. Využití Ramky někde okolo 16-18 GB na 7900 XTX, se kterou si jen na otest hraju. Díky, 12 GB je fakt zhovadilá nabídka i na domácí práce... Bohužel, ale rychlé je to super. NV se fakt střelila do nohy, skvělá technologie, ale ta Ramka je za ty prachy strašně úzké hrdlo.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 6. 2023 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pzdm @Slusnak123 Já toho ani moc nerenderuji (jen statické, animace házím na farmu) a je mi tak trochu proti srsti řešení, kdy mám pocit, že to je ojeb. Je mi fakticky jedno (věci do knihovny se většinou renderují docela rychle), zda mi render vypadne za 30 vteřin, nebo 50, spíše jde o to, že chci mít paralelně otevřenou texturovací aplikaci, nebo třebas Resolve (tedy pokud už něco do toho ještě dělám). Ono to třebas na 4080-90 dopadne, ale prostě se mi nechce jaksi z principu, nemám rád, když mne někdo tahá za fusekli, proto nad tím dumám, jak by se to chovalo. Ono by to myslím byl docela zajímavý námět na článek, protože i nový Blender 3.6 umí nový HIP (i když ne úplně ideálně) a tak by bylo zajímavý vzít AMD karty z pracovního hlediska s novými drivery v nové časové jednotce (tedy právě např. nový HIP v Blenderu 3.6, nový RedShift, Quixel, práci v Substance Painteru, rendering nový Resolve).

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 6. 2023 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo dotaz, pořád zvažuji, zda risknout AMD 7900xt a nebo XTX a nebo jít do 4080. Mé uplatnění je Redshift a Cinema 4D (Maxon - Cinebench, dělám pro ně), původně nativně nV ale dnes umíme i nové AMD karty. 7900 XTX je cca 3080, ale to je vcelku ok, protože si říkám, že limitem jsou paměti, napříkald Quixel Mixer. Otázka je, máte například z něj zkušenost? Curvature je počítané on air instantně a tam je prostě kapacita paměti zabijákem. Podobně bych rád viděl AMD testnuté na novém RS v reálu, nikoliv jen benchmarku RedShiftu. Jinak historicky jsem měl fakt rád Polaris W7100 v double.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 6. 2023 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pzdm @Slusnak123 Já toho ani moc nerenderuji (jen statické, animace házím na farmu) a je mi tak trochu proti srsti řešení, kdy mám pocit, že to je ojeb. Je mi fakticky jedno (věci do knihovny se většinou renderují docela rychle), zda mi render vypadne za 30 vteřin, nebo 50, spíše jde o to, že chci mít paralelně otevřenou texturovací aplikaci, nebo třebas Resolve (tedy pokud už něco do toho ještě dělám). Ono to třebas na 4080-90 dopadne, ale prostě se mi nechce jaksi z principu, nemám rád, když mne někdo tahá za fusekli, proto nad tím dumám, jak by se to chovalo. Ono by to myslím byl docela zajímavý námět na článek, protože i nový Blender 3.6 umí nový HIP (i když ne úplně ideálně) a tak by bylo zajímavý vzít AMD karty z pracovního hlediska s novými drivery v nové časové jednotce (tedy právě např. nový HIP v Blenderu 3.6, nový RedShift, Quixel, práci v Substance Painteru, rendering nový Resolve).

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
2. 9. 2022 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím že erekční stůl je svěká věc. Ještě jsem k tomu přidal 3x týdně karate a je to vůbec super. Až na ty polámané prsty u nohou a rukou, ale to se nepočítá :)

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
10. 10. 2017 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@partizann @Jencik3: Ne, problém je ve vypovídací hodnotě. Pokud Maxon udělal verzi Cinemy 11,5 (a SDK), tak to bylo právě proto, že změnil renderovací systém pro lepší vytížení vícejádrových procesorů (na buckety). K další změně a zvýšení efektivity vytížení (ale ono ruku na srdce, i tak to není úplně ideální) to bylo u verze 15. Změna systému byla vyvolána změnou v hardware, nemá tedy smysl se vracet k něčemu, co bylo navržené pro jiné systémy.

S takovou můžeme navrhnout, že budeme porovnávat i sčotnik. Chápu, že nejde ze dne na den změnit metodiku, pro zpětnou kompatibilitu, ale prostě to aktualizovat musí. Jinak je to o houně. To samé Corona (kde má mírně navrch Intel), OpenCL Luxmark, případně nějaké rendery videa například v Resolve etc. Něco, k čemu jsou tyhle procesory vydávané.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
29. 7. 2016 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @pzdm: ještě dodatek, v benchmarku co jsem dal odkaz je 458x 980Ti, 18xTitan GTX, 365x 970 a tak dále, tesel tam je celkem kolik? 200-300? proti několika tisícům výsledků herních karet?

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
29. 7. 2016 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @TankGeorge: nejsem si jistý zda umíte číst. Asi ne, ale jak jsem psal, z mé perspektivy jsem za posledních pár let nechal stavět nebo doporučoval dost stanic, kde bylo 2-3 GPU na výpočet ve smyslu 780, 980, Titan. To je rozhodnutí klientů, že chtějí výpočet na CUDA. Projděte si diskkuze na Otoy, Thea a jinde, kolik (nebo Tománkův Furryball) na profi kartu NENARAZÍTE. Můj dotaz je založen na tom, že se na to lidi ptají skoro co týden. Tedy z mé strany je to praxe, z vaší neznalost. To že je preferováno CPU je věc produkce, hromada lidí využívá, i v produkci, i GPU. Například aixsponza.de v posledním nike klipu (jakkoliv jinak používají i Arnold). Já jsem spíše za CPU, ale občas také GPU použiji protože z pohledu freelancingu to není špatná volba. ale co, Otoy benchmark https://render.otoy.com/octanebench/results.php?sort_by=avg&singleGPU=1 stačí se mrknout na podíl profi Tesla kontra herní karta. Mimochdoem, Otoy vlastní Autodesk, tedy asi to není neperspektivní...

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
7. 10. 2014 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner to samozřejmě vím, ale je to otázka například odpadního tepla a navíc jsou sice lopatky větráků velmi lehké, ale stejně může dojít například k pořezání ruky dítěte, protože ji tam strčí, potože, jednoduše může.

Chápu že to je vlastně samoúčelná věc, ale zajímala by mne hanice obecně prodejné upravené case a právě zmíněné otázky.

Ad 12 voltů, jistě, přesto dítě asi hrabat na desku a do kompu nenecháte, že jo. Potože bezpečnost není jen bezpečnost osobní, ale i samotného zařízení v jeho provozu.

Proč to říkám, z mého pohledu, jako uživatele Hafa 932 si docela vytýkám, že tuhle case mám a je na zemi, protože děcka to dost láká do vrchního větráku něco strčit. Jinými slovy, zkušenost.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 7. 2016 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: áááá, nevychovaný kolega je majitel velkoobchodu a z branže. My si tykáme? Studentíci si tohle koupí na domácí sestavu? Ne, fanoušci? Sem tam asi ano, tak kdo jinak? No jo, NVidia vlastně vyvíjí CUDU jen tak, pro srandu králíkům. Jen tak pro srandu králíkům podporuje vývojáře a podobně. Jen tak. A skoro nikdo, opakuju nikdo, nepoužívá v téhle branži profi karty na výpočet (tedy ve smyslu menších studií případně freelancingu). To byl i kámen úrazu PR podpory profi ze strany Jense a případně útrpný úděl Davida Koblížka když dělal NVidia (si myslím), to tady nějak protlačit. NA CGtalk a jinde, když se objevili první informace o těhle kartách byl slušný šrumec právě na téma computing. To samé v beta forech vývojářských firem, kde mám přístup (jsem alfa Maxon CINEMA 4D - tedy i Cinebench). Takže ne, to nejsou domněnky. Ono těch userů CUDA výpočtů je po světě kolik? Určitě se to pohybuje v počtu až stovek tisíc. A to je trh, kterej je po těhle věcech hladovej a využije je více, než hra. Ostatně, i ti vývojáři to musí na něčem vyrobit a to také často není profi segment (není důvod).

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 7. 2016 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @edemski3: Corona je skvělý počin, ale prozatím CPU. Ale máte pravdu, že Cinebench je v podstatně (v rámci GPU) dost fake, protože scénu na GPU sype nikoliv celé jádro CPU, ale jen jeho část. C4D nemá všechny součásti multithreadové (typicky například metaballs, některé deformátory a podobně). Obecně se nedá z Cinebench vytáhnout více na GPU než +- 160 fps, tam je limit procesoru (obecně, někdy trochu nad, jindy míň). Tuhle informaci mám potvrzenou i od Bjorna (manager kvality) alias Sreka z Maxonu.

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
6. 10. 2014 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, tohle jde sice dost mimo mne, chápu vylepšení ve smyslu vylepšní funkce, ale dobrá, je tu nějaké zadání, fajn... Ale zajímalo by mne, jako každé elektrické zařízení by měl podle mého i počítač splňovat některé bezpečností normy. Pokud takhle někdo upraví skříň, pak by mne zajímalo, na koho jde v případě úrazu odpovědnost? Protože jakékoliv elektické zařízení (a to nevím, předpokládám, jsem prostý 3D app evangelista) by mělo být elementárně odolné proti neoprávněnému zacházení či náhodné chybě (typu dítě tam dá ruku když se tatík nedívá).

Tedy zcela vážně, jak to je pořešené s bezpečností/certifikací a pod? Kor když to jde na kšeft?

pzdm
pzdm
Level 22 Level 22
28. 7. 2016 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner vaše argumentace dává smysl, ale valný prodeje těhle karet opravdu nejsou na hry. Což je jednoduše fakt. Tedy ve výsledku je recenze jen na část (a možná i minoitní) jejího užití.

velká část prodejů těhle věcí jde na grafiku, proto má smysl je testovat a nikoliv ve smyslu CUDA proti OpenCL, ale jednoduše CUDA generačně. Pokud renderujete 3D tak se ptáte, jaký hardware zvolit a hlavně, ten hardware se vám zaplatí.

tedy ten test je dán generačním vývojem, tedy upgrade a nebo ne, nikoliv komparací AMD kontra NVidia.

Reklama
Reklama